StoryEditor
Drogerie
18.11.2021 00:00

Rossmann z nagrodą Blix Awards Gazetka Roku

Sieć Rossmann została zwycięzcą tegorocznej edycji programu Blix Awards Gazetka Roku w kategorii Drogerie. Respondenci wskazali, że publikację wyróżnia estetyka i czytelność. Inni laureaci programu to Biedronka, Dino, Kaufland, Żabka, Selgros, Leroy Merlin, Ikea, Media Expert i Pepco.

W II już edycji ogólnopolskiego programu branżowego „Blix Awards – Wybór Konsumentów” Polacy ocenili aktywność 84 sieci handlowych. Od kwietnia do października br. blisko 110 tys. osób wyraziło aż 4 mln opinii. W jednej z 5 kategorii konsumenci zadecydowali o tym, którzy sieci działające w 10 segmentach tworzą obecnie najlepsze gazetki promocyjne, tj. najbardziej przejrzyste pod względem graficznym i estetycznym, a także najlepiej ułożone pod oczekiwania i potrzeby konsumenckie.

Najlepszą siecią wśród drogerii okazał się Rossmann. Respondenci wskazali, że publikację wyróżnia estetyka i czytelność. Agata Nowakowska, rzecznik prasowy sieci, potwierdziła, że podstawowym założeniem jest przejrzysty sposób pokazania produktów i cen. Przyznała równocześnie, że gazetka Rossmanna będzie się zmieniać, by jeszcze lepiej dostosować ją do potrzeb czytania na ekranach urządzeń mobilnych. Obecnie trwają prace projektowe. Na początku przyszłego roku gazetka zostanie wzbogacona o nowe elementy. Jednak zmiany będą stopniowe i ewolucyjne.

Wśród dyskontów I miejsce zajęła Biedronka.

– Gazetki portugalskiej sieci są jednymi z najczęściej przeglądanych w Polsce. Wpływa na to duży udział Biedronki w rynku, ale też jej atrakcyjna szata graficzna i łatwość przeglądania ofert na urządzeniach mobilnych. Konsumenci zwrócili też uwagę na spójność oraz specyficzny styl publikacji tematycznych, które – jak określili – każdorazowo są niemal idealnie dopasowane do ich potrzeb – stwierdza dr Krzysztof Łuczak, dyrektor ds. komunikacji Blix Awards.

W segmencie supermarketów zwycięstwo przypadło sieci Dino. Wśród hipermarketów największe uznanie zdobył Kaufland. Natomiast w grupie convenience konsumenci najbardziej docenili Żabkę, w w segmencie cash & carry zwycięzcą został Selgros. W dziedzinie wyposażenia domu nie miała sobie równych Ikea. Zwycięstwo w segmencie RTV AGD należy do Media Expert, a w grupie sklepów z artykułami dla dzieci laureatem jest Pepco.

Jak podsumowuje dr Krzysztof Łuczak, po tegorocznej edycji wyraźnie widać, że walka o uwagę klientów staje się coraz ostrzejsza. Dlatego w tym roku ta kategoria była szczególnie ważna dla organizatorów. Rada Programowa doszła do wniosku, że konsumentom coraz trudniej jest wyłaniać laureatów, bo sieci stale udoskonalają swoje gazetki, szczególnie dostosowując je do odczytu na różnych urządzeniach.

Rozwój na tym polu przyspieszyła też pandemia. Na znaczeniu zyskały elektroniczne wydania, które pozwalają szybko reagować na potrzeby odbiorców, np. poprzez obniżenie ceny w czasie rzeczywistym, czego nie można zrobić z papierowym odpowiednikiem.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
25.11.2025 15:12
Jeden konkurent mniej? Niemiecka sieć drogerii ogłasza niewypłacalność tygodnie przed Gwiazdką
Jak informuje niemiecka agencja prasowa dpa, szefem firmy pozostaje Oliver Pieper, prawnuk założycielki.Karolina Grabowska STAFFAGE

Największa rodzinna sieć perfumerii w Niemczech – Stadt-Parfümerie Pieper – ogłosiła niewypłacalność tuż przed rozpoczęciem kluczowego sezonu świątecznych zakupów. Sąd rejonowy uruchomił wstępne postępowanie upadłościowe w trybie samorządowym, co pozwala dotychczasowemu kierownictwu pozostać u steru i podjąć próbę ratowania przedsiębiorstwa poprzez głęboką restrukturyzację. Decyzja zapadła w momencie wzmożonej konkurencji na rynku premium oraz malejącej skłonności konsumentów do wydatków w tym segmencie.

Mimo ogłoszenia niewypłacalności ponad 140 perfumerii Pieper nadal działa, a sieć zapewnia klientów o ciągłości operacyjnej. Firma deklaruje, że jej głównym celem jest „zrównoważenie działalności i ustawienie przedsiębiorstwa na nowo”, co ma umożliwić funkcjonowanie w dłuższej perspektywie. Pieper to marka o ponad 90-letniej historii: powstała w 1931 roku jako sklep z mydłem w Bochum, a dziś większość sklepów zlokalizowana jest w Nadrenii Północnej-Westfalii, z dodatkowymi placówkami w Dolnej Saksonii, Bremie i Hamburgu.

