StoryEditor
Targi i konferencje
20.05.2010 00:00

PERŁY RYNKU KOSMETYCZNEGO 2010. ZNAMY LAUREATÓW!

Właściciele i pracownicy drogerii w całej Polsce wybrali Perły Rynku Kosmetycznego 2010 w czwartej edycji konkursu prowadzonego przez redakcję Wiadomości Kosmetycznych przy współpracy z instytutem GfK Polonia. Badanie prowadzone jest za pomocą ankiety dołączonej do Wiadomości Kosmetycznych. Dodatkową formą zbierania opinii przedstawicieli sklepów kosmetycznych było w tym roku umieszczenie kwestionariusza na stronie internetowej Wiadomości Kosmetycznych. W każdej z 19 kategorii, respondendenci wybrali 3 produkty, które w ich własnej, subiektywnej ocenie odniosły największy rynkowy sukces.

Oto lista laureatów wyłonionych z blisko 250 produktów zgłoszonych do konkursu:

1. Kategoria: PIELĘGNACJA TWARZY – KOSMETYKI PIELĘGNACYJNE

miejsce

produkt

1.

Linia Perfecta Regeneracja 60+
Producent: Dax Cosmetics

2.

Upiększający krem nawilżający Nivea Visage Natural Beauty
Producent: Nivea

3.

Naturalny krem oliwkowy przeciw zmarszczkom 30+
Producent: Ziaja Ltd Zakład Produkcji Leków

2. Kategoria: PIELĘGNACJA TWARZY – KOSMETYKI DO OCZYSZCZANIA I DEMAKIJAŻU

miejsce

produkt

1.

AA żele do mycia twarzy
Producent: Oceanic

2.

Upiększający żel peelingujący Nivea Visage Natural Beauty
Producent: Nivea

3.

Kasztan mleczko + tonik do demakijażu
Producent: Bielenda Kosmetyki Naturalne

3. Kategoria: PIELĘGNACJA TWARZY – KOSMETYKI DO CERY TRĄDZIKOWEJ

miejsce

produkt

1.

Gama Garnier Czysta Skóra Active
Producent: L’Oréal Polska

2.

Żel do mycia 3w1 Ogórek & Limonka
Producent: Bielenda Kosmetyki Naturalne

3.

Żel myjący Clean & Clear Shine Control
Producent: Johnson & Johnson Polska

4. Kategoria: PIELĘGNACJA TWARZY – KOSMETYKI OCHRONY PRZECIWSŁONECZNEJ

miejsce

produkt

1.

Ochronny krem do twarzy na słońce SPF 30 Dax Sun
Producent: Dax Cosmetics

2.

Nivea Sun krem do twarzy chroniący przed słońcem SPF 20
Producent: Nivea

3.

Przeciwzmarszczkowy krem do twarzy SPF 30 AA Wrażliwi na słońce
Producent: Oceanic

5. Kategoria: PIELĘGNACJA CIAŁA – KOSMETYKI PIELĘGNACYJNE

miejsce

produkt

1.

Gama Garnier Intensywna Pielęgnacja Nawilżająca 24h Hydro-Urea Lekka Formuła
Producent: L’Oréal Polska

2.

Masło do ciała Sopot SPA
Producent: Ziaja Ltd Zakład Produkcji Leków

3.

Balsam do ciała Nivea Happy Time
Producent: Nivea

6. Kategoria: PIELĘGNACJA CIAŁA – KOSMETYKI DO OCZYSZCZANIA CIAŁA

miejsce

produkt

1.

Pielęgnujący żel pod prysznic Nivea Waterlilly & Oil
Producent: Nivea

2.

Kremowe mydło pomarańczowe
Producent: Ziaja Ltd Zakład Produkcji Leków

3.

Żel pod prysznic + oliwka Body Colour Lirene
Producent: Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris

7. Kategoria: PIELĘGNACJA CIAŁA – KOSMETYKI OCHRONY PRZECIWSŁONECZNEJ

miejsce

produkt

1.

Seria kosmetyków do opalania i po opalaniu Dax Sun
Producent: Dax Cosmetics

2.

Przezroczysty spray Nivea Sun Invisible Protection SPF 20
Producent: Nivea

3.

