StoryEditor
E-commerce
17.06.2021 00:00

[FBK 2021] Czego nie wiesz o rynku kosmetyków naturalnych?

Czy kosmetyki naturalne rosną szybciej niż cały rynek? Co przekonuje konsumentów do ich kupowania a co zniechęca? Jakich produktów naturalnych szukają sieci drogeryjne budując asortyment? Czy naturalne produkty mogą być szansą na sukces eksportowy? Jakie wyzwania stoją przed producentami i detalistami, którzy chcą być eko? Chcesz wiedzieć? Przeczytaj.

Jeśli potrzebujesz danych na temat rynku kosmetycznego, a szczególnie segmentu produktów naturalnych, znajdziesz je u nas. 

Oto program Forum Branży Kosmetycznej 2021, które odbędzie się już 22 czerwca. 

Jeśli potrzebujesz danych na temat rynku kosmetycznego, a szczególnie segmentu produktów naturalnych, zapraszamy!

Jeszcze tylko dziś można się zarejestrować na Forum tutaj. Wstęp dla przedstawicieli handlu jest bezpłatny. 

Trendy naturalne motorem napędowym rynku kosmetycznego.

  • MAGDALENA PIWKOWSKA, Trends & Content Development Leader, NielsenIQ,
  • MICHAŁ RUDECKI, Client Director, Beauty & Home Care, NielsenIQ 

Zainteresowanie konsumentów „naturą” i działania biznesu wokół niej wchodzą w coraz dojrzalszy etap życia trendu. Dziś „natura” jest zdecydowanie w mainstreamie, a kosmetyczne półki produktów nawiązujących do tego trendu są tego najlepszym przykładem. Wciąż jednak jesteśmy jeszcze przed szczytem popularności, a co więcej – trend naturalny ma wiele aspektów, które branża może podjąć, wykorzystać, ale także na które musi odpowiedzieć, aby być w kręgu zainteresowań konsumenta. Naszą prezentacją chcemy pokazać wieloaspektowość „naturalności” – od trendów dotykających tematu zdrowia i opartych na produktach i składnikach z natury, przez oswajanie tematów tabu, naturalny wygląd, do tematów związanych z ochroną natury. Przyjrzymy się produktom, które odniosły sukces sprzedażowy na rynku, sprawdzimy deklaracje konsumentów, poszukamy progresywnych działań mniejszych graczy na rynku, które mogą być inspiracją dla dużych graczy. Nie zabraknie także danych bezcennych dla branży, z których słynie Nielsen – analizy koszyka zakupowego, kategorii i lokalizacji sprzedaży.

Aplikacje z gazetkami – źródło wiedzy o preferencjach i intencjach zakupowych konsumentów. Analiza kategorii kosmetyki na podstawie raportu 2021 FMCG Brands We Shop by Blix & Kantar

  • Dr KRZYSZTOF ŁUCZAK, Członek Zarządu, Blix
  • SŁAWOMIR ZYŚK, Agency Sales Team Leader, Blix

Podczas prezentacji opowiemy o doświadczeniach polskiego konsumenta korzystającego z najpopularniejszej aplikacji z gazetkami w Polsce. Przedstawimy istotne doświadczenia oraz intencje zakupowe konsumentów w kontekście największych sieci drogeryjnych i marek kosmetycznych. Zaprezentujemy wyniki raportu FMCG Brands We Shop 2021 by Blix & Kantar w odniesieniu do kategorii kosmetyków.

Kosmetyk naturalny, czyli jaki? Co przekonuje konsumentów do kupowania kosmetyków naturalnych, a co ich zniechęca?

