StoryEditor
Biznes
10.02.2025 14:24

Tate McRae – nową ambasadorką Neutrogeny

Tate McRae jako nowa ambasadorka marki kosmetycznej Neutrogena  / mat.prasowe

Amerykańska firma Neutrogena mianowała kanadyjską piosenkarkę i tancerkę Tate McRae ambasadorką swoich kosmetyków pielęgnacyjnych. Należąca do Kenvue marka zaprezentowała swoją najnowszą kampanię reklamową z udziałem 21-letniej gwiazdy pop.

Jako globalna ambasadorka Neutrogeny, Tate McRae będzie brać udział w inicjatywach marki na wielu platformach, w tym w telewizji, mediach społecznościowych, mediach cyfrowych oraz punktach sprzedaży. Jak podkreśliła w swoim komunikacie Neutrogena, Tate McRae “zintegruje markę” ze swoimi własnymi projektami w przyszłości. 

Piosenkarka zadebiutuje w roli ambasadorki jako twarz najnowszej kampanii Neutrogeny „Beauty to a Science”, która promuje produkty z serii Hydro Boost, w tym Water Gel.

Urodzona w Calgary w Albercie, 21-letnia McRae zyskała sławę w ostatnich latach jako artystka i tancerka, która znalazła się na szczycie list przebojów dzięki takim hitom jak „Greedy” i „You Broke Me First”. W lutym piosenkarka wyda swój trzeci album „So Close to What”, z którym wyruszy w trasę koncertową.

Dzięki takim ludziom jak Tate z jej zaraźliwą energią, a także dr Shah, którego specjalistyczna wiedza pomogła mu stać się najpopularniejszym dermatologiem w mediach społecznościowych, łączymy piękno z nauką, tworząc potężny przekaz dla następnego pokolenia – skomentował Andrew Stanleick, prezes Kenvue ds. zdrowia skóry i urody w Ameryce Północnej, Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

W listopadzie 2024 (z wtedy pochodzą najnowsze raporty) spółka Kenvue Inc. podała, że ​​sprzedaż netto w trzecim kwartale spadła o 0,4 pro. do 3,89 mld dolarów, co jest wynikiem spadku sprzedaży w segmencie zdrowia urody.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
16.12.2025 09:42
Dorota Malinowska z Oriflame – w zarządzie PZPK
Dorota Malinowska (pierwsza z prawej) obok Justyny Żerańskiej i Tomasza TołwińskiegoPZPK

11 grudnia w głosowaniu do składu zarządu Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego władze organizacji powołały dwoje nowych wiceprezesów. Stanowiska te objęli Dorota Malinowska, członkini zarządu i dyrektorka ds. operacji rynkowych w Europie w Oriflame Poland, a także Tomasz Tołwiński – wiceprezes MPS International.

Zmiany w składzie zarządu Kosmetycznych są następstwem reorganizacji współpracy ze związkiem po stronie Cetes Cosmetics Poland i rezygnacji wiceprezes Wandy Stypułkowskiej ze stanowiska – informują w swoim komunikacie Kosmetyczni.  

Dorota Malinowska zastąpi w zarządzie związku Grzegorza Glapę, który na rzecz największej organizacji branży kosmetycznej w Polsce pracował od 2023 roku. 

Nowa wiceprezes, która w strukturach Oriflame Poland pracuje od 2013 roku, aktualnie pełni funkcję dyrektor ds. operacji rynkowych w Europie i członkini zarządu. Do organizacji wnosi ponad 20-letnie doświadczenie zdobywane w branży kosmetycznej i farmaceutycznej, związane z planowaniem strategicznym, optymalizacją procesów, budowaniem kultury zorientowanej na klienta i dążeniem do doskonałości operacyjnej.

Z kolei Tomasz Tołwiński, który jako dyrektor finansowy i menedżer odpowiedzialny za strategię finansową spółki MPS International jest związany z branżą już od ponad dekady, zastąpi w składzie zarządu wieloletnią Prezeskę i Wiceprezeskę związku, Wandę Stypułkowską. Dzięki jego obecności i pracy organizacja zyska bogate doświadczenie zdobyte szczególnie w sektorach regulowanych, jak bankowość inwestycyjna. 

image

Tomasz Tołwiński – wiceprezesem Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego

Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego jako jedyna organizacja w Polsce reprezentuje i wspiera cele strategiczne przedsiębiorców wyłącznie branży kosmetycznej. Od 23 lat jest aktywnym głosem sektora w procesie stanowienia prawa. Skutecznie współpracuje na co dzień z instytucjami administracji polskiej i europejskiej, a razem z firmami członkowskimi wypracowuje i wdraża rozwiązania, które prowadzą do rozwoju polskiego  rynku kosmetycznego,  który dziś jest 5. w Unii Europejskiej.  

