StoryEditor
E-commerce
30.01.2023 00:00

Grupa Alibaba osiągnęła 134,567 mld dolarów przychodu w 2022 r.

Alibaba umacnia swoją pozycję w świecie ecommerce, osiągają satysfakcjonujące wyniki finansowe pomimo trudności związanych z sytuacją polityczną w Chinach i pandemią COVID-19. / Wikimedia Commons
Roczne przychody Alibaba w 2022 r. wyniosły 134,567 mld dolarów, co stanowi wzrost o 22,91 proc. w stosunku do 2021 r. Roczny dochód netto Alibaba w 2022 roku natomiast wyniósł 9,774 miliarda dolarów. Na tej popularnej platformie e-commerce znajdują się miliony ofert produktów kosmetycznych, wellness, akcesoriów urodowych i wyposażenia salonów kosmetycznych.

Alibaba Group Holding Ltd. raportuje bardziej obiecujące wyniki finansowe niż w zeszłym roku. Roczne przychody Alibaba w 2022 r. wyniosły 134,567 mld dolarów, co stanowi wzrost o 22,91 proc. w stosunku do 2021 r.; roczny dochód netto Alibaba w 2022 roku natomiast wyniósł 9,774 miliarda dolarów, co jest obiecującym wynikiem w obliczu rosnących problemów grupy.

Doniesienia prasowe na temat grupy sugerują, że możemy się spodziewać znacznych wydatków Alibaba na rzecz poszerzenia swoich inwestycji; Alibaba Group Holding Ltd. rzekomo zainwestuje w Turcji ponad 1 miliard dolarów w centrum logistyczne na lotnisku w Stambule i centrum danych w pobliżu stolicy Turcji. Ta inwestycja może znacznie polepszyć doświadczenie zakupowe zarówno klientów B2B, jak i B2C rekrutujących się z Europy i Bliskiego Wschodu.

Dwa największe chińskie platformy zakupowe należące Alibaba, Taobao i Tmall, obsługują odpowiednio transakcje między konsumentem a konsumentem. Obydwie generują większość swoich dochodów z wyższych marży notowań i opłat transakcyjnych. Jednak pandemia COVID-19 i przeciwności makroekonomiczne ograniczały wzrost obu platform w ciągu ostatniego roku, podczas gdy chińskie organy antymonopolowe nadal potęgują tę presję, zakazując zawierania wyłącznych umów Alibaba z handlowcami, zmuszając firmę do ograniczenia agresywnych promocji i ściśle kontroluje jej przeszłe i przyszłe przejęcia.

Ekosystem detaliczny Alibaba obejmuje również rosnącą mieszankę niskomarżowych biznesów – w tym platformę B2B Alibaba.com, transgraniczne platformy sprzedażowe AliExpress i Kaola, tradycyjne sklepy spożywcze Freshippo, oraz jednostki logistyczne Cainiao. Alibaba w coraz większym stopniu polega na tych niskomarżowych firmach, aby zwiększyć swoje całkowite przychody z handlu i zrównoważyć wolniejszy wzrost Taobao i Tmall. Alibaba nie prowadzi sprzedaży bezpośredniej i nie posiada własnych magazynów. Chociaż w zeszłym roku presja regulacyjna na Alibaba w Chinach słabła, firma miała do czynienia z kolejnym ewoluującym zagrożeniem. Musiała bowiem stawić czoła silnej konkurencji w swojej bazowej krajowej działalności e-commerce ze strony takich firm jak JD.com Inc., Pinduoduo Inc. i ByteDance Ltd.
 

Przykładowa oferta w serwisie Alibaba

Spektakularna passa Alibaby gwałtownie się skończyła, gdy Pekin postanowił podciąć skrzydła większości firm Big Tech w Chinach, a wszystko to w imię ograniczenia „nieuporządkowanej ekspansji” kapitału. Do pierwszych trzech kwartałów ubiegłego roku siła robocza Alibaby skurczyła się o około 15 tys. pracowników. Podobnie jak reszta chińskich firm, Alibaba zmaga się nie tylko z nieprzewidywalnym reżimem, ale także z polityką Covid Zero i kryzysem konsumenckim, który wystawił na próbę stabilność drugiej co do wielkości gospodarki świata. Alibaba oficjalnie obwinia wybuch pandemii Covid-19 w Chinach za spadek przychodów, twierdząc, że krajowy biznes e-commerce został dotknięty związanymi z pandemią zakłóceniami w łańcuchach dostaw i logistyce w kwietniu i maju (około dwóch trzecich rocznych przychodów Alibaby pochodzi z handlu w Chinach).

Alibaba Group Holding Ltd. działa w następujących segmentach biznesowych: China Commerce, International Commerce, Local Consumer Services, Cainiao, Cloud, Digital Media and Entertainment oraz Innovation Initiatives i Others. Segment Core Commerce tworzą platformy działające w handlu detalicznym i hurtowym. Firma została założona przez Chung Tsai i Yun Ma 28 czerwca 1999 r., a jej główna siedziba znajduje się w Hangzhou w Chinach.

