StoryEditor
E-commerce
19.04.2023 00:00

Avon wchodzi na platformę Amazon

Amazon wita na swojej platformie giganta sprzedaży bezpośredniej w modelu MLM - Avon. / materiały marketingowe Avon
W ramach szerszego restartu marki Avon UK uruchomił Amazon. Marka sprzedaży bezpośredniej zaprezentowała również nową identyfikację wizualną i pozycjonowanie marki „Embrace your Power”. Wynika ono z przekonania, że każda kobieta rodzi się ze swoją wyjątkową mocą, ale nierówność płci tłumi ten potencjał. Nowy wygląd marki sprzedaży bezpośredniej zadebiutuje w kampanii Hydramatic Matte Lipstick.

Avon wchodzi na platformę giganta handlu detalicznego online Amazon, który kontynuuje reorganizację swojego wizerunku i rozwija strategię omnichannel. Na stronie będzie można kupić ponad 300 produktów Avon, a kolejne pojawią się w ciągu roku. Po raz pierwszy w 136-letniej historii giganta kosmetycznego będzie sprzedawać poza programem przedstawicielskim Avon i oficjalnym sklepem internetowym. Posunięcie to jest częścią misji Avon polegającej na przyciąganiu szerszej bazy klientów.

Kristof Neirynck, globalny dyrektor ds. marketingu w firmie Avon, powiedział: Avon jest prawdziwym pionierem sprzedaży bezpośredniej, a ponieważ nadal realizujemy nasze ambicje dotyczące sprzedaży wielokanałowej, nadszedł właściwy czas na uruchomienie naszego nowego sklepu Amazon. Na całym świecie Avon sprzedaż online jest obecnie prawie trzykrotnie wyższa niż przed pandemią, a ekspansja na inne kanały uzupełnia naszą istniejącą sieć przedstawicieli, którzy oferują najlepszą w swojej klasie sprzedaż partnerską. (...) W obliczu kryzysu związanego z kosztami utrzymania, który ogarnia kraj, możliwość zapewnienia większej liczbie konsumentów wysokiej jakości przystępnych cenowo produktów kosmetycznych jest kluczowym priorytetem, a ekspansja na kanały takie jak Amazon tylko wesprze nas i naszych Przedstawicieli w powiększaniu zbiorowej bazy klientów Avon.

To posunięcie jest częścią szerszego projektu Avon, mającego na celu unowocześnienie jego tożsamości rynkowej, ponieważ „niektórzy ludzie mówili, że wydaje się ono nieco przestarzałe” – jak powiedział Neirynck w rozmowie z Cosmetics Business. Dwa miesiące temu Avon zaprezentował swój globalny rebranding – największą inwestycję w swój wizerunek od dziesięciu lat. Obejmował zaktualizowaną platformę, nową identyfikację wizualną, usprawnioną ofertę produktów i cyfrowe szkolenia dla przedstawicieli.
 

Czytaj także: Avon został doceniony za sześć programów CSR

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
22.10.2025 15:48
Lagardère i Aelia.pl: pięć lat duty free w internecie
Marzena Szulc

Pięć lat temu Lagardere Travel Retail zdecydowało o przeniesieniu sklepów duty free Aelia z lotnisk – do online. Dzięki temu miały stać się dostępne dla szerszego grona klientów. Teraz firma podsumowała efekty tego posunięcia i jego biznesowej opłacalności.

Internetowa odsłona sklepu, czyli Aelia.pl, została uruchomiona w 2020 roku. Od samego początku właściciel platformy, czyli Lagardère Travel Retail, skoncentrował się na  mocnym poszerzaniu asortymentu.

W ciągu tych pięciu lat Aelia.pl wprowadziła do sprzedaży w kanale online tysiące produktów, współpracując z 230 czołowymi markami. Wśród nich znaleźli się tacy giganci kosmetyczni, jak Tom Ford, Clarins, Prada, Hermes, La Mer. Ofertę rozszerzano o kategorie travel oraz lifestyle, w tym produkty premium.

