StoryEditor
Targi i konferencje
20.05.2010 00:00

PERŁY RYNKU KOSMETYCZNEGO 2010. ZNAMY LAUREATÓW!

Właściciele i pracownicy drogerii w całej Polsce wybrali Perły Rynku Kosmetycznego 2010 w czwartej edycji konkursu prowadzonego przez redakcję Wiadomości Kosmetycznych przy współpracy z instytutem GfK Polonia. Badanie prowadzone jest za pomocą ankiety dołączonej do Wiadomości Kosmetycznych. Dodatkową formą zbierania opinii przedstawicieli sklepów kosmetycznych było w tym roku umieszczenie kwestionariusza na stronie internetowej Wiadomości Kosmetycznych. W każdej z 19 kategorii, respondendenci wybrali 3 produkty, które w ich własnej, subiektywnej ocenie odniosły największy rynkowy sukces.

Oto lista laureatów wyłonionych z blisko 250 produktów zgłoszonych do konkursu:

1. Kategoria: PIELĘGNACJA TWARZY – KOSMETYKI PIELĘGNACYJNE

miejsce

produkt

1.

Linia Perfecta Regeneracja 60+
Producent: Dax Cosmetics

2.

Upiększający krem nawilżający Nivea Visage Natural Beauty
Producent: Nivea

3.

Naturalny krem oliwkowy przeciw zmarszczkom 30+
Producent: Ziaja Ltd Zakład Produkcji Leków

2. Kategoria: PIELĘGNACJA TWARZY – KOSMETYKI DO OCZYSZCZANIA I DEMAKIJAŻU

miejsce

produkt

1.

AA żele do mycia twarzy
Producent: Oceanic

2.

Upiększający żel peelingujący Nivea Visage Natural Beauty
Producent: Nivea

3.

Kasztan mleczko + tonik do demakijażu
Producent: Bielenda Kosmetyki Naturalne

3. Kategoria: PIELĘGNACJA TWARZY – KOSMETYKI DO CERY TRĄDZIKOWEJ

miejsce

produkt

1.

Gama Garnier Czysta Skóra Active
Producent: L’Oréal Polska

2.

Żel do mycia 3w1 Ogórek & Limonka
Producent: Bielenda Kosmetyki Naturalne

3.

Żel myjący Clean & Clear Shine Control
Producent: Johnson & Johnson Polska

4. Kategoria: PIELĘGNACJA TWARZY – KOSMETYKI OCHRONY PRZECIWSŁONECZNEJ

miejsce

produkt

1.

Ochronny krem do twarzy na słońce SPF 30 Dax Sun
Producent: Dax Cosmetics

2.

Nivea Sun krem do twarzy chroniący przed słońcem SPF 20
Producent: Nivea

3.

Przeciwzmarszczkowy krem do twarzy SPF 30 AA Wrażliwi na słońce
Producent: Oceanic

5. Kategoria: PIELĘGNACJA CIAŁA – KOSMETYKI PIELĘGNACYJNE

miejsce

produkt

1.

Gama Garnier Intensywna Pielęgnacja Nawilżająca 24h Hydro-Urea Lekka Formuła
Producent: L’Oréal Polska

2.

Masło do ciała Sopot SPA
Producent: Ziaja Ltd Zakład Produkcji Leków

3.

Balsam do ciała Nivea Happy Time
Producent: Nivea

6. Kategoria: PIELĘGNACJA CIAŁA – KOSMETYKI DO OCZYSZCZANIA CIAŁA

miejsce

produkt

1.

Pielęgnujący żel pod prysznic Nivea Waterlilly & Oil
Producent: Nivea

2.

Kremowe mydło pomarańczowe
Producent: Ziaja Ltd Zakład Produkcji Leków

3.

Żel pod prysznic + oliwka Body Colour Lirene
Producent: Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris

7. Kategoria: PIELĘGNACJA CIAŁA – KOSMETYKI OCHRONY PRZECIWSŁONECZNEJ

miejsce

produkt

1.

Seria kosmetyków do opalania i po opalaniu Dax Sun
Producent: Dax Cosmetics

2.

