StoryEditor
E-commerce
02.09.2023 11:57

Emilia Pawlak dyrektorem handlowym w Melissa

Emilia Pawlak dołączyła do spółki Melissa prowadzącej internetową i stacjonarne apteki apteka-melissa.pl oraz internetową drogerię e-melissa.pl. Objęła stanowisko dyrektora handlowego.

Emilia Pawlak od sierpnia br. jest związana ze spółką Melissa, pod której szyldem działają stacjonarne i internetowa apteka-melissa.pl oraz internetowa drogeria e-melissa.pl. Objęła stanowisko dyrektora handlowego.

Emilia Pawlak doświadczenie zdobywała w firmach handlowych. Najdłużej, przez ponad 11 lat (2004-2015) pracowała w Jeronimo Martins jako category manager i odpowiadała za zarządzanie kategoriami spożywczą, kosmetyczną i chemiczną. Następnie, w latach 2015-2019, była dyrektorem handlowym w Drogeriach Natura. Przez ponad rok (2019-2020) była dyrektorem kategorii OTC w DOZ SA Apteki Dbam o Zdrowie, gdzie zarządzała 12-osobowym zespołem handlowym online i offline. Ostatnio, od czerwca 2020 do lipca 2022, była dyrektorem e-commerce w Empik Group.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
16.07.2024 16:03
Kaufland uruchamia marketplace w Polsce. Jakie są warunki współpracy dla sprzedawców?
Kaufland Global Marketplace obejmuje 64 kategorie produktów, w tym kosmetyki i perfumyfot. Kaufland
Kaufland Global Marketplace będzie dostępny także w Polsce. Sieć podała datę premiery platformy, przez którą sprzedawcy będą mogli sprzedawać we wszystkich krajach, gdzie marketplace jest dostępny. Na jakich warunkach z biznesem e-commerce niemieckiego detalisty będą mogli współpracować sprzedawcy z Polski?

Jak podaje Kaufland, na polskiej platformie sprzedażowej Kauflad.pl zarejestrowanych jest obecnie 2 tys. sprzedawców. Ma ona ruszyć 7 sierpnia br.

Polska platforma będzie kolejnym rynkiem, na którym będzie działał Kaufland Global Marketplace. W takiej formule niemiecki detalista sprzedaje już w Niemczech, Słowacji  i Czechach. Platformy w Austrii i w Polsce zostaną wkrótce odpalone.

Sprzedaż online odbywa się na zasadzie współpracy z zewnętrznymi przedsiębiorcami, którzy rejestrują się na marketplace i samodzielnie wystawiają i sprzedają swoje produkty. Sami są również odpowiedzialni za wysyłkę towaru i wystawianie faktur Kaufland zajmuje się działaniami marketingowymi. Można także skorzystać z międzynarodowej usługi logistycznej sieci (Fullfilment by Kaufland).

Sprzedawca wnosi miesięczną opłatę podstawową w wysokości 175 zł i zmienną prowizję od sprzedaży, od 7 do 16 proc. Np. dla kategorii perfum prowizja na start na polskiej platformie wynosi 8 proc., na pozostałych rynkach 10 proc. Dla kategorii pielęgnacja ciała i zdrowie w Polsce prowizja od sprzedaży wynosi 8 proc. na start, na pozostałych rynkach 13 proc. Prowizja jest naliczana za zakupione produkty, które nie zostały anulowane lub zwrócone.

Dodatkowo płatne jest dodanie na marketplace bezpośredniego linku do sklepu sprzedawcy, w tej opcji miesięczna opłata wynosi 220 zł.

Kaufland obiecuje sprzedawcom dostęp do wszystkich platform, którymi dysponuje, a tym samym do 56 mln potencjalnych klientów.

Dostęp do platformy możliwy będzie w przeglądarce, jak również poprzez aplikację mobilną sieci.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
16.07.2024 11:24
Poczta Polska uruchomiła nowy sklep internetowy. Sprzedaje w nim także kosmetyki
Sklep internetowy Poczty Polskiejsklep.poczta-polska.pl
Poczta Polska chce zarabiać na e-commerce. Do tej pory online sprzedawała tylko produkty związane z wysyłkami i filatelistyką. Teraz sięgnęła nawet po kosmetyki. Jest to jednak na razie symboliczna oferta, którą nie może konkurować z innymi internetowymi sklepami.

Poczta Polska szuka pomysłów na dodatkowe przychody. Jednym z nich ma być sprzedaż online. Spółka Skarbu Państwa zajmująca się świadczeniem usług pocztowych, bankowo-ubezpieczeniowych i logistycznych zainwestowała także w e-commerce.

Do tej pory Poczta Polska prowadziła dwa sklepy internetowe: sklep filatelistyczny i sklep z artykułami do pakowania i wysyłki. Można było także zamawiać prenumeratę prasy przez internet.

Nowa witryna przypomina natomiast typowy wielobranżowy e-sklep. Na platformie pojawiło się kilka zakładek z produktami z różnych kategorii. Oprócz wspomnianej filatelistyki i produktów do pakowania przesyłek są to także: artykuły szkolne i  biurowe, artykuły dla domu i ogrodu, artykuły dla dzieci, galanteria, upominki i gadżety a także kosmetyki. Łącznie jest to – jak informuje spółka – kilka tysięcy produktów.

W kategorii Uroda oferta jest na razie bardzo skromna. Mamy tu cztery podkategorie. Na sprzedaż perfum zdecydowała się marka Ingrid (Verona Products Professional). W zestawach upominkowych i produktach do pielęgnacji ciała znajdziemy kilka zestawów z naturalnymi kosmetykami od Mydlarni Manufaktura. W odżywkach i szamponach do włosów to tylko jeden zestaw Pharmazis i jeden olejek do włosów sygnowany przez Koszyczek Natury. W kremach do twarzy pojawiło się kilka produktów pod oczy marki Floslek.

image
Kategoria Uroda w sklepie internetowym Poczty Polskiej
sklep.poczta-polska.pl

Widać, ze sklep raczkuje. W opisach kosmetyków brakuje nazw producentów i marek. W niektórych przypadkach można się ich doszukać tylko powiększając zdjęcia. Niektóre zdjęcia w powiększeniu bardzo tracą na jakości.

System podpowiada przechodzenie do kolejnych produktów. Odsyła do powiązanych produktów z danej kategorii oraz do polecanych produktów – tu od kosmetyków odsyła do kuferków kosmetycznych z działu galanteria. Nie zawsze jednak tak się dzieje. Czasami brak tej ścieżki.

Szacowany czas dostawy produktów zamówionych online to od jednego aż do 5 dni roboczych przez Pocztex Kurier i do Punktu Pocztex. Dostawa jest bezpłatna od 50 zł wartości zakupów. Poniżej tej kwoty kosztuje 12 lub 14 zł.

Czytaj także: Poczta Polska kanałem sprzedaży dla kosmetyków i suplementów

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
17. lipiec 2024 21:20