StoryEditor
Apteki
12.01.2022 00:00

Dr.Max szczepi przeciwko grypie. Na razie w dwóch aptekach

W dwóch placówkach należących do franczyzobiorców sieci Dr.Max – w Piekarach i w Pucku – zaszczepieni zostali pierwsi pacjenci, którzy zgłosili się na szczepienie przeciwko grypie. Wykonie usługi było możliwe dzięki temu, że we wtorek 11 stycznia weszło w życie ostatnie z rozporządzeń, które umożliwia wykonywanie szczepień przeciw grypie sezonowej w aptekach.

We wtorek 11 stycznia 2022 roku weszło w życie ostatnie z rozporządzeń, które umożliwia wykonywanie szczepień przeciw grypie sezonowej w aptekach. Tym samym został rozszerzony katalog usług farmaceutycznych.

 – Czekało na to wielu farmaceutów w kraju. Od wtorku obowiązują już wszystkie niezbędne akty wykonawcze określające kwalifikacje farmaceutów szczepiących przeciw grypie oraz wymogi lokalowe aptek – podkreśla Tomasz Kaczmarek, dyrektor operacyjny sieci franczyzowej Dr.Max.

Apteki, które się wcześniej do tego przygotowały już od wczoraj obsługują pacjentów, zgłaszających się na szczepienie przeciwko grypie. Wśród nich są też dwie placówki franczyzowe w Piekarach i w Pucku, należące do sieci Dr.Max.

Apteki uczestniczące w sieci franczyzowej od dawna były przygotowane do przeprowadzenia szczepień, a farmaceuci odpowiednio przeszkoleni, kwestie logistyczne i organizacyjne zostały przeprowadzone bardzo szybko, pierwsi pacjenci zostali zaszczepieni wczoraj około godziny 12.00 – poinformował Michał Morek, kierownik Działu Opieki Farmaceutycznej sieci franczyzowej Dr.Max.

Dodał, że sieć franczyzowa Dr. Max jako jedna z pierwszych w Polsce osiągnęła pełną gotowość do szczepień
na grypę. Z dużym wyprzedzeniem zweryfikowano i utworzono listy aptek, które z powodów lokalowych i organizacyjnych mogłyby najszybciej przygotować się do rozpoczęcia szczepień.

Przypomnijmy, że jedna z aptek franczyzowych Dr. Max była też pierwszą placówką, w której wykonano szczepienie przeciwko COVID-19, o czym wiadomoscikosetyczne.pl pisały w tekście Ruszyły szczepienia w aptekach. W sumie do końca 2021 roku apteki Dr. Max podały 67 tys. dawek szczepionki przeciwko COVID-19. Szczepienia były realizowane w 109 placówkach franczyzowych przez 213 farmaceutów. Natomiast farmaceuci w całej Polsce, z różnych aptek sieciowych i niesieciowych zaszczepili już ponad 1 milion pacjentów.

Czytaj też: 2021 rok zmienił branżę farmaceutyczną w Polsce [BADANIE]

Na szczepienie przeciwko grypie w aptece nie trzeba się umawiać, zapisywać czy specjalnie przygotowywać. Wystarczy przyjść z dowodem osobistym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Apteki
17.11.2025 11:59
Walgreens likwiduje płatne urlopy świąteczne dla pracowników godzinowych
Walgreens zlikwidował płatne urlopy na sześć amerykańskich świąt.Walgreens Boots Alliance

Walgreens, jedna z największych sieci aptecznych w USA, wprowadziła znaczące zmiany w polityce zatrudnienia po przejęciu przez Sycamore Partners za 10 mld dolarów. Firma zlikwidowała płatne dni wolne z okazji sześciu głównych amerykańskich świąt dla pełnoetatowych pracowników godzinowych. Oznacza to, że aby otrzymać wynagrodzenie za te dni, personel będzie musiał stawić się do pracy, choć dodatkowe stawki za pracę w święta nadal obowiązują.