Garnier Ambre Solaire Light & Silky
Producent: L’Oréal Polska

8. Kategoria: PIELĘGNACJA CIAŁA – PRODUKTY DO HIGIENY INTYMNEJ

miejsce

produkt

1.

Linia płynów do higieny intymnej Lirene
Producent: Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris

2.

Chusteczki do higieny intymnej AA Intymna
Producent: Oceanic

3.

Płyn do higieny intymnej z Apteczki Babuni
Producent: Laboratorium Kosmetyczne Joanna

9. Kategoria: PIELĘGNACJA CIAŁA – ZAPACHY

miejsce

produkt

1.

Linia Garnier Mineral Deodorants
Producent: L’Oréal Polska

2.

Woda toaletowa Halle by Halle Berry
Producent: Coty Polska

3.

Linia C-Thru Cristalline
Producent: Sarantis Polska

10. Kategoria: PIELĘGNACJA WŁOSÓW – KOSMETYKI PIELĘGNACYJNE

miejsce

produkt

1.

Seria Syoss
Producent: Henkel Polska

2.

Szampon Nivea Volume Sensation
Producent: Nivea

3.

Odżywka Silk Conditioner Ce-Ce’ Med
Producent: Beliso

11. Kategoria: PIELĘGNACJA WŁOSÓW – KOSMETYKI DO KOLORYZACJI

miejsce

produkt

1.

Linia Garnier Color & Shine
Producent: L’Oréal Polska

2.

Linia Wellaton z serum Pantene Color Exclusive
Producent: Procter & Gamble DS. Polska

3.

Linia Essential Color
Producent: Henkel Polska

12. Kategoria: PIELĘGNACJA WŁOSÓW – KOSMETYKI DO STYLIZACJI

miejsce

produkt

1.

Spray nabłyszcząjący Nivea Diamond Gloss
Producent: Nivea

2.

Seria Taft Ultra Silk Touch
Producent: Henkel Polska

3.

Linia Wella Forte
Producent: Procter & Gamble DS. Polska

13. Kategoria: KOSMETYKI DO MAKIJAŻU – MASCARY

miejsce

produkt

1.

Mascara Astor Volume Diva
Producent: Coty Polska

2.

Mascara Maybelline New York Pulse Perfection
Producent: L’Oréal Polska

3.

Mascara Intensywnie Pogrubiająca Gosh Wonder Volume
Producent: Gosh Professional

14. Kategoria: KOSMETYKI DO MAKIJAŻU – CIENIE DO POWIEK

miejsce

produkt

1.

Poczwórne cienie do powiek Gosh Eyeshadows
Producent: Gosh Professional

2.

Cienie Mono Rimmel London
Producent: Coty Polska

3.

Fashion Colour Eyeshadows
Producent: Bell PPHU

15. Kategoria: KOSMETYKI DO MAKIJAŻU – POMADKI i BŁYSZCZYKI

miejsce

produkt

1.

Błyszczyk Soft Sensation Liquid Care Astor
Producent: Coty Polska

2.

Pomadka Maybelline New York Color Sensational
Producent: L’Oréal Polska

3.

Błyszczyk Light’n Shine Gosh Professional
Producent: Gosh Professional

16. Kategoria: KOSMETYKI DO MAKIJAŻU – FLUIDY I PUDRY

miejsce

produkt

1.

Podkład Maybelline New York Dream Satin Liquid
Producent: L’Oréal Polska

2.

Podkład Stay Matte Rimmel London
Producent: Coty Polska

3.

Podkład kryjący X-Ceptional Wear
Producent: Gosh Professional

17. Kategoria: KOSMETYKI DO MAKIJAZU – LAKIERY I ODŻYWKI DO PAZNOKCI

miejsce

produkt

1.

Lakier Astor Quick’nGo!
Producent: Coty Polska

2.

Lakier Glam Wear
Producent: Bell PPHU

3.

Witaminowy lakier do paznokci Vitaminail Therapy
Producent: Eveline Cosmetics

18. Kategoria: KOSMETYKI DLA MĘŻCZYZN

miejsce

produkt

1.

Balsam po goleniu Nivea for Men New Energy Q10
Producent: Nivea

2.

