StoryEditor
Drogerie
30.09.2025 17:42

Kosmetyk z dostawą w pół godziny? Pierwszy kosmetyczny q-commerce w Polsce wystartował!

Dzięki nowemu partnerstwu Super-Pharm z Glovo klienci zyskają jeszcze szybszy dostęp do oferty drogerii, w tym do najpopularniejszych, trendujących produktów – mówi Monika Kolaszyńska, CEO Super-Pharm Poland. / fot. rafal meszka

To już oficjalne: Super-Pharm zaczyna współpracę z dwoma dostawcami: Glovo i Bolt Food. Od września oferta drogerii jest dostępna dla klientów za pośrednictwem aplikacji obydwu dostawców. Dzięki temu można wybierać spośród tysięcy produktów – z szybką dostawą do domu, mającą nie przekraczać 30 minut. Usługa jest dostępna we wszystkich 30 miastach, w których znajdują się drogerie stacjonarne Super-Pharm. To pierwsza sieć drogeryjna w Polsce, która oferuje ekspresowe dostawy – prosto pod drzwi klientów.

Obecność oferty Super-Pharm w aplikacji Glovo oraz Bolt Food to dla klientów przede wszystkim wygoda i oszczędność czasu. Szeroki asortyment drogerii stanowi rozwiązanie, które odpowiada na codzienne potrzeby – kiedy nagle zabraknie ulubionego kremu czy pieluszek dla dziecka. Usługa sprawdzi się również w wyjątkowych sytuacjach, jak np.zakup prezentu na specjalną okazję. – To właśnie podczas takich wydarzeń, jak Dzień Kobiet, Dzień Matki czy okres Bożego Narodzenia, obserwowany jest nawet dziesięciokrotny wzrost liczby zamówień wśród użytkowników Glovo - podkreślają przedstawiciele dostawcy.

Super-Pharm, w odpowiedzi na dynamiczny rozwój swojego kanału e-commerce i rosnące zapotrzebowanie na błyskawiczną dostawę, nawiązuje współpracę z Glovo. Dzięki nowemu partnerstwu klienci zyskają jeszcze szybszy dostęp do oferty drogerii, w tym do najpopularniejszych, trendujących produktów. Hity takie jak dermokosmetyki, kosmetyki koreańskie czy wiralowe arabskie perfumy będą mogły trafić do zamawiających w rekordowo krótkim czasie, co stanowi kolejny krok w umacnianiu pozycji Super-Pharm jako lidera innowacji w sektorze health & beauty – podkreśla Monika Kolaszyńska, CEO Super-Pharm Poland.

 

Szybka dostawa w całej Polsce

Współpraca Super-Pharm z Glovo i Bolt Food obejmuje łącznie 65 sklepów w całej Polsce. Usługa jest dostępna zarówno w dużych miastach, jak i mniejszych miejscowościach czy lokalizacjach typowo turystycznych, jak np. Zakopane. 

Za pośrednictwem aplikacji można zamówić wszystkie produkty ze stacjonarnej oferty drogerii – od kosmetyków, przez produkty do makijażu, perfumy, aż po produkty dla dzieci czy artykuły dla domu – w takiej samej cenie, jak na sklepowej półce. Dodatkowo członkowie programu Klub Super-Pharm będą mogli zbierać punkty także za zakupy w aplikacji. Zamówienia zostaną dostarczone w kilkadziesiąt minut, a w wielu przypadkach czas oczekiwania na kuriera może być krótszy niż pół godziny.

Bardzo cieszy nas współpraca z partnerem o tak silnej pozycji na rynku. Od zawsze naszym celem jest, aby użytkownicy Glovo mieli dostęp do jak najszerszej oferty produktów, z czasem dostawy liczonym w minutach. Współpraca z Super-Pharm to cenne uzupełnienie naszej oferty i sygnał, że szybkie zakupy to przyszłość sektora e-commerce – komentuje Dawid Ledziński, szef q-commerce Glovo w Polsce.

Glovo pozostaje liderem segmentu delivery w Polsce, działającym w modelu multicategory i konsekwentnie rozwijającym ofertę poza gastronomią. Już co piąte zamówienie w aplikacji pochodzi z kategorii innych niż gastronomia – m.in. beauty, home & deco, produkty dla zwierząt, kwiaty czy artykuły spożywcze. O rosnącym znaczeniu tych usług świadczy tempo ich rozwoju: w 2024 roku liczba zamówień z kwiaciarni zwiększyła się niemal trzykrotnie, a w kategorii produktów dla domu ponad dwukrotnie.

