StoryEditor
Producenci
16.08.2019 00:00

Przed kosmetykami naturalnymi dobre lata

- Wartość sprzedaży kosmetyków naturalnych w Polsce w 2018 r. wyniosła niecałe 900 mln zł. Spodziewamy się, że w kolejnych kilku latach ten rynek będzie rósł w tempie średnio 8-9 proc. rocznie - komentuje dla "Wiadomości Kosmetycznych" Bartosz Bolecki, starszy analityk handlu detalicznego, PMR Market Experts.

Na potrzeby nowego raportu PMR „Rynek żywności bio i kosmetyków naturalnych w Polsce 2019” przygotowaliśmy prognozy dla rynku kosmetyków naturalnych. Jego wartość w 2018 r. wyniosła niecałe 900 mln zł. W kolejnych kilku latach spodziewamy się wzrostów rzędu 8-9 proc. rocznie.

Wartość segmentu kosmetyków naturalnych odpowiada ok. 4 proc. wartości całego rynku kosmetycznego w Polsce. To mniej niż w krajach Europy Zachodniej, dlatego kosmetyki naturalne mają w Polsce wciąż duży potencjał rozwoju.

Starzenie się społeczeństwa, ekologiczne myślenie, weganizm i wegetarianizm to trendy, które napędzają rozwój rynku kosmetyków naturalnych.

Produkty naturalne będą coraz bardziej dostępne

Kupowanie kosmetyków naturalnych deklaruje 16 proc. Polaków. Częściej kobiety, osoby z wyższym wykształceniem oraz konsumenci powyżej 65 roku życia. Jest to wciąż niewielki odsetek Polaków, co wskazuje na to, że możliwe są dalsze, duże wzrosty.

Trendy takie jak: starzenie się społeczeństwa (przywiązywanie większej wagi do dbania o skórę), ekologiczne myślenie (większa dbałość o środowisko naturalne) czy rosnący odsetek osób deklarujących wegetarianizm i weganizm (co nie ogranicza się tylko do kwestii żywnościowych, ale dotyczy także kosmetyków, odzieży i obuwia), będą wspierać rozwój tego rynku. Ponadto rozwój oferty kosmetyków naturalnych już nie tylko w drogeriach, ale nawet w hipermarketach czy dyskontach sprawi, że tego typu produkty będą bardziej dostępne dla konsumentów.

Obecność  produktów „udających” naturalne jest pewną barierą dla wzrostu kategorii kosmetyków naturalnych.

Czas skończyć z kosmetykami, które udają naturalne

Rynek kosmetyków naturalnych definiujemy jako łączną wartość sprzedaży kosmetyków w 100 proc. stworzonych przy użyciu składników pochodzenia roślinnego, mineralnego lub zwierzęcego (pod warunkiem, że przy ich pozyskaniu żadne zwierzę nie odniosło uszczerbku na zdrowiu).

Segment ten wymaga uporządkowania. Dotyczy to nie tylko kosmetyków, ale praktycznie wszystkich kategorii produktów z etykietą „eko”, „bio”, „green” itp. Na rynku jest bardzo wiele produktów, które „udają” produkty naturalne czy bio, dzięki odpowiednim opakowaniom, nazwom czy hasłom reklamowym. Tego typu produkty stanowią konkurencję dla produktów w 100 proc. naturalnych i mogą wprawić konsumentów w zakłopotanie odnośnie właściwości. Tym samym obecność  produktów „udających” naturalne jest pewną barierą dla wzrostu kategorii kosmetyków naturalnych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.04.2024 11:55
Johnson & Johnson musi zapłacić 45 milionów dolarów odszkodowania w kolejnej sprawie dt. talku
To kolejny cios dla Johnson & Johnson.
Firma Johnson & Johnson i dwie jej spółki zależne zostały uznane za odpowiedzialne za śmierć Theresy Garcia, którą reprezentowała kancelaria adwokacka Dean Omar Branham Shirley. Ława przysięgłych Sądu Okręgowego hrabstwa Cook w Chicago przyznała rodzinie Garcii 45 milionów dolarów odszkodowania. Sprawa toczyła się o uznanie odpowiedzialności firmy za azbest, który znalazł się w używanym przez Garcię talku dla niemowląt.

Proces jest następstwem dwóch wniosków o upadłość firmy Johnson & Johnson, które zawiesiły postępowanie w tej i tysiącach innych spraw dotyczących azbestu i talku. Jury stwierdziło, że przyczyną międzybłoniaka był fakt, że Garcia przez całe życie stosowała puder dla niemowląt Johnson’s Baby Powder i inne produkty na bazie talku. Międzybłoniak to śmiertelny nowotwór błony śluzowej płuc, spowodowany narażeniem na działanie azbestu, który wykryto w niektórych próbkach zasypki talkowej dla niemowląt Johnson & Johnson.