Woda toaletowa Hollywood Playboy
Producent: Coty Polska

3.

Gillette Series
Producent: Procter & Gamble DS. Polska

19. Kategoria: KOSMETYKI DLA DZIECI

miejsce

produkt

1.

Łagodny szampon i płyn do kąpieli Nivea Baby
Producent: Nivea

2.

Woda perfumowana Hannah Montana Gotta Rock
Producent: Bi-es Polska

3.

Szampon i płyn do kąpieli Bobini Mała Księżniczka i Super Piłkarz
Producent: Global Cosmed Group


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Targi i konferencje
24.10.2025 17:01
Polskie kosmetyki na targach Beautyworld Middle East
Messefrankfurt.com

Polscy producenci kosmetyków od ponad stu lat łączą tradycję z nowoczesnością, korzystając z naturalnych składników i technologicznych innowacji. Dzięki temu zdobywają uznanie i wychodzą naprzeciw potrzebom konsumentów – także tych z Bliskiego Wschodu.

Wyjątkowa oferta znad Wisły

Polska wyróżnia się na tle europejskich krajów w sektorze kosmetycznym różnorodnością oferty. Polskie firmy dostarczają kosmetyki niemal każdej kategorii. Preparaty do pielęgnacji włosów, stóp i dłoni, perfumy, dezodoranty i produkty myjące, ale też produkty specjalnego przeznaczenia i dermokosmetyki trafiają do odbiorców na całym świecie.

Taka wszechstronność wymaga doskonałego zrozumienia lokalnej charakterystyki i potrzeb klientów. To właśnie z myślą o nabywcach z Bliskiego Wschodu polskie laboratoria opracowują np. produkty wybielające skórę, oddychające lakiery do paznokci i inne produkty spełniające standardy halal. Polska oferta jest elastyczna, tak by spełniała wszystkie potrzeby najbardziej wymagającego odbiorcy na danym rynku, na który trafia produkt.

image
Messefrankfurt.com

Rosnąca popularność w Zjednoczonych Emiratach Arabskich

Gdy patrzymy, jak aktywni na Bliskim Wschodzie stali się w ostatnich latach producenci kosmetyków z Polski, odczuwamy dumę. Dubaj i inne arabskie miasta to rynki wymagające przemyślanej strategii sprzedaży, dobrego researchu, zaufanych lokalnych współpracowników. Producenci z Polski znaleźli sposób na to, by przekonać konsumentów z regionu do swoich kosmetyków. Kluczową rolę odegrała w tym procesie elastyczność produkcji i otwartość na odmienne potrzeby lokalnych konsumentów. Nie bez znaczenia są też najwyższe standardy jakości i skuteczność promocji, które pomogły zbudować zaufanie do kosmetyków „made in Poland”. Śmiało możemy więc stwierdzić, że eksportujemy kosmetyki zaadaptowane do potrzeb i oczekiwań arabskich konsumentów – mówi dr inż. Justyna Żerańska, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego.

Międzynarodowe uznanie

Światowy sukces polskiej branży kosmetycznej to efekt połączenia lat tradycji i doświadczenia oraz nieustannego rozwoju. Polscy producenci łączą zasoby natury z nowoczesnymi technologiami, tworząc unikalne formuły. Dzięki pasji, doświadczeniu i profesjonalnemu podejściu tworzą światowej klasy produkty zgodnie z najbardziej rygorystycznymi europejskimi normami.

To sprawia, że polskie kosmetyki trafiają na półki w dziesiątkach krajów – i zdobywają uznanie wymagających konsumentów.

Polskie kosmetyki na Beautyworld Middle East 2025

W międzynarodowej ekspansji polskie firmy mogą liczyć na wsparcie Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, która promuje pozytywny wizerunek polskiego sektora kosmetycznego na świecie. Jednym z działań PAIH jest organizacja polskiego stoiska narodowego podczas targów Beautyworld Middle East 2025 – kluczowego i prestiżowego wydarzenia branżowego, przyciągającego tysiące potencjalnych partnerów biznesowych. Na stoisku PAIH pojawią się przedstawiciele z około 30. polskich firm kosmetycznych.

