StoryEditor
Producenci
14.07.2020 00:00

Marka Melisa stała się bardziej eko

Melisa, to polska marka kosmetyków pielęgnacyjnych, która powstała w latach 70. XX w. W jej ramach pojawiła się niedawno linia Melisa eco, która zyskała uznanie nie tylko na rodzimym rynku, ale także poza jego granicami. Swój sukces buduje w oparciu o receptury zawierające w składzie wyciąg z melisy oraz inne roślinne surowce – o czym opowiada jej twórczyni, mgr kosmetologii Anna Trzeciak, brand manager licensing & skin care products w firmie Uroda Polska.

Dlaczego warto konsumentom polecać kosmetyki oparte o naturalne składniki?

Kosmetyki naturalne w odróżnieniu do kosmetyków konwencjonalnych nie zawierają w składzie syntetycznych i sztucznych komponentów, takich jak silikony, składniki ropopochodne, parabeny, syntetyczne zagęstniki, PEG-i oraz substancje drażniące (SLS-y/ SLES-y). Formuły bez dodatku chemii nie naruszają naturalnej bariery lipidowej naskórka, dzięki czemu są bezpieczne dla skóry, jak i dla całego organizmu. Kosmetyki naturalne mają w składzie o wiele więcej substancji aktywnych, które są cudowny panaceum na wszelkie dolegliwości skórne. Kluczową rolę odgrywaj tu komponenty roślinne bogate w witaminy, białka, lipidy, aminokwasy, koenzymy, minerały, oligoelementy. Marka melisa eco dużo uwagi poświęca flawonoidom – naturalnym związkom bioaktywnym, które występują w produktach pochodzenia roślinnego

 

Czy czerpiecie z tego, co oferuje w tym zakresie polska przyroda?

Polska flora jest niewyczerpalnym źródłem surowców pochodzenia naturalnego. Znajdziemy tu ponad 150 gatunków roślin o wysokiej aktywności biologicznej. Najwięcej tych wykorzystywanych w polskim przemyśle kosmetycznym oferują zbiorowiska łąkowe, gdzie gatunkami dominującym są zioła o dobroczynnym działaniu. Jednym z nich jest melisa lekarska, z której wyciąg skutecznie łagodzi podrażnienia oraz przynosi ulgę zmęczonej skórze, chroniąc ją jednocześnie przed szkodliwym działaniem wolnych rodników. Marka melisa eco w swych recepturach wykorzystuje także liczne oleje wytwarzane na drodze ekstrakcji. Wśród nich odnajdziemy olej rycynowy, bogactwo witaminy A i E oraz kwasów omega-6, olej z pestek winogron potężny antyoksydant o silnych właściwościach ochronnych oraz olej z pestek słonecznika, który zawiera w składzie beta-karoten i witaminę E, przez co hamuje procesy fotostarzenia się skóry.

 

Wydaje się, że marka Melisa przeżywa obecnie renesans w związku z trendem naturalnym.

Strategia firmy Uroda opiera się na nieustannym doskonaleniu produktów. Inwestujemy w rozwój pracowników oraz korzystamy z najnowszych osiągnięć nauki, po to by tworzyć unikalne formuły o nadzwyczajnych właściwościach. Uważnie śledzimy trendy i adaptujemy to, co wydaje nam się najciekawsze i najlepsze dla skóry. W trosce o bezpieczeństwo i satysfakcję naszych klientów w Międzynarodowym Roku Zdrowia Roślin postanowiliśmy stworzyć wyjątkową markę kosmetyków pielęgnacyjnych Melisa eco. Naszym celem było wykorzystanie maksymalnej ilości naturalnych składników i utworzenie formuł zawierających co najmniej 96 proc. składników pochodzenia naturalnego.

 

Mocne umocowanie w trendach jest ważne. Liczy się jednak także solidna promocja.

Wprowadzeniu nowej linii towarzyszyć będzie silne wsparcie marketingowe, które jest fundamentem budowania dobrego wizerunku firmy. W kampaniach promocyjnych wykorzystamy reklamę w mediach społecznościowych oraz prasie, postawimy na dobrze wyeksponowane ekspozytory i standy, a także wesprzemy poszczególne działy sprzedaży dedykowanymi ulotkami, katalogami oraz plakatami.

materiał partnera
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.11.2025 12:33
IFF wdraża inteligentnego robota dozującego, by skrócić czas tworzenia próbek
International Flavors & Fragrances inwestuje w nowego robota.Vladimir Razgulyaev

International Flavors & Fragrances (IFF) zainstalował w swoim zakładzie produkcyjnym Chin Bee w Singapurze inteligentnego robota dozującego Colibri, którego głównym celem jest przyspieszenie i zwiększenie precyzji w tworzeniu próbek zapachowych dla klientów w regionie Azji Większej. System umożliwia opracowanie partii próbek w ciągu kilku minut i – według deklaracji firmy – działa czterokrotnie szybciej niż poprzednia konfiguracja linii produkcyjnej.

Robot Colibri jest w stanie wyprodukować 200 partii próbek w osiem godzin, obsługując jednocześnie wiele składników i przeprowadzając testowe kompozycje w zaledwie kilka sekund. Takie tempo pracy znacząco skraca czas wejścia nowych kompozycji na rynek, co jest kluczowe w sektorze, w którym presja na szybkie wdrażanie innowacji systematycznie rośnie. IFF podkreśla, że automatyzacja pozwala szybciej przechodzić od wstępnych konceptów do gotowych próbek zapachów.

