StoryEditor
Targi i konferencje
13.05.2025 22:15

Świętowaliśmy 25-lecie Drogerii Koliber!

Drogerie Koliber - 25-lecie / Wiadomości Kosmetyczne

Sieć Drogerii Koliber, zrzeszająca aktualnie ponad 100 sklepów, obchodzi w tym roku swoje 25-lecie. Z tej okazji w Zabrzu 9 maja odbyły się Targi Ambra, po których podczas wieczornej gali wyróżniono m.in. osoby i firmy najdłużej współpracujące z siecią. Redakcja Wiadomości Kosmetycznych otrzymała wyróżnienie za wspieranie rynku kosmetycznego.

Event został zorganizowany przez Ambrę dla właścicieli sklepów, działających w sieci partnerskiej Drogerie Koliber. Odbył się on w hotelu Diament w Zabrzu.

Henry Ford mawiał, że “jeśli wszyscy razem idą naprzód, sukces sam się o siebie zatroszczy” i to właśnie dzięki naszej nieustannej oraz owocnej współpracy możemy dzisiaj wspólnie świętować 25-lecie naszej sieci Drogerie Koliber, która zrzesza już ponad 100 drogerii. Przez wszystkie te lata, wspólnie dbamy o jak najlepszą ofertę i obsługę konsumentów poprzez m.in. odpowiednio dobrany asortyment oraz atrakcyjna komunikację marketingową – podkreśliła Klaudia Rudewicz, dyrektor generalna firmy dystrybucyjnej Ambra.

Jak wyjaśniła Joanna Mazur, Kierownik Sieci Partnerskiej Drogerii Koliber, spotkania targowe B2B, takie jak to w Zabrzu, są organizowane zwykle trzy-cztery razy w roku. Także i tym razem dostawcy (było to blisko 40 firm) przygotowali specjalnie rabatowane oferty. 

Jak potwierdzali obecni na targach producenci, mimo że ich kosmetyki obecne są w dużych marketach i dyskontach, to klienci najchętniej szukają ich w drogeriach. Rynek jest coraz mocniej zdominowany przez największych graczy, ale dużą szansą dla mniejszych drogerii jest wciąż indywidualne podejście do klienta, przeszkoleni pracownicy i konsultanci. 

Kluczowe znaczenie ma również oferta drogerii – wskazywał Jakub Kudzia, menadżer ds. projektów detalicznych (Ambra) w Grupie Eurocash.

Cały czas poszukujemy alternatyw dla naszych drogerii w innych kategoriach, niż kosmetyki. Szukamy na przykład takich kategorii bardziej przemysłowych, które byłyby urozmaiceniem oferty w drogeriach, np. akcesoria dekoracyjne, torebki prezentowe jako uzupełnienie drogerii, czy produkty spożywcze typu przekąski czy napoje. Oraz inne bardziej niszowe kategorie, które dla mniejszych drogerii mogą być szansą – wyjaśnił Jakub Kudzia. 

Lista nagrodzonych z okazji 25-lecia Drogerii Koliber

KLIENCI - za najdłuższy staż w Kolibrze

  • Edward Pabian
  • Stanisław Stusek
  • Bożena Górka

Największa wartość złożonych deklaracji

  • firma ASTIKA BRZESZCZE - EDWARD PABIAN

Największa wartość zakupu marki własnej “Dla Ciebie” 

  • firma BOŻENA GÓRKA

KOLIBRY nagrodzone okolicznościowym szampanem z okazji 25-lecia 

  • ANMAR - ANNA SZOPA
  • BOŻENA GÓRKA
  • ASTIKA - EDWARD PABIAN
  • EWA MYRDA
  • LESŁAW BARANOWSKI
  • LUCYNA BURNAGIEL
  • BISAM - MARTA ŁAKOTA
  • SYLWIA - MICHAŁ SPOREK
  • GS SZCZAWNICA - MONIKA MASTALSKA
  • GS BUKOWINA - PAWEŁ LITERA
  • SPECTRUM - RAFAŁ TRZEPACZKA
  • CUBA - RYSZARD MAŃKA
  • PIASK STANISŁAW - TOTA
  • SZYMON ADAMCZYK
  • YARD - TATJANA KURZEJA
  • TERESA SCEHURA
  • TRACOM - WITOLD WOJCIECHOWSKI
  • NOVUM - KRZYSZTOF WÓJS
  • ZBIGNIEW PODSTAWSKI
  • ZYGFRYD BEDNARKIEWICZ

PRODUCENCI: największa ilość zadeklarowanych pakietów dla dostawcy

  • ICT POLAND

Za najdłuższą współpracę z siecią KOLIBER

  • DAX COSMETICS
  • DONEGAL
  • HALEON
  • HENKEL
  • ICT POLAND
  • PHARMA CFood
  • SARANTIS
  • SYLVECO

WSPIERANIE RYNKU DROGERYJNEGO

  • Marzena Szulc - red. portalu WIADOMOŚCI KOSMETYCZNE 
Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Targi i konferencje
12.11.2025 11:30
Dziś oficjalnie startują targi Cosmoprof Asia 2025 – z udziałem polskich firm
Targi Cosmoprof Asia 2025 odbywają się już po raz 28.Cosmoprof mat.pras.

