StoryEditor
Biznes
23.04.2025 14:35

TikTok wprowadza nowe narzędzia do kontroli kontekstu emisji reklam

TikTok prezentuje nowe narzędzia ułatwiające pracę działom marketingu. / Agata Grysiak

TikTok rozszerza pakiet narzędzi bezpieczeństwa reklam, oferując markom większą kontrolę nad kontekstem, w jakim pojawiają się ich treści. Nowe funkcje – Video Exclusion List oraz Profile Feed Exclusion List – umożliwiają reklamodawcom wykluczanie konkretnych filmów lub profili z kampanii reklamowych. Oba rozwiązania są dostępne globalnie w ramach TikTok Safety Suite, a ich celem jest zwiększenie precyzji emisji oraz ochrona reputacji marek w dynamicznym środowisku cyfrowym.

Wprowadzenie nowych funkcji to odpowiedź TikToka na rosnące potrzeby reklamodawców, którzy oczekują większej przejrzystości i kontroli. TikTok Video Exclusion List pozwala zablokować emisję reklam przy konkretnych filmach, co umożliwia szybką reakcję na potencjalnie niepożądane treści. TikTok Profile Feed Exclusion List z kolei daje możliwość wykluczenia całych profili, co zwiększa spójność komunikacji marki. Oba narzędzia będą dostępne w Brand Safety Hub w ramach TikTok Ads Manager – do samodzielnego zarządzania lub z pomocą partnerów takich jak Integral Ad Science, DoubleVerify czy Zefr.

Nowym narzędziom towarzyszy przewodnik Brand Safety & Suitability Playbook, który krok po kroku instruuje, jak skutecznie zarządzać bezpieczeństwem marki na TikToku. Dzięki temu marki mogą dostosować strategię reklamową do swoich wartości i oczekiwań odbiorców. TikTok podkreśla, że fundamentem jego działań jest zaufanie – zarówno użytkowników, jak i partnerów reklamowych – dlatego inwestuje w rozwiązania, które wykraczają poza branżowe standardy.

TikTok Safety Suite to kompleksowy pakiet narzędzi, który obejmuje każdy etap kampanii – od planowania po raportowanie. Jak podkreśla Sofia Hernandez, globalna dyrektorka ds. marketingu biznesowego w TikToku, w dzisiejszym świecie konsumenci oczekują, że marki będą autentyczne i odpowiedzialne. Nowe funkcje TikToka mają umożliwić im skuteczne poruszanie się w tej rzeczywistości i zapewnić, że przekaz reklamowy będzie spójny z wartościami marki, przy jednoczesnym zachowaniu pełnej kontroli nad jego kontekstem.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Prawo
12.12.2025 11:23
Branża beauty ostrzega przed falą podróbek przed sezonem świątecznym
Sezon świąteczny przynosi wzmożenie zagrożenia zakupu podrabianych produktów.Karolina Grabowska STAFFAGE

Przed okresem świątecznych zakupów organizacje branżowe z Europy i Stanów Zjednoczonych alarmują o rosnącej skali podrabianych, niezgodnych z przepisami kosmetyków i perfum, które trafiają do konsumentów za pośrednictwem internetu. Francuska federacja FEBEA oraz amerykańska Personal Care Products Council (PCPC) wskazują, że niskie ceny i łatwa dostępność sprawiają, iż tego typu produkty są „o jedno kliknięcie” od klienta, mimo że często nie spełniają podstawowych norm bezpieczeństwa.

PCPC, główna organizacja reprezentująca przemysł kosmetyczny i higieny osobistej w USA, uruchomiła kampanię informacyjną „Buy No Lie”, zwracając uwagę na skalę problemu. Według danych przytaczanych przez organizację kosmetyki i zapachy znajdują się w pierwszej ósemce kategorii produktów najczęściej konfiskowanych przez amerykańskie służby celne i organy ścigania. Branża podkreśla, że podróbki nie tylko zagrażają zdrowiu konsumentów, ale także podważają miliardowe inwestycje w badania, bezpieczeństwo i innowacje.