  • KATARZYNA WIELGOSZ, Menedżerka do spraw rozwoju w Mobile Institute

DEBATA: Zielony konsument. Strategie dla marek eko w sieciach handlowych

  • BARBARA GOŹDZIKOWSKA, Prezes Zarządu, Drogerie Natura;
  • ADAM KOŁODZIEJCZYK, Prezes Zarządu, Super-Pharm Poland;
  • EDYTA KRESIŃSKA, Doradca Zarządu ds. Marketingu, Drogerie Jawa
  • KAROLINA KULINEK-ŁATKA, Dyrektor Generalny, Kontigo, Grupa Eurocash
  • SZYMON MORDASIEWICZ, Dyrektor Komercyjny, Panel Gospodarstw Domowych GfK Polonia

CBD wszechstronny składnik z wielkim potencjałem. Wykorzystanie CBD w przemyśle kosmetycznym.

  • TOMASZ KEMPA, Dyrektor Sprzedaży, HemPoland

Konopie są jednym z najbardziej ekologicznych i wydajnych materiałów  wykorzystywanych w wielu gałęziach przemysłu. Europejski Zielony Ład, nowa strategia rozwoju gospodarczego Unii Europejskiej, ma doprowadzić nasz kontynent do osiągnięcia „neutralności klimatycznej” w 2050 roku. Jego kluczowe założenia to ograniczenie emisji gazów cieplarnianych generowanych przez przemysł, transport i rolnictwo oraz poprawa bioróżnorodności w Europie. Konopie siewne idealnie wpisują się w tę strategię. Ich uprawa i przetwarzanie generują bowiem ujemny bilans CO2 – rośliny pobierają z powietrza więcej dwutlenku węgla niż potrzebne jest do ich przerobienia na gotowe produkty. 

Łodygi, liście, kwiaty i nasiona – człowiek przetwarza rośliny konopi niemalże w 100 proc., generując dzięki temu minimalną ilość odpadów. Konopie siewne sprawdzają się między innymi jako naturalny zamiennik sztucznych materiałów. Bioplastik wytwarzany z konopi jest 3,5 razy mocniejszy od zwykłego plastiku, a także od niego lżejszy. Może zostać poddany recyklingowi, ale jeśli się to nie stanie – jest w 100 proc. biodegradowalny.

Na fali powrotu do natury konopie wracają do kosmetyki w wielkim stylu. Znany w medycynie ludowej od setek lat olej konopny, tłoczony na zimno z nasion konopi włóknistych, to tzw. olej suchy. Nie pozostawia na skórze tłustej warstwy i szybko się wchłania. Jest składnikiem kremów, balsamów, mydeł, szamponów do włosów, masek do twarzy, a nawet past do zębów.

Szczególnie ceni się go za działanie poprawiające kondycję skóry. Kosmetyczne właściwości posiada również pozyskiwany z rośliny czysty kannabidiol (CBD). CosIng – europejska baza składników kosmetycznych, wymienia działanie antyoksydacyjne, ochronne, poprawiające kondycję skóry oraz hamujące wydzielanie sebum. Wstępne badania wskazują, że CBD może wykazywać również aktywność przeciwbakteryjną, przeciwzapalną i przeciwłojotokową oraz posiada silne właściwości przeciwutleniające. W kategorii kosmetyków z CBD z roku na rok na półkach drogerii przybywa ponad 30 proc. produktów z tym składnikiem.

Nowe potrzeby konsumentów. Holistyczna pielęgnacja prosto z natury.

  • DIANA WASILEWSKA, Beauty Category Manager, Herbapol Polana, „Herbapol-Lublin” S.A

