StoryEditor
E-commerce
19.04.2023 00:00

Avon wchodzi na platformę Amazon

Amazon wita na swojej platformie giganta sprzedaży bezpośredniej w modelu MLM - Avon. / materiały marketingowe Avon
W ramach szerszego restartu marki Avon UK uruchomił Amazon. Marka sprzedaży bezpośredniej zaprezentowała również nową identyfikację wizualną i pozycjonowanie marki „Embrace your Power”. Wynika ono z przekonania, że każda kobieta rodzi się ze swoją wyjątkową mocą, ale nierówność płci tłumi ten potencjał. Nowy wygląd marki sprzedaży bezpośredniej zadebiutuje w kampanii Hydramatic Matte Lipstick.

Avon wchodzi na platformę giganta handlu detalicznego online Amazon, który kontynuuje reorganizację swojego wizerunku i rozwija strategię omnichannel. Na stronie będzie można kupić ponad 300 produktów Avon, a kolejne pojawią się w ciągu roku. Po raz pierwszy w 136-letniej historii giganta kosmetycznego będzie sprzedawać poza programem przedstawicielskim Avon i oficjalnym sklepem internetowym. Posunięcie to jest częścią misji Avon polegającej na przyciąganiu szerszej bazy klientów.

Kristof Neirynck, globalny dyrektor ds. marketingu w firmie Avon, powiedział: Avon jest prawdziwym pionierem sprzedaży bezpośredniej, a ponieważ nadal realizujemy nasze ambicje dotyczące sprzedaży wielokanałowej, nadszedł właściwy czas na uruchomienie naszego nowego sklepu Amazon. Na całym świecie Avon sprzedaż online jest obecnie prawie trzykrotnie wyższa niż przed pandemią, a ekspansja na inne kanały uzupełnia naszą istniejącą sieć przedstawicieli, którzy oferują najlepszą w swojej klasie sprzedaż partnerską. (...) W obliczu kryzysu związanego z kosztami utrzymania, który ogarnia kraj, możliwość zapewnienia większej liczbie konsumentów wysokiej jakości przystępnych cenowo produktów kosmetycznych jest kluczowym priorytetem, a ekspansja na kanały takie jak Amazon tylko wesprze nas i naszych Przedstawicieli w powiększaniu zbiorowej bazy klientów Avon.

To posunięcie jest częścią szerszego projektu Avon, mającego na celu unowocześnienie jego tożsamości rynkowej, ponieważ „niektórzy ludzie mówili, że wydaje się ono nieco przestarzałe” – jak powiedział Neirynck w rozmowie z Cosmetics Business. Dwa miesiące temu Avon zaprezentował swój globalny rebranding – największą inwestycję w swój wizerunek od dziesięciu lat. Obejmował zaktualizowaną platformę, nową identyfikację wizualną, usprawnioną ofertę produktów i cyfrowe szkolenia dla przedstawicieli.
 

Czytaj także: Avon został doceniony za sześć programów CSR

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
06.11.2025 15:15
Allegro i L‘Oréal Polska otwierają sklepy marek w modelu DTC
Wybrane marki z portfolio L‘Oréal Polska rozbudują swoje oficjalne sklepy na AllegroAllegro mat.pras.

Allegro i L‘Oréal Polska rozszerzają współpracę, wprowadzając oficjalne sklepy marek w modelu Direct-to-Consumer (DTC). Decyzja ta stanowi kolejny krok w realizacji strategii, mającej na celu budowanie bezpośrednich relacji z konsumentami i oferowanie spersonalizowanych doświadczeń zakupowych.

W ramach tej nowej inicjatywy, wybrane marki z portfolio L‘Oréal Polska rozbudują swoje oficjalne sklepy na platformie Allegro. Umożliwi to pełniejszą kontrolę nad doświadczeniem klienta – od prezentacji produktu po obsługę posprzedażową, a także pozwoli na bezpośrednie pozyskiwanie cennych danych rynkowych.

