StoryEditor
E-commerce
19.04.2023 00:00

Avon wchodzi na platformę Amazon

Amazon wita na swojej platformie giganta sprzedaży bezpośredniej w modelu MLM - Avon.materiały marketingowe Avon
W ramach szerszego restartu marki Avon UK uruchomił Amazon. Marka sprzedaży bezpośredniej zaprezentowała również nową identyfikację wizualną i pozycjonowanie marki „Embrace your Power”. Wynika ono z przekonania, że każda kobieta rodzi się ze swoją wyjątkową mocą, ale nierówność płci tłumi ten potencjał. Nowy wygląd marki sprzedaży bezpośredniej zadebiutuje w kampanii Hydramatic Matte Lipstick.

Avon wchodzi na platformę giganta handlu detalicznego online Amazon, który kontynuuje reorganizację swojego wizerunku i rozwija strategię omnichannel. Na stronie będzie można kupić ponad 300 produktów Avon, a kolejne pojawią się w ciągu roku. Po raz pierwszy w 136-letniej historii giganta kosmetycznego będzie sprzedawać poza programem przedstawicielskim Avon i oficjalnym sklepem internetowym. Posunięcie to jest częścią misji Avon polegającej na przyciąganiu szerszej bazy klientów.

Kristof Neirynck, globalny dyrektor ds. marketingu w firmie Avon, powiedział: Avon jest prawdziwym pionierem sprzedaży bezpośredniej, a ponieważ nadal realizujemy nasze ambicje dotyczące sprzedaży wielokanałowej, nadszedł właściwy czas na uruchomienie naszego nowego sklepu Amazon. Na całym świecie Avon sprzedaż online jest obecnie prawie trzykrotnie wyższa niż przed pandemią, a ekspansja na inne kanały uzupełnia naszą istniejącą sieć przedstawicieli, którzy oferują najlepszą w swojej klasie sprzedaż partnerską. (...) W obliczu kryzysu związanego z kosztami utrzymania, który ogarnia kraj, możliwość zapewnienia większej liczbie konsumentów wysokiej jakości przystępnych cenowo produktów kosmetycznych jest kluczowym priorytetem, a ekspansja na kanały takie jak Amazon tylko wesprze nas i naszych Przedstawicieli w powiększaniu zbiorowej bazy klientów Avon.

To posunięcie jest częścią szerszego projektu Avon, mającego na celu unowocześnienie jego tożsamości rynkowej, ponieważ „niektórzy ludzie mówili, że wydaje się ono nieco przestarzałe” – jak powiedział Neirynck w rozmowie z Cosmetics Business. Dwa miesiące temu Avon zaprezentował swój globalny rebranding – największą inwestycję w swój wizerunek od dziesięciu lat. Obejmował zaktualizowaną platformę, nową identyfikację wizualną, usprawnioną ofertę produktów i cyfrowe szkolenia dla przedstawicieli.
 

Czytaj także: Avon został doceniony za sześć programów CSR

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
29.11.2023 11:22
Allegro zmienia agencję strategiczno-kreatywną
Agencja DDB Warsaw będzie wspierać Allegro w działaniach strategicznych oraz współtworzyć komunikację marki na wszystkich rynkach Europy Środkowo-Wschodniej fot. Allegro, materiały prasowe
Allegro wybrało nową agencję strategiczno-kreatywną, która będzie obsługiwać Allegro na rynku polskim i czeskim, a docelowo także na pozostałych rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Przetarg wygrała agencja DDB Warsaw.

Allegro ma nową agencję strategiczo-kreatywną. To DDB Warsaw. Współpraca pomiędzy firmami rozpocznie się od stycznia 2024 roku i docelowo obejmie wszystkie rynki Europy Środkowo-Wschodniej, na których obecne jest Allegro. Agencja będzie wspierać Allegro w działaniach strategicznych oraz współtworzyć komunikację marki.