Od kilku lat, zarówno w Polsce, jak i na świecie, segment naturalnych kosmetyków zyskuje na popularności. Równolegle z tym trendem rośnie świadomość konsumentów, którzy doskonale orientują się, co powinno znajdować się w składzie produktów, aby zasługiwały na miano naturalnych, bezpiecznych, a przy tym skutecznych. Jednocześnie coraz głośniej mówi się o tym, że piękny i zdrowy wygląd osiągniemy nie tylko używając kosmetyków odpowiadających na potrzeby skóry, ale także wspierając jej funkcjonowanie od wewnątrz, stosując suplementy diety. W 2020 roku firma „Herbapol-Lublin” S.A., od ponad 70 lat kojarzona z inspirowanymi naturą produktami spożywczymi, wprowadziła na polski rynek markę Herbapol Polana, opartą na unikalnym koncepcie dwukierunkowej pielęgnacji. O tym, co wyróżnia tę markę na rodzimym rynku oraz jak istotna jest w tworzeniu nowego konceptu produktów naturalnych wiedza o dobroczynnym wpływie ziół i roślin na organizm, opowiemy więcej podczas czerwcowego Forum Branży Kosmetycznej.

W przyszłość bez plastiku, czyli odpowiedzialne podejście do tematu eko w branży beauty.

  • DOROTA POMACHO-PĄTKIEWICZ, Managing Director Central Europe, New Flag GmbH

Marka FOAMIE dba o środowisko naturalne. Jej motto to #ThinkOutsideTheBottle i intensywnie pracuje, aby znaleźć sposoby na uwolnienie oceanów od odpadów z tworzywa sztucznego. To właśnie dlatego skupia się przede wszystkim na tworzeniu przyjaznych dla środowiska, zrównoważonych produktów, które przyniosą korzyści zarówno konsumentom, jak i całej planecie.  

Co w trawie piszczy? Jakie czynniki wpłyną na dalszy rozwój rynku produktów naturalnych?

  • KAMILLA STAŃCZYK, Prezes, Eco&More
     

Na Forum Branży Kosmetycznej opowiem o naszych doświadczeniach związanych z czytaniem deklaracji z ankiet konsumenckich versus późniejsze wybory konsumentów przy półce. Postaram się też przytoczyć przykłady światowych trendów w postrzeganiu pielęgnacji od dziecka, poprzez nastolatkę aż po dojrzałą osobę. Opowiem, jakie widzimy zmiany w zajmowaniu się domem oraz zwierzętami i czy naturalność ma znaczenie dla konsumentów. Przedstawię wnioski z rozmów z naszymi dostawcami z całego świata. Lubię liczby, więc opowieść oprę na twardych danych pozyskiwanych w Polsce i za granicą.

Green claims a greenwashing – gdzie przebiega cienka granica w komunikacji produktu?

  • dr inż. JUSTYNA ŻERAŃSKA, Regulatory Affairs Manager, Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego, KosmetyczniPL

Wpływ kosmetyków na środowisko to zdecydowanie jeden z najgorętszych branżowych tematów. Każda marka chce być „eko” i komunikować swoje aktywności konsumentom. Działania i claimy niektórych firm postrzegane są jednak jako greenwashing. Zgodnie z wynikami badania Komisji Europejskiej aż w 42% przeanalizowanych zielonych deklaracji w różnych branżach były podstawy do uznania ich za fałszywe lub wprowadzające w błąd. Wraz z dr inż. Justyną Żerańską z KosmetycznychPL poszukamy odpowiedzi na pytanie, dokąd sięgają granice rzetelnej i etycznej komunikacji. Sprawdzimy też czym jest zjawisko greenwashingu w branży kosmetycznej i jak ustrzec się przed oskarżeniami o „ekościemę”?

Kierunek eksport: Czy naturalne produkty są szansą na sukces eksportowy?

  • MAJA JUSTYNA, Manager, Centrum Eksportu, Polska Agencja Inwestycji i Handlu

W czasie prezentacji opowiem o aktualnej kondycji polskiego eksportu, w tym dla sektora kosmetycznego i aktualnych szansach oraz wyzwaniach dla branży w zakresie ekspansji zagranicznej. Wskażę, jak przygotować się do eksportu i na co zwrócić uwagę przy tworzeniu strategii eksportowej, w tym jakich błędów należy unikać. Na przykładzie wybranych regionów geograficznych przeanalizuję rozwój segmentu kosmetyków naturalnych oraz perspektywy i wyzwania dotyczące wejścia z produktem ekologicznym, naturalnym na ten rynek. W oparciu o dotychczasową obsługę polskich przedsiębiorców oraz zapytania z rynków zagranicznych, przeanalizuję, które rynki są perspektywiczne a zarazem interesujące dla polskich firm i jaka oferta produktowa jest poszukiwana na nich przez kontrahentów zagranicznych. Z racji na rosnący rynek kosmetyków halal, przedstawię perspektywy rozwoju tego segmentu na wybranych rynkach zagranicznych.