Przezroczysty spray Nivea Sun Invisible Protection SPF 20
Producent: Nivea

3.

Garnier Ambre Solaire Light & Silky
Producent: L’Oréal Polska

8. Kategoria: PIELĘGNACJA CIAŁA – PRODUKTY DO HIGIENY INTYMNEJ

miejsce

produkt

1.

Linia płynów do higieny intymnej Lirene
Producent: Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris

2.

Chusteczki do higieny intymnej AA Intymna
Producent: Oceanic

3.

Płyn do higieny intymnej z Apteczki Babuni
Producent: Laboratorium Kosmetyczne Joanna

9. Kategoria: PIELĘGNACJA CIAŁA – ZAPACHY

miejsce

produkt

1.

Linia Garnier Mineral Deodorants
Producent: L’Oréal Polska

2.

Woda toaletowa Halle by Halle Berry
Producent: Coty Polska

3.

Linia C-Thru Cristalline
Producent: Sarantis Polska

10. Kategoria: PIELĘGNACJA WŁOSÓW – KOSMETYKI PIELĘGNACYJNE

miejsce

produkt

1.

Seria Syoss
Producent: Henkel Polska

2.

Szampon Nivea Volume Sensation
Producent: Nivea

3.

Odżywka Silk Conditioner Ce-Ce’ Med
Producent: Beliso

11. Kategoria: PIELĘGNACJA WŁOSÓW – KOSMETYKI DO KOLORYZACJI

miejsce

produkt

1.

Linia Garnier Color & Shine
Producent: L’Oréal Polska

2.

Linia Wellaton z serum Pantene Color Exclusive
Producent: Procter & Gamble DS. Polska

3.

Linia Essential Color
Producent: Henkel Polska

12. Kategoria: PIELĘGNACJA WŁOSÓW – KOSMETYKI DO STYLIZACJI

miejsce

produkt

1.

Spray nabłyszcząjący Nivea Diamond Gloss
Producent: Nivea

2.

Seria Taft Ultra Silk Touch
Producent: Henkel Polska

3.

Linia Wella Forte
Producent: Procter & Gamble DS. Polska

13. Kategoria: KOSMETYKI DO MAKIJAŻU – MASCARY

miejsce

produkt

1.

Mascara Astor Volume Diva
Producent: Coty Polska

2.

Mascara Maybelline New York Pulse Perfection
Producent: L’Oréal Polska

3.

Mascara Intensywnie Pogrubiająca Gosh Wonder Volume
Producent: Gosh Professional

14. Kategoria: KOSMETYKI DO MAKIJAŻU – CIENIE DO POWIEK

miejsce

produkt

1.

Poczwórne cienie do powiek Gosh Eyeshadows
Producent: Gosh Professional

2.

Cienie Mono Rimmel London
Producent: Coty Polska

3.

Fashion Colour Eyeshadows
Producent: Bell PPHU

15. Kategoria: KOSMETYKI DO MAKIJAŻU – POMADKI i BŁYSZCZYKI

miejsce

produkt

1.

Błyszczyk Soft Sensation Liquid Care Astor
Producent: Coty Polska

2.

Pomadka Maybelline New York Color Sensational
Producent: L’Oréal Polska

3.

Błyszczyk Light’n Shine Gosh Professional
Producent: Gosh Professional

16. Kategoria: KOSMETYKI DO MAKIJAŻU – FLUIDY I PUDRY

miejsce

produkt

1.

Podkład Maybelline New York Dream Satin Liquid
Producent: L’Oréal Polska

2.

Podkład Stay Matte Rimmel London
Producent: Coty Polska

3.

Podkład kryjący X-Ceptional Wear
Producent: Gosh Professional

17. Kategoria: KOSMETYKI DO MAKIJAZU – LAKIERY I ODŻYWKI DO PAZNOKCI

miejsce

produkt

1.

Lakier Astor Quick’nGo!
Producent: Coty Polska

2.

Lakier Glam Wear
Producent: Bell PPHU

3.

