StoryEditor
E-commerce
01.09.2022 00:00

Glovo dostarczy do domów kosmetyki ze sklepów Fale Loki Koki

Fale Loki Koki - sieć specjalistycznych sklepów i hurtowni fryzjerskich oraz Glovo – firma dostarczająca produkty do domu konsumentów – podjęły współpracę. Użytkownicy aplikacji Glovo uzyskali dostęp do kilkuset profesjonalnych produktów kosmetycznych z sieci Fale Loki Koki. Glovo deklaruje, że dostarczy je do domów zamawiających w kilkadziesiąt minut. Ta opcja jest dostępna w 30 miastach w Polsce

Niedawno pisaliśmy o tym, że w Stanach Zjednoczonych marka The Body Shop podpisała umowę z Uber Eats i za pośrednictwem tej aplikacji będzie dostarczać kosmetyki do domów klientów.

The Body Shop sprzedaje w USA za pośrednictwem Uber Eats

Teraz na naszym rynku współpracę podjęły sieć specjalistycznych sklepów i hurtowni fryzjerskich Fale Loki Koki i firma Glovo. Jak czytamy w komunikacie Glovo będzie   jedyną platformą w kraju, która umożliwia zamawianie produktów kosmetycznych i pielęgnacyjnych oferowanych przez Fale Loki Koki, prosto do domów użytkowników w zaledwie kilkadziesiąt minut. 

– Do naszej szerokiej oferty gastronomicznej czy spożywczej dołączamy teraz także profesjonalne kosmetyki i produkty do pielęgnacji włosów. Dzięki Glovo klient może otrzymać je w mniej niż godzinę. W ten sposób zakupy stają się coraz wygodniejsze a użytkownicy mogą otrzymać produkty szybciej niż w ramach standardowych dostaw w e-commerce  – mówi Beata Wronowska, Partner Business Leader Q-Commerce w Glovo Polska.

– Fale Loki Koki to marka, która dzięki Glovo jeszcze mocniej otwiera się na klientów indywidualnych, dla których pielęgnacja włosów na najwyższym poziomie stanowi istotną część stylu życia. Nasi klienci oczekują dostępu do produktów z szybką dostawą do domu, dzięki której mogą kontynuować profesjonalną pielęgnację w domu już po wyjściu od fryzjera – skomentowała Karolina Kawczyńska, dyrektor marketingu Fale Loki Koki.

Fale Loki Koki, to sieć sklepów specjalistycznych oraz hurtowni fryzjerskich, które oferują kompletny asortyment profesjonalnych produktów do włosów. W ofercie znajdują się m.in: szampony, odżywki do włosów, farby, lakiery, balsamy, pomady, fluidy do stylizacji, a także wiele dodatkowych akcesoriów.

Fale Loki Koki dostępne są na platformie Glovo w 30 miastach, zarówno w dużych, takich jak Warszawa, Kraków, Wrocław i Poznań, jak i w mniejszych, m.in. w Grudziądzu, Kaliszu czy Bydgoszczy. Użytkownicy mogą wybierać pośród 400 produktów, dostępnych w kategoriach pielęgnacja, koloryzacja, stylizacja, sprzęt czy akcesoria. 

Korzystając z Glovo, klienci mogli do tej pory zamówić dania z restauracji, zakupy spożywcze, z opcją dostawy nawet w 20 minut. Do tego dochodzą usługi kwiaciarni, piekarni, cukierni czy lodziarni. Niedawno firma ogłosiła także rozszerzenie współpracy z Papiernik by Empik.

– Branża beauty to dla Glovo kolejny krok w rozwoju naszej oferty. Z pewnością drzemie w niej olbrzymi potencjał – konsumenci doceniają wygodę zamówień oraz szybkość dostawy – podsumowuje Beata Wronowska.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
15.09.2025 15:46
Rakuten rozpoczyna ekspansję w Europie od Hiszpanii
W Europie marka jest najbardziej znana ze swojego modelu marketplace’u, który łączy sprzedawców i konsumentów, oferując szeroką gamę produktów w atrakcyjnych cenach.Rakuten

Japońska platforma e-commerce Rakuten, obecna we Francji od 15 lat, rozpoczęła nowy etap swojej działalności, uruchamiając marketplace w Hiszpanii. Projekt ten ma stanowić pierwszy krok w kierunku szerszej ekspansji na rynki europejskie. Firma wykorzystuje generatywną sztuczną inteligencję do szybkiego skalowania modelu i redukcji kosztów, co ma przyspieszyć proces wejścia na kolejne rynki.