Hasło „natura” nie wystarczy. Jak budować marketing marki, żeby nie utonąć w morzu konkurencji?

  • DOROTA PERETIATKOWICZ, Partnerka w IRCenter
  • KATARZYNA KRZYWICKA-ZDUNEK, Partnerka w IRCenter

Natura to słowo, które w reklamach kosmetyków przewija się bardzo często. Ma różne oblicza i różnie jest definiowana. W czasie naszego występu chcemy pokazać co jest a czego spodziewają się nasi użytkownicy. Pokażemy symbole naturalności i to jak ilościowo są one rzeczywiście przyporządkowywane do tej definicji. Postaramy się wytłumaczyć dlaczego tak trudno pokazać, że naturalne jest prawdziwe i jeszcze do tego skuteczne. Wyniki badań ilościowych zostaną zobrazowane przykładami komunikacji stosowanej w Polsce i w innych krajach.

DEBATA: Eko, natura, zero waste, konsument jutra – cele i wyzwania na rynku kosmetycznym

  • BLANKA CHMURZYŃSKA – BROWN, Dyrektor Generalny, Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego
  • PIOTR DUTKA, Dyrektor Sprzedaży, Sylveco
  • ARTUR DYGAS, Współwłaściciel, Grupa Pigment
  • dr inż. MARIUSZ FABIJAŃSKI, Członek Zespołu Wdrożeniowego Opakowań Biodegradowalnych firmy Novo-Pak, wykładowca i pracownik w Zakładzie Przetwórstwa Tworzyw Sztucznych Politechniki Warszawskiej
  • LESZEK KŁOSIŃSKI, Prezes Zarządu, Kanani Europe
  • KATARZYNA KONOPA, Prezes, Stowarzyszenie Kosmetyki Bez Okrucieństwa

Forum Branży Kosmetycznej to konferencja biznesowa organizowana przez redakcję Wiadomości Kosmetycznych dla tych, którzy działają lub chcą działać na rynku kosmetycznym, zaprezentować swoje produkty potencjalnym klientom, spotkać się z kupcami. 

Główne korzyści z udziału w Forum Branży Kosmetycznej 2021:

  • interesujące prelekcje na temat rozwoju rynku produktów naturalnych oraz innych najważniejszych trendów kształtujących rynek kosmetyczny,
  • nawiązanie kontaktów biznesowych z odbiorcami w detalu, hurcie i e-commerce.
  • specjalnie przygotowana STREFA PARTNERÓW - przegląd najciekawszych marek i produktów kosmetycznych utrzymanych w nurcie eko, oraz inspirowanych naturą, ale nie tylko!
  • specjalne oferty i rabaty dostępne tylko w dniu wydarzenia,
  • imienny certyfikat udziału w Forum Branży Kosmetycznej 2021.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
12.06.2025 09:59
Polskie firmy sprzedają coraz więcej przez Amazon – wśród liderów marki kosmetyczne
Na zdjęciu od prawej: Karolina Opielewicz, Agata Jasińska, Katarzyna Ciechanowska-Ciosk, Adrian Tubackifot. Marzena Szulc /WK

Jak podkreślają managerowie z Amazon, e-commerce jest szansą szczególnie w przypadku MŚP z mniejszych miast w Polsce, które dzięki platformie sprzedażowej mogą zyskać globalny zasięg. “Nie wbrew swojej lokalności, ale właśnie dzięki niej” – zaznaczali przedstawiciele Amazona, obecni na spotkaniu z mediami B2B w Warszawie.

