StoryEditor
E-commerce
26.10.2023 12:33

Jak rozwijać e-commerce w 2024: konferencja Future Forward Summit by Euromonitor International

Rola sztucznej inteligencji w e-commerce - to jeden z tematów, który zajmował uczestników konferencji ”Future Forward Summit” zorganizowanej przez Euromonitor International w Warszawie.  / wiadomoscikosmetyczne.pl
Future Forward Summit by Euromonitor International to międzynarodowa konferenecja, którą światowa firma badawcza zorganizowała w Warszawie. Personalizacja doświadczenia zakupowego, wykorzystanie danych w celu poprawy konwersji, rola sztucznej inteligencji w e-commerce - te tematy zajmowały ekspertów i uczestników wydarzenia. Portal wiadomoscikosmetyczne.pl był patronem medialnym konferencji.

W warszawskim hotelu Mariott 25 października br. odbyła się międzynarodowa konferencja Future Forward Summit by Euromonitor International, podczas której przedstawiciele i przedstawicielki firm zajmujących się e-commerce lub analizą handlu online podzielili się swoimi doświadczeniami i opiniami; na spotkaniu pojawili się między innymi przedstawiciele Allegro, Google i IKEA.

Celem "Future Forward Summit" było stworzenie platformy, na której eksperci z różnych dziedzin mogli podzielić się swoimi doświadczeniami, pomysłami i przewidywaniami dotyczącymi przyszłości e-commerce. Wydarzenie to stało się miejscem inspirujących dyskusji, analiz i wymiany wiedzy na temat najnowszych trendów i innowacji w tej dynamicznie rozwijającej się branży. Na konferencji pojawiły się wybitne osobistości ze świata e-commerce, w tym przedstawiciele takich gigantów jak Allegro (Remi Ganne, były Head of Brand & Product Marketing), Google (Michał Mel, Retail Industry Manager) i IKEA (Matias Hasselström, Project Manager). Firmy te podzieliły się swoimi strategiami rozwoju, wyzwaniami, z jakimi się mierzą, oraz sposobami, w jakie adaptują się do zmieniających się warunków rynkowych.

W trakcie konferencji poruszane były różnorodne tematy, takie jak personalizacja doświadczenia zakupowego, wykorzystanie danych w celu poprawy konwersji, rola sztucznej inteligencji w e-commerce i wiele innych. Uczestnicy mieli okazję zdobyć cenne wskazówki i inspiracje, które mogą pomóc im lepiej zrozumieć i wykorzystać potencjał rynku online, w tym np. analizę obecnego krajobrazu socjokulturowego, który przecież ma niebagatelne znaczenie dla trendów zakupowych. Jana Rude przybliżyła zebranym, jak zmieniające się pokolenia decydują się wydawać swoje pieniądze online, a Marija Milaševič zanalizowała dla gości i gościń obraz rynku e-commerce po pandemii i jak zmienia się on wraz z naszymi nowymi nawykami postpandemicznymi. Podczas panelu dyskusyjnego wspomnieni już Remi Ganne, Michał Mel i Matias Hasselström omówili wyzwania związane z rozwojem e-commerce w obliczu coraz bardziej wymagającej klienteli; debatę moderowała Marija Milaševič. Różnice i podobieństwa między polskim i czeskim rynkiem e-commerce zapresentowała natomiast Ugne Cepuke.

Nie można zapomnieć także o znaczeniu networkingu podczas konferencji "Future Forward Summit". Spotkania i rozmowy między uczestnikami umożliwiły nawiązanie nowych kontaktów biznesowych i wymianę pomysłów, co może przyczynić się do dalszego rozwoju e-commerce w Polsce i na świecie. Portal wiadomoscikosmetyczne.pl objął Future Forward Summit patronatem medialnym.