Podobne stanowisko prezentuje FEBEA, która określa nielegalne kosmetyki jako zagrożenie dla zdrowia publicznego. Federacja wskazuje, że produkty te są z definicji niekontrolowane i niezgodne z regulacjami, przez co narażają użytkowników na „niekontrolowane ryzyka”. Szczególnie problematyczne są tzw. „dupes”, czyli tanie imitacje znanych marek, które często wprowadzają konsumentów w błąd co do składu i pochodzenia.

Skala problemu jest widoczna również w Unii Europejskiej. Do UE codziennie trafia kilka milionów przesyłek o niskiej wartości z platform e-commerce spoza Wspólnoty. Raport Parlamentu Europejskiego wskazał, że wśród niezgodnych produktów znajdowały się kosmetyki zawierające butylfenylometylopropional (Lilial) – substancję sklasyfikowaną jako „substancja wzbudzająca szczególnie duże obawy”, zakazaną w kosmetykach od 2022 roku ze względu na ryzyko dla płodności i rozwoju płodu.

Przedstawiciele branży po obu stronach Atlantyku podkreślają, że kluczowe znaczenie ma edukowanie konsumentów na temat zagrożeń zdrowotnych i strat ekonomicznych wynikających z obrotu podróbkami. Organizacje branżowe apelują o wybieranie wyłącznie produktów pochodzących z legalnych, autoryzowanych kanałów dystrybucji, zwłaszcza w okresie świątecznym, który generuje największy wolumen sprzedaży w segmencie kosmetyków i perfum.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Prawo
12.12.2025 09:33
Pentasiloxane – wycofanie propozycji identyfikacji jako SVHC
Pentasiloxane znajduje zastosowanie w produktach kosmetycznych głównie jako środek antypiennyshutterstock

17 września 2025 roku Norwegia wycofała swoją propozycję uznania Pentasiloxane (Numer CAS 141-63-9, Numer EC: 205-492-2) w ramach rozporządzenia REACH, ze względu na podejrzenie właściwości vPvB (bardzo trwałych i bardzo bioakumulujących się). Pentasiloxane znajduje zastosowanie w produktach kosmetycznych głównie jako środek antypienny. Pomaga eliminować nadmierne pienienie w trakcie procesu produkcji oraz ograniczać powstawanie piany w gotowych formulacjach.

Pentasiloxane jednak poza listą SVHC – Norwegia wycofuje propozycję

W połowie września Norwegia wycofała swoją propozycję uznania Dodecamethylpentasiloxane (INCI: Pentasiloxane) za substancję stanowiącą bardzo duże zagrożenie (SVHC, ang. Substances of Very High Concern). 

Wpisanie tego związku na listę kandydacką SVHC miało nastąpić w ramach rozporządzenia REACH w oparciu o podejrzenie, że wykazuje on właściwości vPvB — substancji bardzo trwałą i bardzo bioakumulującą się (very Persistent and very Bioaccumulative).

Pentasiloxane znajduje zastosowanie w produktach kosmetycznych głównie jako środek antypienny. Pomaga eliminować nadmierne pienienie w trakcie procesu produkcji oraz ograniczać powstawanie piany w gotowych formulacjach, co jest szczególnie istotne w przypadku produktów płynnych i kosmetyków transportowanych w warunkach narażonych na wstrząsy.

image

FDA uruchomił bazę raportów działań niepożądanych, spowodowanych kosmetykami

Zakończenie trzyletniego procesu dla pentasiloxanu

Zamiar identyfikacji Pentasiloxane jako SVHC został zgłoszony w listopadzie 2022 r., a decyzja o wycofaniu propozycji zapadła 17 września 2025 r. Oznacza to zakończenie trwającego niemal trzy lata procesu analizy, konsultacji oraz oceny danych naukowych. Choć obecnie substancja nie będzie dalej procedowana, siloksany jako grupa chemiczna pozostają pod stałą obserwacją regulatorów, dlatego producenci powinni nadal monitorować wszelkie aktualizacje pojawiające się w systemie REACH. 

Aleksandra Kondrusik

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
14. grudzień 2025 11:17