StoryEditor
Targi i konferencje
25.02.2009 00:00

Perły Rynku Kosmetycznego 2009 - lista laureatów

Kategoria 1: Pielęgnacja twarzy/kosmetyki pielęgnacyjne
1. Linia do pielęgnacji twarzy Derma-Genesis Kreator Młodości Komórkowej Skóry, L’Oréal Polska Sp. z o.o.
2. Seria przeciw starzeniu skóry Perfecta Odmładzanie 40+, Dax Cosmetics Sp. z o.o.
3. Krem korygująco-liftingujący na dzień AA Intensywny Lifting 50+, Oceanic P.F.K
Kategoria 2: Pielęgnacja twarzy/kosmetyki oczyszczające i do demakijażu
1. Micelarny płyn do demakijażu oczu i twarzy AA Ultra Nawilżanie, Oceanic P.F.K
2. Hypoalergiczny płyn micelarny 30+ Sopot Spa, Ziaja Ltd. Zakład Produkcji Leków Sp. z o.o.
3. Matujący żel do mycia twarzy do cery tłustej i mieszanej AA Efekt Matujący, Oceanic P.F.K
Kategoria 3: Pielęgnacja twarzy/kosmetyki do cery trądzikowej
1. Linia Under Twenty w nowej odsłonie z formułą Never Ever!, Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris SA
2. Seria przeciwtrądzikowa Care & Control Soraya Professional, Soraya SA
3. Linia Clean & Clear Shine Control z orzeźwiającymi mikrogranulkami, Johnson & Johnson Poland Sp. z o.o.
Kategoria 4: Pielęgnacja ciała/kosmetyki pielęgnacyjne
1. Seria Kokosowa intensywnie nawilżających preparatów do ciała, Ziaja Ltd. Zakład Produkcji leków Sp. z o.o.
2. Miód do ciała Eco Care bioorganiczny balsam, Bielenda Kosmetyki Naturalne Sp. z o.o.
3. Krem do ciała Fruit Fantasy w owocowych zapachach, Laboratorium Kosmetyczne Joanna Sp.j.
Kategoria 5: Pielęgnacja ciała/kosmetyki do kąpieli i pod prysznic
1. Żel pod prysznic Palmolive Naturals z kwiatem wiśni i mleczkiem nawilżającym, Colgate-Palmolive Poland Sp. z o.o.
2. Seria płynów do kąpieli Apart African, Global Cosmed SA
3. Linia Lirene Body Colour Żel pod prysznic z oliwką, Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris SA


