StoryEditor
E-commerce
04.03.2024 16:09

Barbora kończy działalność w Polsce

Barbora działała na polskim rynku przez 3 lata. / Shutterstock
Barbora, internetowy supermarket, zakończył z dniem dzisiejszym działalność w Polsce. Już pod koniec lutego firma ogłosiła swoje plany opuszczenia polskiego rynku. Przez trzy lata Barbora działała w sektorze e-commerce związane z żywnością w Polsce, dostarczając zamówienia do domów klientów w największych ośrodkach miejskich. Jednak pod koniec poprzedniego roku i na początku bieżącego, obszar działania firmy ograniczył się jedynie do czterech lokalizacji: Trójmiasta, Warszawy, Katowic oraz Łodzi.

Barbora nie sprostała wyzwaniom konkurencyjnego rynku e-grocery w Polsce. Przedstawiciele Barbora Polska wskazali, że na decyzję o wycofaniu się z rynku wpłynął słabnący wzrost popytu. Spółka Barbora Polska została założona w odpowiedzi na szybko rosnące zapotrzebowanie na dostawy żywności do domów w trakcie pandemii. Jak stwierdził Viktoras Juozapaitis, dyrektor litewskiego przedsiębiorstwa Radas UAB, zarządzającego Barbora Polska, po ustąpieniu pandemii zainteresowanie usługami firmy znacznie zmalało, a ostatnie lata pokazały, że tempo wzrostu na rynku dostaw żywności nie odpowiadało oczekiwaniom, co skłoniło firmę do zakończenia operacji Barbory w Polsce i skoncentrowania się na rynkach bałtyckich.

Barbora, znana głównie jako internetowy sklep z żywnością, oferowała swoim klientom znacznie szerzej zakrojony asortyment produktów, w tym również artykuły kosmetyczne i chemię gospodarczą. Ta różnorodność pozwalała klientom na zaopatrzenie się nie tylko w niezbędne produkty spożywcze, ale również w szeroką gamę produktów służących codziennej higienie i utrzymaniu czystości w domu.

Barbora działała na rynku e-grocery w Polsce przez okres trzech lat, osiągając swoją największą aktywność, gdy dostarczała zakupy do największych polskich miast. Jednak w ostatnim czasie obszar jej działalności ograniczył się do kilku lokalizacji: Trójmiasta, Warszawy, Katowic i Łodzi. Klienci z tych miejscowości mieli możliwość korzystania z usług Barbory aż do jej ostatnich dni działalności, choć w zredukowanym zakresie. W tym okresie firma przeprowadzała wyprzedaż swoich zapasów, oferując jednocześnie możliwość odbioru towarów bezpośrednio z magazynów.

Aktualnie nie można już składać zamówień w trybie online ani korzystać z opcji dostawy do domu lub odbioru osobistego. W przypadku reklamacji, odstąpienia od umowy lub innych spraw związanych z zamówieniami, sklep udostępnia adresy e-mail, na które można wysyłać zapytania. Konta klientów, którzy wcześniej dokonywali zakupów w Barbora, wciąż są aktywne, co umożliwia im wgląd w historię dokonanych zakupów.

Czytaj także: Zalando zmienia komunikację o produktach w ramach porozumienia z Komisją Europejską

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
17.06.2024 12:21
Allegro wprowadza nowe narzędzie reklamowe dla sprzedających - Ads4Brands
Automat paczkowy AllegroAllegro
Allegro wprowadza nową funkcjonalność w ramach swojej platformy - Ads4Brands, oferując narzędzia reklamowe dotychczas dostępne dla agencji, a teraz również dla producentów i właścicieli marek. Nowa usługa umożliwia efektywne zarządzanie kampaniami reklamowymi bezpośrednio przez firmy, co ma na celu ułatwienie promocji produktów i optymalizację kosztów.

Allegro ogłosiło uruchomienie Ads4Brands, nowego narzędzia reklamowego dedykowanego producentom i właścicielom marek, które pozwala na bezpośrednią promocję produktów na platformie e-commerce. To rozwiązanie oferuje zintegrowane zarządzanie kampaniami i budżetami reklamowymi w jednym miejscu.

Ads4Brands zapewnia markom narzędzia do efektywnego zarządzania kampaniami promocyjnymi ofert, co zwiększa kontrolę nad widocznością produktów na Allegro. Możliwość centralnego zarządzania reklamami pozwala na lepszą optymalizację działań marketingowych i zwiększenie ich skuteczności.

