Środki mocujące do protez stały się drugą najszybciej rozwijającą się kategorią e-commerce w beauty&care w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2023 r. Wzrost w zakresie kosmetyków do protez opiera się na stosunkowo małej bazie; ogólnie rzecz biorąc, sprzedaż internetowa produktów do higieny jamy ustnej pozostaje niedostatecznie zbadana w porównaniu z innymi kategoriami beauty&care, takimi jak produkty do pielęgnacji skóry czy kosmetyki kolorowe. Kleje (fiksatywy) do protez zębowych pomagają w utrzymaniu protezy na miejscu, zapobiegając jej przesuwaniu się lub wypadaniu. Są dostępne w różnych formach, w tym w proszku, pastach lub w najpopularniejszej formie kremu.
Mimo to sprzedaż produktów do pielęgnacji jamy ustnej przenosi się do e-commerce w szybkim tempie. W 2014 r. na całym świecie e-commerce stanowiła ona zaledwie 4 proc. sprzedaży produktów do pielęgnacji jamy ustnej, ale udział tego kanału wzrósł do 11 proc. w 2019 r. i obecnie wynosi 18 proc. w 2023 r., w związku z dalszą ekspansją największych marek w Internecie.
Na trzecim miejscu znalazły się niestandardowe kosmetyki do makijażu twarzy, niemieszczące się w żadnej z większych kategorii w rodzaju podkładów, róży, rozświetlaczy czy bronzerów. Na dalszych pozycjach znajdziemy róże, bronzery i rozświetlacze (jako pojedynczą kategorię), kosmetyki przeciwstarzeniowe, dezodoranty w sztyfcie, konturówki do ust, zapachy unisex, dezodoranty w kremie i kosmetyki do opalania dla dzieci.
System Passport monitoruje wyniki sprzedaży w handlu elektronicznym w piętnastu krajach, w tym Niemczech, Francji, Hiszpanii, Włoszech, Polsce, Wielkiej Brytanii, Chinach, Japonii, Indiach, Korei Południowej, Brazylii, Meksyku, Australii, Kanadzie i Stanach Zjednoczonych.
Czytaj także: Jak rozwijać e-commerce w 2024: konferencja Future Forward Summit by Euromonitor International