StoryEditor
E-commerce
23.05.2023 00:00

Karol Czupryński dołącza do Zarządu Empik Group jako Chief Commercial Officer

Karol Czupryński został nowym Chief Commercial Officerem w zarządzie sieci Empik. / Shutterstock
Karol Czupryński został powołany na stanowisko Chief Commercial Officer w Zarządzie Empik Group. W swojej roli jako CCO w Empik, Czupryński odpowiada za omnikanałowe zarządzanie kategorią produktową oraz dział zakupów. Dzięki strategicznemu wykorzystaniu zarówno kanałów stacjonarnych, jak i online, jego zespół ma stworzyć wyjątkowe i inspirujące doświadczenia zakupowe dla klientów.

Sieć sklepów Empik poinformowała o nowej osobie w zarządzie; jest nią Karol Czupryński, nowy Chief Commercial Officer. Na swoim nowym stanowisku będzie odpowiadał za dział zakupów oraz za zarządzanie kategorią produktową w omnichannel.

- Chcemy, by nasza multikategoryjna oferta pełna nowości i nietuzinkowych produktów poszerzała horyzonty klientów — powiedział Czupryński w poście na Linkedin. - Empik to marka z mocną pozycją i silnymi fundamentami, ale jednocześnie ogromnym potencjałem dalszego wzrostu, który będziemy mogli wspólnie w kolejnych latach realizować. 
 


Przez prawie trzy lata Karol Czupryński pracował w Grupie Allegro, gdzie przez ostatnie pół roku zajmował się ekspansją zagraniczną, a wcześniej był commercial directorem. Przed dołączeniem do Allegro, Czupryński przez 4,5 roku pracował w Boston Consulting Group, gdzie zajmował stanowisko szefa obszaru konsumenckiego i handlowego w Polsce. Wcześniej spędził 10 lat w Procter & Gamble, gdzie pełnił funkcje brand managera i global brand managera w niektórych kategoriach produktowych. Od jesieni 2019 roku jest członkiem rady nadzorczej firmy carsharingowej Panek.

Według badania Santander Consumer Banku Empik jest trzecią najpopularniejszą platformą zakupową dla Polaków (40 proc. respondentów dokonało na niej zakupów). Empik, poza książkami, filmami i muzyką oferuje już od jakiegoś czasu produkty kosmetyczne znanych marek w dziale Zdrowie i Uroda; na wirtualnych półkach konsumenci i konsumentki znajdą perfumy Versace i Kenzo, pielęgnację Holika Holika czy kosmetyki do makijażu Revlon i Paese.

Czytaj także: Już 75 proc. Polaków kupuje na największych platformach zakupowych

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
15.09.2025 12:30
Vinted to najtańszy serwis kurierski? Ekonomista: Spodziewajmy się podwyżki cen.
Jak najtaniej wysłać paczkę? ”Vintedem”.Canva/Vinted

W Holandii i Francji ujawniono przypadki nadużyć związanych z usługą taniej wysyłki na platformie Vinted. Jak ustaliły redakcje AD.nl, France Info i Le Parisien, część użytkowników wykorzystuje system do przesyłania paczek do siebie lub rodziny, omijając w ten sposób droższe usługi pocztowe i kurierskie. Mechanizm jest prosty – wystarczy wystawić przedmiot za symboliczną kwotę, a następnie znajomy „kupuje” go i opłaca transport. Dzięki temu można wysłać paczki zagraniczne za 5–6 euro, podczas gdy standardowe usługi kurierskie kosztują wielokrotnie więcej.

Vinted potwierdził, że ma świadomość problemu i podjął działania w celu ograniczenia nadużyć. Jak informuje spółka, konta łamiące regulamin zostały usunięte lub zablokowane. „Nawet jeśli skala zjawiska jest marginalna, tego typu praktyki podważają zaufanie pomiędzy użytkownikami i mogą wpływać na jakość całego doświadczenia na platformie” – przekazała firma w rozmowie z AD.nl. Praktyka jest również znana i powszechna w Polsce.

Na proceder zareagowały również firmy kurierskie współpracujące z Vinted, które nie kryły zaskoczenia. Dla operatorów oznacza to bowiem nieuczciwą konkurencję wobec własnych usług w tradycyjnym modelu B2C. Koszty wysyłek w ramach Vinted są bowiem negocjowane w ramach taniej umowy B2B, co znacząco obniża stawki dla użytkowników końcowych.

Ekspert ds. logistyki i transportu, prof. Roel Gevaers z Uniwersytetu w Antwerpii, ostrzegł w rozmowie z Retail Detail, że jeśli nadużycia będą się nasilać, firmy kurierskie mogą zdecydować się na podniesienie cen. Jego zdaniem w dłuższej perspektywie takie działania mogą wpłynąć nie tylko na koszty przesyłek w Vinted, ale też na cały rynek usług kurierskich w Europie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
11.09.2025 15:16
Sephora wprowadza ekspresową dostawę kosmetyków z Uber Eats
Sephora wprowadzając nową usługę chce mocniej zaangażować klientów i związać ich ze swoją marką.wiadomoscikosmetyczne.pl

Sephora, należąca do koncernu LVMH, uruchomiła w Stanach Zjednoczonych nową usługę dostawy kosmetyków na żądanie we współpracy z Uber Eats. To pierwsza prestiżowa sieć beauty dostępna w amerykańskiej wersji aplikacji do zamawiania jedzenia. Usługa obejmuje setki lokalizacji Sephory w Ameryce Północnej i pozwala klientom zamawiać produkty z kategorii makijażu, pielęgnacji skóry, zapachów, pielęgnacji włosów i wellness. Czas dostawy może wynosić zaledwie 25 minut.

Nowa opcja jest dostępna zarówno dla klientów w USA, jak i w Kanadzie. Dodatkowo uczestnicy programu lojalnościowego Beauty Insider mogą powiązać swoje konta z Uber Eats, aby zbierać punkty przy każdym zamówieniu. To oznacza, że nawet szybkie zakupy – od uzupełniania podstawowych produktów po prezenty kupowane w ostatniej chwili – mogą przynosić dodatkowe korzyści.

Sephora i Uber Eats podkreślają, że współpraca odpowiada na zmieniające się potrzeby konsumentów, którzy oczekują łatwego i natychmiastowego dostępu do ulubionych marek. Aby zachęcić do skorzystania z nowej usługi, Uber Eats oferuje 10 USD zniżki przy pierwszym zamówieniu o wartości co najmniej 50 dolarów. Promocja obowiązuje do 30 października 2025 r.

Sephora nie jest jedyną siecią beauty, która testuje współpracę z platformami dostaw jedzenia w celu rozszerzenia swojej obecności rynkowej. Partnerstwo z Uber Eats wpisuje się w rosnący trend integracji handlu detalicznego z szybkimi usługami dostaw, które mają nie tylko zwiększać wygodę zakupów, lecz także budować lojalność klientów w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
15. wrzesień 2025 14:16