StoryEditor
Targi i konferencje
30.11.2016 00:00

Trendy konsumenckie, sprzedaż i negocjacje handlowe na IV Forum Branży Kosmetycznej

Ponad 300 gości związanych z biznesem kosmetycznym, 9 godzin niezwykle interesujących wykładów przygotowanych przez znakomitych ekspertów, ciekawe dyskusje z udziałem badaczy, producentów, detalistów i młodych twórców działających w mediach społecznościowych oraz targi kosmetycznych nowości, na których zaprezentowało się również wiele nowych marek dopiero wchodzących w tradycyjną dystrybucję.

Biznesowe rozmowy, spotkania producentów z kupcami decydującymi o zakupach do sieci drogeryjnych i handlowych, kontrakty. Niesamowita atmosfera. Lajkowanie, twittowanie, relacja na żywo na portalu www.wiadomoscihandlowe.pl. Tak w skrócie można podsumować IV Forum Branży Kosmetycznej.

Konferencję zdominowały dyskusje o sposobach dotarcia do konsumentów pozostających pod wpływem blogosfery, ulegających milionom bodźców mających wpływ na ich decyzje zakupowe i rozdartych pomiędzy byciem w globalnych trendach a chęcią wyróżnienia się i pozostania indywidualistami. Nie zabrakło wskazówek, jak komunikować się z kobietami, które odpowiadają już za 80 proc. decyzji zakupowych w gospodarstwach domowych, oraz jak kreować marki, by wyróżnić je na kilometrach półek podobnych do siebie produktów.

Menedżerowie i producenci z sieci drogeryjnych spotkali się w debacie na temat negocjacji i konstruowania oferty produktowej odpowiadającej potrzebom wymagających konsumentów, a zarazem pozwalającej osiągać zadowalające marże. Zastanawialiśmy się również, czy specjalizacja jest receptą na drogerię przyszłości oraz jak zarządzać personelem w sklepach, by ci, którzy są najbliżej konsumentów, pracowali na sukces marek, produktów i sieci drogeryjnych, a nie doprowadzali do porażki. Dużo emocji wzbudziły rozważania, czy kosmetyki będą musiały wyjść z aptek.

Czy polskie marki są dobrze odbierane na Ukrainie, co i za ile kupują tamtejsi konsumenci – o tym opowiadał Andriej Szczerbina, dyrektor handlowy sieci Prostor, jednej z największych na ukraińskim rynku. Jego wizyta była okazją do nawiązania bezpośrednich kontaktów z siecią, która jest zainteresowana współpracą z polskimi producentami. Praktycy podpowiadali także, jak można wejść z polskimi markami na brytyjski rynek i na co należy się przygotować w świetle zapowiedzi o „twardym” wyjściu Wielkiej Brytanii ze struktur Unii Europejskiej.

Kto wpływa na decyzje konsumentów, czy blogerzy kształtują gusta konsumentów, czy mogą wypromować albo zniszczyć kosmetyczną markę – dyskusja z udziałem Ewy Grzelakowskiej-Kostoglu, autorki najsłynniejszego kanału makijażowego na YouTubie – Red Lipstick Monster, była mocnym akcentem na zakończenie intensywnego dnia.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
05.12.2025 11:32
Cosmoprof India 2025 otwiera swoje drzwi w Mumbaju: rosnące znaczenie Indii na globalnej mapie beauty
Edoardo Anastasio

Szósta edycja Cosmoprof India rozpoczęła się 4 grudnia 2025 r. w Jio World Convention Centre w Mumbaju, potwierdzając swoją pozycję jako wiodącej platformy B2B dla indyjskiej branży kosmetycznej. Wydarzenie stanowi kluczowy punkt wejścia dla międzynarodowych marek pragnących zaistnieć na jednym z najszybciej rosnących rynków beauty na świecie. Tegoroczna edycja pokazuje skalę zmian, jakie zaszły od debiutu targów w 2019 r., gdyż powierzchnia wystawiennicza niemal się podwoiła.

