StoryEditor
E-commerce
26.10.2023 12:33

Jak rozwijać e-commerce w 2024: konferencja Future Forward Summit by Euromonitor International

Rola sztucznej inteligencji w e-commerce - to jeden z tematów, który zajmował uczestników konferencji ”Future Forward Summit” zorganizowanej przez Euromonitor International w Warszawie.  / wiadomoscikosmetyczne.pl
Future Forward Summit by Euromonitor International to międzynarodowa konferenecja, którą światowa firma badawcza zorganizowała w Warszawie. Personalizacja doświadczenia zakupowego, wykorzystanie danych w celu poprawy konwersji, rola sztucznej inteligencji w e-commerce - te tematy zajmowały ekspertów i uczestników wydarzenia. Portal wiadomoscikosmetyczne.pl był patronem medialnym konferencji.

W warszawskim hotelu Mariott 25 października br. odbyła się międzynarodowa konferencja Future Forward Summit by Euromonitor International, podczas której przedstawiciele i przedstawicielki firm zajmujących się e-commerce lub analizą handlu online podzielili się swoimi doświadczeniami i opiniami; na spotkaniu pojawili się między innymi przedstawiciele Allegro, Google i IKEA.

Celem "Future Forward Summit" było stworzenie platformy, na której eksperci z różnych dziedzin mogli podzielić się swoimi doświadczeniami, pomysłami i przewidywaniami dotyczącymi przyszłości e-commerce. Wydarzenie to stało się miejscem inspirujących dyskusji, analiz i wymiany wiedzy na temat najnowszych trendów i innowacji w tej dynamicznie rozwijającej się branży. Na konferencji pojawiły się wybitne osobistości ze świata e-commerce, w tym przedstawiciele takich gigantów jak Allegro (Remi Ganne, były Head of Brand & Product Marketing), Google (Michał Mel, Retail Industry Manager) i IKEA (Matias Hasselström, Project Manager). Firmy te podzieliły się swoimi strategiami rozwoju, wyzwaniami, z jakimi się mierzą, oraz sposobami, w jakie adaptują się do zmieniających się warunków rynkowych.

W trakcie konferencji poruszane były różnorodne tematy, takie jak personalizacja doświadczenia zakupowego, wykorzystanie danych w celu poprawy konwersji, rola sztucznej inteligencji w e-commerce i wiele innych. Uczestnicy mieli okazję zdobyć cenne wskazówki i inspiracje, które mogą pomóc im lepiej zrozumieć i wykorzystać potencjał rynku online, w tym np. analizę obecnego krajobrazu socjokulturowego, który przecież ma niebagatelne znaczenie dla trendów zakupowych. Jana Rude przybliżyła zebranym, jak zmieniające się pokolenia decydują się wydawać swoje pieniądze online, a Marija Milaševič zanalizowała dla gości i gościń obraz rynku e-commerce po pandemii i jak zmienia się on wraz z naszymi nowymi nawykami postpandemicznymi. Podczas panelu dyskusyjnego wspomnieni już Remi Ganne, Michał Mel i Matias Hasselström omówili wyzwania związane z rozwojem e-commerce w obliczu coraz bardziej wymagającej klienteli; debatę moderowała Marija Milaševič. Różnice i podobieństwa między polskim i czeskim rynkiem e-commerce zapresentowała natomiast Ugne Cepuke.

Nie można zapomnieć także o znaczeniu networkingu podczas konferencji "Future Forward Summit". Spotkania i rozmowy między uczestnikami umożliwiły nawiązanie nowych kontaktów biznesowych i wymianę pomysłów, co może przyczynić się do dalszego rozwoju e-commerce w Polsce i na świecie. Portal wiadomoscikosmetyczne.pl objął Future Forward Summit patronatem medialnym.

Czytaj także: Jakub Gierszyński, Melissa: uruchomienie operacji e-commerce Ochama na 19 krajów traktowałbym jako zabieg marketingowy

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
15.02.2024 17:02
Super-Pharm świętuje milionowe zamówienie przez aplikację
fot. Linkedin Super-Pharm
Sieć Super-Pharm poinformowała, że przez jej aplikację zakupową zostało złożonych już milion zamówień. Taki wynik został osiągnięty po niespełna dwóch latach od uruchomienia aplikacji.

Aplikacja Super-Pharm w najnowszej wersji zadebiutowała 22 marca 2022 r. łącząc e-commerce z lojalnościowym programem Klub Super-Pharm (wówczas jeszcze nazywał się Klub LifeStyle) i płatnościami mobilnymi.