Targi Cosmoprof Asia 2025 oficjalnie wystartowały w środę 12 listopada w Hongkongu. Jak podkreślają organizatorzy, w tegorocznej edycji udział bierze rekordowa liczba międzynarodowych wystawców (w tym z Polski), powiększeniu uległa również powierzchnia eventu. Wydarzenie, organizowane przez BolognaFiere, potwierdza swoją pozycję wiodącej platformy B2B w regionie Azji i Pacyfiku dla sektora kosmetycznego, gromadząc międzynarodowych specjalistów, innowacje, trendy i możliwości biznesowe.

Targi Cosmoprof Asia 2025 odbywają się już po raz 28. Każda kolejna edycja to to wzrost imprezy pod względem skali i znaczenia. W tym roku udział bierze 2688 wystawców z 46 krajów i regionów – jest to o 5 proc. więcej, niż w 2024 roku. Zaprezentują oni swoje produkty i technologie na ponad 120 tys. mkw. powierzchni wystawienniczej. 

Polski Pawilon na targach w Hongkongu

Targi stanowią prawdziwy punkt styku międzynarodowej społeczności kosmetycznej – w tym roku poza firmami lokalnymi będzie można odwiedzić 16 pawilonów krajowych: będą tam wystawcy z Polski, Australii, Chin, Francji, Niemiec, Hongkongu, Włoch, Japonii, Korei, Filipin, Singapuru, Hiszpanii, Szwajcarii, Tajwanu, Tajlandii i USA).

Tegoroczne targi to również cztery branżowe, specjalistyczne wydarzenia, mające przybliżyć zmieniający się krajobraz branży kosmetycznej. Na targach AsiaWorld-Expo w dniach 11-13 listopada będzie odbywać się Cosmopack Asia, skupiający cały łańcuch dostaw branży kosmetycznej – w tym kluczowe sekcje (OEM/ODM, surowce, opakowania, maszyny), koncentrujące się na produkcji kontraktowej, rozwiązaniach marek własnych, składnikach i surowcach oraz najnowocześniejszych technologiach pakowania. 

image
Rynek kosmetyczny w regionie Azji i Pacyfiku nadal wyprzedza wszystkie inne, osiągając średnioroczną stopę wzrostu na poziomie 6,7 proc. w latach 2023–2027
Cosmoprof mat.pras.

Perfumy i salony wellness - nowe kategorie targów

W dniach 12-14 listopada, w Hong Kong Convention & Exhibition Centre, Cosmoprof Asia zaprezentuje świat gotowych produktów kosmetycznych. W tym roku wprowadzono odświeżoną identyfikację wizualną i strukturę eventu, mającą na celu jeszcze bardziej ukierunkowane i angażujące doświadczenie zwiedzających poprzez dwie nowe sekcje: Perfumy, Kosmetyki i Paznokcie, która prezentuje najnowsze trendy w perfumerii, makijażu i pielęgnacji paznokci; a także Salon Fryzjerski i Kosmetyczny, poświęcony pielęgnacji włosów, wyposażeniu salonów oraz rozwiązaniom spa i wellness.

Organizatorzy spodziewają się w tym roku ponad 70 tys. odwiedzających, którzy planują odwiedzenie obydwu sektorów targów. Goście przybędą z całego świata: z Europy, Ameryki, regionu MENA, regionu Azji i Pacyfiku.

Cosmoprof Asia nadal stanowi strategiczne miejsce dla profesjonalistów z branży kosmetycznej, którzy chcą poznać dynamiczny rynek Azji i Pacyfiku. W 2025 roku targi potwierdzają swoje zaangażowanie w innowacje, zrównoważony rozwój i globalną współpracę. Wydarzenie oferuje niezrównane możliwości zarówno lokalnym, jak i międzynarodowym interesariuszom, aby odkryć najnowocześniejsze trendy, nawiązać wartościowe partnerstwa i kształtować przyszłość branży kosmetycznej. Cosmoprof Asia to nie tylko targi – to katalizator wzrostu i transformacji – komentuje Antonio Bruzzone, dyrektor generalny BolognaFiere Group.

image
Organizatorzy Cosmoprof Asia spodziewają się w tym roku ponad 70 tys. odwiedzających
Cosmoprof mat.pras.

Dynamika rynku kosmetycznego Azji

Biorąc pod uwagę wymagającą i szybko przyswajającą nowości naturę azjatyckich konsumentów, rynek azjatycki jest niewątpliwie najbardziej dynamiczny na świecie.Cosmoprof Asia i Cosmopack Asia to prestiżowe wydarzenia, które gromadzą liderów branży kosmetycznej, prezentując ich najbardziej innowacyjne produkty, usługi i technologie, a jednocześnie podkreślając najnowsze trendy w regionie Azji i Pacyfiku. Hongkong, położony w sercu tego tętniącego życiem regionu, nadal jest kluczowym miejscem spotkań branży – mówi Margaret Ma Connolly, prezes i dyrektor generalna w Informa Markets.

