StoryEditor
Apteki
14.01.2022 00:00

Apteki Ziko dołączyły do programu szczepień przeciwko grypie

Sieć Ziko zapowiada bezpłatne szczepienia przeciw grypie w całej Polsce. Na razie usługa jest dostępna w dwóch aptekach w Krakowie.

Ziko Apteki od wczoraj, czyli od 13 stycznia 2022 roku wykonują usługę szczepień przeciwko grypie. Na razie w dwóch placówkach w Krakowie – na os. Jagiellońskim oraz na ul. Aleksandry. Jednak sieć zapowiada, że już niebawem kilkadziesiąt punktów szczepień Ziko Apteka, zlokalizowanych w całej Polsce, w których aktualnie prowadzone są szczepienia przeciwko Covid-19, będzie w pełni gotowych do szczepienia przeciwko grypie.

O rozpoczęciu szczepień przeciwko grypie poinformowały też apteki Dr.Max. Ta sieć również szczepi na razie w dwóch aptekach.

Apteki uruchamiają usługę na mocy rozporządzenia, które zostało opublikowane w Dzienniku Ustaw w dniu 10 stycznia 2022 roku, i które weszło weszły w życie dzień później. Wprowadza ono nowe regulacje dotyczące przeprowadzenia szczepień przeciwko grypie w aptekach. Dzięki temu farmaceuci mogą już szczepić nie tylko przeciwko COVID-19, ale również przeciwko grypie.

Szczepienia na grypę w aptekach są dostępne dla osób powyżej 18 roku życia (dlatego osoba zgłaszająca się na szczepienie powinna posiadać dokument tożsamości umożliwiający potwierdzenie daty urodzenia). Odbywają się bez skierowania – z pominięciem systemu e-rejestracji. Termin szczepienia wyznacza punkt szczepień podczas kontaktu z pacjentem.

W aptekach Ziko do szczepień wykorzystywane są preparaty Vaxigrip Tetra lub Influvac Tetra. Pacjenci nie ponoszą kosztów szczepionki ani usługi. Po szczepieniu otrzymają wpis do e-karty szczepień (w elektronicznej dokumentacji medycznej pacjenta).

W dzisiejszych czasach, kiedy wszyscy mierzymy się z pandemią, a szpitale i przychodnie są obłożone chorymi na COVID-19, brakuje miejsc, gdzie pacjent może otrzymać poradę zdrowotną w drobnej dolegliwości, czy właśnie wykonać szczepienie. Dlatego podejmujemy szybkie działania w celu przyłączenia jak największej liczby Ziko Aptek do programu szczepień – mówi Beata Kmieć, prezes Ziko Apteka.

Szczepienia wykonywane są w aptekach przez magistrów farmacji, którzy uzyskali określone kwalifikacje. Odbywają się w specjalnie przygotowanych do tego celu pomieszczeniach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Apteki
17.11.2025 11:59
Walgreens likwiduje płatne urlopy świąteczne dla pracowników godzinowych
Walgreens zlikwidował płatne urlopy na sześć amerykańskich świąt.Walgreens Boots Alliance

Walgreens, jedna z największych sieci aptecznych w USA, wprowadziła znaczące zmiany w polityce zatrudnienia po przejęciu przez Sycamore Partners za 10 mld dolarów. Firma zlikwidowała płatne dni wolne z okazji sześciu głównych amerykańskich świąt dla pełnoetatowych pracowników godzinowych. Oznacza to, że aby otrzymać wynagrodzenie za te dni, personel będzie musiał stawić się do pracy, choć dodatkowe stawki za pracę w święta nadal obowiązują.

Decyzja dotycząca płatnych świąt jest elementem szerszego programu redukcji kosztów. W ostatnich miesiącach Walgreens przeprowadził zwolnienia w centrali, zamknął część biur oraz kontynuuje proces racjonalizacji sieci sklepów. Te działania są reakcją na długotrwałą presję finansową, wynikającą m.in. z malejących stawek refundacyjnych oraz rosnącej konkurencji na rynku aptecznym.

Sieć boryka się również z widocznym spadkiem wartości giełdowej. Notowania Walgreens od dekady znajdują się w trendzie spadkowym, co dodatkowo zwiększyło presję na wdrażanie działań oszczędnościowych. Sycamore Partners, znane z agresywnych planów restrukturyzacyjnych, dąży do obniżenia kosztów operacyjnych już w pierwszych miesiącach po akwizycji.

Zmiany wprowadzone w polityce zatrudnienia odzwierciedlają szerszą strategię przebudowy modelu operacyjnego Walgreens. Cięcia mają pomóc firmie poprawić marże w sytuacji, gdy ruch w sklepach i presja cenowa pozostają wyzwaniem. Eliminacja płatnych świąt wpisuje się w ten plan jako jedno z narzędzi ograniczania wydatków stałych.

Według analityków decyzje Sycamore Partners mogą stanowić zapowiedź dalszych zmian personalnych i optymalizacyjnych. W obliczu 10-miliardowej transakcji oraz rosnącej konkurencji w segmencie retail pharmacy, Walgreens koncentruje się na poprawie efektywności kosztowej, dostosowując strukturę zatrudnienia do nowych realiów finansowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
12.11.2025 03:22
Użytkownicy DOZ.pl wybrali ulubione produkty health & beauty
DOZ mat.pras.

DOZ.pl, największa platforma zdrowia i urody w Polsce, konsekwentnie umacnia swoją pozycję jako marka silnie zorientowana na użytkowników. Przykładem realizacji tej strategii jest plebiscyt Znakomitość Roku DOZ.pl. W zakończonej właśnie drugiej edycji inicjatywy wręczono nagrody w 16 kategoriach, takich jak m.in. „Blask twarzy”, „Troskliwa ochrona” i „Strefa zen”.

Wśród wybranych przez użytkowników produktów i linii produktowych znalazły się m.in. kosmetyki do pielęgnacji włosów i ciała, suplementy diety i preparaty dla sportowców oraz dla mam i dzieci. Nagrody przyznali również ambasadorzy i eksperci branży. Dodatkowo podczas gali wyróżnione zostały najlepsze kampanie edukacyjne o tematyce zdrowotnej. O popularności plebiscytu DOZ.pl świadczy liczba oddanych w nim głosów: było ich ponad 300 tysięcy. 

DOZ.pl to unikalna platforma, która łączy e-commerce, usługi z kategorii health oraz treści edukacyjne. Serwis z 10 milionami wizyt miesięcznie, wyróżnia się szerokim asortymentem produktów, bezpiecznym zarządzaniem danymi oraz kampaniami edukacyjnymi kierowanymi do użytkowników.

Plebiscyt Znakomitość Roku DOZ.pl stawia użytkownika i jego wybory w centrum uwagi, a przy tym buduje z nim trwałe relacje oparte na zaufaniu i dialogu – podkreśla Alicja Koleśnik, prezes zarządu DOZ.pl.

image

Gdzie klienci aptek płacą najwięcej? Czy warto kupować leki online? [Raport]

Oferta DOZ.pl to kilkadziesiąt tysięcy produktów, w tym kosmetyki, suplementy oraz produkty dla dzieci, sportowców i zwierząt. Opinie i sugestie klientów, zarówno w kanałach online, jak i offline, pomagają stale udoskonalać tę ofertę.

– Plebiscyt pozwala nam nie tylko wyprzedzać oczekiwania rynku, ale również umacniać pozycję DOZ.pl jako lidera segmentu health & beauty w Polsce. Mamy świadomość, że nasze inicjatywy przyczyniają się do rozwoju całej branży – zaznacza Alicja Koleśnik.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. listopad 2025 18:46