Witaminowy lakier do paznokci Vitaminail Therapy
Producent: Eveline Cosmetics

18. Kategoria: KOSMETYKI DLA MĘŻCZYZN

miejsce

produkt

1.

Balsam po goleniu Nivea for Men New Energy Q10
Producent: Nivea

2.

Woda toaletowa Hollywood Playboy
Producent: Coty Polska

3.

Gillette Series
Producent: Procter & Gamble DS. Polska

19. Kategoria: KOSMETYKI DLA DZIECI

miejsce

produkt

1.

Łagodny szampon i płyn do kąpieli Nivea Baby
Producent: Nivea

2.

Woda perfumowana Hannah Montana Gotta Rock
Producent: Bi-es Polska

3.

Szampon i płyn do kąpieli Bobini Mała Księżniczka i Super Piłkarz
Producent: Global Cosmed Group


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Targi i konferencje
24.07.2025 10:10
Inauguracja Polskiej Izby Gospodarczej Kobiet – z dyskusjami o biznesie, rozwoju, sukcesie i kosmetykach
Podczas wystąpień motywacyjnych poruszano tematy dotyczące m.in. skutecznego inicjowania rozmów biznesowych, asertywności, wykorzystywania kobiecości jako atutu w biznesie Natalia Basałaj

19 lipca 2025 roku w Airport Hotel Okęcie w Warszawie odbyła się uroczysta inauguracja Polskiej Izby Gospodarczej Kobiet – pierwszej tego typu instytucji w Europie, stworzonej z myślą o przedsiębiorczyniach. Wydarzenie objęte zostało patronatem honorowym, m.in. przez Polsko-Irlandzką Izbę Gospodarczą.

W wydarzeniu wzięła udział mecenas Natalia Basałaj – liderka Izby z ramienia Kancelarii Hansberry Tomkiel Sp. k. oraz autorka artykułów, publikowanych na naszym portalu. Reprezentowała Kancelarię w debacie eksperckiej i przygotowała krótką relację z wydarzenia.

Na początku wybrane uczestniczki mogły wziąć udział w profesjonalnym szkoleniu z biznesowego makijażu marki Mary Kay pt. „Dłonie Pełne Dobra”, które poprowadziła Iwona Jankowska. Spółka Mary Kay promuje świadomą pielęgnację oraz wykorzystanie naturalnych składników, takich jak ich odżywcze olejki.

Zobacz też: Inglot, Ziaja, Bielenda, Eris: gdy nazwisko staje się marką w branży beauty 

Następnie dr Aleksandra Marcinkowska rozmawiała z dr Christiną Tracy Stein, córką Briana Tracy – autora wielu popularnych książek o rozwoju osobistym i sukcesie. Później, razem z Dorotą Lightman, rozmawiały z Heleną Deeds, znaną z programów „Żony Hollywood” i „Żony Miami”.

Podczas inspirujących wystąpień motywacyjnych poruszano tematy dotyczące m.in. skutecznego inicjowania rozmów biznesowych, asertywności, wykorzystywania kobiecości jako atutu w biznesie oraz znaczenia wiary w sukces. Podkreślano, jak ważne jest cieszenie się osiągnięciami zamiast ciągłego porównywania się z innymi.

Oficjalną część inauguracji otworzyły Patricia Claudia Mitro, Joanna Parzuchowska i Beata Krzewińska. Debata „Kobiety biznesu – kompetencje przeszłości” była moderowana przez dr Aleksandrę Marcinkowską. Udział w debacie wzięły ekspertki Izby: dr Izabela Lenartowicz, Adela Kozina (EDU SMART), dr Aleksandra Ścibich-Kopiec (FERI), r.pr. Natalia Basałaj (Kancelaria Hansberry Tomkiel) oraz Renata Fijalkowska (Fundacja DIALOG).

image
Debata „Kobiety biznesu – kompetencje przeszłości” z udziałem ekspertek była moderowana przez dr Aleksandrę Marcinkowską
Natalia Basałaj

Izba wspiera swoje członkinie nie tylko w zakresie kompetencji miękkich (psychicznych, społecznych i komunikacyjnych), ale również tzw. hard skills, m.in. z dziedziny prawa własności intelektualnej. Prowadzi serię inspirujących webinarów (np. dotyczących praw autorskich do wytworów AI), szkoleń i konferencji wspierających rozwój osobisty i zawodowy przedsiębiorczyń. Izba stwarza doskonałe okazje do zdobywania wiedzy, wymiany doświadczeń i nawiązywania kontaktów biznesowych.