Czytaj także: Jakub Gierszyński, Melissa: uruchomienie operacji e-commerce Ochama na 19 krajów traktowałbym jako zabieg marketingowy

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
21.11.2025 12:28
Allegro przyspiesza: dwukrotnie szybszy wzrost niż polska sprzedaż detaliczna
Rafał Brzoska odtrąbił sukces.materiały prasowe/Shutterstock

Allegro zakończyło trzeci kwartał z wynikami znacznie przewyższającymi dynamikę krajowej sprzedaży detalicznej. GMV platformy w Polsce wzrosło o 10,4 proc. rok do roku, czyli ponad dwukrotnie szybciej niż rynek. Grupa zwiększyła bazę aktywnych kupujących o blisko 600 tys. r/r, przekraczając poziom 21,1 mln, a przeciętne roczne wydatki kupujących w Polsce zbliżyły się do 4300 zł. Jednocześnie prawie połowa polskich klientów online zaczyna zakupy od marketplace’ów, przy czym aż 70 proc. z nich – od Allegro. Wzrost przychodów przyspieszył szczególnie dzięki reklamom, które zwiększyły się o 32 proc. rok do roku.

Dynamiczny rozwój widoczny jest także na nowych rynkach, gdzie GMV Allegro wzrosło aż o 56 proc. r/r. Sprzedaż transgraniczna z Czech, Słowacji i Węgier do Polski niemal się podwoiła, a liczba aktywnych kupujących na platformach grupy poza Polską osiągnęła 4,2 mln, rosnąc o ponad 50 proc.. W Polsce liczba sprzedanych produktów zwiększyła się o 11,2 proc. r/r, a kategorie Supermarket oraz Zdrowie i Uroda rosły ponad dwukrotnie szybciej niż całe krajowe GMV. 

W istotnym stopniu do wyników Allegro przyczyniła się rosnąca popularność Allegro Smart!, które w Polsce zyskało w ciągu roku blisko milion nowych subskrybentów. Poza krajem liczba subskrypcji wzrosła ponad dwukrotnie. Aplikacja Allegro pozostaje dominującym kanałem zakupowym – jej baza użytkowników osiągnęła ponad 13 mln w Polsce oraz 2,2 mln na rynkach Czech, Słowacji i Węgier, co oznacza wzrost o 70 proc. r/r. Duże znaczenie miał również rozwój Allegro Pay, które sfinansowało 15,5 proc. wartości GMV w trzecim kwartale.

Nowe technologie stają się kolejnym filarem strategii platformy. Allegro uruchomiło testy Asystenta AI, który ma usprawnić wyszukiwanie i personalizację ofert. Jednocześnie Allegro Delivery zwiększyło udział własnych dostaw do 36 proc. wolumenów, czyli o 2,4 p.p. więcej niż w poprzednim kwartale. Grupa zarządza obecnie siecią ponad 33 tys. automatów paczkowych i 37 tys. punktów odbioru, planując przekroczyć 8000 Allegro One Boxów do końca roku. Nowe magazyny oraz centrum sortowania mają wzmocnić logistykę podczas szczytu zakupowego.

Ważnym elementem strategii okazało się partnerstwo z PKO BP, obejmujące integrację płatności Allegro Klik oraz ofertę finansowania Allegro Kapitał. Plan zakłada ponad 2 mln aktywacji Allegro Klik i wsparcie około 20 tys. firm. Dzięki rosnącym przychodom reklamowym, rozwojowi usług finansowych i logistyki skorygowany zysk EBITDA grupy wzrósł o 24 proc. r/r. Jak podkreśla CFO Jon Eastick, te wyniki dobrze przygotowują Allegro do rywalizacji o udziały w GMV w szczycie sezonu, mimo nieco słabszych niż oczekiwane trendów sprzedaży na początku czwartego kwartału.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
21.11.2025 12:25
Kosmetyczne q-commerce, czyli rewolucja w drogerii Super-Pharm
Program lojalnościowy Klub Super-Pharm zrzesza obecnie ponad milion klientów.mat.pras.

