StoryEditor
E-commerce
18.09.2023 11:31

Answear otwiera pierwszy sklep stacjonarny

Strategia marketingowa marki zakłada budowanie pozycji na 11 rynkach środkowej i wschodniej Europy. / Answear
W kompleksie handlowo-usługowym Fabryka Norblina w Warszawie otworzą się sklepy stacjonarne dwóch marek: Answear oraz PRM. Marka PRM została przejęta przez Answear.com w transakcji zakończonej 1 czerwca.

Wkrótce zostanie uruchomiony pierwszy sklep stacjonarny marki Answear, który będzie działać w warszawskim kompleksie Fabryka Norblina. Wraz z marką Answear w tym samym kompleksie pojawią się także sklepy stacjonarne brandu PRM, który został przejęty przez Answear.com w czerwcu br. Zarząd Answear.com ogłosił, że spółka podpisała umowę z ARTN dotyczącą wynajmu powierzchni komercyjnej w celu otwarcia sklepów stacjonarnych dla marek Answear i PRM.

Dokładna data otwarcia sklepów w Fabryce Norblina nie jest jeszcze znana, ani nie zostało ujawnione, czy planowane są dalsze otwarcia sklepów stacjonarnych przez Answear.com. Łącznie obydwa lokale zajmą blisko 2.500 mkw, a ich otwarcie zaplanowane jest na I połowę 2024 roku. Umowa z najemcą została podpisana na 7 lat.

Jak donosi portal Wiadomości Handlowe, w drugim kwartale 2023 roku, spółka Answear.com odnotowała imponujący wzrost sprzedaży online o 43 procent w porównaniu do tego samego okresu ubiegłego roku, co przełożyło się na zwiększenie przychodów z 198 milionów złotych do 284 milionów złotych. W ciągu całego pierwszego półrocza 2023 roku, Answear.com osiągnęło sprzedaż online na poziomie 551 milionów złotych, co oznacza wzrost o 51 procent w porównaniu do pierwszego półrocza 2022 roku, kiedy to sprzedaż wyniosła 364 miliony złotych (dane wstępne).

W ofercie Answear znajdują się produkty kosmetyczne i akcesoria między innymi takich marek, jak Foreo, The Vintage Cosmetics Company, Hugo Boss czy Danielle Beauty.

Czytaj także: Rituals Cosmetics otworzy w tym roku siedem nowych sklepów w Polsce

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
08.07.2025 14:34
Boots i Deliveroo ruszają z ekspresową dostawą letnich kosmetycznych niezbędników
Kurierzy Deliveroo dowiozą między innymi krem z filtrem.Boots

Wspólna inicjatywa to odpowiedź na badania, według których co drugi Brytyjczyk zapomina zabrać letnie akcesoria na jednodniowe wypady. Aby ułatwić przygotowania, Boots we współpracy z ekspertką Chelseą Dickenson stworzył trzy gotowe zestawy: „Festival”, „Beach” i „Adventure”. Każdy kosztuje 20 funtów, zawiera 5–7 produktów i umożliwia oszczędność ponad 10 funtów w porównaniu z ceną pojedynczych artykułów.

Pierwszy tego lata projekt Boots i Deliveroo obejmie ponad 75 brytyjskich plaż, szlaków turystycznych i festiwali, gdzie zakupy dotrą nawet w 20 minut. Klienci mogą wybierać spośród ponad 750 artykułów – od kremów z filtrem, przez środki przeciw ukąszeniom, po leki przeciwbólowe. Firma zastrzega jednak, że rowerzyści Deliveroo dostarczą paczki tylko do najbliższej przejezdnej drogi; nie wjadą bezpośrednio na piasek, górskie ścieżki ani na teren festiwalu.

Dodatkowo na stronie Boots pojawiły się trzy listy kontrolne (packing listers), które przypominają o najczęściej pomijanych pozycjach podczas pakowania. Ma to ograniczyć liczbę awaryjnych zakupów i ułatwić planowanie zarówno krótkich wypadów, jak i dłuższych podróży wakacyjnych.

Partnerstwo wpisuje się w szerszą strategię Deliveroo poprawiania doświadczeń klientów. W czerwcu platforma rozpoczęła w Dublinie testy dronowych dostaw we współpracy z operatorem Manna – pierwszy lot odbył się w dzielnicy Blanchardstown. choć test prowadzony jest w Irlandii, wnioski z niego mogą przyspieszyć wprowadzanie innowacyjnych form logistyki również na brytyjskim rynku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
04.07.2025 10:25
Alibaba przeznaczy 50 mld juanów na kupony chcąc utrzymać pozycję lidera e-commerce
Chiński gigant nakłada presję na globalną konkurencję.Shutterstock

Chiński gigant technologiczny Alibaba ogłosił, że w ciągu najbliższego roku rozdysponuje kupony i vouchery o łącznej wartości 50 miliardów juanów, czyli około 6,98 miliarda dolarów amerykańskich. Program zachęt ma na celu pobudzenie aktywności konsumenckiej i handlowej na platformach e-commerce i dostawczych grupy, takich jak Tmall i Taobao.

Decyzja zapadła w odpowiedzi na rosnącą konkurencję na rynku krajowym – szczególnie w sektorach dostaw jedzenia i handlu internetowego. W ostatnim czasie JD.com znacznie poszerzyło swoją obecność, a mniejsze platformy również coraz śmielej sięgają po klientów. Działania Alibaby mają zatrzymać użytkowników i sprzedawców w obrębie własnych ekosystemów sprzedażowych.

Dla branży kosmetycznej i produktów do pielęgnacji ciała program ten oznacza większą presję cenową. Liczne marki działające na Tmallu i Taobao będą musiały konkurować nie tylko jakością, lecz także agresywnymi promocjami, by przyciągnąć klientów w okresach zwiększonego ruchu wynikającego z kampanii zniżkowych. Zwiększy się też znaczenie strategii marketingowych dopasowanych do kampanii kuponowych.

Równolegle Alibaba rozwija swoją infrastrukturę chmurową w Azji Południowo-Wschodniej. W tym tygodniu otwarto trzeci ośrodek danych w Malezji, a w październiku ruszy kolejny na Filipinach. W Singapurze firma uruchomiła centrum rozwoju sztucznej inteligencji, które ma wspierać biznesy w wykorzystywaniu aplikacji chmurowych i narzędzi uczenia maszynowego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
12. lipiec 2025 08:41