Według Cédrica Dufoura, prezesa Rakuten France, Hiszpania została wybrana ze względu na dynamiczny rozwój e-handlu. W tym kraju rynek e-commerce notuje dwucyfrowe wzrosty rok do roku, podczas gdy we Francji tempo rozwoju jest znacznie niższe. Obecnie w Hiszpanii działa około 30 mln e-kupujących, co czyni ten rynek jednym z największych w Europie.

Kluczowym argumentem dla decyzji o starcie w Hiszpanii są również podobieństwa w zwyczajach konsumenckich pomiędzy Hiszpanami a Francuzami. Rakuten liczy, że wcześniejsze doświadczenia zdobyte we Francji będą mogły zostać przeniesione niemal bez zmian, co znacząco ograniczy ryzyko i koszty wejścia. Wdrożenie narzędzi opartych na generatywnej AI pozwoliło firmie na skopiowanie modelu biznesowego w krótkim czasie.

Ekspansja Rakuten ma na celu wzmocnienie pozycji firmy w Europie, gdzie rynek e-commerce stale rośnie. Start od Hiszpanii ma być preludium do kolejnych debiutów w krajach o wysokim potencjale zakupów online. Zastosowanie technologii AI ma umożliwić firmie elastyczne reagowanie na lokalne potrzeby konsumentów i szybsze dostosowanie oferty w porównaniu do tradycyjnych metod rozwoju międzynarodowego.

Rakuten to japońska grupa technologiczna i jedna z największych platform e-commerce na świecie, często nazywana „japońskim Amazonem”. Firma powstała w 1997 roku w Tokio i obecnie działa w ponad 25 krajach, obsługując ponad 1,6 miliarda użytkowników na całym świecie. Oprócz marketplace’u, Rakuten rozwija także usługi finansowe, telekomunikacyjne, streamingowe i programy lojalnościowe oparte na punktach Rakuten Points. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
15.09.2025 12:30
Vinted to najtańszy serwis kurierski? Ekonomista: Spodziewajmy się podwyżki cen.
Jak najtaniej wysłać paczkę? ”Vintedem”.Canva/Vinted

W Holandii i Francji ujawniono przypadki nadużyć związanych z usługą taniej wysyłki na platformie Vinted. Jak ustaliły redakcje AD.nl, France Info i Le Parisien, część użytkowników wykorzystuje system do przesyłania paczek do siebie lub rodziny, omijając w ten sposób droższe usługi pocztowe i kurierskie. Mechanizm jest prosty – wystarczy wystawić przedmiot za symboliczną kwotę, a następnie znajomy „kupuje” go i opłaca transport. Dzięki temu można wysłać paczki zagraniczne za 5–6 euro, podczas gdy standardowe usługi kurierskie kosztują wielokrotnie więcej.

Vinted potwierdził, że ma świadomość problemu i podjął działania w celu ograniczenia nadużyć. Jak informuje spółka, konta łamiące regulamin zostały usunięte lub zablokowane. „Nawet jeśli skala zjawiska jest marginalna, tego typu praktyki podważają zaufanie pomiędzy użytkownikami i mogą wpływać na jakość całego doświadczenia na platformie” – przekazała firma w rozmowie z AD.nl. Praktyka jest również znana i powszechna w Polsce.

Na proceder zareagowały również firmy kurierskie współpracujące z Vinted, które nie kryły zaskoczenia. Dla operatorów oznacza to bowiem nieuczciwą konkurencję wobec własnych usług w tradycyjnym modelu B2C. Koszty wysyłek w ramach Vinted są bowiem negocjowane w ramach taniej umowy B2B, co znacząco obniża stawki dla użytkowników końcowych.

Ekspert ds. logistyki i transportu, prof. Roel Gevaers z Uniwersytetu w Antwerpii, ostrzegł w rozmowie z Retail Detail, że jeśli nadużycia będą się nasilać, firmy kurierskie mogą zdecydować się na podniesienie cen. Jego zdaniem w dłuższej perspektywie takie działania mogą wpłynąć nie tylko na koszty przesyłek w Vinted, ale też na cały rynek usług kurierskich w Europie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. wrzesień 2025 07:30