W 2024 polscy przedsiębiorcy na Amazon sprzedawali klientom na całym świecie średnio ok. 70 produktów na minutę. W skali roku to ponad 35 mln produktów – o 5 mln więcej niż w 2023 roku. Najwyższe wskaźniki wartości sprzedaży eksportowej uzyskali przedsiębiorcy z województwa małopolskiego, wielkopolskiego i mazowieckiego. Najpopularniejszymi kierunkami pozostają niezmiennie Niemcy, Francja, Włochy i Hiszpania.

Jak wynika z danych, ponad połowa polskich sprzedawców na Amazon pochodzi właśnie z mniejszych miast i terenów wiejskich. W 2024 roku ich łączna wartość sprzedaży zagranicznej sięgnęła 2,5 mld zł. W tym samym czasie całkowite przychody z eksportu polskich MŚP na Amazon przekroczyły 5,1 mld zł. 

Polscy przedsiębiorcy na Amazon nie tylko eksportują więcej – średni wzrost wartości ich sprzedaży zagranicznej w latach 2021–2024 przekroczył 13 proc. W ramach rozwoju sprzedaży e-commerce tworzą również nowe miejsca pracy. Do końca 2024 r. powstało ich ponad 13 tys.

Amazon posiada ponad 350 obiektów logistycznych w Europie, w tym 11 centrów realizacji zamówień (FC) w Polsce. Sprzedawcom oferuje więc rozbudowane zaplecze logistyczne, a co za tym idzie – optymalizację zarządzania zapasami i łańcuchem dostaw.

Dzięki zaawansowanej automatyzacji sprzedawcy korzystający z usługi Fulfilment by Amazon (FBA) mogą oferować szybszą i niezawodną dostawę, a sami przekazać do realizacji przez Amazon: odbiór, przechowywanie, pakowanie i dostarczanie produktów, jak również obsługę klientów oraz zwrotów. Wszystko po to, aby spełnić oczekiwania konsumentów dotyczące niższych cen, większego wyboru i szybszych dostaw – mówi Katarzyna Ciechanowska-Ciosk, zarządzająca sklepem Amazon.pl.

Zobacz też: Katarzyna Ciechanowska-Ciosk, Amazon.pl: Kategoria kosmetyczna jest drugą najszybciej rozwijającą się na Amazon

Eksport napędzany technologią

Za sprawą zaawansowanych technologii opartych na sztucznej inteligencji, partnerzy Amazon mogą korzystać z szybkich i efektywnych rozwiązań w zakresie wysyłki i realizacji zamówień, jak również usług marketingowych i reklamowych. Jak przekonuje Joanna Kwiatkowska, wiceprezeska i dyrektorka sprzedaży Kubota S.A., narzędzia, takie jak moduły Brand Store czy A+, są dla firmy ważnym wsparciem również w walce z nieuczciwą konkurencją i próbami oferowania produktów od nieautoryzowanych sprzedawców.

– Jako właściciel marki mamy możliwość zablokowania takich sprzedawców w łatwy i szybki sposób. Inną korzyścią płynącą z obecności na Amazon jest dla nas możliwość testowania sprzedaży w krajach, które nie byłyby dla nas tak oczywistym kierunkiem ekspansji sprzedażowej jak Niemcy. Tak było m.in. w przypadku Amazon.fr, na którym Kubota cieszy się coraz większą popularnością i odnotowuje wzrosty rok do roku – wyjaśnia Joanna Kwiatkowska.

Ponad 70 proc. rodzimych sprzedawców na Amazon eksportuje swoje produkty do krajów Unii Europejskiej. Ten trend wpisuje się w szerszy kontekst polityczny – zwłaszcza w związku z polską prezydencją w Radzie UE, która stawia sobie za cel umacnianie jednolitego rynku, znajdujące odzwierciedlenie w liczbach: w 2024 r. 127 tys. przedsiębiorców z krajów unijnych sprzedało na Amazon 1,3 mld produktów o wartości przekraczającej 15 mld euro.

