StoryEditor
Producenci
14.01.2020 00:00

Jak się komunikować z klientem? Nowe zasady angażowania w markę

Żyjemy w erze pełnej dostępności. W rezultacie klienci oczekują spersonalizowanego doświadczenia, docenienia i przeświadczenia, że firmy chcą być elastyczne, aby poprawić jakość obsługi klienta. Formy kontaktów, które kiedyś znaliśmy, stały się przestarzałe. Jeśli Twoja firma nie jest widoczna w Internecie, na urządzeniach mobilnych i w mediach społecznościowych, to możesz stracić szansę na rozwój biznesu - ostrzega portal professionalbeauty.com.au.

Niedawna ankieta, przeprowadzona przez platformę komunikacji Twilio, ujawniła rozbieżność w ocenie komunikacji - podczas gdy siedem na dziesięć firm uważa, że ​​komunikuje się skutecznie ze swoimi klientami, tylko dwóch na dziesięciu klientów się z tym zgadza - podaje australijski portal i podaje kluczowe zasady skutecznej komunikacji z klientami.

Używaj aplikacji do przesyłania wiadomości

Właściciele firm muszą skupić się na WhatsApp, Apple iMessage i Facebook Messenger. Te aplikacje pozwalają klientowi poczuć, że mają bezpośrednią linię, że jego zapytanie jest rozpatrywane. Aplikacje takie jak Facebook Messenger oceniają czas odpowiedzi i informują o tym klienta, więc pamiętaj, aby szybko odpowiedzieć.

Odpowiadaj na recenzje
Nie jest tajemnicą, że potencjalni klienci będą szukać opinii przed wypróbowaniem nowej usługi czy produktu. Upewnij się, że przeglądasz wszystkie opinie o swojej firmie i odpowiadaj na nie publicznie. Zamiast próbować wyjaśnić lub usprawiedliwić wszelkie słabe recenzje, przeproś i zaoferuj bezpłatną usługę, jednocześnie obiecując, że zrobisz to lepiej. Co równie ważne, odpowiedz na pozytywne recenzje, oferując szczere podziękowania.

Nie przytłaczaj klientów
Po uruchomieniu aplikacji do przesyłania wiadomości korzystanie z nich może być kuszące. Uważaj jednak, aby nie przeciążać bazy danych wiadomościami, ponieważ istnieje cienka granica między dzieleniem się ekscytującymi wiadomościami a zapychaniem czyjejś pamięci telefonu. Jeśli zdecydujesz się na aplikację do masowego przesyłania wiadomości, trzymaj się maksymalnie jednej wiadomości na tydzień i upewnij się, że każda z nich jest zachętą wysokiej jakości.

Bądź na bieżąco z mediami społecznościowymi
Jeśli masz środki na zatrudnienie menedżera mediów społecznościowych, to wchodź w to śmiało. Ale w zdecydowanej większości nadzorowanie mediów społecznościowych przypadnie właścicielowi firmy. Jednak media społecznościowe są głodną bestią i trzeba ją często karmić. Celuj w trzy posty dziennie, aby uruchomić algorytm i zwiększyć widoczność. Piękne obrazki przyciągają wzrok, jednak równie ważne są angażujące podpisy, które np. zawierają zniżki i promocje.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.10.2025 10:37
L’Oréal wskazany jako preferowany nabywca imperium Giorgio Armaniego; „Deal z Keringiem nie hamuje negocjacji z Armanim”
Czy L’Oréal przejmie Armaniego?Anna Zawadzka

Po śmierci legendarnego włoskiego projektanta Giorgio Armaniego we wrześniu 2025 roku, w wieku 91 lat, opublikowano jego testament, który wyznacza kierunek przyszłości jednej z najważniejszych marek w historii światowej mody. Dokument ujawnia, że L’Oréal, LVMH oraz Luxottica zostali wskazani jako preferowani nabywcy udziałów w grupie Armani, obejmującej zarówno działalność modową, jak i kosmetyczną.

Testament zakłada, że 15 proc. udziałów Armani Group musi zostać sprzedane w ciągu półtora roku od śmierci projektanta, a kolejnych 30 proc. do 54,9 proc. – w ciągu pięciu lat, najlepiej temu samemu nabywcy. L’Oréal, który od lat posiada licencję na produkcję zapachów, pielęgnacji i makijażu marki Armani, został wskazany jako główny kandydat do przejęcia większościowego pakietu. Francuski koncern, kierowany przez Nicolasa Hieronimusa, już zapowiedział, że rozważa wszystkie dostępne opcje dotyczące przyszłości współpracy z marką.