Widzimy, że coraz więcej producentów widzi potencjał wspierania sprzedaży marki bezpośrednio w kanałach marketplace. Nasza usługa wychodzi naprzeciw oczekiwaniom naszych partnerów. Zapewniamy im nie tylko dostęp do narzędzia, ale przede wszystkim wsparcie naszych ekspertów oraz wartościowe dane analityczne. Kilkaset dostępnych w ramach Allegro profili behawioralnych i demograficznych pozwala naszym partnerom efektywnie zarządzać kampaniami i optymalizacją budżetów.

powiedział w materiale prasowym Marcin Bruś, Group Advertising Director w Allegro.

Nowe funkcje platformy Ads4Brands umożliwiają również wsparcie dla autoryzowanych sprzedawców, oferując im pełen wgląd w statystyki kampanii oraz dostęp do zaawansowanych analiz. To sprawia, że narzędzie to jest cenne dla marek, które pragną zwiększyć swoją widoczność i sprzedaż na Allegro. Kilkaset marek już regularnie wykorzystuje narzędzia reklamowe Allegro. Narzędzie Ads4Brands zostało przetestowane przez pierwszych partnerów, którzy potwierdzili, że nowe rozwiązanie przynosi oczekiwane korzyści.

Czytaj także: Allegro kontynuuje międzynarodowy rozwój i przyspiesza tempo wzrostu rentowności

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
17.06.2024 08:41
Paweł Matecki i Marcin Jaskólski w zespole Notino
Marcin Jaskólski, Division Director (z lewej), Paweł Matecki, Assortment Director, Notinofot. z LinkedIn
Polscy menedżerowie dołączyli do zespołu Notino. Paweł Matecki objął stanowisko dyrektora asortymentu, Marcin Jaskólski – dyrektora oddziału.

Zespół Notino powiększył się o dwóch doświadczonych menedżerów. To Paweł Matecki Assortment Director oraz Marcin Jaskólski – Division Director.

Paweł Matecki wcześniej związany był m.in. z koncernami Reckitt Benckiser, gdzie ostatnio pracował na stanowisku dyrektora trade marketingo oraz z L’Oreal, gdzie w pionie Consumer Product Division zajmował stanowisko sales channel manager food i odpowiadał za 18 klientów detalicznych.

Marcin Jaskólski wcześniej przez ponad 5 lat był związany z L’Oreal, gdzie zajmował stanowisko: Head of eCommerce & Omnichannel Sales - Poland & Baltics HUB. Active Cosmetics Division. Jest także współwłaścicielem i dyrektorem rozwoju binzesu w start-upie Beztroska oferującym  ręcznie robione  na zamówienie produkty dla dzieci.

Obaj dołączyli do Notino w maju br. do zespołu Bartosza Klisia (Chief Commercial Officer), któremu podziękowali za zaufanie na swoich zawodowych profilach w mediach społecznościowych.

– Jestem pod wrażeniem, jak konsekwentnie realizowana jest strategia (Notino) na kolejne 5 lat i jak bardzo proces ten opiera się na danych. Uświadomiło mi to, że dołączyłam do firmy tuż przed momentem wprowadzenia zupełnie nowego standardu Consumer Experience w branży Beauty i nie mogłabym być bardziej szczęśliwy, że ​​mogę być tego częścią – napisał Marcin Jaskólski.

– Dziękuję Bartoszowi Klisiowi za zaufanie i wiarę we mnie – jako dyrektor ds. asortymentu dołożę wszelkich starań, aby jeszcze przyspieszyć szybki rozwój, jaki osiągacie na 27 rynkach. Nie mogę się doczekać współpracy z wieloma nowymi kolegami i wniesienia mojego małego wkładu w sukcesy największego internetowego sklepu internetowego specjalizującego się w kosmetykach w Europie – napisał Paweł Matecki witając się z zespołem.

Notino jest jednym z największych sklepów internetowych z asortymentem kosmetycznym i perfumeryjnym. Firma powstała w Czechach w 2004 roku. Obecnie działa na 27 europejskich rynkach, oferując swoje usługi w internecie (ponad 24 mln klientów w całej Europie) oraz w sklepach stacjonarnych. Jest autoryzowanym partnerem największych światowych marek kosmetycznych, takich jak Dior, Lancôme, Gucci, Yves Saint Laurent, Jean Paul Gaultier, Chloé czy Estée Lauder. Portfolio Notino to ponad 100 tys. produktów od ponad 2,5 tys. marek. W 2023 r. klienci kupili w Notino 55 mln produktów. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. czerwiec 2024 00:24