Technologia i odpowiednio dopasowana infrastruktura logistyczna sprawiają, że przedsiębiorca z małej miejscowości w Polsce może skutecznie obsługiwać klientów w Niemczech czy Francji. Przekonujemy o tym w ramach corocznej konferencji Global Check-In, podczas szkoleń w regionach i na cross-border.pl – portalu, który rozwijamy wspólnie z Amazon wyposażając sprzedawców w potężną dawkę wiedzy o e-commerce – mówi Karolina Opielewicz, członkini zarządu Krajowej Izby Gospodarczej.

E-commerce made in Poland

Polscy sprzedawcy mogą liczyć na wsparcie rodzimych konsumentów. Jak wynika z badania „Teraz Polska”, ponad 84 proc. ankietowanych, mając możliwość wyboru, deklaruje zakup produktów made in Poland. Kierując się lokalnym sentymentem kupujących, Amazon zachęca, aby e-sprzedaż rozpocząć od sklepu „Polskie Marki” na Amazon.pl, wskazując, że powodów obrania tej ścieżki rozwoju w e-commerce jest więcej.

Sklep „Polskie Marki” pełni rolę swoistego inkubatora, gdzie przedsiębiorcy mogą doskonalić swoje umiejętności w zakresie sprzedaży online i budować rozpoznawalność. Dodatkowo, rozpoczynającym współpracę z Amazon.pl oferujemy na start pół roku bez opłat i do 50 proc. zniżki na usługę FBA. Stąd wystarczy już tylko kilka kliknięć, aby móc rozpocząć sprzedaż w pozostałych dziewięciu sklepach Amazon w Europie – przekonuje Agata Jasińska, menedżerka ds. usług handlowych w Amazon.pl.

Polscy przedsiębiorcy pokazują, że sukces w e-commerce nie zależy od wielkości miasta, ale od odwagi w podejmowaniu decyzji, gotowości do nauki i dostępu do odpowiednich narzędzi. Adrian Tubacki, e-commerce Manager Cosmo Group, do której należy m.in. marka NEONAIL, podkreśla, że marketplace’y to dla nich coś więcej niż tylko kanał sprzedaży. 

Rok 2024 był czasem intensywnego rozwoju obecności marki NEONAIL na marketplace, ze szczególnym naciskiem na Amazon, gdzie odnotowaliśmy wzrost sprzedaży o ponad 170 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Za tym wynikiem stoi szereg konsekwentnych działań: systematyczna rozbudowa oferty produktowej, dostosowanie strategii cenowej do specyfiki poszczególnych krajów oraz świetnie zorganizowany zespół specjalistów, który z zaangażowaniem realizował założone cele. Nasza obecność na Amazon pozwala nam jeszcze mocniej zaznaczyć swój udział w świecie zakupów online. Nie zatrzymujemy się – przed nami kolejne kroki, nowe kraje i dalszy rozwój – zapewnia Adrian Tubacki.

Polskie MŚP eksportują coraz więcej

Handel zagraniczny jest obszarem, który wciąż rozwija się wśród polskich przedsiębiorców. Jak wynika z danych PARP, w 2022 roku tylko 4,8 proc. z nich (tj. 113,9 tys.) sprzedawało za granicę swoje produkty, a zaledwie 0,85 proc. (19,9 tys.) – usługi. 

Dlatego Amazon wspiera polskie MŚP w e-eksporcie, wskazując cztery inicjatywy, które pozwoliłyby uprościć sprzedaż zagraniczną i ograniczyć złożoność procedur: cyfrowe etykietowanie produktów, ułatwienia w systemie Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta (ROP) i VAT, a także apel o rozwój infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych, istotnej dla firm logistycznych.