„Umowa, którą właśnie zawarliśmy z firmą Kering, nie powstrzymuje nas od rozważenia żadnej z opcji negocjacyjnych, jakie mamy z firmą Armani” – powiedział Hieronimus w rozmowie z inwestorami. W przypadku braku porozumienia z potencjalnym nabywcą, testament przewiduje alternatywne rozwiązanie – debiut giełdowy spółki. Zgodnie z wolą Armaniego, fundacja Giorgio Armani Foundation, utworzona w 2016 roku w celu zapewnienia ciągłości zarządzania firmą, ma jednak zachować 30 proc. udziałów, gwarantując tym samym, że wartości i wizja założyciela pozostaną częścią przyszłego kierunku marki.

Równocześnie L’Oréal kontynuuje dynamiczne poszerzanie swojego portfela marek. We wrześniu koncern sfinalizował przejęcie brytyjskiej marki Medik8, znanej z produktów do pielęgnacji skóry, która utrzymuje dwucyfrowe tempo wzrostu. Zakończono także transakcję zakupu amerykańskiej marki do pielęgnacji włosów Color Wow, ogłoszoną w lipcu. Oba przejęcia wpisują się w strategię L’Oréala umacniania pozycji w segmencie premium i dermokosmetyków.

Jeśli transakcja dotycząca Armani Group dojdzie do skutku, będzie to jedno z najważniejszych przejęć w historii europejskiego rynku luksusowego, łączące spuściznę włoskiego krawiectwa z globalnym potencjałem największych koncernów kosmetycznych i modowych świata.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.10.2025 09:38
Galderma z rekordową sprzedażą i podniesioną prognozą na 2025 rok
Producent kosmetyków i leków dermatologicznych świętuje triumf.Galderma

Galderma Group AG odnotowała rekordowe przychody netto w wysokości 3,737 mld dolarów za pierwsze dziewięć miesięcy 2025 roku, co oznacza wzrost o 15 proc. w stałych kursach walutowych. Wynik ten osiągnięto mimo trudnych warunków rynkowych i ograniczonych wydatków konsumenckich. Wzrost napędzały głównie wyższe wolumeny sprzedaży oraz korzystna struktura produktowa. W samym trzecim kwartale przychody wzrosły o 21 proc. rok do roku, przewyższając oczekiwania rynku i potwierdzając przyspieszenie wzrostu we wszystkich segmentach działalności i regionach geograficznych.

Silna dynamika wzrostu w pierwszych dziewięciu miesiącach roku przełożyła się na 13,2 proc. wzrost sprzedaży na rynkach międzynarodowych oraz 17,5 proc. wzrost w Stanach Zjednoczonych (w stałych kursach walutowych). Dwucyfrowe wzrosty zanotowano zarówno w segmencie estetyki iniekcyjnej, jak i dermatologii terapeutycznej na poziomie globalnym oraz w większości kluczowych rynków spółki. Galderma zwiększyła udziały rynkowe w obu subsegmentach estetyki iniekcyjnej, a także w międzynarodowej sprzedaży dermokosmetyków, przewyższając dynamikę całego rynku dermatologicznego.

Segment dermatologii terapeutycznej przyniósł Galdermie 804 mln USD przychodów w pierwszych dziewięciu miesiącach roku, co oznacza wzrost o 40,4 proc. rok do roku. Wynik ten napędzał przede wszystkim sukces preparatu Nemluvio, który kontynuował silne tempo wzrostu w USA i Niemczech, a także był wprowadzany na kolejne rynki międzynarodowe. Przychody z Nemluvio z 263 mln USD zrekompensowały spadki w dojrzałej części portfela produktów terapeutycznych, szczególnie w Stanach Zjednoczonych.

W segmencie dermokosmetyków Galderma odnotowała przychody na poziomie 1,063 mld USD, co stanowi wzrost o 8,2 proc. w stałych kursach walutowych. Firma przekroczyła tempo wzrostu rynku globalnego, zdobywając udziały w większości kluczowych krajów. Dwucyfrowe wzrosty osiągnęły marki Cetaphil i Alastin, szczególnie w sprzedaży międzynarodowej. Pomimo ostrożnych nastrojów konsumenckich, segment ten utrzymał stabilny i zrównoważony rozwój.

W obliczu mocnych wyników Galderma podniosła swoje prognozy na cały rok 2025. Spółka oczekuje teraz wzrostu sprzedaży netto w przedziale 17,0–17,7 proc. rok do roku w stałych kursach walutowych (wcześniej +12–14 proc.) oraz wzrostu marży EBITDA Core do 23,1–23,6 proc. (wcześniej ok. 23 proc.). Zaktualizowane wytyczne odzwierciedlają skuteczną realizację strategii handlowej i silne fundamenty wzrostu w kluczowych segmentach rynku dermatologicznego i estetycznego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. październik 2025 09:13