StoryEditor
E-commerce
01.12.2021 00:00

Drogerie Natura wycofują się z rozwoju franczyzy i skupiają się na e-commerce

Sieć Drogerie Natura rezygnuje z rozwijania projektu franczyzowego i otwierania agencyjnych sklepów – wynika z naszych informacji. Firma nie podaje powodów swojej decyzji, potwierdza jednak, że wysiłki zostaną położone na rozwój segmentu online w jej działalności. Natura zapewnia, że dla jej obecnych partnerów agencyjnych nic nie zmienia się w kwestii współpracy z siecią.

Jak wynika z naszych informacji, sieć drogerii Natura nie będzie już otwierała sklepów w modelu agencyjnym, który nazywany był przez spółkę projektem franczyzowym. Ze strony internetowej firmy zniknęła zakładka z informacjami o projekcie franczyzowym. Wraz z końcem roku z Natury odchodzi menedżerka odpowiedzialna za rozwój sieci sprzedaży sklepów własnych i agencyjnych. Spółka chce się skupić przede wszystkim na e-commerce.

Trwająca pandemia znacząco wpłynęła na handel, na nowo definiując sposób robienia zakupów. Dotyczy to również branży beauty. Coraz więcej konsumentów kupuje online i deklaruje, że pozostanie przy tej formie również po zakończeniu pandemii. Klienci mają jednak określone wymagania: oczekują wygody, szerokiej oferty produktów w przystępnych cenach, tej samej wysokiej jakości obsługi jak w sklepach stacjonarnych, a także ultraszybkich dostaw – komentuje dla wiadomoscikosmetyczne.pl Arkadiusz Szczepaniak, wiceprezes zarządu ds. finansowych.

To jedno z najważniejszych i zarazem najpilniejszych wyzwań, przed jakim stoją obecnie Drogerie Natura. Spółka intensywnie pracuje nad rozwojem segmentu online swojej działalności, aby jak najlepiej odpowiedzieć na rosnące oczekiwania i potrzeby klientów. Ma ku temu wszelkie zasoby: wiedzę, kompetencje i doświadczenie. Natura jest bowiem częścią Pelion – największej firmy działającej w sektorze ochrony zdrowia w Polsce, która doskonale wie, w jaki sposób szybko i bezpiecznie dostarczać produkty zamówione online. Dzięki obecności Pelion w dwóch strategicznych branżach: zdrowotnej i beauty, firma z optymizmem patrzy w przyszłość – dodaje. 

Jak zapewnia zarząd sieci, „zespół Natury pracuje obecnie nad kilkoma nowymi projektami i rozwiązaniami, które już wkrótce zaproponuje swoim klientom i kontrahentom”.

Firma nie komentuje zmian, jakie w ostatnich tygodniach zaszły w zarządzie spółki.

Czytaj także: Daniel Rogiński z Drogerii Natura do Zalando

Natura to sieć ok. 300 drogerii oraz sklep internetowy drogerienatura.pl. Spółka należy do Grupy Pelion, w której działa także największa w Polsce sieć aptek DOZ. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
05.11.2025 13:00
Marks&Spencer wkracza z kosmetykami do TikTok Shop
Platforma zakupowa pomoże zwiększyć rozpoznawalność naszej rosnącej oferty kosmetycznej - przekonuje Marks&SpencerM&S mat.pras.

Marks&Spencer, brytyjski gigant handlu detalicznego, mocno przeobraża się w ostatnim czasie, dążąc do optymalnego wykorzystania możliwości, płynących ze zmieniającego się krajobrazu handlu detalicznego. Z tego też powodu firma poinformowała o rozpoczęciu współpracy z TikTok Shop, zaczynając od gamy produktów kosmetycznych.

Jak przyznaje M&S, celem sieci jest dostarczenie klientom ich ulubionych produktów poprzez najszybciej rozwijającą się platformę zakupową w Wielkiej Brytanii, gdzie “co sekundę sprzedaje się jeden produkt kosmetyczny”.