Czytaj także: Alibaba trafił na amerykańską czarną listę firm ułatwiających piractwo

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
20.05.2024 16:05
Sklep online HalfPrice zakończył działalność. Prezes CCC: to była prowizorka.
Sklep w modelu off-price zniknął z sieci.HalfPrice
Pod koniec kwietnia tego roku internetowy sklep HalfPrice zakończył swoją działalność. Grupa CCC postanowiła skoncentrować się na bardziej rentownym biznesie stacjonarnym. Dariusz Miłek, prezes CCC, podczas konferencji wynikowej stwierdził, że prowadzenie e-commerce w modelu przecenowym było problematyczne dla relacji z markami.

Dariusz Miłek dodał, że obecność przecen w internecie nie była dobrze odbierana przez niektórych dostawców produktów. Wyjaśnił, że obniżki cen widoczne online nie były po myśli marek.

CCC dąży do stworzenia zamkniętego obiegu produktów w grupie. Artykuły, które nie zostaną sprzedane na czas w sklepach CCC, eObuwie i Modivo, są kierowane do kanału off-price, który pomaga grupie pozbyć się końcówek serii. W pierwszym kwartale 2024 roku przychody z segmentu HalfPrice w grupie CCC wzrosły do 371 milionów zł, co stanowi wzrost o 48 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Spółka podała, że wzrost ten był wspierany przez rozwój sieci sklepów stacjonarnych (+28 proc. rocznie) oraz kontynuowany wzrost sprzedaży w sklepach LfL (+12 proc.).

Jak powiedział Miłek,

U nas była to troszkę prowizorka i zdecydowałem się zamknąć ten kanał, ale nie mówię, że my do tego kanału nie wrócimy, kiedy będziemy bardziej dojrzałą organizacją. Dziś musimy się skupić na operacjach sklepowych i ekspansji szyldu HalfPrice.

Kilka tygodni temu na stronie HalfPrice pojawił się następujący komunikat:

Drogi Kliencie,

Z dniem 01.04.2024 r. sklep online halfprice.eu zostanie zamknięty. Jeżeli posiadasz Konto Klienta, możesz dokonywać w nim zakupów do dnia 31.03.2024 r. włącznie. Po tym dniu w dalszym ciągu dostępne będzie też wsparcie dla Klientów, którzy złożyli zamówienia - zwroty i reklamacje będą rozpatrywane zgodnie z regulaminem sklepu. Zapraszamy do sklepów stacjonarnych HalfPrice w Polsce i za granicą, które w tym roku otwierać się będą w kolejnych lokalizacjach.

Na koniec kwietnia 2024 roku pod szyldem HalfPrice funkcjonowało 129 sklepów stacjonarnych, o 28 więcej niż rok wcześniej. W pierwszym kwartale otwarto 6 nowych salonów, a w całym roku Grupa CCC planuje otworzyć ponad 30 nowych sklepów tej marki. HalfPrice towarowało się bogatą ofertą produktów kosmetycznych, obejmującą wszystkie główne kategorie, od pielęgnacji skóry po kosmetyki do makijażu i perfumy. W asortymencie sklepu można było znaleźć produkty renomowanych marek, takich jak Natura Siberica, znana z naturalnych składników i ekologicznego podejścia, Ardell, STR8, czy elegancki i rozpoznawalny na całym świecie brand Hugo Boss.

Czytaj także: Zaskakujący ruch sieci HalfPrice. Zamyka sklep online

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
16.05.2024 12:52
Katarzyna Nosowska ambasadorką akcji Zalando “Najlepiej Ci w byciu sobą”
Zalando
Zalando, europejska platforma e-commerce, rusza z nową kampanią "Najlepiej Ci w byciu sobą", której ambasadorką jest artystka i piosenkarka Katarzyna Nosowska. Kampania promuje autentyczność poprzez modę i zachęca do porzucenia tego, co nam nie odpowiada, na rzecz wyboru rzeczy naprawdę dla nas istotnych.

Katarzyna Nosowska, polska wokalistka i twarz kampanii, jest znana ze swojego unikalnego i bezkompromisowego stylu, idealnie oddającego ideę „Najlepiej Ci w byciu sobą”. Pokazuje, jak świętować dojrzałość, która przynosi pewność siebie i zaufanie do własnych decyzji. W kampanii zaprezentowano wiosenne stylizacje wybrane spośród tysięcy marek dostępnych na Zalando, odpowiednie na różne okazje, uwzględniając zmienną polską pogodę.

Za strategię i koncepcję kreatywną kampanii odpowiadała agencja 180heartbeats + JUNG v.MATT, natomiast za realizację – studio Shoot Me Visual Artists. Reżyserią wszystkich reklam zajął się Arek Nowakowski, a agencja Lettly była odpowiedzialna za zarządzanie talentami.

Założone w 2008 roku w Berlinie, Zalando rozwija paneuropejską platformę e-commerce dla produktów z sektora modowego i lifestyle, koncentrując się na dwóch głównych obszarach wzrostu: B2C i B2B. W sektorze B2C Zalando oferuje doświadczenie zakupowe z szerokim wyborem marek modowych i lifestyle‘owych dla około 50 milionów aktywnych klientów na 25 rynkach. W obszarze B2B Zalando wykorzystuje swoją infrastrukturę logistyczną, oprogramowanie i usługi, aby wspierać marki i detalistów w prowadzeniu i rozwijaniu ich biznesu e-commerce zarówno na platformie Zalando, jak i poza nią.

Czytaj także: Zalando łączy siły z organizacją walczącą z neonazizmem, by rugować ze swojej oferty nienawistne „psie gwizdki”

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. maj 2024 05:02