Platforma Allegro jest kluczowym filarem polskiego e-commerce i naturalnym miejscem, w którym chcemy prowadzić naszą strategię DTC. Otwarcie dedykowanych e-sklepów na Allegro to inwestycja w bezpośrednią relację z naszymi polskimi konsumentami. Dzięki modelowi DTC możemy zapewnić autentyczność, najszerszą oraz ekskluzywną ofertę dla naszych shopperów. To kolejny dowód na to, jak L’Oréal chcemy wraz z partnerami dokonywać transformacji doświadczeń zakupowych – komentuje Adam Nitecki, General Manager E-commerce L‘Oréal Polska i Kraje Bałtyckie.

image

Dagmara Gołek, Allegro: Co trzeci zakup kosmetyków na Allegro jest spontaniczny [FBK 2025]

Jak potwierdza nasze najnowsze badanie – Customer Journey 2025, kupujący najczęściej rozpoczynają ścieżkę zakupową na platformach handlowych – wskazuje je blisko co drugi badany, w tym 36 proc. wybiera Allegro. Obecność w tym kanale zakupowym jest więc kluczowa w strategiach rozwoju sprzedaży online. Obecność oficjalnych sklepów marek L‘Oréal na Allegro w modelu DTC skutecznie łączy dwa światy: bezpośredniej, jakościowej komunikacji marki z kupującym z zasięgiem i narzędziami marketplace’ów. To znakomity przykład współpracy kluczowych graczy rynkowych, dzięki którym polski konsument zyskuje najwyższą jakość oferty i najlepsze doświadczenia zakupowe – wyjaśnia Adam Adamiak, Director, Group Category Management Health & Beauty, Supermarket.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
06.11.2025 10:40
Zalando podsumowało III kwartał: wzrosły zyski i ilość klientów
T. Schneider/Shutterstock

Opublikowane dziś wyniki Zalando za trzeci kwartał 2025 r. pokazują silny wzrost platformy, mającej obecnie ponad 61 mln klientów. W trzecim kwartale Zalando osiągnęło silny wzrost i podwyższyło rentowność, do czego przyczyniło się połączenie sił z platformą About You, jak również skuteczna realizacja strategii mających na celu zwiększenie zysków w obszarach B2C i B2B.

Strategiczne połączenie z pochodzącą z Hamburga firmą About You zostało sfinalizowane w lipcu. Dzięki temu Zalando jest w stanie obsłużyć większą liczbę klientów, mając przy nowe możliwości współpracy dla partnerów w całej Europie.

W trzecim kwartale Zalando utrzymało trend wzrostu rentowności zwiększając GMV o 21,6 proc. do 4,2 mld euro, a przychody o 26,5 proc. do 3 mld euro. Wyniki te były w dużej mierze efektem włączenia About You i bardzo dobrych wyników Zalando i About You.

image

Raport Zalando: Kluczowe trendy w dziedzinie urody, inspirujące w 2025 roku. Które kosmetyki są na topie?

W segmencie B2B Zalando odnotowało znaczące sukcesy we współpracy z dużymi partnerami handlowymi, włączając w to rozszerzenie współpracy z brytyjskim Marks & Spencer. Prognoza na cały rok 2025 potwierdzona została w oparciu o dobre wyniki, osiągnięte od początku roku. 

Dobre wyniki trzeciego kwartału pokazują, że połączenie sił z About You przyspieszyło realizację naszej strategii budowy ekosystemu, otwierając nowe możliwości rozwoju w całej Europie. To ważny krok w budowaniu jeszcze bardziej spójnego i inspirującego doświadczenia zarówno dla naszych klientów jak i partnerów. Widzimy dynamicznie rosnącą liczbę klientów, także w Polsce, którzy coraz częściej odkrywają naszą szeroką ofertę i wybierają spośród wielu propozycji – od mody, przez sport, po beauty. To właśnie ta różnorodność i lojalność klientów napędzają nasz wzrost i wzmacniają pozycję Zalando jako jednej z wiodących destynacji dla mody i lifestyle w Europie – komentuje Daniel Rogiński, General Manager CEE Zalando. – Stawiamy klientów w centrum wszystkich decyzji, budując doświadczenie, które inspiruje i pomaga im wyrażać siebie. W Polsce przykładem takiego podejścia jest nasza współpraca z programem Top Model Polska, którego jesteśmy wyłącznym partnerem modowym. Dzięki temu stylizacje z programu są dostępne dla każdego – wprost na naszej platformie – dodaje Daniel Rogiński.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
06. listopad 2025 21:33