StoryEditor
Targi i konferencje
13.05.2025 22:15

Świętowaliśmy 25-lecie Drogerii Koliber!

Drogerie Koliber - 25-lecie / Wiadomości Kosmetyczne

Sieć Drogerii Koliber, zrzeszająca aktualnie ponad 100 sklepów, obchodzi w tym roku swoje 25-lecie. Z tej okazji w Zabrzu 9 maja odbyły się Targi Ambra, po których podczas wieczornej gali wyróżniono m.in. osoby i firmy najdłużej współpracujące z siecią. Redakcja Wiadomości Kosmetycznych otrzymała wyróżnienie za wspieranie rynku kosmetycznego.

Event został zorganizowany przez Ambrę dla właścicieli sklepów, działających w sieci partnerskiej Drogerie Koliber. Odbył się on w hotelu Diament w Zabrzu.

Henry Ford mawiał, że “jeśli wszyscy razem idą naprzód, sukces sam się o siebie zatroszczy” i to właśnie dzięki naszej nieustannej oraz owocnej współpracy możemy dzisiaj wspólnie świętować 25-lecie naszej sieci Drogerie Koliber, która zrzesza już ponad 100 drogerii. Przez wszystkie te lata, wspólnie dbamy o jak najlepszą ofertę i obsługę konsumentów poprzez m.in. odpowiednio dobrany asortyment oraz atrakcyjna komunikację marketingową – podkreśliła Klaudia Rudewicz, dyrektor generalna firmy dystrybucyjnej Ambra.

Jak wyjaśniła Joanna Mazur, Kierownik Sieci Partnerskiej Drogerii Koliber, spotkania targowe B2B, takie jak to w Zabrzu, są organizowane zwykle trzy-cztery razy w roku. Także i tym razem dostawcy (było to blisko 40 firm) przygotowali specjalnie rabatowane oferty. 

Jak potwierdzali obecni na targach producenci, mimo że ich kosmetyki obecne są w dużych marketach i dyskontach, to klienci najchętniej szukają ich w drogeriach. Rynek jest coraz mocniej zdominowany przez największych graczy, ale dużą szansą dla mniejszych drogerii jest wciąż indywidualne podejście do klienta, przeszkoleni pracownicy i konsultanci. 

Kluczowe znaczenie ma również oferta drogerii – wskazywał Jakub Kudzia, menadżer ds. projektów detalicznych (Ambra) w Grupie Eurocash.

Cały czas poszukujemy alternatyw dla naszych drogerii w innych kategoriach, niż kosmetyki. Szukamy na przykład takich kategorii bardziej przemysłowych, które byłyby urozmaiceniem oferty w drogeriach, np. akcesoria dekoracyjne, torebki prezentowe jako uzupełnienie drogerii, czy produkty spożywcze typu przekąski czy napoje. Oraz inne bardziej niszowe kategorie, które dla mniejszych drogerii mogą być szansą – wyjaśnił Jakub Kudzia. 

Lista nagrodzonych z okazji 25-lecia Drogerii Koliber

KLIENCI - za najdłuższy staż w Kolibrze

  • Edward Pabian
  • Stanisław Stusek
  • Bożena Górka

Największa wartość złożonych deklaracji

  • firma ASTIKA BRZESZCZE - EDWARD PABIAN

Największa wartość zakupu marki własnej “Dla Ciebie” 

  • firma BOŻENA GÓRKA

KOLIBRY nagrodzone okolicznościowym szampanem z okazji 25-lecia 

  • ANMAR - ANNA SZOPA
  • BOŻENA GÓRKA
  • ASTIKA - EDWARD PABIAN
  • EWA MYRDA
  • LESŁAW BARANOWSKI
  • LUCYNA BURNAGIEL
  • BISAM - MARTA ŁAKOTA
  • SYLWIA - MICHAŁ SPOREK
  • GS SZCZAWNICA - MONIKA MASTALSKA
  • GS BUKOWINA - PAWEŁ LITERA
  • SPECTRUM - RAFAŁ TRZEPACZKA
  • CUBA - RYSZARD MAŃKA
  • PIASK STANISŁAW - TOTA
  • SZYMON ADAMCZYK
  • YARD - TATJANA KURZEJA
  • TERESA SCEHURA
  • TRACOM - WITOLD WOJCIECHOWSKI
  • NOVUM - KRZYSZTOF WÓJS
  • ZBIGNIEW PODSTAWSKI
  • ZYGFRYD BEDNARKIEWICZ