Oficjalny TikTok Shop, uruchomiony początkowo jako program pilotażowy, będzie oferował wyselekcjonowany wybór produktów kosmetycznych – w tym kosmetyki do pielęgnacji skóry oraz zapachy do domu. 

Łącząc jakość i wartość M&S z energią i wpływem TikToka, platforma zakupowa pomoże zwiększyć rozpoznawalność naszej rosnącej oferty kosmetycznej, ponieważ jako detalista dążymy do stania się miejscem, w którym można znaleźć starannie wyselekcjonowane kosmetyki i zwiększyć udział w rynku w tej kategorii  – wyjaśniają przedstawiciele brytyjskiej firmy.

M&S potwierdził też, że wiele z produktów zyskało popularność na TikToku, w tym tegoroczna kolekcja ozdób świątecznych. Niektóre z produktów sieci stało się viralami.  

image

Jakub Soska, TikTok: #beautytok to siła napędowa naszej platformy [FBK 2025]

Firma poinformowała, że ​​wykorzysta program pilotażowy, aby zbadać różne sposoby na poszerzenie zainteresowania siecią oraz dotarcie do młodszych odbiorców, którzy coraz częściej odkrywają marki za pośrednictwem twórców internetowych i ich krótkich filmów.

Sieć planuje też współpracę z twórcami TikToka i dzielenie się np. treściami zza kulis, ożywiając historie produktów poprzez dodatkowe informacje, recenzje i inspiracje. W tiktokowym sklepie M&S dostępne będą również ekskluzywne zestawy i dodatkowe promocje, planowane są także sesje zakupowe na żywo, pokazy urody i sesje stylizacyjne.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
04.11.2025 11:14
Japonia likwiduje ulgę podatkową dla małych importów – kolejny cios dla Shein i Temu
(fot. PJ McDonnell/Shutterstock)PJ McDonnell/Shutterstock

Japonia zapowiedziała zniesienie obowiązującej od ponad czterech dekad ulgi podatkowej na drobne przesyłki importowane na użytek własny. Zmiana, która ma wejść w życie w ramach reform podatkowych w roku fiskalnym 2026, uderzy przede wszystkim w zagraniczne platformy e-commerce, takie jak Shein i Temu, korzystające dotąd z preferencyjnych zasad importu.

Obecnie indywidualne przesyłki z zagranicy są w Japonii opodatkowane jedynie od 60 proc. swojej wartości, co pozwalało na oferowanie produktów po znacznie niższych cenach niż te dostępne w krajowych sklepach. System ten, wprowadzony w 1980 roku, miał pierwotnie wspierać drobny handel i turystów, jednak w ostatnich latach stał się masowo wykorzystywany przez globalne platformy sprzedażowe.

Według danych japońskich służb celnych, wolumen małych importów wzrósł w ciągu ostatnich pięciu lat czterokrotnie – z około 50 mln do 200 mln przesyłek rocznie. Wraz z tym wzrostem zwiększyły się także obawy władz o utratę wpływów budżetowych i rosnącą nierówność konkurencyjną wobec lokalnych detalistów. Rząd planuje również przeanalizować osobne zwolnienie podatkowe dla towarów o wartości poniżej 10 tys. jenów (ok. 65 dolarów).

Reforma ma na celu przede wszystkim ograniczenie nadużyć związanych z deklarowaniem zaniżonej wartości przesyłek i przywrócenie równych warunków konkurencji między sprzedawcami internetowymi spoza Japonii a krajowymi firmami detalicznymi. Ministerstwo Finansów podkreśla, że nowy system ma objąć pełną wartość zamówień podatkiem, a kontrola celna zostanie zautomatyzowana.

Decyzja Japonii wpisuje się w globalny trend zaostrzania zasad dotyczących międzynarodowego handlu elektronicznego. Podobne regulacje wprowadzono już w Unii Europejskiej i Australii, gdzie likwidacja progów zwolnień podatkowych miała na celu ograniczenie przewagi cenowej platform z Chin. Reformy te stanowią wyzwanie dla modeli biznesowych Shein i Temu, których konkurencyjność opiera się w dużej mierze na niskich kosztach dostaw i podatkowych lukach w krajach docelowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
06. listopad 2025 07:21