Warto przypomnieć, że Amazon działa w Polsce od 2014 roku. W latach 2012-2023 firma zainwestowała w naszym kraju ponad 30 mld zł, tworząc m.in. 11 centrów logistycznych, biura korporacyjne, Amazon Web Services (AWS), Centra Rozwoju Technologii (Amazon Development Center Poland) oraz działalność sklepu Amazon.pl. Rozwój firmy przyczynił się do stworzenia około 70 tys. bezpośrednich i pośrednich miejsc pracy oraz wzrostu polskiego PKB o ponad 31 mld zł. W marcu 2021 roku uruchomiony został Amazon.pl.

Zobacz też: Virginie Duigou, Zalando: Wyznaczamy nowe standardy dla e-commerce w branży kosmetycznej

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
11.06.2025 07:52
Shein zapowiada zaostrzenie procedur w kwestii bezpieczeństwa i jakości produktów
Bezpieczeństwo produktów to nie tylko pusta obietnica wobec naszych klientów – to realne, konsekwentne działania podejmowane przez Shein jako odpowiedzialnej marki o globalnym zasięgu – podkreśla Chris Pan, Globalny Szef ds. Zgodności w SheinShutterstock

Jak deklaruje Shein, firma od zawsze utrzymuje bazę zatwierdzonych tkanin, które spełniają polityki i standardy marki. Obecnie Shein rozszerzył wymagania oraz poszerzył tę listę o dodatki i akcesoria, które przeszły testy zgodności dla produktów odzieżowych pod markami Shein.

Aby tkaniny i elementy wykończeniowe mogły zostać zakwalifikowane i dołączone do bazy zatwierdzonych materiałów, muszą spełniać kryteria Shein oraz odpowiadać standardom bezpieczeństwa chemicznego:

Kontrola jakości materiałów:

Tkaniny cechujące się wysokim ryzykiem, takie jak poliuretan (PU), muszą zostać przetestowane zgodnie z Listą Substancji Ograniczonych (RSL) Shein, zanim trafią do bazy zatwierdzonych materiałów. Ponadto od kwietnia 2025 roku wszystkie tkaniny przeznaczone do produkcji odzieży dziecięcej marki Shein będą poddawane testom pod kątem norm chemicznych oraz palności już na etapie wprowadzania do użytku.

Proces zatwierdzania dodatków i akcesoriów:

W ramach rozszerzenia bazy zatwierdzonych materiałów, Shein wprowadził dodatkowy system oceny zgodności dla dodatków i akcesoriów stosowanych w gotowych produktach, aby jeszcze lepiej kontrolować jakość odzieży marki Shein już od etapu pozyskiwania surowców. Dostawcy, którzy chcą, aby ich dodatki lub akcesoria znalazły się w bazie zatwierdzonych materiałów, muszą dostarczyć raporty z testów potwierdzające zgodność z Listą Substancji Ograniczonych (RSL) Shein oraz innymi obowiązującymi wymaganiami.

Skierowany do tego zadania zespół ds. zgodności w Shein na bieżąco monitoruje przepisy dotyczące zgodności na całym świecie, aby regularnie aktualizować i utrzymywać standardy oraz polityki firmy.

Weryfikacja dokumentacji i certyfikatów

Shein wprowadził rygorystyczną politykę, która zobowiązuje dostawców do dostarczania dokumentacji dotyczącej produktów z kategorii takich jak elektronika, zabawki dla dzieci, artykuły dziecięce, produkty dla niemowląt, kosmetyki, wyroby medyczne, produkty lekkiego przemysłu, środki ochrony osobistej (PPE) oraz tekstylia, podlegających określonym wymogom regulacyjnym. Dostarczone dokumenty są następnie poddawane szczegółowym kontrolom ręcznym oraz systemowym w Shein.