Targi Beautyworld Middle East będą okazją do zapoznania się z szeroką gamą polskich produktów kosmetycznych. Na naszym stoisku zaprezentują się przede wszystkim producenci kosmetyków pielęgnacyjnych i makijażowych. Cieszymy się, że jako PAIH mamy udział w promocji polskiego sektora kosmetycznego i umacniamy jego rozpoznawalność w Zjednoczonych Emiratach Arabskich i całym regionie – mówi Dorota Szczytowicz z Departamentu Projektów Europejskich PAIH, koordynatorka działań promocyjnych dla sektora kosmetycznego w ramach projektu Brand HUB.

Polska Agencja Inwestycji i Handlu organizuje polskie stoiska narodowe w ramach projektu „Umiędzynarodowienie MŚP – Brand HUB” (program „Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki 2021 -2027”).

Celem projektu „Umiędzynarodowienie MŚP – Brand HUB” jest wzrost eksportu oraz wykorzystanie i zwiększenie potencjału rozwojowego polskich MŚP. Projekt wspiera rozpoznawalność wskazanych sektorów gospodarczych na rynkach zagranicznych pod hasłem „Poland. Business Forward”.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Beauty
16.10.2025 09:53
Katarzyna Reizer, Katarzyna Waszek, NielsenIQ: W pokoleniu X drzemie największy potencjał na wzrosty dla branży beauty [FBK 2025]
Prezentacja firmy NielsenIQ podczas Forum Branży Kosmetycznej 2025 (fot. wiadomoscikosmetyczne.pl)wiadomoscikosmetyczne.pl

Kosmetyki to jedyna kategoria w koszyku kosmetyczno-chemicznym, która rośnie nie tylko pod względem wartości, ale także wolumenu - wynika z danych NIelsenIQ. Nawet w tej kategorii wzrosty nie są jednak duże. Żeby je osiągać, warto skoncentrować uwagę na pokoleniu X - podkreślają ekspertki z tego instytutu.

W 12-miesięcznym okresie badawczym kończącym się na sierpniu 2025 r. koszyk kosmetyczno-chemiczny osiągnął wartość prawie 43 mld zł. Połowa z tej wartości przypadała na kosmetyki.

Jak zaznaczyła Katarzyna Reizer, client business partner w NielsenIQ, podczas Forum Branży Kosmetycznej, kosmetyki są też jedyną kategorią, na którą konsumenci nie tylko wydają więcej, ale też kupują więcej. Wzrosty nawet w tej kategorii nie są jednak imponujące. Pod względem wartości wyniosły one 2,5 proc. rok do roku.

Postaw na pokolenie X

Ekspertki z NielsenIQ podkreśliły, że szukając szans na wzrosty producenci i sprzedawcy kosmetyków powinni skupić się na konsumentach z pokolenia X. Osoby urodzone w latach 1965-1980 to obecnie najważniejsza grupa kupujących w branży beauty, która utrzyma tę pozycję aż do 2034 r.

Szacuje się, że do tego czasu ich wydatki na kosmetyki przekroczą 430 miliardów dolarów. Ekspertki z NielsenIQ podkreśliły, że potrzeby tego pokolenia są specyficzne. Ważne są dla nich takie wartości jak autentyczność, otwartość, równość i uczciwość. Przedstawiciele pokolenia X aktywne poszukują produktów wspierających zdrowy styl życia (dotyczy to 34 proc. przedstawicieli tej generacji).

Jak trafić do pokolenia X?

Pokolenie X jest otwarte na interakcje z markami: 52 proc. z nich lubi, gdy sprzedawcy kontaktują się z nimi podczas zakupów. Jednocześnie, 52 proc. uważa, że w wielu kategoriach jest zbyt wiele opcji do wyboru.

Katarzyna Waszek, retail analytics team leader w NielsenIQ dodała, że najważniejszym trendem dla tego pokolenia jest trend “All about Me" ("Wszystko o mnie"), który koncentruje się na indywidualności i przyjemności.

***

Forum Branży Kosmetycznej to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą. FBK pod skrzydłami Wiadomości Kosmetycznych organizowane jest przez Wydawnictwo Gospodarcze, wydawcę biznesowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomoscihandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”.

image
Forum Branży Kosmetycznej
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. październik 2025 18:32