Kierownictwo pozostaje stabilne — na czele sieci nadal stoi Oliver Pieper, prawnuk założycielki. Jednocześnie sąd wyznaczył nadzorczynię sądową, adwokat Sarah Wolf, która ma monitorować przebieg postępowania i dbać o zgodność procesu z obowiązującymi przepisami. W ramach upadłościowego zabezpieczenia wypłaty dla około 1000 pracowników pokryje przez trzy miesiące Federalna Agencja Pracy (Bundesagentur für Arbeit), co jest standardową procedurą w niemieckich postępowaniach tego typu.

Problemy finansowe sieci narastają od okresu pandemii. Lockdowny doprowadziły do gwałtownego spadku sprzedaży stacjonarnej, a pomimo późniejszego odbicia firma nie odzyskała wcześniejszej stabilności. W roku finansowym 2021/22 Pieper wykazał jedynie symboliczny zysk na poziomie 0,2 mln euro przy obrotach wynoszących 113,7 mln euro, co sygnalizowało ograniczoną odporność sieci na dalsze wstrząsy rynkowe.

Według danych agencji dpa na kondycję Piepera negatywnie wpływał jednoczesny spadek konsumpcji, rosnące koszty operacyjne — w szczególności energii — oraz ogólna niepewność gospodarcza, która obniża skłonność klientów do zakupów produktów z segmentu beauty premium. To właśnie te czynniki doprowadziły do sytuacji, w której restrukturyzacja stała się koniecznością, a jej rezultat zdecyduje o przyszłości jednej z najbardziej rozpoznawalnych rodzinnych perfumerii w Niemczech.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
21.11.2025 12:25
Kosmetyczne q-commerce, czyli rewolucja w drogerii Super-Pharm
Program lojalnościowy Klub Super-Pharm zrzesza obecnie ponad milion klientów.mat.pras.

Większość użytkowników sieci aktualnie nie wyobraża sobie życia bez robienia zakupów online. Zamawiane są już nie tylko ubrania, których zabrakło stacjonarnie w ulubionej sieciówce, ale nawet codzienne zakupy spożywcze. Wzrost w tym obszarze zanotowała także branża beauty. W 2024 roku aż 17,3 proc. wszystkich kosmetyków w kraju sprzedano właśnie za pomocą platform e-commerce. Super-Pharm połączyło siły z Glovo i Bolt Food, dzięki czemu od września można zamawiać tysiące produktów z drogeryjnego asortymentu z dostawą pod drzwi – i to w mniej, niż 30 minut. Z usługi mogą już korzystać mieszkańcy 30 polskich miast.

Coraz większą popularnością cieszą się także ekspresowe dostawy, realizowane już w kilkadziesiąt minut. Jest to rozwiązanie pozwalające kupującym oszczędzić czas oraz nerwy, które nierzadko zostają wystawione na próbę podczas wizyty w galerii handlowej. Super-Pharm, jako lider w branży health & beauty, dostrzega potrzeby klientów, starając się na nie niezwłocznie odpowiadać.

W Super-Pharm naszą misją jest inspirowanie do życia, które jest zdrowsze i piękniejsze – mówi Monika Kolaszyńska, CEO Super-Pharm Poland. – Dzięki partnerstwu z Bolt i Glovo przenosimy tę obietnicę na zupełnie nowy poziom. Chcemy być bliżej naszych klientów, dokładnie wtedy, gdy nas potrzebują. Oddajemy w ich ręce możliwość ekspresowej dostawy – ulubiony dermokosmetyk, viralowe perfumy arabskie czy kosmetyki koreańskie mogą znaleźć się pod ich drzwiami nawet w 30 minut.

Wejście we współpracę z dwiema wiodącymi platformami to odpowiedź na rosnące oczekiwania klientów, dla których kluczowe stają się wygoda, oszczędność czasu i natychmiastowa dostępność produktów. To strategiczny krok dla Super-Pharm, który znacząco wzmacnia pozycję e-commerce marki. Jest to także rozwiązanie na nagłe sytuacje, które mogą spotkać każdego z konsumentów – np. gdy zabraknie pieluszek dla dziecka lub niespodziewanie zaatakuje przeziębienie, nie ma czasu by czekać na zamówienie kilka dni. Taka dostawa w pół godziny jest wówczas ratunkiem. 

Asortyment obejmuje jednak znacznie więcej, m.in. viralowe koreańskie kosmetyki, dermokosmetyki do pielęgnacji skóry wrażliwej, a także produkty do codziennego makijażu oraz niezbędną w domu chemię gospodarczą

Usługa dostępna jest w 30 polskich miastach, w których znajdują się drogerie Super-Pharm. Także w miejscowościach typowo turystycznych, takich jak Zakopane, dzięki czemu nawet podczas wyjazdów nie zabraknie szamponu ani pasty do zębów. Dodatkowym plusem czekającym na zamawiających jest fakt, iż ceny są takie same jak stacjonarnie w drogerii, a członkowie klubu Super-Pharm będą mogli zbierać dodatkowe punkty również za zakupy w aplikacji. Warto dodać, że program lojalnościowy Klub Super-Pharm zrzesza obecnie ponad milion klientów.

Jak podkreśla Super-Pharm, współpraca powstała po to, aby zapewnić kupującym wygodę i ułatwić codzienne zakupy. – Super-Pharm wraz z partnerami chce budować poczucie bezpieczeństwa i niezawodności wśród swoich klientów. Niezależnie od tego, czy trzeba w ostatniej chwili spakować kosmetyczkę, czy uzupełnić zapas ulubionego kremu – podkreśla sieć.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. listopad 2025 20:25