Czytaj także: Sprzedaż Allegro rośnie szybciej niż rynek. Za wzrost odpowiedzialna jest m.in. kategoria Zdrowie i Uroda

Tym samym kończy się współpraca Allegro z agencją Ogilvy, która trwała od lipca 2019. W tym czasie agencja stworzyła między innymi koncepty komunikacyjne “Znajdź to, co teraz najważniejsze”, “Nasz największy sklep”, a także cieszące się dużą popularnością reklamy świąteczne.

DDB Warsaw to agencja reklamowa innowacyjnego marketingu, łącząca marketing online i offline. Najskuteczniejsza Agencja 20-lecia Effie Polska, zdobywczyni nagród Najskuteczniejsza Agencja Reklamowa Effie: 2023, 2022, 2020, 2015, 2014, 2013, 2012 oraz Agencja Roku – festiwalu KTR 2023 i 2016, 2015 i 2014. Jej główni klienci to: Durex, McDonald‘s, Pepco, Grupa Volkswagen (Porsche, SEAT, Volkswagen), HBO Max.

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
27.11.2023 12:18
Rosną wydatki na kosmetyki w internecie
W badaniu Mobile Institute tylko 2 proc. internautów zadeklarowało, że nie kupiło kosmetyków online.Shutterstock
Konsumenci wydają coraz więcej na kosmetyki. I nie jest to tylko wynik wzrostu cen – wynika z badania Mobile Institute. O ile wzrosła wartość koszyka zakupowego?

Konsumenci pozostawiają w kasach sklepów i e-sklepów niemałe kwoty za zakupy kosmetyków. Z badania Mobile Institute „Kanały dystrybucji kosmetyków 2023” przeprowadzonego dla wiadomoscikosmetyczne.pl wynika, że 32 proc. kupujących wydaje średnio jednorazowo (niezależnie od kanały sprzedaży) 201-300 zł. Tyle samo deklaruje, że przeciętnie zostawiają w sklepie od 151 do 200 zł. 15 proc. wydaje od 51 do 100 zł.

Coraz więcej osób kupuje kosmetyki przez internet. W badaniu Mobile Institute tylko 2 proc. internautów zadeklarowało, że nie kupiło produktów beauty online. Rośnie też wartość e-koszyka – średnio  o 27 zł rok do roku.

Czytaj także: Kupujący kosmetyki skaczą między sklepami a internetem. Nie są wierni jednej sieci drogeryjnej

Częściowo to efekt inflacji, ale w dużej mierze generalnie przeniesienia zakupów beauty do Internetu.  Największe koszyki zakupowe należą do mężczyzn, konsumentów dojrzałych 45+ lat, ale i zenialsów, osób zamożnych, kupujących świadomie, hurtowo i dla przyjemności – komentuje Katarzyna Czuchaj- Łagód, dyrektor zarządzająca Mobile Institute. Perfumy, produkty specjalistyczne, których nie można kupić w innym miejscu oraz produkty w promocji – to najczęściej wkładane do e-koszyków zakupy internautów z kategorii beauty.

Internauci zapytani za co przede wszystkim cenią, lubią e-zakupy wymieniają wiele atutów, które wydają się być dla nich tak samo ważne. Przede wszystkim są to jednak: możliwość robienia zakupów przez całą dobę i 7 dni w tygodniu (41 proc.)., niskie ceny (39 proc.), szeroki wybór produktów i marek (39 proc.), promocje (38 proc.), wygodna dostawa, np. do automatu paczkowego 38 proc.

image

Badanie "Kanały dystrybucji kosmetyków w Polsce 2023", Mobile Institute dla wiadomoscikosmetyczne.pl, sierpień 2023

FOTO: Mobile Institute

Badanie Mobile Institute zostało przeprowadzone na panelu 1000 internautów w sierpniu 2023 r. Raport, wraz z wynikami rankingu Drogeria Roku 2023, został zaprezentowany podczas organizowanego przez redakcję Wiadomości Kosmetycznych Forum Branży Kosmetycznej, ktore odbyło się 19 października br.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
10. grudzień 2023 01:43