Większość użytkowników sieci aktualnie nie wyobraża sobie życia bez robienia zakupów online. Zamawiane są już nie tylko ubrania, których zabrakło stacjonarnie w ulubionej sieciówce, ale nawet codzienne zakupy spożywcze. Wzrost w tym obszarze zanotowała także branża beauty. W 2024 roku aż 17,3 proc. wszystkich kosmetyków w kraju sprzedano właśnie za pomocą platform e-commerce. Super-Pharm połączyło siły z Glovo i Bolt Food, dzięki czemu od września można zamawiać tysiące produktów z drogeryjnego asortymentu z dostawą pod drzwi – i to w mniej, niż 30 minut. Z usługi mogą już korzystać mieszkańcy 30 polskich miast.

Coraz większą popularnością cieszą się także ekspresowe dostawy, realizowane już w kilkadziesiąt minut. Jest to rozwiązanie pozwalające kupującym oszczędzić czas oraz nerwy, które nierzadko zostają wystawione na próbę podczas wizyty w galerii handlowej. Super-Pharm, jako lider w branży health & beauty, dostrzega potrzeby klientów, starając się na nie niezwłocznie odpowiadać.

W Super-Pharm naszą misją jest inspirowanie do życia, które jest zdrowsze i piękniejsze – mówi Monika Kolaszyńska, CEO Super-Pharm Poland. – Dzięki partnerstwu z Bolt i Glovo przenosimy tę obietnicę na zupełnie nowy poziom. Chcemy być bliżej naszych klientów, dokładnie wtedy, gdy nas potrzebują. Oddajemy w ich ręce możliwość ekspresowej dostawy – ulubiony dermokosmetyk, viralowe perfumy arabskie czy kosmetyki koreańskie mogą znaleźć się pod ich drzwiami nawet w 30 minut.

Wejście we współpracę z dwiema wiodącymi platformami to odpowiedź na rosnące oczekiwania klientów, dla których kluczowe stają się wygoda, oszczędność czasu i natychmiastowa dostępność produktów. To strategiczny krok dla Super-Pharm, który znacząco wzmacnia pozycję e-commerce marki. Jest to także rozwiązanie na nagłe sytuacje, które mogą spotkać każdego z konsumentów – np. gdy zabraknie pieluszek dla dziecka lub niespodziewanie zaatakuje przeziębienie, nie ma czasu by czekać na zamówienie kilka dni. Taka dostawa w pół godziny jest wówczas ratunkiem. 

Asortyment obejmuje jednak znacznie więcej, m.in. viralowe koreańskie kosmetyki, dermokosmetyki do pielęgnacji skóry wrażliwej, a także produkty do codziennego makijażu oraz niezbędną w domu chemię gospodarczą

Usługa dostępna jest w 30 polskich miastach, w których znajdują się drogerie Super-Pharm. Także w miejscowościach typowo turystycznych, takich jak Zakopane, dzięki czemu nawet podczas wyjazdów nie zabraknie szamponu ani pasty do zębów. Dodatkowym plusem czekającym na zamawiających jest fakt, iż ceny są takie same jak stacjonarnie w drogerii, a członkowie klubu Super-Pharm będą mogli zbierać dodatkowe punkty również za zakupy w aplikacji. Warto dodać, że program lojalnościowy Klub Super-Pharm zrzesza obecnie ponad milion klientów.

Jak podkreśla Super-Pharm, współpraca powstała po to, aby zapewnić kupującym wygodę i ułatwić codzienne zakupy. – Super-Pharm wraz z partnerami chce budować poczucie bezpieczeństwa i niezawodności wśród swoich klientów. Niezależnie od tego, czy trzeba w ostatniej chwili spakować kosmetyczkę, czy uzupełnić zapas ulubionego kremu – podkreśla sieć.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2025 09:01