Kategoria 6: Pielęgnacja ciała/kosmetyki ujędrniające, wyszczuplające i antycellulitowe
1. Termoaktywne serum wyszczuplające 3D Extreme Thermo Fat, Eveline Cosmetics
2. Żel wyszczuplający i modelujący sylwetkę Nivea Body My Silhouette!, Nivea Polska Sp. z o.o.
3. Balsam ujędrniający z białą herbatą Soraya Professional, Soraya SA
Kategoria 7: Pielęgnacja ciała/kosmetyki brązujące i samoopalacze
1. Balsam samoopalający Dove Summer Glow z filtrem przeciwsłonecznym SPF 15, Unilever Polska SA
2. Linia balsamów brązująco-ujędrniających Lirene Body Arabica, Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris SA
3. Preparat brązujący w żelu do twarzy i ciała Sopot Sun, Ziaja Ltd. Zakład Produkcji Leków Sp. z o.o.
Kategoria 8: Pielęgnacja ciała/zapachy
1. Linia zapachowa C-THRU Pearl Garden, Sarantis Polska SA
2. DVB Signature – nowy duet zapachowy Victorii i Davida Beckham, Coty Polska Sp. z o.o.
3. Linia adidas Natural Vitality, Coty Polska Sp. z o.o.
Kategoria 9: Pielęgnacja włosów/kosmetyki pielęgnacyjne
1. Seria pielęgnacyjna Nivea Diamond Gloss, Nivea Polska Sp. z o.o.
2. Linia Elseve Re-Nutrition do pielęgnacji włosów suchych lub przesuszonych, L’Oréal Polska Sp. z o.o.
3. Seria Pantene Pro-V Podkreślone Cieniowanie, Procter & Gamble
Kategoria 10: Pielęgnacja włosów/kosmetyki do koloryzacji
1. Linia farb do włosów Natural & Easy Grey Expert, Henkel Polska Sp. z o.o.
2. Ziołowy balsam koloryzujący Henna Color kolekcja brązów, Venita Fabryka Kosmetyków Sp. z o.o.
3. Płukanka niebieska z serii 1 i 2 Celia w ulepszonej formule, Dax Cosmetics Sp. z o.o.
Kategoria 11: Kosmetyki do makijażu/maskary
1. Maskara Define-A-Lash Volume Maybelline New York, L’Oréal Polska Sp. z o.o.
2. Maskara Glam’eyes Rimmel, Coty Polska Sp. z o.o.
3. Maskara Show Me Volume, Gosh Cosmetics
Kategoria 12: Kosmetyki do makijażu/cienie do powiek
1. Kolekcja wodoodpornych cieni w musie Diamond Eyes Mousse, PPHU Bell
2. Kolekcja 100 pojedynczych cieni do powiek Single Eyeshadow, Pierre René
3. Trio świetlistych cieni do powiek IsaDora Creative Shades, Invima AB
Kategoria 13: Kosmetyki do makijażu/pomadki i błyszczyki
1. Nawilżający błyszczyk do ust Scarlett, Eveline Cosmetics
2. Błyszczyk powiększający usta IsaDora Pump’n Plump z kolagenem, Invima AB
3. Rozświetlający błyszczyk do ust AA Love & Kiss, Oceanic P.F.K.
Kategoria 14: Kosmetyki do makijażu/fluidy i pudry
1. Podkład rozpraszający światło IsaDora High Performance, Invima AB
2. Wodoodporny podkład w musie Satin Matte Mousse, PPHU Bell
ex aequo
Kolekcja sypkich pudrów Face z filtrami UV, Vipera Cosmetics
3. Podkład Revlon Custom Creations, Revlon Consumer Products Corporation
Kategoria 15: Kosmetyki do makijażu/lakiery i odżywki do paznokci
1. Linia lakierów do paznokci Salon Use w nowym opakowaniu, Pierre René
2. Paleta miniaturowych lakierów do paznokci Classics Charming, Golden Rose Sp. z o.o.
3. Kolekcja lakierów do paznokci Creation Nail Design Cztery Pory Roku, Vipera Cosmetics
Kategoria 16: Kosmetyki dla mężczyzn
1. System Extreme Comfort Nivea for Men, Nivea Polska Sp. z o.o.
2. Woda po goleniu Gillette, Procter & Gamble
3. Linia męskich zapachów Tonino Lamborghini, Coty Polska Sp. z o.o.
Kategoria 17: Kosmetyki dla dzieci
1. Seria Bobini – szampon i płyn do kąpieli w jednym – w odnowionych opakowaniach, Global Cosmed SA
2. Seria kosmetyków do pielęgnacji niemowląt Cleanic Dzidziuś, Harper Hygienics SA
3. Maść przeciw odparzeniom Johnson’s Baby Soothing, Johnson & Johnson Poland Sp. z o.o.


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
14.10.2025 21:41
Adam Kołodziejczyk, Natura: Konkurencja na polskim rynku drogeryjnym jest mocna [FBK 2025]
2025.09.16 Warszawa, n/z Adam Kołodziejczyk prezes drogerii Natura fot. Piotr Waniorek/zelaznastudio.plPiotr Waniorek/zelaznastudio.pl

Polski rynek drogeryjny należy do najbardziej konkurencyjnych w Europie. Funkcjonują na nim niemal wszyscy najwięksi gracze europejscy, a jego atrakcyjność przyciąga kolejnych. Rossmann skutecznie zbudował dominującą pozycję, podczas gdy sieci takie jak DM dopiero rozwijają swoją obecność i szukają sposobu na zdobycie udziałów rynkowych – mówi Adam Kołodziejczyk, prezes drogerii Natura i gość Forum Branży Kosmetycznej 2025.

Jak przyznaje Adam Kołodziejczyk w wywiadzie udzielonym Wiadomościom Handlowym, podstawowym zadaniem jego i jego zespołu jest transformacja Natury i doprowadzenie spółki do progu rentowności. – Równocześnie pracujemy nad tym, aby firma była gotowa na kolejny etap rozwoju i mogła być z sukcesem rozwijana przez przyszłego właściciela. To jest moje główne wyzwanie i cel strategiczny – podkreśla Adam Kołodziejczyk.

Adam Kołodziejczyk, prezes sieci drogerii Natura, weźmie udział w debacie "Big & Beautiful Retail. Przyszłe silniki wzrostu rynku kosmetycznego w Polsce i na świecie", jaka odbędzie się już 16 października podczas Forum Branży Kosmetycznej 2025 w Warszawie. 

Kliknij tutaj, aby sprawdzić agendę, a tutaj, żeby zarejestrować się na to wydarzenie.

Konkurencja jest ostra?