W dalszej części zarząd Izby wręczył akty powołania nowym ambasadorkom. Następnie miała miejsce premiera książki „Mentalność Kobiet Sukcesu – Polskie Kobiety Biznesu”. Wieczór zwieńczyła uroczysta gala z muzyką na żywo i pokazem mody polskiej projektantki Katarzyny Zmuda-Trzebiatowskiej (marki Kate Zee). Wszystkie uczestniczki otrzymały prezenty – kosmetyki polskiej marki Organique.

Natalia Basałaj

Zobacz też: Natalia Basałaj, kancelaria Hansberry Tomkiel: Jak chronić design i oznaczenia markowych perfum?

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Targi i konferencje
27.06.2025 10:40
Badanie Henkel: Polki a profilaktyka raka piersi. Zaangażowanie marek w kwestie prozdrowotne
– Gliss wspiera kobiety w tym, co naprawdę ważne – w trosce o zdrowie i budowaniu świadomości wokół profilaktyki raka piersi – podkreśla Aleksandra Gawlas-Wilińska, dyrektorka marketingu HCB firmy Henkel, ambasadorka Różowego Patrolu GlissHenkel mat.pras.

Z najnowszego badania, zrealizowanego na zlecenie Henkel Polska przez Maison&Partners Polki a profilaktyka raka piersi – motywacje, bariery oraz opinie o zaangażowaniu marek w kwestie prozdrowotne” wynika, że kobiety podejmują działania profilaktyczne nie dlatego, że muszą, ale dlatego, że chcą – z odpowiedzialności, troski o zdrowie i chęci życia w pełni. To wyraz świadomego wyboru.

Badanie pokazało także, że konsumentki doceniają marki angażujące się w działania prozdrowotne. Choć wiedza i świadomość roli profilaktyki rośnie, kobiety nadal potrzebują wsparcia i edukacji, również od innych kobiet, czego dowodem są już 79 otwarte kluby Różowego Patrolu Gliss oraz ponad 350 certyfikowanych ambasadorek programu, które wspierają ponad 30 tys. kobiet w całej Polsce. Polki pozytywnie oceniają tę inicjatywę.

Profilaktyka raka piersi przestaje być tematem tabu i źródłem lęku. Wyniki badania pokazują, że kobiety coraz częściej podejmują działania z zakresu profilaktyki raka piersi nie dlatego, że się boją, ale dlatego, że czują odpowiedzialność – za siebie i bliskich. 

Na pytanie o powody podejmowania działań zapobiegawczych 36 proc. pań wskazało na rekomendacje lekarskie, a 30 proc. na wewnętrzną potrzebę dbania o swój organizm. Zdarza się również, że motywację przynoszą własne doświadczenia, takie jak obciążenie genetyczne (28 proc.) lub wystąpienie niepokojących objawów (27 proc.).

Dla uczestniczek badania ważną rolę w skutecznym zachęcaniu do badań odgrywają ginekolodzy (tak wskazało 50 proc. kobiet). Co ciekawe, niemal 40 proc. pań wymieniło w tym względzie osoby, które mają osobiste doświadczenie choroby nowotworowej. Kobiety coraz częściej sięgają również po informacje z internetu, mediów społecznościowych oraz kampanii edukacyjnych,  takich jak webinary czy warsztaty. Jednocześnie niepokojący wydaje się fakt, że aż 20 proc. badanych przyznało, że w ogóle nie szuka informacji na temat profilaktyki raka piersi.