Decyzja dotycząca płatnych świąt jest elementem szerszego programu redukcji kosztów. W ostatnich miesiącach Walgreens przeprowadził zwolnienia w centrali, zamknął część biur oraz kontynuuje proces racjonalizacji sieci sklepów. Te działania są reakcją na długotrwałą presję finansową, wynikającą m.in. z malejących stawek refundacyjnych oraz rosnącej konkurencji na rynku aptecznym.

Sieć boryka się również z widocznym spadkiem wartości giełdowej. Notowania Walgreens od dekady znajdują się w trendzie spadkowym, co dodatkowo zwiększyło presję na wdrażanie działań oszczędnościowych. Sycamore Partners, znane z agresywnych planów restrukturyzacyjnych, dąży do obniżenia kosztów operacyjnych już w pierwszych miesiącach po akwizycji.

Zmiany wprowadzone w polityce zatrudnienia odzwierciedlają szerszą strategię przebudowy modelu operacyjnego Walgreens. Cięcia mają pomóc firmie poprawić marże w sytuacji, gdy ruch w sklepach i presja cenowa pozostają wyzwaniem. Eliminacja płatnych świąt wpisuje się w ten plan jako jedno z narzędzi ograniczania wydatków stałych.

Według analityków decyzje Sycamore Partners mogą stanowić zapowiedź dalszych zmian personalnych i optymalizacyjnych. W obliczu 10-miliardowej transakcji oraz rosnącej konkurencji w segmencie retail pharmacy, Walgreens koncentruje się na poprawie efektywności kosztowej, dostosowując strukturę zatrudnienia do nowych realiów finansowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
12.11.2025 03:22
Użytkownicy DOZ.pl wybrali ulubione produkty health & beauty
DOZ mat.pras.

DOZ.pl, największa platforma zdrowia i urody w Polsce, konsekwentnie umacnia swoją pozycję jako marka silnie zorientowana na użytkowników. Przykładem realizacji tej strategii jest plebiscyt Znakomitość Roku DOZ.pl. W zakończonej właśnie drugiej edycji inicjatywy wręczono nagrody w 16 kategoriach, takich jak m.in. „Blask twarzy”, „Troskliwa ochrona” i „Strefa zen”.

Wśród wybranych przez użytkowników produktów i linii produktowych znalazły się m.in. kosmetyki do pielęgnacji włosów i ciała, suplementy diety i preparaty dla sportowców oraz dla mam i dzieci. Nagrody przyznali również ambasadorzy i eksperci branży. Dodatkowo podczas gali wyróżnione zostały najlepsze kampanie edukacyjne o tematyce zdrowotnej. O popularności plebiscytu DOZ.pl świadczy liczba oddanych w nim głosów: było ich ponad 300 tysięcy. 

DOZ.pl to unikalna platforma, która łączy e-commerce, usługi z kategorii health oraz treści edukacyjne. Serwis z 10 milionami wizyt miesięcznie, wyróżnia się szerokim asortymentem produktów, bezpiecznym zarządzaniem danymi oraz kampaniami edukacyjnymi kierowanymi do użytkowników.

Plebiscyt Znakomitość Roku DOZ.pl stawia użytkownika i jego wybory w centrum uwagi, a przy tym buduje z nim trwałe relacje oparte na zaufaniu i dialogu – podkreśla Alicja Koleśnik, prezes zarządu DOZ.pl.

image

Gdzie klienci aptek płacą najwięcej? Czy warto kupować leki online? [Raport]

Oferta DOZ.pl to kilkadziesiąt tysięcy produktów, w tym kosmetyki, suplementy oraz produkty dla dzieci, sportowców i zwierząt. Opinie i sugestie klientów, zarówno w kanałach online, jak i offline, pomagają stale udoskonalać tę ofertę.

– Plebiscyt pozwala nam nie tylko wyprzedzać oczekiwania rynku, ale również umacniać pozycję DOZ.pl jako lidera segmentu health & beauty w Polsce. Mamy świadomość, że nasze inicjatywy przyczyniają się do rozwoju całej branży – zaznacza Alicja Koleśnik.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. listopad 2025 14:01