StoryEditor
Producenci
06.05.2021 00:00

Kontigo jeszcze bliżej konsumentek. Nowa odsłona projektu wySPA Kontigo

Szefowa działu marketingu sieci sklepów kosmetycznych Kontigo osobiście poprowadzi nową odsłonę cotygodniowych live‘ów  w mediach społecznościowych realizowanych w ramach projektu „wySPA Kontigo”. Zaprosi uczestniczki warsztatów do swojego domu, by budować jeszcze silniejsze relacje z odbiorczyniami marki. 

Od lutego br. sieć sklepów kosmetycznych Kontigo  prowadzi popularny wśród klientek wirtualny salon SPA, znany jako wySPA Kontigo. W ramach tej inicjatywy, w specjalnej zakładce na stronie sklepu, można znaleźć przygotowane przez ekspertki filmy i opisy różnorodnych rytuałów pielęgnacyjnych wraz z propozycją niezbędnych kosmetyków do ich przeprowadzenia. Założeniem akcji jest wsparcie fanek Kontigo w profesjonalnej pielęgnacji w domowych warunkach.

Akcji wySPA Kontigo towarzyszą cotygodniowe live’y z serii Beauty&SPA udostępniane w kanałach społecznościowych marki. Jak dotąd prowadzili je influencerka urodowa Klaudia Cukier Puder oraz Harry Jefferson – twórca marek makijażowych Kontigo i makijażysta gwiazd. Od maja, zamiast Klaudii Cukier Puder spotkania na temat pielęgnacji poprowadzą same przedstawicielki sieci. – Od początku naszej działalności pokazujemy, że Kontigo to marka zbudowana z myślą o kobietach – znajdują się one w absolutnym centrum naszego zainteresowania. Z drugiej strony jesteśmy firmą tworzoną przez kobiety „z krwi i kości”, chcemy to podkreślić i dać się poznać naszym klientkom, zaprosić je do domu, pokazać nasze własne rytuały pielęgnacyjne. Wierzymy, że w ten sposób będziemy jeszcze bliżej naszych odbiorczyń – mówi Magdalena Dąbrowska, menadżerka ds. marketingu w Kontigo, a także nowa gospodyni czwartkowych live’ów.

Urodowe live’y prowadzone przez szefową marketingu w Kontigo będą nadawane prosto z jej mieszkania, a w realizacji będą wspierać ją jej dzieci. Na spotkania będą zapraszani specjalni goście – kobiety tworzące zespół firmy, a także blisko z nią związane. Tematem przewodnim spotkań będą nadal wskazówki i porady dotyczące pielęgnacji czy makijażu, ale w bardziej bezpośredniej, osobistej formule, która – jak zapowiadają przedstawicielki marki.

Kontigo to sieć sklepów kosmetycznych należących do grupy Eurocash. Marka prowadzi sprzedaż za pośrednictwem sklepu online, a także w ponad 30 sklepach stacjonarnych w całej Polsce.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
15.09.2025 14:38
„Sukcesja” po włosku: Testament Armaniego otwiera drogę do sprzedaży udziałów lub giełdy
Giorgio Armani Beauty w Galerii Mokotów.Giorgio Armani Beauty

Śmierć Giorgio Armaniego, który zmarł 4 września w wieku 91 lat, uruchomiła proces sukcesji w jednej z najsłynniejszych włoskich marek luksusowych. Testament projektanta zakłada stopniową sprzedaż udziałów w założonym przez niego domu mody lub alternatywnie wprowadzenie spółki na giełdę. To znacząca zmiana w strategii przedsiębiorstwa, które przez dekady broniło swojej niezależności. Wartość firmy szacowana jest na od 5 do 12 miliardów euro.

Zgodnie z zapisami, spadkobiercy mają obowiązek sprzedać pierwsze 15 proc. udziałów w ciągu 18 miesięcy. Następnie, w okresie od trzech do pięciu lat, na rynek powinien trafić kolejny pakiet – od 30 proc. do 54,9 proc. Jeśli druga transakcja nie zostanie zrealizowana, spółka powinna przeprowadzić ofertę publiczną w Mediolanie lub innym porównywalnym rynku. Kontrolę nad co najmniej 30 proc. udziałów oraz 70 proc. praw głosu zachowa Fondazione Giorgio Armani, oraz wieloletni partner projektanta, Pantaleo Dell’Orco.

Potencjalnymi nabywcami są globalne koncerny z sektora dóbr luksusowych i kosmetycznych: LVMH, L’Oréal oraz EssilorLuxottica. Analitycy wskazują, że największe szanse ma LVMH, ze względu na zasoby finansowe i strategiczną synergię. Armani, mimo ikonicznego statusu, notuje ograniczoną rentowność – w 2024 roku grupa wygenerowała 2,3 mld euro przychodów (2,7 mld dolarów), a marża operacyjna spadła poniżej 3 proc., podał bank Berenberg.

Przyszłość domu mody będzie mieć znaczenie nie tylko dla Włoch, ale i dla całej branży luksusowej, która zmaga się z wolniejszym tempem wzrostu oraz rosnącą konkurencją. Testament Armaniego formalizuje proces przejęcia kontroli nad jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie, otwierając pole do konsolidacji na rynku, w którym dominują globalne holdingi.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
12.09.2025 14:32
Goop zamyka markę Good Clean Goop po niespełna dwóch latach
Początki Goop sięgają roku 2006, kiedy to Paltrow zaczęła od wysyłania cotygodniowego newslettera.Gwyneth Paltrow

Goop, firma założona przez Gwyneth Paltrow, ogłosiła wycofanie z rynku swojej masowej linii kosmetycznej Good Clean Goop. Marka, wprowadzona w 2023 roku, miała stanowić tańszą alternatywę dla luksusowej oferty Goop Beauty, oferując produkty pielęgnacyjne w cenie poniżej 40 dolarów. Good Clean Goop była dostępna m.in. w sieci Target oraz na platformie Amazon, jednak nie udało jej się zbudować silnej pozycji rynkowej.

Według branżowych raportów, sprzedaż Good Clean Goop plasowała się w dolnych 15% marek kosmetycznych w ofercie Targeta. Słabe wyniki doprowadziły do zakończenia współpracy z siecią, która wcześniej miała na markę wyłączność. W konsekwencji Goop podjęło decyzję o całkowitym wycofaniu linii, wskazując na konieczność koncentracji na działalności podstawowej.

Decyzja ta wpisuje się w szersze zmiany w strategii spółki. W 2024 roku Goop przeprowadziło redukcje zatrudnienia, a równocześnie rozwijało segment premium. Flagowa linia Goop Beauty niedawno poszerzyła swoją obecność dzięki partnerstwu z Ulta Beauty, co wskazuje na priorytetowe znaczenie wyższej półki cenowej w strukturze przychodów firmy.

Zamknięcie Good Clean Goop pokazuje trudności, z jakimi mierzą się marki luksusowe przy próbach wejścia w segment masowy. Choć niższa cena miała poszerzyć grono odbiorców, to ograniczona rozpoznawalność oraz silna konkurencja wśród budżetowych marek drogeryjnych sprawiły, że projekt nie przyniósł oczekiwanych efektów. Goop zdecydowało się więc wzmocnić pozycję tam, gdzie generuje najwyższe zyski – w segmencie premium, stanowiącym kluczowy motor wzrostu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
15. wrzesień 2025 19:08