Prawnicy Garcii wykazali, że produkty zawierające talk wytwarzane przez firmę Johnson & Johnson zawierają włókna azbestu. Eksperci wyjaśnili, że codzienne stosowanie i ilość wdychana przez Garcię przez całe życie doprowadziły do jej międzybłoniaka. Zdiagnozowano ją w styczniu 2020 roku, a zmarła w lipcu tego roku.

W maju 2023 r. firma Johnson & Johnson zgodziła się wpłacić 8,9 miliarda dolarów w płatnościach przez 25 lat na rozstrzygnięcie wszystkich obecnych i przyszłych roszczeń dotyczących talku, co stanowi wzrost o 6,9 miliarda dolarów w porównaniu z 2 miliardami dolarów przekazanymi wcześniej w związku ze wstępnym ogłoszeniem upadłości LTL w październiku 2021 r. Johnson & Johnson to nie pierwsza firma, która mierzy się z pozwami w sprawie rakotwórczego talku. W grudniu 2022 roku ława przysięgłych w Kalifornii zdecydowała, że Avon Products Inc. (ówcześnie część Natura &Co.) musi wypłacić ponad 50 milionów dolarów odszkodowania karnego 76-letniej kobiecie. Kobieta ta twierdzi, że przyczyną jej raka był talk użyty w produktach Avon.

Czytaj także: Kolejny cios dla J&J - upadłość została odrzucona przez sąd, a firma wyśmiana na TikToku

W 2020 r. podsądnym stała się marka Revlon: para z Maryland, Laura i Edward McDaniel, wniosła pozew przeciwko Revlonowi w sądzie stanu Nowy Jork. Laura McDaniel, której została w styczniu 2020 r. postawiona diagnoza onkologiczna, twierdzi, że jej choroba jest rezultatem azbestu zawartego w talku stosowanym w kosmetykach Revlonu, gdzie pracował jej ojciec. Dąży do uzyskania 20 milionów dolarów jako zadośćuczynienie oraz 40 milionów dolarów jako odszkodowanie karne. Jej mąż, Edward, domaga się 5 milionów dolarów za cierpienie psychiczne i stratę życiowej partnerki, argumentując, że choroba wynikła z użycia skażonych produktów.

Spółka wygrała zdecydowaną większość dotychczas toczących się procesów sądowych z udziałem ławy przysięgłych związanych z talkiem kosmetycznym i powtarza, że żadne z roszczeń przeciwko Spółce związanych z talkiem nie jest zasadne. Mimo że firma zapewniała, że jej produkty zawierające talk są bezpieczne, w 2020 r. zaprzestała sprzedaży pudru dla niemowląt Johnson’s na bazie talku w USA i Kanadzie, a w 2022 r. globalnie przeszła na gamę pudrów dla niemowląt na bazie skrobi kukurydzianej.

Czytaj także: Johnson & Johnson rozważa trzecią próbę ogłoszenia upadłości

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.04.2024 10:32
Kolejna marka łączy siły z Bridgerton: tym razem jest to Kiko Milano
Kiko Milano
Marka makijażowa Kiko Milano nawiązała współpracę z Shondaland i Bridgerton z Netflix, aby stworzyć limitowaną kolekcję kosmetyków do makijażu. Premiera kolekcji następuje przed długo oczekiwaną premierą trzeciego sezonu Bridgerton w serwisie Netflix.

Kolekcja Kiko x Bridgerton obejmuje osiem produktów. Motyw motyla serialu pojawia się na opakowaniu zewnętrznym, a symboliczne projekty graficzne przedstawiają zmianę, rozwój i oderwanie się od norm społecznych. W kolekcji znalazły się między innymi cienie do powiek w paletkach i w płynie, eyelinery, pomadki i błyszczyki.

Jesteśmy niezmiernie dumni ze stworzenia tej kolekcji premium, inspirowanej fascynującym serialem Bridgerton. To marzenie Kiko Milano, idealne dopasowanie, które dodaje kolejny ekscytujący rozdział do naszej historii. Od olśniewających kolorów, zmysłowych formuł i tekstur po urzekające opakowania – każdy element kolekcji Kiko x Bridgerton nawiązuje do popularnego serialu Netflix i wzmacnia tożsamość Kiko Milano w obszarach sztuki, piękna i radości.

powiedziała Simone Dominici, dyrektorka generalna Kiko Milano.

Serial "Bridgerton" to amerykańska produkcja telewizyjna z gatunku dramatu kostiumowego, której akcja rozgrywa się w okresie regencji w Anglii. Seria, stworzona przez Chrisa Van Dusena i wyprodukowana przez Shondę Rhimes, opiera się na popularnej serii powieści autorstwa Julii Quinn. Skupia się na tytułowej rodzinie Bridgertonów, przedstawiając ich życie, miłosne perypetie i skomplikowane stosunki społeczne w zamożnych kręgach londyńskiego społeczeństwa.

Czytaj także: Netflix i Bath & Body Works stworzyły linię kosmetyków inspirowaną serialem Bridgerton

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. kwiecień 2024 14:57