Polski rynek drogeryjny należy do najbardziej konkurencyjnych w Europie. Funkcjonują na nim niemal wszyscy najwięksi gracze europejscy, a jego atrakcyjność przyciąga kolejnych. Rossmann skutecznie zbudował dominującą pozycję, podczas gdy sieci takie jak DM dopiero rozwijają swoją obecność i szukają sposobu na zdobycie udziałów rynkowych.

Potencjał polskiego rynku wciąż nie został wyczerpany – ze względu na jego skalę i dynamikę rozwoju należy się spodziewać, że kolejne sieci drogeryjne będą zainteresowane wejściem i konkurowaniem o lojalność polskiego konsumenta.

Polska to jeden z najszybciej rosnących rynków w Europie, z populacją blisko 38 mln konsumentów i średnim wzrostem PKB na poziomie około 3 proc.

Co istotne, nie doświadczyliśmy jego spadku od ponad dwóch dekad i to wyróżnia Polskę na tle wielu gospodarek europejskich. Sprawia też, że stanowimy wyjątkowo atrakcyjne miejsce do inwestycji w sektorze drogeryjnym.

Dominacja Rossmanna oraz rozwój takich sieci jak Hebe powodują, że prosta replikacja ich modeli biznesowych nie ma sensu. Nowi gracze, którzy chcą z sukcesem wejść na rynek, muszą zaproponować unikatowy koncept – czy to w zakresie asortymentu, doświadczenia zakupowego, czy obsługi określonej grupy docelowej. Tylko dzięki jasno zdefiniowanej propozycji wartości, budowaniu lojalności i temu ciągłemu „zachwycaniu klienta” można zdobyć trwałą pozycję na polskim rynku drogeryjnym.

Czy jest jeszcze miejsce na tym rynku?

Moim zdaniem jeszcze jest. To bardzo chłonny i dynamicznie rozwijający się rynek, jednak niezwykle konkurencyjny. Kluczowe jest znalezienie własnej niszy i wyróżnika – nie chodzi o powielanie istniejących modeli, ale o zaoferowanie konsumentowi czegoś nowego i wartościowego. Właśnie w tym obszarze widzę szansę dla kolejnych graczy.

Jaki pan ma pomysł na Naturę?

Nad tym projektem spędziłem pierwsze sześć miesięcy pracy w Naturze. Pierwsze trzy miesiące to był dla mnie czas intensywnego poznawania firmy – szczegółów jej funkcjonowania i realnej sytuacji, w jakiej się znajdowała. Równolegle, wspólnie z zespołem, zaczęliśmy tworzyć ogólną strategię zmian. Potem przyszło kolejne wyzwanie – w następnych trzech miesiącach trzeba było tę strategię przełożyć na konkretne działania, które realnie wpłyną na codzienne funkcjonowanie sieci.

Całość rozmowy z Adamem Kołodziejczykiem można znaleźć tutaj:

image

Adam Kołodziejczyk, Natura: Cel 300 sklepów w perspektywie pięciu lat jest realny [WYWIAD]

Powyższy wywiad w pierwszej kolejności opublikowany został w nr 5/2025 magazynu "Wiadomości Handlowe".

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Targi i konferencje
13.10.2025 23:48
Forum Branży Kosmetycznej 2025 - spotykamy się już w tym tygodniu!
FBK

Już w najbliższy czwartek 16 października odbędzie się Forum Branży Kosmetycznej – event B2B, łączący konferencję i część wystawienniczą. Będzie to możliwość spotkania z branżą kosmetyczną – dostawcami produktów i usług, dystrybutorami, retailerami, producentami, a także ekspertami i analitykami rynkowymi.

W planie tegorocznej konferencji mamy między innymi:

  • prezentację NielsenIQ “Kupujący i trendy w pielęgnacji”
  • debatę Big & Beautiful Retail. Przyszłe silniki wzrostu rynku kosmetycznego w Polsce i na świecie (udział wezmą m.in. prezesi sieci Super-Pharm i Natura
  • prezentację “Czego szuka i jak kupuje konsument w kategorii Uroda na Allegro?"
  • debatę poświęcone trendom pielęgnacji z Azji (od Japonii po Koreę Płd. i Chiny)
  • prezentację eksperta z TikToka na temat nowych  pokoleń, trendów i szans dla sektora kosmetycznego
  • i wiele wiele innych inspirujących spotkań (debat i prezentacji) z udziałem ponad 30 prelegentów

Pełen program konferencji

FBK to także prezentacje trendów, nowych produktów oraz rozwiązań dla branży beauty w części wystawienniczej. W tym roku gościmy ponad 50 partnerów i wystawców FBK 2025– potencjalnych partnerów biznesowych.

Najbliższa edycja FBK: już 16 października w Warszawie.

Rejestracja i wejściówki (udział dla przedstawicieli handlu jest bezpłatny)

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
15. październik 2025 08:25