Ponad połowa (56  proc.) uczestniczek badania zadeklarowało, że chętnie wzięłoby udział w spotkaniach edukacyjnych, jeśli odbywałyby się one w odwiedzanych przez nie miejscach: galeriach handlowych, salonach kosmetycznych czy kawiarniach. Aż 55 proc. respondentek uznało, że największą motywacją do udziału byłaby możliwość wykonania badań „na miejscu”. 

Marki w trosce o zdrowie. Co sądzą o tym kobiety? 

Polki doceniają zaangażowanie firm i marek w działania społeczne, szczególnie w profilaktykę onkologiczną oraz pomoc pacjentom onkologicznym. 

Jak pokazują wyniki badania, dla ponad połowy kobiet w wieku 20–60 lat (57 proc. uczestniczek) inicjatywy podejmowane przez marki na rzecz społeczeństwa mają realny wpływ na codzienne życie i przyczyniają się do poprawy w istotnych obszarach. Ogólną profilaktykę zdrowotną za istotną uznaje 35 proc. badanych, a 32 proc. zwraca uwagę na wsparcie osób chorych na raka.

Różowy Patrol Gliss – ważny i potrzebny

Na potrzeby wskazane w badaniu odpowiada ogólnopolska inicjatywa edukacyjna Różowy Patrol Gliss, realizowana przez Fundację OnkoCafe – Razem Lepiej we współpracy z marką Gliss. Projekt ten wystartował w 2023 roku, docierając z wiedzą i wsparciem do kobiet w całej Polsce. Spotkania prowadzone są przez ambasadorki, które nie tylko edukują, ale też inspirują i wzajemnie mobilizują. 

Gliss wspiera kobiety w tym, co naprawdę ważne – w trosce o zdrowie i budowaniu świadomości wokół profilaktyki raka piersi. Z dumą angażujemy się w projekt Różowego Patrolu, który realnie zmienia podejście do badań profilaktycznych w Polsce. Wierzę, że to kobieta najlepiej rozumie inną kobietę – jej obawy, potrzeby i wątpliwości – pokazują to także badania. Dlatego chcemy je inspirować i wspierać. Wiemy, że zmiana nie dzieje się z dnia na dzień, ale dzięki konsekwentnym działaniom budujemy zdrowszą przyszłość dla tysięcy kobiet – mówi Aleksandra Gawlas-Wilińska, dyrektorka marketingu HCB firmy Henkel, ambasadorka Różowego Patrolu Gliss.

Dzięki inicjatywie działa już 79 klubów Różowego Patrolu Gliss, przeszkolono ponad 350 Ambasadorek, a działania objęły łącznie ponad 30 tys.kobiet w całej Polsce. Ruch ten nie mógłby się rozwijać bez zaangażowania marki Gliss, która nie tylko wspiera projekt finansowo, ale i aktywnie promuje jego rozwój. W 2025 roku projekt wszedł w nową fazę – powołano pięć koordynatorek regionalnych, odpowiedzialnych za wspieranie i szkolenie nowych ambasadorek. W całym kraju do końca roku powstanie 50 nowych klubów, w których zacznie działać aż 150 nowych ambasadorek.

W badaniu po raz pierwszy zapytano Polki, co sądzą na temat Różowego Patrolu Gliss. Aż 83 proc. kobiet, które zetknęły się z Różowym Patrolem, ocenia inicjatywę jako potrzebną. Co ciekawe, 82 proc. postrzega ją jako bardziej istotną „dla innych kobiet” niż dla siebie – co pokazuje, że społeczna percepcja profilaktyki wciąż się kształtuje. 56% badanych uznało projekt za skuteczny, a około 75 proc. określiło go jako przyjazny i godny zaufania.

Fundacja OnkoCafe – Razem Lepiej powstała w 2014 roku z inicjatywy Anny Kupieckiej, która chorowała na nowotwór piersi. Celem założonej przez nią Fundacji jest działanie w obszarze ochrony i promocji zdrowia, ze szczególnym uwzględnieniem profilaktyki chorób nowotworowych oraz zapewnienie wsparcia dla osób zarówno w trakcie diagnozy i leczenia onkologicznego, jak i po jego zakończeniu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. lipiec 2025 08:38