Kategoria beauty rośnie w sieci

Podobny potencjał w segmencie q-commerce ma także kategoria beauty. Według Euromonitor International wartość segmentu urody i higieny osobistej w Polsce sięgnęła w 2024 roku aż 27,1 mld zł. To o 7 proc. więcej niż rok wcześniej. Jednocześnie klienci coraz częściej kupują produkty drogeryjne online – e-commerce w zeszłym roku odpowiadał już za 17,3 proc. sprzedaży kosmetyków w Polsce, podczas gdy pięć lat temu było to 10,3 proc. Jednocześnie potrzeba wygody i szybkiej dostępności sprawia, że rośnie popularność modelu szybkich dostaw.

Globalnie kategoria beauty w aplikacji Glovo rośnie w tempie dwucyfrowym – około 60 proc. rok do roku. Współpracujemy z liderami tego segmentu na wielu rynkach, dlatego szczególnie cieszy nas możliwość rozwijania tej kategorii również w Polsce. Dzięki tej współpracy wkraczamy w nową erę wygody zakupów – możliwe będzie zamówienie kosmetyków czy prezentu dla kogoś bliskiego bez konieczności wyjazdu do centrum handlowego i stania w kolejkach – dodaje Dawid Ledziński z Glovo.

Super-Pharm to wyjątkowe połączenie apteki, drogerii i perfumerii w jednym miejscu. To przestrzeń, w której każdy znajdzie coś dla siebie – zadba o swoje zdrowie, urodę i komfort. Ofertę uzupełnia profesjonalne doradztwo doświadczonych konsultantów, które jest znakiem firmowym marki.

image

Monika Kolaszyńska, Super-Pharm: Idziemy własną drogą, udało nam się stworzyć coś niezwykłego

Super-Pharm to również prężnie działający e-commerce oraz jeden z największych w Polsce programów lojalnościowych Klub Super-Pharm, zrzeszający ponad milion klientów. Marka stale się rozwija, otwierając concept store’y pod szyldem Skin & Beauty by Super-Pharm, które zapewniają najwyższy poziom usług z zakresu pielęgnacji i makijażu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
30.09.2025 14:11
Rossmann realizuje swoje obietnice. Zbliża sie otwarcie drogerii numer 2000
Wprowadzany przez Rossmanna nowy koncept drogerii ma na celu przede wszystkim ocieplenie wizerunku – dominuje w nim pastelowa, łagodna kolorystyka.Marzena Szulc

Rossmann już od początku tego roku zapowiadał, że liczba jego drogerii przekroczy magiczną liczbę 2 tysięcy sklepów do końca 2025. Wiemy już, że jubileuszowa drogeria zostanie uruchomiona jeszcze w tym roku.

Sklep będzie zaaranżowany w najnowszym koncepcie sieci, który jest już stopniowo wprowadzany w wybranych drogeriach Rossmann od początku tego roku. 

Koncept ten będzie sukcesywnie wprowadzany w całym kraju – przy okazji remodelingu działających od lat placówek bądź przy otwieraniu kolejnych, nowych drogerii.

Wprowadzany przez Rossmanna koncept drogerii ma na celu przede wszystkim ocieplenie wizerunku – dominuje w nim bowiem pastelowa, łagodna kolorystyka, drewniane elementy. W nowy sposób prezentowane są kluczowe sekcje w drogerii (np. perfumy, pielęgnacja włosów, żywność ekologiczna, artykuły dla dzieci itp.) – każda z nich ma swoją własną, dominującą kolorystykę, co ma ułatwić klientom orientację w asortymencie i zwiększenie wygody zakupów. 

image
Agata Grysiak

Wprowadzone zmiany świadczyć mają, wg Rossmanna, o rozwoju marki. – Dzięki nowemu designowi sklepu wyznaczamy nowe standardy wizualne. To nie rewolucja, ale ewolucja – widać tu dużo światła i kolorów. Atmosfera zachęca do odwiedzin, i mam nadzieję, że wielu naszych klientów również to czuje. Jestem szczególnie dumny ze sposobu, w jaki koledzy z różnych działów wspólnie opracowali i przemyśleli nowy projekt – z ogromną pasją i zaangażowaniem – mówił Raoul Rossmann, rzecznik zarządu Dirk Rossmann GmbH, przy okazji otwarcia pierwszego sklepu w nowym koncepcie w miejscowości Wennebostel.

image

Rossmann zaprezentował pierwszą drogerię w nowym koncepcie – na razie tylko Niemczech

Na cały 2025 rok Rossmann zaplanował uruchomienie w Polsce w sumie 150 drogerii – i plan ten jest jak widać realizowany krok po kroku. W roku ubiegłym Rossmannowi udało się powiększyć swoją sieć placówek w Polsce o 164 drogerie.