Związek należy do Cosmetics Europe – europejskiej organizacji branżowej i Konfederacji Lewiatan – najbardziej wpływowej organizacji pracodawców w Polsce. Angażuje się też w działania budujące pozycję sektora za granicą – wspiera promocję eksportu polskich kosmetyków, buduje sieć partnerstw i wspólnie z partnerami znosi bariery w handlu międzynarodowym. Organizacja pełni również funkcję platformy wymiany doświadczeń – edukuje i szkoli firmy, podnosząc jakość całego sektora. Od 19 lat prowadzi też projekt społeczny Fundacja Piękniejsze Życie.  

Związek skupia ponad 270 firm, w tym producentów i dystrybutorów kosmetyków, laboratoria, firmy doradcze i ośrodki dydaktyczne, a także ich partnerów okołobranżowych – dostawców opakowań i surowców. Zrzesza i działa na rzecz zarówno startupów, małych, rodzinnych przedsiębiorstw, jak i dużych, międzynarodowych korporacji i największych polskich firm kosmetycznych, które w atmosferze wzajemnego szacunku i zaufania działają razem skutecznie, zachowując przy tym wszelkie zasady konkurencji. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Prawo
16.12.2025 07:16
USA: ława przysięgłych zasądziła 40 mln USD od Johnson & Johnson w sprawie talku
W odpowiedzi na narastające ryzyko prawne J&J wycofało w 2020 roku puder na bazie talku z rynku amerykańskiego, a następnie globalnegoShutterstock

Ława przysięgłych w Kalifornii nakazała firmie Johnson & Johnson wypłatę 40 mln dolarów odszkodowania w kolejnym procesie dotyczącym produktów na bazie talku. Wyrok zapadł w Sądzie Najwyższym w Los Angeles i dotyczy dwóch kobiet, które twierdziły, że wieloletnie stosowanie pudru dla niemowląt J&J doprowadziło u nich do rozwoju raka jajnika.

Zgodnie z decyzją kaliformijskiego sądu Monica Kent otrzyma 18 mln dolarów, natomiast Deborah Schultz wraz z mężem – 22 mln dolarów. Ława przysięgłych uznała, że Johnson & Johnson miało wiedzę o potencjalnych zagrożeniach związanych z talkiem już od kilkudziesięciu lat, jednak nie informowało o nich konsumentów.

U Kent nowotwór zdiagnozowano w 2014 roku, a u Schultz w 2018 roku. Obie kobiety zeznały, że przez ponad 40 lat regularnie stosowały puder dla niemowląt firmy. Leczenie obejmowało rozległe operacje chirurgiczne oraz liczne cykle chemioterapii.

Johnson & Johnson zapowiedziało natychmiastowe złożenie apelacji. Erik Haas, wiceprezes ds. sporów sądowych koncernu, podkreślił, że firma konsekwentnie kwestionuje niekorzystne wyroki i spodziewa się ich uchylenia. Przedstawiciele J&J utrzymują, że nie istnieją wiarygodne dowody naukowe potwierdzające związek między talkiem a rakiem jajnika.

image

Azbestowa saga przenosi się na Wyspy Brytyjskie; 3000 osób pozywa Johnson & Johnson

Spory dotyczące talku od lat stanowią jedno z największych wyzwań prawnych Johnson & Johnson w USA i poza ich granicami. Koncern mierzy się obecnie z ponad 67 tys. pozwów, głównie w Stanach Zjednoczonych, dotyczących rzekomego związku talku z rakiem jajnika oraz międzybłoniakiem. W przeszłości zapadały zarówno wyroki korzystne dla spółki, jak i wielomiliardowe zasądzenia odszkodowań, z których część była później redukowana na etapie apelacji.

W odpowiedzi na narastające ryzyko prawne J&J wycofało w 2020 roku puder na bazie talku z rynku amerykańskiego, a następnie globalnego. Firma podejmowała również próby rozwiązania sporów poprzez restrukturyzację i postępowania upadłościowe, jednak dotychczas były one odrzucane przez sądy federalne.

Eksperci wskazują, że najnowszy wyrok może mieć istotne znaczenie dla dalszych postępowań oraz strategii zarządzania ryzykiem prawnym w globalnym sektorze farmaceutyczno-kosmetycznym.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. grudzień 2025 13:47