W maju 2025 Shein wdrożył dodatkowe środki zgodności, zwiększając częstotliwość kontroli oraz weryfikując raporty z testów, oznaczeń i certyfikatów, takie jak certyfikat RoHS dla UE oraz certyfikat FCC dla USA, dla wszystkich sprzedawców produktów elektronicznych wysokiego napięcia.

Nadzór i badania

Testy bezpieczeństwa produktów, w tym badania chemiczne, realizowane są na wszystkich etapach cyklu życia produktów we współpracy z wiodącymi zewnętrznymi laboratoriami badawczymi.

W 2025 roku Shein rozszerzył i zacieśnił współpracę z 15 międzynarodowymi, renomowanymi agencjami badawczymi, takimi jak Bureau Veritas, Intertek, QIMA, SGS oraz TÜV SÜD. Marka planuje zwiększyć łączną liczbę testów jakości i bezpieczeństwa z 2 milionów w 2024 roku do 2,5 miliona do końca 2025 roku.

Shein jest naszym wieloletnim klientem, a od 2021 roku współpracujemy nad wzmocnieniem kontroli zgodności produktów tej marki – powiedziała Joy Jia, Zastępca Dyrektora zespołu e-commerce SGS w Chinach. – Nasza współpraca z Shein rozwija się z każdym rokiem i obejmuje testy jakości tkanin, zabawek oraz akcesoriów. SGS z zadowoleniem patrzy na dalsze możliwości współpracy, dążąc do nieustannego podnoszenia standardów zgodności i jakości produktów Shein na kluczowych rynkach, co pomoże zdobyć zaufanie coraz większej liczby konsumentów.

W ramach nieustannych działań Shein na rzecz transparentności i przestrzegania przepisów lokalnych organów regulacyjnych, marka będzie aktywnie zgłaszać wszelkie produkty niezgodne z normami, których złamanie stwarza istotne zagrożenie dla bezpieczeństwa. Zgłoszenia będą kierowane do odpowiednich instytucji na poszczególnych rynkach, zgodnie z wymogami, takimi jak amerykańska Ustawa o bezpieczeństwie produktów konsumenckich (CPSA) oraz unijne Rozporządzenie o Ogólnym Bezpieczeństwie Produktów (GPSR).

Ciągła ocena dostawców

Shein systematycznie ocenia dostawców na podstawie różnych kryteriów, takich jak wskaźnik pozytywnych wyników testów oraz liczba negatywnych opinii. W przypadku wykrycia niezgodności lub naruszeń ze strony dostawcy, firma podejmuje odpowiednie kroki, takie jak usunięcie produktu z oferty, nałożenie punktów karnych, ograniczenie możliwości składania nowych zamówień, a w poważniejszych sytuacjach – zakończenie współpracy. Po otrzymaniu zgłoszenia dotyczącego produktu, Shein niezwłocznie usuwa go z oferty w ramach działań zapobiegawczych i rozpoczyna szczegółowe dochodzenie.

Od startu platformy marketplace Shein zakończył współpracę z ponad 540 sprzedawcami, którzy nie dostosowali się do obowiązujących standardów zgodności.

Shein traktuje kwestię bezpieczeństwa produktów z najwyższą powagą i dokłada wszelkich starań, aby oferować klientom bezpieczne i niezawodne produkty – niezależnie od tego, czy są to artykuły marki Shein, czy produkty od zewnętrznych sprzedawców dostępnych w ramach marketplace.

Bezpieczeństwo produktów to nie tylko pusta obietnica wobec naszych klientów – to realne, konsekwentne działania podejmowane przez Shein jako odpowiedzialnej marki o globalnym zasięgu – podkreśla Chris Pan, Globalny Szef ds. Zgodności w Shein. – Wraz z poszerzaniem naszej oferty produktowej, inwestujemy w rozwój systemów i współprac, które wzmacniają nasze procedury w zakresie zgodności. To wyzwanie, któremu sprostamy, aby osiągnąć zamierzony cel – dodał Chris Pan.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. czerwiec 2025 07:47