StoryEditor
E-commerce
01.07.2024 12:44

Amazon jeszcze tańszy? Platforma tworzy konkurencyjną dla Temu sekcję dyskontową

Amazon i Temu już rywalizują, ale Amazon postanowił wysforować się na prowadzenie. / Wiadomości Kosmetyczne
Amazon ruszył do wyścigu zbrojeń ze znanym z tanich, czasami niebezpiecznych dla życia i zdrowia produktów Temu. Chiński e-commerce podbił świat niskobudżetową modą, kosmetykami, zabawkami i wystrojem wnętrz, ale Amazon depcze mu po piętach.

Amazon planuje wprowadzenie sekcji dyskontowej, w której oferowana będzie niemarkowa odzież, artykuły gospodarstwa domowego oraz produkty codziennego użytku. Klienci w USA będą mogli otrzymać te produkty w ciągu 9-11 dni od momentu zakupu. Rejestracja sprzedawców w nowej sekcji ma ruszyć latem 2024 roku, a przyjmowanie produktów do magazynów rozpocznie się jesienią.

Sprzedawcy będą mieli możliwość nie tylko wyboru gamy oferowanych produktów i ustalania cen, ale także testowania sprzedaży nowych produktów w niewielkich partiach. Pozwoli to lepiej ocenić popyt na te wyroby. Rzecznik Amazona, poproszony o komentarz przez agencję Reuters, podkreślił, że firma zawsze szuka nowych sposobów współpracy z partnerami handlowymi, aby zaoferować klientom większy wybór, niższe ceny i większą wygodę.

Amazon odbył niedawno spotkania za zamkniętymi drzwiami z chińskimi dostawcami w Shenzhen, głównym ośrodku transgranicznego handlu elektronicznego, aby poinformować ich o nowej inicjatywie. Ta sekcja umożliwi sprzedawcom ustalanie własnych cen i kategorii produktów, w przeciwieństwie do Temu, które sprawuje ścisłą kontrolę cen. Amazon będzie zarządzać stockami i obsługą klienta, usprawniając proces dla chińskich dostawców.

“The Information” zwraca uwagę, że nie jest jasne, czy zamówienia z “dyskontowego Amazona” wysyłane bezpośrednio z Chin będą mogły korzystać ze zwolnienia z cła. Obecne przepisy w USA przewidują zwolnienie z cła dla paczek o wartości do 800 dolarów, jeśli trafiają bezpośrednio do konsumentów. Z takiego zwolnienia korzystają między innymi klienci Sheina i Temu.

Czytaj także: Dropshipperzy podrabianych kosmetyków na Amazonie obchodzą obostrzenia za pomocą... losowych ciągów liter

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
08.07.2025 14:34
Boots i Deliveroo ruszają z ekspresową dostawą letnich kosmetycznych niezbędników
Kurierzy Deliveroo dowiozą między innymi krem z filtrem.Boots

Wspólna inicjatywa to odpowiedź na badania, według których co drugi Brytyjczyk zapomina zabrać letnie akcesoria na jednodniowe wypady. Aby ułatwić przygotowania, Boots we współpracy z ekspertką Chelseą Dickenson stworzył trzy gotowe zestawy: „Festival”, „Beach” i „Adventure”. Każdy kosztuje 20 funtów, zawiera 5–7 produktów i umożliwia oszczędność ponad 10 funtów w porównaniu z ceną pojedynczych artykułów.

Pierwszy tego lata projekt Boots i Deliveroo obejmie ponad 75 brytyjskich plaż, szlaków turystycznych i festiwali, gdzie zakupy dotrą nawet w 20 minut. Klienci mogą wybierać spośród ponad 750 artykułów – od kremów z filtrem, przez środki przeciw ukąszeniom, po leki przeciwbólowe. Firma zastrzega jednak, że rowerzyści Deliveroo dostarczą paczki tylko do najbliższej przejezdnej drogi; nie wjadą bezpośrednio na piasek, górskie ścieżki ani na teren festiwalu.

Dodatkowo na stronie Boots pojawiły się trzy listy kontrolne (packing listers), które przypominają o najczęściej pomijanych pozycjach podczas pakowania. Ma to ograniczyć liczbę awaryjnych zakupów i ułatwić planowanie zarówno krótkich wypadów, jak i dłuższych podróży wakacyjnych.

Partnerstwo wpisuje się w szerszą strategię Deliveroo poprawiania doświadczeń klientów. W czerwcu platforma rozpoczęła w Dublinie testy dronowych dostaw we współpracy z operatorem Manna – pierwszy lot odbył się w dzielnicy Blanchardstown. choć test prowadzony jest w Irlandii, wnioski z niego mogą przyspieszyć wprowadzanie innowacyjnych form logistyki również na brytyjskim rynku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
04.07.2025 10:25
Alibaba przeznaczy 50 mld juanów na kupony chcąc utrzymać pozycję lidera e-commerce
Chiński gigant nakłada presję na globalną konkurencję.Shutterstock

Chiński gigant technologiczny Alibaba ogłosił, że w ciągu najbliższego roku rozdysponuje kupony i vouchery o łącznej wartości 50 miliardów juanów, czyli około 6,98 miliarda dolarów amerykańskich. Program zachęt ma na celu pobudzenie aktywności konsumenckiej i handlowej na platformach e-commerce i dostawczych grupy, takich jak Tmall i Taobao.

Decyzja zapadła w odpowiedzi na rosnącą konkurencję na rynku krajowym – szczególnie w sektorach dostaw jedzenia i handlu internetowego. W ostatnim czasie JD.com znacznie poszerzyło swoją obecność, a mniejsze platformy również coraz śmielej sięgają po klientów. Działania Alibaby mają zatrzymać użytkowników i sprzedawców w obrębie własnych ekosystemów sprzedażowych.

Dla branży kosmetycznej i produktów do pielęgnacji ciała program ten oznacza większą presję cenową. Liczne marki działające na Tmallu i Taobao będą musiały konkurować nie tylko jakością, lecz także agresywnymi promocjami, by przyciągnąć klientów w okresach zwiększonego ruchu wynikającego z kampanii zniżkowych. Zwiększy się też znaczenie strategii marketingowych dopasowanych do kampanii kuponowych.

Równolegle Alibaba rozwija swoją infrastrukturę chmurową w Azji Południowo-Wschodniej. W tym tygodniu otwarto trzeci ośrodek danych w Malezji, a w październiku ruszy kolejny na Filipinach. W Singapurze firma uruchomiła centrum rozwoju sztucznej inteligencji, które ma wspierać biznesy w wykorzystywaniu aplikacji chmurowych i narzędzi uczenia maszynowego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
12. lipiec 2025 08:49