StoryEditor
E-commerce
03.01.2024 15:33

Euromonitor: Douyin (TikTok) najszybciej rozwijającym się kanałem sprzedaży kosmetyków w Internecie w 2023 roku

E-commerce to ulubiony globalny sposób zakupu produktów z kategorii beauty&care. / Canva
Douyin, który jest chińskim odpowiednikiem TikToka, odgrywa ogromną rolę jako kanał sprzedaży kosmetyków, a wręcz jest najszybciej rozwijającym się kanałem — tak wynika z badań programu Passport autorstwa Euromonitor International.

Zarówno Douyin, jak i TikTok są obsługiwane przez firmę zajmującą się technologią cyfrową ByteDance Ltd. i są swoimi bliźniakami, jeśli chodzi o funkcjonalności. Krótkie filmy będące narzędziem sprzedaży na Douyin umożliwiają twórcom treści i innym wpływowym osobom łatwe udostępnianie rekomendacji produktów swoim obserwującym w całych Chinach.

Douyin działa również jako samodzielny sprzedawca detaliczny. Przewodzi dziejącej się obecnie rewolucji w handlu społecznościowym w Chinach, gdzie jest kluczową platformą zakupów online zarówno dla marek, jak i wpływowych osób dzięki 700 milionom aktywnych użytkowników miesięcznie. De facto, przedstawiciele Kanebo, marki kosmetycznej należącej do japońskiego KAO, opisali niedawno Douyin jako „najlepszą platformę” do podnoszenia świadomości marki.

Douyin, podobnie jak Amazon, odpowiadają w dużej mierze za wzrost sprzedaży BPC online w 2023 r.; ci dwaj giganci handlu elektronicznego byli odpowiednio pierwszym i trzecim najszybciej rozwijającym się sprzedawcą detalicznym w cyfrowej przestrzeni BPC w pierwszych trzech kwartałach roku.

image

Lista najdynamiczniej rosnących kanałów sprzedaży e-commerce

Euromonitor

Tymczasem Il Makiage z siedzibą w USA jest drugim najszybciej rozwijającym się sprzedawcą e-commerce BPC. Marka kosmetyczna odnotowuje fenomenalny wzrost sprzedaży online w 2023 r. Firma wykorzystuje technologię sztucznej inteligencji do oferowania spersonalizowanych sugestii produktów i rozwiązań z dziedziny kosmetyki, co znacznie przyczyniło się do zwiększenia sprzedaży online.

Na miejscu trzecim znalazł się globalny gigant e-commerce, Amazon, który umożliwia zakup produktów ponad 80 tys. marek kosmetycznych.

Czytaj także: TikTok tworzy kolejny trend beauty; tym razem na... Dove Makyaj Seti, czyli nieistniejący produkt Dove

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
08.07.2025 14:34
Boots i Deliveroo ruszają z ekspresową dostawą letnich kosmetycznych niezbędników
Kurierzy Deliveroo dowiozą między innymi krem z filtrem.Boots

Wspólna inicjatywa to odpowiedź na badania, według których co drugi Brytyjczyk zapomina zabrać letnie akcesoria na jednodniowe wypady. Aby ułatwić przygotowania, Boots we współpracy z ekspertką Chelseą Dickenson stworzył trzy gotowe zestawy: „Festival”, „Beach” i „Adventure”. Każdy kosztuje 20 funtów, zawiera 5–7 produktów i umożliwia oszczędność ponad 10 funtów w porównaniu z ceną pojedynczych artykułów.

Pierwszy tego lata projekt Boots i Deliveroo obejmie ponad 75 brytyjskich plaż, szlaków turystycznych i festiwali, gdzie zakupy dotrą nawet w 20 minut. Klienci mogą wybierać spośród ponad 750 artykułów – od kremów z filtrem, przez środki przeciw ukąszeniom, po leki przeciwbólowe. Firma zastrzega jednak, że rowerzyści Deliveroo dostarczą paczki tylko do najbliższej przejezdnej drogi; nie wjadą bezpośrednio na piasek, górskie ścieżki ani na teren festiwalu.

Dodatkowo na stronie Boots pojawiły się trzy listy kontrolne (packing listers), które przypominają o najczęściej pomijanych pozycjach podczas pakowania. Ma to ograniczyć liczbę awaryjnych zakupów i ułatwić planowanie zarówno krótkich wypadów, jak i dłuższych podróży wakacyjnych.

Partnerstwo wpisuje się w szerszą strategię Deliveroo poprawiania doświadczeń klientów. W czerwcu platforma rozpoczęła w Dublinie testy dronowych dostaw we współpracy z operatorem Manna – pierwszy lot odbył się w dzielnicy Blanchardstown. choć test prowadzony jest w Irlandii, wnioski z niego mogą przyspieszyć wprowadzanie innowacyjnych form logistyki również na brytyjskim rynku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
04.07.2025 10:25
Alibaba przeznaczy 50 mld juanów na kupony chcąc utrzymać pozycję lidera e-commerce
Chiński gigant nakłada presję na globalną konkurencję.Shutterstock

Chiński gigant technologiczny Alibaba ogłosił, że w ciągu najbliższego roku rozdysponuje kupony i vouchery o łącznej wartości 50 miliardów juanów, czyli około 6,98 miliarda dolarów amerykańskich. Program zachęt ma na celu pobudzenie aktywności konsumenckiej i handlowej na platformach e-commerce i dostawczych grupy, takich jak Tmall i Taobao.

Decyzja zapadła w odpowiedzi na rosnącą konkurencję na rynku krajowym – szczególnie w sektorach dostaw jedzenia i handlu internetowego. W ostatnim czasie JD.com znacznie poszerzyło swoją obecność, a mniejsze platformy również coraz śmielej sięgają po klientów. Działania Alibaby mają zatrzymać użytkowników i sprzedawców w obrębie własnych ekosystemów sprzedażowych.

Dla branży kosmetycznej i produktów do pielęgnacji ciała program ten oznacza większą presję cenową. Liczne marki działające na Tmallu i Taobao będą musiały konkurować nie tylko jakością, lecz także agresywnymi promocjami, by przyciągnąć klientów w okresach zwiększonego ruchu wynikającego z kampanii zniżkowych. Zwiększy się też znaczenie strategii marketingowych dopasowanych do kampanii kuponowych.

Równolegle Alibaba rozwija swoją infrastrukturę chmurową w Azji Południowo-Wschodniej. W tym tygodniu otwarto trzeci ośrodek danych w Malezji, a w październiku ruszy kolejny na Filipinach. W Singapurze firma uruchomiła centrum rozwoju sztucznej inteligencji, które ma wspierać biznesy w wykorzystywaniu aplikacji chmurowych i narzędzi uczenia maszynowego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. lipiec 2025 00:13