Rozwój sieci oraz rozbudowa asortymentu to elementy strategii, która zakłada dalsze umacnianie obecności na rynku oraz jak najlepsze, zgodne z bieżącymi trendami, dostosowanie się do potrzeb konsumentów. W czerwcu premierę miała nowa marka własna Rossmanna – Amo’ya, odpowiadająca na takie właśnie potrzeby klientów, którzy szukają szukają już nie tylko kosmetyków, ale produktów i akcesoriów, pozwalających na relaks, wypoczynek, ukojenie.

image

Rossmann reaguje na najnowsze trendy mindfulness – i tworzy w tym celu nową markę

Ta największa w Polsce sieć drogerii nie osiada na laurach, cały czas proponując konsumentom nowe promocje, akcje marketingowe, wykorzystujące coraz szerzej aplikację Rossmann oraz social media. Jest to równocześnie duży ukłon w stronę najmłodszych pokoleń konsumentów, o przyciągnięcie uwagi których Rossmann szczególnie mocno stara się w ostatnich miesiącach.

image

Rossmann z nową strategią: sieć skupia się na młodym pokoleniu

W ubiegłym roku Rossmann zwiększył zakupy towarów z krajów Unii Europejskiej i Azji, co wiąże się z koniecznością dokonywania płatności w walutach obcych. Spółka nie korzystała z opcji walutowych, co oznacza, że pozostaje wrażliwa na wahania kursów.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
29.09.2025 13:48
Drogeria DM debiutuje w Ciechanowie
Drogerie DM posiadają w Europie ponad 4 tys. punktów sprzedaży,DM mat.pras.

Ciechanów zyskuje nową przestrzeń zakupową – już we wtorek, 30 września o godzinie 9:00, swoje drzwi otworzy pierwsza w mieście drogeria DM. Sklep powstał przy ulicy Prymasa Tysiąclecia 7c i jest miejscem, w którym klienci znajdą szeroki wybór produktów do pielęgnacji, zdrowia, dla dzieci i całych rodzin, a także nowoczesne usługi foto i inspiracje kosmetyczne. DM to największa pod względem sprzedaży drogeria w Europie.

Tradycyjnie z okazji otwarcia nowej drogerii, na klientów czeka 15-procentowy rabat i prezenty-niespodzianki. Sklep w Ciechanowie to 64. drogeria w Polsce i 6. w województwie mazowieckim. Wiemy już, jak marka chce podbić serca mieszkańców kolejnego miasta.

– Ciechanów to miasto z potencjałem i silnymi tradycjami, w którym bliskość i wygoda zakupów są szczególnie ważne. Cieszymy się, że możemy zaprosić mieszkańców do pierwszej drogerii dm w regionie. Wierzymy, że dzięki szerokiej ofercie i jasnej, przyjaznej aranżacji wnętrza klienci poczują się u nas jak u siebie – mówi Ewa Makowska, kierowniczka regionalna DM w Polsce.

Jak zawsze z okazji otwarcia, drogeria przygotowała dla klientów wiele atrakcji – dla klientów w każdym wieku (poczęstunek, konferansjer, zabawy dla dzieci). Przy zakupach za okazaniem ulotki otwarciowej będzie można otrzymać prezenty i zestaw mini-produktów.

Przez pierwsze dni po otwarciu na klientów czekać będzie powitalny 15-procentowy rabat oraz kremowy żel pod prysznic marki własnej Balea.

Nowa drogeria w Ciechanowie oferuje 504 mkw. powierzchni sprzedaży, a jej aranżacja sprzyja wygodnym zakupom: szerokie alejki, jasne wnętrza i dekoracyjne oznaczenia pomagają w orientacji. Na klientów czeka m.in. 13 szaf makijażowych, w tym dwie z markami własnymi DM, wyspa Inspiracji z najmodniejszymi trendami kosmetycznymi, szeroka oferta zapachów Lattafa i kosmetyków koreańskich. Do tego bogaty dział dziecięcy, aż trzy stanowiska foto-kiosków z możliwością wydruku zdjęć, personalizowanych naklejek, kubków czy fotoksiążek. W sklepie dostępna będzie także ekspresowa usługa wykonania zdjęć biometrycznych i skanowania dokumentów, czy odbioru zakupów wcześniej zamówionych online. Warto zwrócić uwagę na stację do darmowego pakowania prezentów. 

Rodzice na miejscu do dyspozycji mają przewijak z zapasem pieluch marki własnej babylove, ławeczkę do odpoczynku, bezpłatny dystrybutor z wodą. Dla najmłodszych dm przygotował bujanego konika oraz małe wózki zakupowe.

Drogerie DM posiadają w Europie ponad 4 tys. punktów sprzedaży, w których zatrudnionych jest ponad 89 tys. osób. W roku obrotowym 2023/2024 DM odnotował sprzedaż w wysokości 17,74 mld euro, wygenerowaną łącznie we wszystkich 14 krajach europejskich. 

W tym samym okresie w Niemczech ponad 60 tys. pracowników wygenerowało sprzedaż na poziomie 12,47 mld euro. DM po raz kolejny została wybrana przez klientów najpopularniejszą drogerią w ankiecie Kunden Monitor 2024.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
01. październik 2025 12:32