Rola e-commerce nadal rośnie – potwierdza Paweł Opałko, szef działu Digital w Lagardère Travel Retail Polska. – Konsekwentnie wprowadzamy w naszym sklepie nowości: od personalizowanych rekomendacji produktowych opartych na sztucznej inteligencji, po rozwiązania łączące doświadczenie lotniskowe z innowacjami cyfrowymi. Naszym celem pozostaje niezmiennie utrzymywanie bliskiego kontaktu z klientem. Nie tylko podczas podróży, ale wszędzie i o każdej porze – dodaje Opałko.

Lagardère Travel Retail podkreśla, że kluczowym aspektem w przypadku sklepu Aelia.pl jest dbałość o wysoką jakość obsługi: intuicyjność zakupów, szybka i bezpieczna dostawa towaru do klientów.

Lagardère Travel Retail pozostaje liderem kanału travel duty w Polsce, a marką numer jeden, stworzoną do potrzeb portów lotniczych jest Aelia Duty Free. W Polsce firma zarządza siecią blisko tysiąca punktów sprzedaży, działających pod 40 markami – poza Aelią są to sieci 1Minute Smacznego!, Inmedio, Relay.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
20.10.2025 14:34
Zalando powołuje nowego wiceprezesa, Thomasa Schwulera
Siedziba Zalando w Berlinie w Niemczech.Shutterstock

Zalando, niemiecki gigant e-commerce z siedzibą w Berlinie, ogłosił powołanie Thomasa Schwulera na stanowisko wiceprezesa ds. beauty. Menedżer z niemal 20-letnim doświadczeniem w L’Oréal ma przyspieszyć rozwój tej strategicznej dla firmy kategorii, która w ostatnich latach odnotowuje dynamiczne wzrosty sprzedaży.

W 2024 roku segment beauty Zalando zanotował dwucyfrowy wzrost przychodów, a spółka zapowiada dalsze umacnianie pozycji w tej części rynku. Asortyment obejmujący pielęgnację, makijaż i zapachy został właśnie udostępniony także klientom w Hiszpanii i Portugalii, co zwiększy zasięg platformy do 26 rynków europejskich. Zalando podkreśla, że kategoria beauty ma kluczowe znaczenie dla całego ekosystemu – aż 70 proc. klientów kupujących kosmetyki dodaje do koszyka również produkty modowe.

Nowy dyrektor zamierza przekształcić Zalando w „najbardziej inspirujące miejsce dla miłośników urody w Europie”. Jak podkreśla Schwulera, „Zalando ma unikalną pozycję na rynku beauty – nasza sieć logistyczna oferuje niezrównaną wygodę dla 52 milionów klientów w 26 krajach”. W centrum jego strategii znajdą się bliższe relacje z markami partnerskimi, selekcja ofert, personalizacja oparta na technologii oraz rozwój nowych formatów treści.

Schwulera objął funkcję we wrześniu 2025 roku i raportuje bezpośrednio do zarządu Zalando. Przez 18 lat związany był z francuskim koncernem L’Oréal, gdzie pełnił różne funkcje w Niemczech, Francji i Szwajcarii. Jego doświadczenie obejmuje zarówno rozwój marek masowych, jak i segmentu premium, co ma pomóc Zalando w dalszym skalowaniu kategorii kosmetycznej.

Powołanie Thomasa Schwulera to kolejny sygnał, że Zalando konsekwentnie poszerza swój model biznesowy poza modę, dążąc do umocnienia pozycji w szybko rosnącym sektorze beauty. W 2025 roku platforma planuje zwiększać inwestycje w technologię personalizacji, tworzenie treści zakupowych i integrację marek partnerskich, by umocnić się jako jeden z czołowych europejskich graczy w handlu kosmetykami online.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. październik 2025 21:32