StoryEditor
Producenci
16.10.2019 00:00

Madonis: Najmodniejszy naturalny składnik kosmetyczny? Ekstrakt z konopi!

Dla nabywców kosmetyków naturalnych liczy się jakość, atrakcyjność podania, wiarygodność deklarowanych informacji, ale najbardziej skuteczność produktów – powiedziała Elżbieta Andrzejak, wiceprezes zarządu Madonis, podczas Forum Branży Kosmetycznej 2019. A jakich składników szukają konsumenci? Ostatnio bardzo polubili ekstrakt z konopi. Jednak szczyt jego popularności dopiero nadejdzie.

Konsumenci poszukują kosmetyków innowacyjnych, naturalnych na poziomie 95 proc. składników i z certyfikatami. – Niektóre sieci handlowe dopiero zaczynają budować półkę z takimi produktami. Inne mają już dość szeroką ich reprezentację, ale cały czas poszukują nowości w trendzie natury, eko, organiczności – zdradziła portalowi wiadomoscikosmetyczne.pl podczas Forum Branży Kosmetycznej Elżbieta Andrzejak, wiceprezes Madonis. Jej firma ma dla nich zarówno ekologiczne środki czystości pod marką Mill Clean Eco, jak i kosmetyki Nutka z certyfikatami Eco Label i Viva dla wegetarian i wegan.

Wciąż pracujemy też nad nowymi formulacjami i recepturami. Nie boimy się nowych marek i składników. W dobie mediów społecznościowych, ogólnodostępnego internetu łatwiej jest pokazać konsumentowi nowy produkt i zachęcić do niego. Jednak taki kosmetyk musi być dobrze „wycelowany” w konkretną grupę konsumentów – przyznała Elżbieta Andrzejak. Zdradziła przy okazji, że to co najbardziej liczy się dla nabywców kosmetyków naturalnych to jakość, atrakcyjność podania, wiarygodność deklarowanych informacji, ale najbardziej – skuteczność produktów. – Najlepszy naturalny, ekologiczny produkt nie zyska wiernych fanów jeśli nie będzie skuteczny – zastrzegła wiceprezes zarządu.

Jedną z ostatnich nowości zaoferowaną pod marką Nutka jest linia z Konopie Polskie. – Ekstrakt z konopi to ostatnio modny składnik. Równocześnie jest wdzięczny pod względem kosmetycznym i technologicznym. Jest też bezpieczny i myślę że szczyt jego popularności jeszcze przed nami – mówi nasza rozmówczyni z Madonis.

Więcej o kosmetykach z dodatkiem konopi pisaliśmy tutajA o oleju z konopnym tutaj

Krzysztof Chybiński, dyrektor handlowy Madonis, na stoisku firmy podczas Forum Branży Kosmetycznej 2019

Forum Branży Kosmetycznej to konferencja B2B poświęcona biznesowi kosmetycznemu, informująca o najważniejszych trendach na tym rynku, łącząca przemysł z handlem. Organizatorem Forum Branży Kosmetycznej jest Wydawnictwo Gospodarcze, wydawca magazynów B2B "Wiadomości Kosmetyczne" i "Wiadomości Handlowe" oraz portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomoscihandlowe.pl. 7. Edycja Forum odbyła się 3 października br. w hotelu Sofitel Victoria w Warszawie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.07.2025 14:42
PZ Cussons odstępuje od sprzedaży marki St. Tropez
St. Tropez to marka produktów do samoopalania należąca do PZ Cussons.St. Tropez

W kwietniu 2024 r. Grupa PZ Cussons ogłosiła zamiar sprzedaży marki St. Tropez i rozpoczęła szeroki proces aukcyjny, który przyciągnął „liczne oferty”. Decyzja zapadła w momencie, gdy segment Beauty notował spadek wycen, a przychody spółki w USA w roku obrotowym FY25 malały. Mimo szczegółowej analizy propozycji zarząd ostatecznie postanowił markę zatrzymać i nadać jej nowy kierunek rozwoju.

Kluczowym elementem nowej strategii jest powołanie dedykowanego zespołu, którego rezultaty będą mierzone trzema wskaźnikami: skutecznością działań handlowych (w tym aktywności cyfrowych), tempem wdrażania innowacji oraz odświeżeniem wizerunku St. Tropez. Ma to pozwolić na lepsze wykorzystanie potencjału marki w międzynarodowym portfolio PZ Cussons.

Istotnym krokiem będzie również partnerstwo z amerykańską firmą The Emerson Group. Emerson przejmie obsługę kluczowych sieci detalicznych w USA, oferując zarządzanie klientem, logistykę i wsparcie marketingowe. Model ten ma zniwelować problem „niedoskalowanego” biznesu PZ Cussons w Stanach Zjednoczonych i ponownie wprowadzić markę na ścieżkę wzrostu dzięki połączeniu zasięgu dystrybucyjnego Emersona i kapitału marki St. Tropez.

Ze względu na ostatnie wyniki St. Tropez (marka wypracowała 7,5 mln funtów skorygowanego zysku operacyjnego w FY25) Grupa spodziewa się ujęcia odpisu aktualizującego o charakterze niepieniężnym, który zostanie zaprezentowany w wynikach za FY25 we wrześniu 2025 r. Szczegółowy plan dalszego rozwoju marki ma zostać przedstawiony również we wrześniu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 16:35
Kosmetyki marki Runmageddon? Marka eventowo-sportowa wkracza w nowe segmenty
Czy Runmageddon stanie się konkurentem globalnych graczy w segmencie kosmetyków sportowych?DALL-E

Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.

Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.

Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:

Filary naszego brandu można podzielić na dwie kategorie [...] Po pierwsze to retail, w którym chcemy wprowadzać na rynek produkty z brandem Runmageddon, takie jak żywność funkcjonalna, suplementy, zdrowe słodycze, kosmetyki. Po drugie — stawiamy mocno na Generację Runmageddonu, pod którą kryje się m.in. organizacja darmowych wydarzeń dla ponad 40 tys. dzieci w 2026 roku.

Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.

Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. lipiec 2025 21:14