Powstała z myślą o klientkach i klientach sieci, którzy robią zakupy w wielu kanałach. Dzięki niej użytkownicy zyskali możliwość przeglądania na smartfonach oferty drogerii, sprawdzania opinii, dodawania  produktów do ulubionych i kupowania płacąc blikiem, kartą lub szybkim przelewem.

W niespełna rok aplikacja zyskała ponad pół miliona użytkowników. Natomiast 9 lutego br. w aplikacji zostało złożone milionowe zamówienie. Od momentu jej uruchomienia wirtualna karta została wyświetlona 2,2 mln razy, a kupony klubu były aktywowane 1,9 mln razy.

Za projekt aplikacji odpowiada Future Mind, firma technologiczno-doradcza oraz Exorigo-Upos, dostawca rozwiązań e-commerce. 

Czytaj więcej: Agnieszka Rokiel, Maciej Maćkowiak: W aplikacji Super-Pharm połączyliśmy sprzedaż z lojalnością

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
15.02.2024 12:56
Comarch rezygnuje z prowadzenia marketplace wszystko.pl
Marketplace wszystko.pl miał być konkurencją dla allegro. Rok po uruchomieniu platformy spółka Comarch poinformowała, że rezygnuje z projektu w dotychczasowej postaciwiadomoscikosmetyczne.pl
Zaledwie 8 miesięcy po uruchomieniu marketplace wszystko.pl Comarch wycofuje się z tego projektu. Spółka poinformowała, że wykorzysta stworzoną technologię w innych rozwiązaniach grupy.

W wyniku prowadzonego przeglądu projektów R&D zarząd Comarch S.A. podjął decyzję o zaprzestaniu prowadzenia projektu wszystko.pl w dotychczasowej postaci – poinformowała spółka.

Od dnia 15.02.2024 możliwość wystawiania ofert oraz sprzedaży za pośrednictwem platformy nie będzie już możliwa. Do 30.04. 2024 możliwa pozostanie wyłącznie obsługa dotychczasowych zamówień z poziomu panelu sprzedawcy. Po tym czasie możliwość zalogowania na konto, w tym do panelu sprzedawcy zostanie zablokowana. Rozłączone zostaną wszelkie dostępne na platformie integracje, w tym z Przelewy24, Inpost, Baselinker).

image

Informacja skierowana do użytkowników platformy zakupowej wszystko.pl

fot. wszystko.pl

Stworzona w ramach projektu technologia ma zostać wykorzystana w innych rozwiązaniach ERP Grupy Comarch. Grupa Comarch zamierza skoncentrować się na realizacji bieżących, wysokomarżowych kontraktów oraz na znacznych inwestycjach w obszarach: AI (sztuczna inteligencja), APS (system umożliwiający zaawansowane planowanie produkcji), POS (kompleksowy system obsługi punktów sprzedaży), KSeF (Krajowy System e-Faktur) zwiększających przewagę konkurencyjną rozwiązań Comarch ERP, szczególnie dla e-commerce – czytamy w komunikacie.

Marketplace wszystko.pl został oficjalnie uruchomiony 29 czerwca 2023 r. po po dwóch latach prac i półrocznym okresie testowania. W dniu startu było na niej aktywnych kilka milionów ofert i zarejestrowało się ponad 15 tys. sklepów internetowych. 

Czytaj więcej: Ruszyła platforma wszystko.pl. Ponad 100 tys. produktów w sekcji Uroda

Tworząc platformę sprzedażową grupa Comarch - jedna z największych firm technologicznych -  twierdziła, że rzuca rękawicę takim serwisom, jak Allegro czy Amazon. Na platformie mogli sprzedawać wyłącznie przedsiębiorcy, podmioty gospodarcze zarejestrowane w Polsce. Przewagą i zachętą dla sprzedawców miał być brak prowizji od sprzedaży. 

W lipcu ubiegłego roku firma zapowiedziała uruchomienie aplikacji wszystko.pl i kolejnych funkcjonalności platformy. 

Czytaj więcej: Wszystko.pl zapowiada uruchomienie aplikacji mobilnej

Rynek e-commerce staje się coraz bardziej konkurencyjny. Przypadek wszystko.pl pokazuje, że nawet potężne spółki, dysponujące zapleczem technologicznym i finansowym, nie mają łatwego startu w e-biznesie na obecnym etapie ukształtowania rynku. 

Czytaj także: 

Jędrzej Karasek, Primavera Parfum: Koszty działalności zabiją e-commerce w kategorii health & beauty

Remigiusz Chrzanowski, DrEcom: To jest czas walki o pozycję lidera e-commerce w kategorii Zdrowie i Uroda

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2024 23:28