Rynek kosmetyczny w regionie Azji i Pacyfiku nadal wyprzedza wszystkie inne, osiągając średnioroczną stopę wzrostu na poziomie 6,7 proc. w latach 2023–2027 (Euromonitor International), przewyższając zarówno Amerykę Północną, jak i Europę. Dzięki Chinom, Korei i Japonii, które napędzają innowacje, oraz Singapurowi i Hongkongowi będącymi ważnymi centrami eksportowymi, region ten stał się światowym centrum rozwoju produktów, transformacji cyfrowej i kreowania trendów. 

Hongkong, plasujący się w pierwszej dziesiątce światowych importerów kosmetyków, nadal odgrywa kluczową rolę jako łącznik pomiędzy regionem Azji i Pacyfiku a wszystkimi pozostałymi rynkami. Otwarta gospodarka, zaawansowana infrastruktura i strategiczne położenie geograficzne sprawiają, że jest to idealne miejsce dla dalszej ekspansji i globalnego sukcesu Cosmoprof Asia – wskazują organizatorzy targów.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
05.11.2025 14:35
Francuskie marki kuszą polski rynek – French Beauty Experience w Ambasadzie Francji
618750
/ Agata Grysiak
618743
/ Agata Grysiak
618744
/ Agata Grysiak
618745
/ Agata Grysiak
618750
618743
618744
618745
Gallery

W środę, 5 listopada 2025 roku, w Ambasadzie Francji w Warszawie odbył się showroom French Beauty Experience – kameralne, ale prestiżowe spotkanie poświęcone francuskim markom kosmetycznym. Wydarzenie zgromadziło przedstawicieli branży beauty, importerów, dystrybutorów oraz redakcje branżowe, tworząc przestrzeń do rozmów o możliwościach ekspansji i wyzwaniach, jakie stawia polski rynek kosmetyczny.

Eleganckie wnętrza Ambasady Francji wypełnił zapach perfum, brzmienie francuskiego języka i dźwięk rozmów biznesowych. French Beauty Experience to inicjatywa mająca na celu promocję francuskich marek kosmetycznych w Polsce oraz nawiązanie relacji między producentami znad Sekwany a lokalnymi partnerami handlowymi. Uczestnicy wydarzenia mogli zapoznać się z ofertą wybranych brandów reprezentujących różne segmenty rynku – od dermokosmetyków i pielęgnacji naturalnej, po luksusowe perfumy i produkty spa.

Każda z obecnych firm miała własne stanowisko, na którym prezentowała swoje portfolio oraz filozofię marki. Dla wielu wystawców była to pierwsza okazja, by bezpośrednio porozmawiać z polskimi dystrybutorami, sieciami handlowymi i mediami branżowymi. Jak podkreślali przedstawiciele Ambasady Francji, wydarzenie wpisuje się w szerszy program wspierania francuskiego eksportu kosmetyków i wzmacniania relacji gospodarczych z Polską.

image
Agata Grysiak

Wśród uczestników można było zauważyć zarówno uznane już w Europie marki, jak i młodsze, bardziej niszowe brandy poszukujące swojego miejsca w dynamicznie rozwijającym się sektorze beauty. Zaprezentowane zostały m.in. produkty do pielęgnacji skóry oparte na składnikach naturalnych, nowoczesne formuły inspirowane biotechnologią oraz linie kosmetyczne tworzone w tradycji francuskiego rzemiosła.

W rozmowach kuluarowych dominował jednak jeden temat: jak wejść na rynek, który uchodzi za jeden z najbardziej konkurencyjnych w Europie. Polska, z rozwiniętą siecią dystrybucji, silną pozycją marek własnych oraz dużą obecnością globalnych koncernów, pozostaje trudnym, ale wciąż atrakcyjnym kierunkiem dla zagranicznych producentów. Uczestnicy podkreślali, że kluczem do sukcesu mogą być nie tyle innowacje technologiczne, co umiejętność wpisania się w lokalne oczekiwania konsumentek i znalezienia niszy komunikacyjnej.

image
Agata Grysiak

„Polski rynek jest już dojrzały, ale wciąż otwarty na emocje i autentyczność. Francuskie marki mają w tym zakresie ogromny potencjał, o ile potrafią opowiedzieć swoją historię w sposób zrozumiały dla polskiego konsumenta” – komentował jeden z obecnych importerów.

Wśród odwiedzających showroom nie zabrakło również przedstawicieli sieci drogerii, butików kosmetycznych i e-commerce. To właśnie oni, w nieformalnych rozmowach, oceniali szanse nowych graczy na znalezienie miejsca w ofercie detalicznej. Wskazywali, że dziś powodzenie zależy nie tylko od jakości i ceny, ale też od zdolności marki do prowadzenia komunikacji wielokanałowej, obecności w social mediach i umiejętnego budowania relacji z influencerami.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
17. listopad 2025 15:48