PRODUCENCI: największa ilość zadeklarowanych pakietów dla dostawcy

  • ICT POLAND

Za najdłuższą współpracę z siecią KOLIBER

  • DAX COSMETICS
  • DONEGAL
  • HALEON
  • HENKEL
  • ICT POLAND
  • PHARMA CFood
  • SARANTIS
  • SYLVECO

WSPIERANIE RYNKU DROGERYJNEGO

  • Marzena Szulc - red. portalu WIADOMOŚCI KOSMETYCZNE 
Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Targi i konferencje
27.06.2025 10:40
Badanie Henkel: Polki a profilaktyka raka piersi. Zaangażowanie marek w kwestie prozdrowotne
– Gliss wspiera kobiety w tym, co naprawdę ważne – w trosce o zdrowie i budowaniu świadomości wokół profilaktyki raka piersi – podkreśla Aleksandra Gawlas-Wilińska, dyrektorka marketingu HCB firmy Henkel, ambasadorka Różowego Patrolu GlissHenkel mat.pras.

Z najnowszego badania, zrealizowanego na zlecenie Henkel Polska przez Maison&Partners Polki a profilaktyka raka piersi – motywacje, bariery oraz opinie o zaangażowaniu marek w kwestie prozdrowotne” wynika, że kobiety podejmują działania profilaktyczne nie dlatego, że muszą, ale dlatego, że chcą – z odpowiedzialności, troski o zdrowie i chęci życia w pełni. To wyraz świadomego wyboru.

Badanie pokazało także, że konsumentki doceniają marki angażujące się w działania prozdrowotne. Choć wiedza i świadomość roli profilaktyki rośnie, kobiety nadal potrzebują wsparcia i edukacji, również od innych kobiet, czego dowodem są już 79 otwarte kluby Różowego Patrolu Gliss oraz ponad 350 certyfikowanych ambasadorek programu, które wspierają ponad 30 tys. kobiet w całej Polsce. Polki pozytywnie oceniają tę inicjatywę.

Profilaktyka raka piersi przestaje być tematem tabu i źródłem lęku. Wyniki badania pokazują, że kobiety coraz częściej podejmują działania z zakresu profilaktyki raka piersi nie dlatego, że się boją, ale dlatego, że czują odpowiedzialność – za siebie i bliskich. 

Na pytanie o powody podejmowania działań zapobiegawczych 36 proc. pań wskazało na rekomendacje lekarskie, a 30 proc. na wewnętrzną potrzebę dbania o swój organizm. Zdarza się również, że motywację przynoszą własne doświadczenia, takie jak obciążenie genetyczne (28 proc.) lub wystąpienie niepokojących objawów (27 proc.).

Dla uczestniczek badania ważną rolę w skutecznym zachęcaniu do badań odgrywają ginekolodzy (tak wskazało 50 proc. kobiet). Co ciekawe, niemal 40 proc. pań wymieniło w tym względzie osoby, które mają osobiste doświadczenie choroby nowotworowej. Kobiety coraz częściej sięgają również po informacje z internetu, mediów społecznościowych oraz kampanii edukacyjnych,  takich jak webinary czy warsztaty. Jednocześnie niepokojący wydaje się fakt, że aż 20 proc. badanych przyznało, że w ogóle nie szuka informacji na temat profilaktyki raka piersi.

Ponad połowa (56  proc.) uczestniczek badania zadeklarowało, że chętnie wzięłoby udział w spotkaniach edukacyjnych, jeśli odbywałyby się one w odwiedzanych przez nie miejscach: galeriach handlowych, salonach kosmetycznych czy kawiarniach. Aż 55 proc. respondentek uznało, że największą motywacją do udziału byłaby możliwość wykonania badań „na miejscu”. 

Marki w trosce o zdrowie. Co sądzą o tym kobiety? 

Polki doceniają zaangażowanie firm i marek w działania społeczne, szczególnie w profilaktykę onkologiczną oraz pomoc pacjentom onkologicznym. 

Jak pokazują wyniki badania, dla ponad połowy kobiet w wieku 20–60 lat (57 proc. uczestniczek) inicjatywy podejmowane przez marki na rzecz społeczeństwa mają realny wpływ na codzienne życie i przyczyniają się do poprawy w istotnych obszarach. Ogólną profilaktykę zdrowotną za istotną uznaje 35 proc. badanych, a 32 proc. zwraca uwagę na wsparcie osób chorych na raka.

Różowy Patrol Gliss – ważny i potrzebny

Na potrzeby wskazane w badaniu odpowiada ogólnopolska inicjatywa edukacyjna Różowy Patrol Gliss, realizowana przez Fundację OnkoCafe – Razem Lepiej we współpracy z marką Gliss. Projekt ten wystartował w 2023 roku, docierając z wiedzą i wsparciem do kobiet w całej Polsce. Spotkania prowadzone są przez ambasadorki, które nie tylko edukują, ale też inspirują i wzajemnie mobilizują. 

