StoryEditor
E-commerce
23.04.2020 00:00

Bonami rozpoczyna sprzedaż środków czystości. W ofercie m.in. maseczki, mydła, żele antybakteryjne

Bonami, sklep internetowy z designerskimi meblami, dekoracjami i produktami wyposażenia wnętrz, rozszerza swoją ofertę o artykuły drogeryjne pierwszej potrzeby oraz maseczki ochronne. To kolejny krok marki w ramach kampanii #zostanwdomu.

W ofercie sklepu pojawiły się między innymi maseczki ochronne na twarz, podstawowe produkty higieniczne, w tym antybakteryjne żele do rąk oraz mydła, a także środki czystości. Konsumenci mogą je zakupić – tak jak i inne produkty – bez konieczności wychodzenia z domu, z opcją bezpiecznego transportu. W związku z sytuacją epidemiologiczną spółka wprowadziła restrykcyjne procedury bezpieczeństwa oraz rozwiązania, które mają jeszcze bardziej ułatwić zakupy online w tym trudnym czasie. 

W zakresie nowego asortymentu Bonami współpracuje z hurtownią Makro oraz z czeską firmą ProSpánek, która w trakcie pandemii rozpoczęła produkcję maseczek ochronnych wielokrotnego użytku. Maseczki zawierają jony srebra, zapewniające działanie przeciwdrobnoustrojowe i antyseptyczne, a wewnątrz posiadają wszytą membranę. Bonami nie otrzymuje żadnych zysków z ich sprzedaży. 

- Chcemy dać naszym klientom możliwość bezpiecznego zaopatrzenia siebie i swoich rodzin w niezbędne w codziennym życiu produkty higieny osobistej i środki czystości. Dlatego wybór artykułów, które pojawią się w najbliższym czasie w sklepie, dostosowaliśmy do bieżącego popytu. W przyszłości planujemy jednak rozwijać ofertę drogeryjną o produkty ekologiczne i te z wyższej półki – podkreśla Pavel Vopařil, CEO Bonami, dodając, że asortyment sklepu będzie powiększał się sukcesywnie.

Już teraz na stronie Bonami.pl klienci mogą znaleźć środki czystości, artykuły higieniczne, proszki do prania i środki zmiękczające tkaniny, a także pieluchy dla niemowląt. W Pradze, gdzie mieści się centrala firmy, Bonami zapewnia dostawę zwykłą w ciągu dwóch dni roboczych i ekspresową z gwarancją realizacji zamówienia w ciągu kilku godzin. W Polsce usługa będzie realizowana z dostawą do 3-4 dni, czyli tak jak i innych produktów dostępnych w magazynie.

- Nie mamy ambicji konkurować z uznanymi usługami dystrybucyjnymi ani nie planujemy zmiany strategii firmy. Wciąż pozostaniemy przede wszystkim sklepem, gdzie klienci mogą znaleźć meble, akcesoria do domu i designerskie dodatki. Z drugiej strony zdajemy sobie sprawę z dużego obciążenia drogerii i sieci handlowych realizujących dostawy do domu. W takiej sytuacji nie możemy być bezczynni i zrobimy wszystko, by wykorzystać nasze możliwości magazynowe i dystrybucyjne jak najlepiej – dodaje Pavel Vopařil.

Rozszerzenie oferty produktów to kolejny krok, jaki Bonami planuje w tym roku. Spółka zamierza też wprowadzić rozszerzone opcje transportu oraz otworzyć pierwsze sklepy stacjonarne – w pierwszej kolejności w Pradze.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
15.09.2025 15:46
Rakuten rozpoczyna ekspansję w Europie od Hiszpanii
W Europie marka jest najbardziej znana ze swojego modelu marketplace’u, który łączy sprzedawców i konsumentów, oferując szeroką gamę produktów w atrakcyjnych cenach.Rakuten

Japońska platforma e-commerce Rakuten, obecna we Francji od 15 lat, rozpoczęła nowy etap swojej działalności, uruchamiając marketplace w Hiszpanii. Projekt ten ma stanowić pierwszy krok w kierunku szerszej ekspansji na rynki europejskie. Firma wykorzystuje generatywną sztuczną inteligencję do szybkiego skalowania modelu i redukcji kosztów, co ma przyspieszyć proces wejścia na kolejne rynki.

