
Zdaniem analityków RBC Capital, obecnie wolumen sprzedaży brutto GMV platformy Amazon Business przekroczył 10 mld dolarów i rośnie szybciej od segmentu Amazon Retail oraz usług chmurowych Amazon Web Services. Firma nie tylko zwiększa udziały rynkowe, ale także wywołuje sejsmiczne zmiany w modelach biznesowych e-commerce.
Według prognoz, przychody tej platformy osiągną w 2023 r. wartość 31 mld USD, a wolumen sprzedaży GMV zwielokrotni się w tym okresie do 52 mld USD.
Amazon uruchomił platformę B2B – z ofertą kierowaną do firm i instytucji – w 2015 r. i już w pierwszym roku jej funkcjonowania wypracował ponad miliard dolarów sprzedaży. Obecnie Amazon Business ma na całym świecie ponad 2 mln klientów biznesowych, a swoją ofertę setek milionów produktów zamieszcza na platformie ponad 200 tys. sprzedawców.
Według szacunków RBC, globalny rynek B2B wart jest 67 bilionów dolarów – to niemal trzy razy więcej od wartości globalnego rynku detalicznego.
Źródło: cnbc.com