Gliss wspiera kobiety w tym, co naprawdę ważne – w trosce o zdrowie i budowaniu świadomości wokół profilaktyki raka piersi. Z dumą angażujemy się w projekt Różowego Patrolu, który realnie zmienia podejście do badań profilaktycznych w Polsce. Wierzę, że to kobieta najlepiej rozumie inną kobietę – jej obawy, potrzeby i wątpliwości – pokazują to także badania. Dlatego chcemy je inspirować i wspierać. Wiemy, że zmiana nie dzieje się z dnia na dzień, ale dzięki konsekwentnym działaniom budujemy zdrowszą przyszłość dla tysięcy kobiet – mówi Aleksandra Gawlas-Wilińska, dyrektorka marketingu HCB firmy Henkel, ambasadorka Różowego Patrolu Gliss.

Dzięki inicjatywie działa już 79 klubów Różowego Patrolu Gliss, przeszkolono ponad 350 Ambasadorek, a działania objęły łącznie ponad 30 tys.kobiet w całej Polsce. Ruch ten nie mógłby się rozwijać bez zaangażowania marki Gliss, która nie tylko wspiera projekt finansowo, ale i aktywnie promuje jego rozwój. W 2025 roku projekt wszedł w nową fazę – powołano pięć koordynatorek regionalnych, odpowiedzialnych za wspieranie i szkolenie nowych ambasadorek. W całym kraju do końca roku powstanie 50 nowych klubów, w których zacznie działać aż 150 nowych ambasadorek.

W badaniu po raz pierwszy zapytano Polki, co sądzą na temat Różowego Patrolu Gliss. Aż 83 proc. kobiet, które zetknęły się z Różowym Patrolem, ocenia inicjatywę jako potrzebną. Co ciekawe, 82 proc. postrzega ją jako bardziej istotną „dla innych kobiet” niż dla siebie – co pokazuje, że społeczna percepcja profilaktyki wciąż się kształtuje. 56% badanych uznało projekt za skuteczny, a około 75 proc. określiło go jako przyjazny i godny zaufania.

Fundacja OnkoCafe – Razem Lepiej powstała w 2014 roku z inicjatywy Anny Kupieckiej, która chorowała na nowotwór piersi. Celem założonej przez nią Fundacji jest działanie w obszarze ochrony i promocji zdrowia, ze szczególnym uwzględnieniem profilaktyki chorób nowotworowych oraz zapewnienie wsparcia dla osób zarówno w trakcie diagnozy i leczenia onkologicznego, jak i po jego zakończeniu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
23.05.2025 13:34
Premiera tuszu Avon Fan-Omenal z Maffashion w roli głównej już za nami
Julia Kuczyńska, znana również jako Maffashion, to instagramerka, celebrytka i nowa ambasadorka Avon.Avon Polska

Redakcja Wiadomości Kosmetycznych miała przyjemność uczestniczyć w wyjątkowym wydarzeniu – premierze nowego tuszu do rzęs Avon Fan-Omenal. Produkt powstał we współpracy z influencerką i celebrytką Maffashion, która jednocześnie została ogłoszona najnowszą ambasadorką marki. To kolejny krok Avonu w stronę młodszej, cyfrowo aktywnej grupy konsumentek, które poszukują nie tylko skutecznych kosmetyków, ale też inspirujących twarzy za kampaniami.

Spotkanie odbyło się w niecodziennej scenerii warszawskiego Melt Museum – nowoczesnej przestrzeni pełnej kolorów, luster i iluzji optycznych, idealnej do tworzenia efektownych zdjęć i filmów w mediach społecznościowych. Gości witały interaktywne instalacje, które umożliwiały uchwycenie niezapomnianych ujęć, nawiązujących do idei „fan-omenalnego” spojrzenia – podkreślonego mocnym, wachlarzowym efektem nowego tuszu.

Wśród uczestników wydarzenia znaleźli się przedstawiciele mediów, influencerzy oraz partnerzy marki. Maffashion, jako gospodyni wieczoru, zaprezentowała nie tylko kosmetyk, ale i kulisy jego powstawania. Podkreśliła, że zależało jej na formule, która pozwoli uzyskać wyrazisty efekt bez sklejania rzęs, a jednocześnie będzie łatwa w aplikacji nawet przy codziennym, szybkim makijażu.

Zadbano także o mniej formalne elementy wieczoru. Na gości czekał spektakularny tort w kształcie tuszu do rzęs oraz starannie przygotowane miniprzekąski. Całość utrzymana była w energetycznym, różowo-fioletowym klimacie kampanii, który świetnie oddawał charakter zarówno produktu, jak i jego ambasadorki.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
30. czerwiec 2025 07:41