Według Cédrica Dufoura, prezesa Rakuten France, Hiszpania została wybrana ze względu na dynamiczny rozwój e-handlu. W tym kraju rynek e-commerce notuje dwucyfrowe wzrosty rok do roku, podczas gdy we Francji tempo rozwoju jest znacznie niższe. Obecnie w Hiszpanii działa około 30 mln e-kupujących, co czyni ten rynek jednym z największych w Europie.

Kluczowym argumentem dla decyzji o starcie w Hiszpanii są również podobieństwa w zwyczajach konsumenckich pomiędzy Hiszpanami a Francuzami. Rakuten liczy, że wcześniejsze doświadczenia zdobyte we Francji będą mogły zostać przeniesione niemal bez zmian, co znacząco ograniczy ryzyko i koszty wejścia. Wdrożenie narzędzi opartych na generatywnej AI pozwoliło firmie na skopiowanie modelu biznesowego w krótkim czasie.

Ekspansja Rakuten ma na celu wzmocnienie pozycji firmy w Europie, gdzie rynek e-commerce stale rośnie. Start od Hiszpanii ma być preludium do kolejnych debiutów w krajach o wysokim potencjale zakupów online. Zastosowanie technologii AI ma umożliwić firmie elastyczne reagowanie na lokalne potrzeby konsumentów i szybsze dostosowanie oferty w porównaniu do tradycyjnych metod rozwoju międzynarodowego.

Rakuten to japońska grupa technologiczna i jedna z największych platform e-commerce na świecie, często nazywana „japońskim Amazonem”. Firma powstała w 1997 roku w Tokio i obecnie działa w ponad 25 krajach, obsługując ponad 1,6 miliarda użytkowników na całym świecie. Oprócz marketplace’u, Rakuten rozwija także usługi finansowe, telekomunikacyjne, streamingowe i programy lojalnościowe oparte na punktach Rakuten Points. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
15.09.2025 12:30
Vinted to najtańszy serwis kurierski? Ekonomista: Spodziewajmy się podwyżki cen.
Jak najtaniej wysłać paczkę? ”Vintedem”.Canva/Vinted

W Holandii i Francji ujawniono przypadki nadużyć związanych z usługą taniej wysyłki na platformie Vinted. Jak ustaliły redakcje AD.nl, France Info i Le Parisien, część użytkowników wykorzystuje system do przesyłania paczek do siebie lub rodziny, omijając w ten sposób droższe usługi pocztowe i kurierskie. Mechanizm jest prosty – wystarczy wystawić przedmiot za symboliczną kwotę, a następnie znajomy „kupuje” go i opłaca transport. Dzięki temu można wysłać paczki zagraniczne za 5–6 euro, podczas gdy standardowe usługi kurierskie kosztują wielokrotnie więcej.

Vinted potwierdził, że ma świadomość problemu i podjął działania w celu ograniczenia nadużyć. Jak informuje spółka, konta łamiące regulamin zostały usunięte lub zablokowane. „Nawet jeśli skala zjawiska jest marginalna, tego typu praktyki podważają zaufanie pomiędzy użytkownikami i mogą wpływać na jakość całego doświadczenia na platformie” – przekazała firma w rozmowie z AD.nl. Praktyka jest również znana i powszechna w Polsce.

Na proceder zareagowały również firmy kurierskie współpracujące z Vinted, które nie kryły zaskoczenia. Dla operatorów oznacza to bowiem nieuczciwą konkurencję wobec własnych usług w tradycyjnym modelu B2C. Koszty wysyłek w ramach Vinted są bowiem negocjowane w ramach taniej umowy B2B, co znacząco obniża stawki dla użytkowników końcowych.

Ekspert ds. logistyki i transportu, prof. Roel Gevaers z Uniwersytetu w Antwerpii, ostrzegł w rozmowie z Retail Detail, że jeśli nadużycia będą się nasilać, firmy kurierskie mogą zdecydować się na podniesienie cen. Jego zdaniem w dłuższej perspektywie takie działania mogą wpłynąć nie tylko na koszty przesyłek w Vinted, ale też na cały rynek usług kurierskich w Europie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. wrzesień 2025 00:58