Instalacja systemu w Singapurze wpisuje się w szerszą strategię inwestycyjną IFF w regionie Azji, obejmującą m.in. otwarcie wartego 30 mln dolarów Singapore Innovation Center. Obiekt Chin Bee dołącza do zakładów IFF w Neuilly (Francja) i Hilversum (Holandia), gdzie technologia Colibri jest już stosowana. Firma wskazuje, że modernizacja procesów perfumeryjnych jest odpowiedzią na globalne trendy, w których tradycyjne, wielomiesięczne cykle rozwoju produktów przestają nadążać za rynkiem.

Znaczenie automatyzacji potwierdzają dane z raportu Atelier i Accenture, według których niechęć firm do modernizacji procesów operacyjnych powoduje utratę nawet 86 mld dolarów potencjalnych przychodów. Jednocześnie liczba „net-new” premier produktowych w segmencie beauty spadła z 63 proc. w 2015 r. do 46 proc. na początku 2024 r., co wskazuje na rosnącą presję na skracanie cykli projektowych. Aż 64 proc. konsumentów oczekuje od marek szybszego reagowania na ich potrzeby.

Eksperci zwracają uwagę, że wiele firm beauty wciąż funkcjonuje w oparciu o przestarzałe modele i relacje, które – choć skuteczne dwie dekady temu – obecnie spowalniają rozwój. Cykl tworzenia nowych produktów często przekracza rok, co rozmija się z dynamiką współczesnego rynku. Robot Colibri, jako przykład inteligentnej automatyzacji, ma pomóc IFF oraz jego klientom w skuteczniejszym odpowiadaniu na rosnące i coraz szybsze oczekiwania konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.11.2025 14:39
Nivea zmaga się z kryzysem, Beiersdorf szuka rozwiązań

Przez lata marka Nivea funkcjonowała jak szwajcarski zegarek – sprawnie i bezbłędnie. W tym roku sprzedaż zauważalnie spada. Powód? Podwyżki cen produktów i walka ze szwajcarskim detalistą Migrosem, która jeszcze przed wakacjami oparła się o dochodzenie w COMCO – szwajcarskim urzędzie ds. konkurencji. Detalista zarzucił niemieckiemu producentowi, firmie Beiersdorf, narzucanie niewspółmiernie wysokich cen kosmetyków w porównaniu do innych rynków.

Niemiecko-szwajcarski spór o Niveę rozpoczął się wiosną, kiedy to menedżerowie szwajcarskiej sieci supermarketów Migros zaprotestowali przeciwko zbyt wysokim cenom, jakie Grupa Beiersdorf wyznaczyła dla rynku szwajcarskiego. Jak wskazywały media, klient sieci Migros musiał zapłacić za dezodorant w sztyfcie równowartość 2,62 euro za dezodorant w sztyfcie – czyli więcej niż konsumenci w Niemczech, gdzie analogiczny kosmetyk kosztował 2,25 euro. Wobec braku odzewu z centrali Beiersdorf, Migros pozwał niemieckiego producenta i wszczęto dochodzenie przed COMCO.

“Sprawa ta jest przykładem zarzutów, z jakim spotykają się producenci markowych produktów, w szczególności Beiersdorf: że wykorzystali inflację ostatnich lat do nadmiernych podwyżek cen i kontynuują tę strategię również teraz, gdy inflacja już dawno spadła do zwykłego poziomu” – komentuje dziennik biznesowy “Wirtschaftswoche”.

image

Szwajcarsko-niemiecka wojna cenowa, w centrum – marka Nivea

Przedstawiciele Beiersdorf, którzy do tej pory udawali, że nie widzą problemu, teraz zaczynają przyznawać, że powinni jednak uważać na to, by nie zepsuć swojej renomy marki, która gwarantuje dobry stosunek jakości do ceny. Bo to właśnie ta przystępność cenowa zawsze była jedną z mocnych stron marki, budując jej wizerunek.  

Powodem tej reakcji są prawdopodobnie najnowsze dane biznesowe Beiersdorf. Po latach szybkiego wzrostu, generowanego przez kluczową markę jaką jest dla koncernu Nivea, trend ten odwrócił się w tym roku. 

– W trzecim kwartale 2025 roku zaobserwowaliśmy dalsze osłabienie rynku pielęgnacji skóry, zwłaszcza na rynkach wschodzących – poinformował w październiku prezes Beiersdorfa, Vincent Warnery. – W związku z tym oczekujemy obecnie organicznego wzrostu sprzedaży o około 2,5 proc. w naszym segmencie konsumenckim w całym roku”.

image

Uważny konsument w erze promocji. Jak i gdzie Polacy kupują kosmetyki?

Już w sierpniu Beiersdorf obniżył swoją prognozę, wciąż prognozując wzrost o 3-4 proc. dla tego działu. Marka Nivea, która sama odpowiada za ponad połowę sprzedaży grupy, wynoszącej blisko 10 mld euro, osiągnęła wzrost na poziomie zaledwie 0,6 proc. w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2025.

Dla porównania: jeszcze w 2024 roku Beiersdorf odnotował 8-procentowy wzrost sprzedaży, a w 2023 roku – 15-procentowy. Jednak obecnie tłuste lata zdają się dobiegać końca – i to w momencie, kiedy firma z wielką pompą świętowała setną rocznicę niebieskiej puszki z kremem Nivea. Beiersdorf spodziewa się poprawy sytuacji przez wprowadzenie na rynek kilku nowych produktów do pielęgnacji skóry pod marką Nivea, a także rozbudowanie kategorii poza pielęgnacją twarzy, jak np. dezodoranty.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. listopad 2025 11:58