W 2025 roku targi zajmują 24 000 mkw, co oznacza wzrost o 8 proc. względem edycji 2024. W pięciu halach prezentuje się 353 wystawców oraz 800 marek z 23 krajów i regionów. Aż 32 proc. firm uczestniczy w wydarzeniu po raz pierwszy, co potwierdza jego rosnący globalny zasięg. W tym roku 53 proc. powierzchni wystawienniczej zajmują firmy zagraniczne, co oznacza wzrost o 7 proc. rok do roku. Organizatorzy spodziewają się ponad 14 000 odwiedzających zainteresowanych nowymi technologiami i trendami rynkowymi.

Wszystkie segmenty branży kosmetycznej znalazły tu swoją reprezentację. Cosmopack India, stanowiący 59 proc. całej przestrzeni targowej, prezentuje rozwiązania dla łańcucha dostaw – od surowców i składników, przez maszyny i urządzenia, po opakowania oraz produkcję kontraktową. Z kolei Cosmoprof India, odpowiadający za 41 proc. ekspozycji, skupia producentów gotowych kosmetyków: perfum, produktów pielęgnacyjnych, kosmetyków kolorowych, artykułów toaletowych oraz produktów dla salonów, spa, fryzjerów i stylistów paznokci. Tak szeroka oferta podkreśla rosnące znaczenie rynku indyjskiego zarówno dla kanału detalicznego, jak i profesjonalnego.

image

Dziś oficjalnie startują targi Cosmoprof Asia 2025 – z udziałem polskich firm

Międzynarodowy charakter wydarzenia podkreśla obecność dziewięciu pawilonów narodowych reprezentujących Australię, Brazylię, Niemcy, Indonezję, Włochy, Koreę Południową, Hiszpanię, region Tajwanu oraz Wielką Brytanię. Szczególną rolę w tym roku odgrywają Włochy, które pełnią funkcję Country of Honor. Włoski pawilon – zorganizowany przez Italian Trade Agency we współpracy z Cosmetica Italia – prezentuje najnowsze osiągnięcia branży w obszarze wzornictwa, innowacji i produkcji, wzmacniając postrzeganie Włoch jako jednego z globalnych liderów sektora beauty.

Według Enrico Zanniniego, dyrektora generalnego BolognaFiere Cosmoprof, dynamiczny rozwój Cosmoprof India odzwierciedla równie szybkie tempo wzrostu całego rynku indyjskiego. Podkreśla on, że o sile lokalnego sektora decydują młoda populacja, rosnąca siła nabywcza oraz rosnące zainteresowanie innowacjami, zrównoważonym rozwojem i wellness. Z kolei Yogesh Mudras, dyrektor zarządzający Informa Markets India, zwraca uwagę, że Indie mogą stać się trzecim co do wielkości rynkiem beauty na świecie do 2030 r., a segment premium rośnie tam w tempie 13–15 proc. rocznie. W tym kontekście Cosmoprof India staje się strategicznym miejscem spotkań marek, producentów i innowatorów, którzy współtworzą przyszłość sektora kosmetycznego w regionie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Targi i konferencje
04.12.2025 13:57
Retail Trends 2026 – Efektywnie, Odważnie, Inteligentnie
Retail Trends 2026 – Efektywnie, Odważnie, Inteligentniewiadmoscihandlowe.pl

Świat handlu detalicznego zmienia się szybciej niż kiedykolwiek. Nowe technologie, rosnące oczekiwania klientów, presja kosztowa i globalne zawirowania sprawiają, że dziś kluczowe jest nie tylko nadążanie za zmianami, lecz także ich przewidywanie i dogłębne zrozumienie. Rośnie niepewność i nieprzewidywalność otoczenia gospodarczego i politycznego, a także zachowań konsumentów. Podczas kolejnej edycji kongresu Retail Trends zaadresujemy te zagadnienia i poszukamy wspólnie odpowiedzi jak kierować biznesem retailowym w trudnym otoczeniu 2026 roku i dalej.

wiadomoscihandlowe.pl
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
08. grudzień 2025 04:27