StoryEditor
E-commerce
15.02.2023 00:00

Koncept sexual wellness nabiera tempa: Glovo dowozi drogerię erotyczną

Produkty takie jak olejki i świece do masażu, lubrykanty czy reszta drogerii erotycznej budzi coraz mniejsze zdziwienie w koszykach aplikacji oferujących dowóz. / Dainis Graveris via Unsplash
Z okazji minionych już walentynek różne sieci, franczyzy i serwisy robią podsumowania wyników sprzedażowych – w tym Glovo, które dołączyło do oferty produkty z kategorii drogerii erotycznej.

Glovo to serwis umożliwiający zamówienie dowolnych niedużych gabarytowo zakupów z dostawą do domu, w co wliczają się produkty spożywcze, jedzenie na wynos, kosmetyki, prasa, a także, jak wynika z ostatnich doniesień – drogeria erotyczna. Według danych Glovo, w Polsce jednym z najczęściej zamawianym w kategorii produktem są lubrykanty na bazie wody. Aktualnie z dostawcą współpracują sklepy w Warszawie i Trójmieście.

Polacy są coraz bardziej otwarci na tematy związane z seksualnością, szukają nowych informacji, doświadczeń i akcesoriów. (…) My też chcemy się otwierać na nowe możliwości, dlatego zdecydowaliśmy się na współpracę z Glovo i szybkie dostawy online. Doceniamy wygodę i krótki czas dostaw przez aplikację – powiedziała Marta Mielniczuk z Sex Shop Pleasure w Gdyni portalowi AdMonkey.

Postępująca liberalizacja zarówno konsumentów, jak i dostawców i dystrybutorów napędza sektor sexual wellness i powoduje, że produkty z tej kategorii coraz śmielej pojawiają się na wirtualnych i realnych półkach drogerii i sklepów – chociaż czasem nadal są chowane w kategorii "Zdrowie". W zeszłym roku z perfumeriami Sephora nawiązała współpracę luksusowa marka Coco de Mer, a wielkość amerykańskiego rynku usług związanych z sexual wellness została wyceniona na 10,3 miliarda dolarów w 2021 roku. W Polsce najbardziej popularnymi markami pojawiającymi się w drogeriach i perfumeriach są Durex, Skyn, Unimil i New Caress. Wschodzącymi graczami są Your Kaya, Bijoux Indiscrets i Tenga.

Czytaj także: Mintel: piękno „na receptę” i nowe reguły zaangażowania konsumentów będą kluczowe w 2023 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
20.05.2024 16:05
Sklep online HalfPrice zakończył działalność. Prezes CCC: to była prowizorka.
Sklep w modelu off-price zniknął z sieci.HalfPrice
Pod koniec kwietnia tego roku internetowy sklep HalfPrice zakończył swoją działalność. Grupa CCC postanowiła skoncentrować się na bardziej rentownym biznesie stacjonarnym. Dariusz Miłek, prezes CCC, podczas konferencji wynikowej stwierdził, że prowadzenie e-commerce w modelu przecenowym było problematyczne dla relacji z markami.

Dariusz Miłek dodał, że obecność przecen w internecie nie była dobrze odbierana przez niektórych dostawców produktów. Wyjaśnił, że obniżki cen widoczne online nie były po myśli marek.

CCC dąży do stworzenia zamkniętego obiegu produktów w grupie. Artykuły, które nie zostaną sprzedane na czas w sklepach CCC, eObuwie i Modivo, są kierowane do kanału off-price, który pomaga grupie pozbyć się końcówek serii. W pierwszym kwartale 2024 roku przychody z segmentu HalfPrice w grupie CCC wzrosły do 371 milionów zł, co stanowi wzrost o 48 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Spółka podała, że wzrost ten był wspierany przez rozwój sieci sklepów stacjonarnych (+28 proc. rocznie) oraz kontynuowany wzrost sprzedaży w sklepach LfL (+12 proc.).

Jak powiedział Miłek,

U nas była to troszkę prowizorka i zdecydowałem się zamknąć ten kanał, ale nie mówię, że my do tego kanału nie wrócimy, kiedy będziemy bardziej dojrzałą organizacją. Dziś musimy się skupić na operacjach sklepowych i ekspansji szyldu HalfPrice.

Kilka tygodni temu na stronie HalfPrice pojawił się następujący komunikat:

Drogi Kliencie,

Z dniem 01.04.2024 r. sklep online halfprice.eu zostanie zamknięty. Jeżeli posiadasz Konto Klienta, możesz dokonywać w nim zakupów do dnia 31.03.2024 r. włącznie. Po tym dniu w dalszym ciągu dostępne będzie też wsparcie dla Klientów, którzy złożyli zamówienia - zwroty i reklamacje będą rozpatrywane zgodnie z regulaminem sklepu. Zapraszamy do sklepów stacjonarnych HalfPrice w Polsce i za granicą, które w tym roku otwierać się będą w kolejnych lokalizacjach.

Na koniec kwietnia 2024 roku pod szyldem HalfPrice funkcjonowało 129 sklepów stacjonarnych, o 28 więcej niż rok wcześniej. W pierwszym kwartale otwarto 6 nowych salonów, a w całym roku Grupa CCC planuje otworzyć ponad 30 nowych sklepów tej marki. HalfPrice towarowało się bogatą ofertą produktów kosmetycznych, obejmującą wszystkie główne kategorie, od pielęgnacji skóry po kosmetyki do makijażu i perfumy. W asortymencie sklepu można było znaleźć produkty renomowanych marek, takich jak Natura Siberica, znana z naturalnych składników i ekologicznego podejścia, Ardell, STR8, czy elegancki i rozpoznawalny na całym świecie brand Hugo Boss.

Czytaj także: Zaskakujący ruch sieci HalfPrice. Zamyka sklep online

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
16.05.2024 12:52
Katarzyna Nosowska ambasadorką akcji Zalando “Najlepiej Ci w byciu sobą”
Zalando
Zalando, europejska platforma e-commerce, rusza z nową kampanią "Najlepiej Ci w byciu sobą", której ambasadorką jest artystka i piosenkarka Katarzyna Nosowska. Kampania promuje autentyczność poprzez modę i zachęca do porzucenia tego, co nam nie odpowiada, na rzecz wyboru rzeczy naprawdę dla nas istotnych.

Katarzyna Nosowska, polska wokalistka i twarz kampanii, jest znana ze swojego unikalnego i bezkompromisowego stylu, idealnie oddającego ideę „Najlepiej Ci w byciu sobą”. Pokazuje, jak świętować dojrzałość, która przynosi pewność siebie i zaufanie do własnych decyzji. W kampanii zaprezentowano wiosenne stylizacje wybrane spośród tysięcy marek dostępnych na Zalando, odpowiednie na różne okazje, uwzględniając zmienną polską pogodę.

Za strategię i koncepcję kreatywną kampanii odpowiadała agencja 180heartbeats + JUNG v.MATT, natomiast za realizację – studio Shoot Me Visual Artists. Reżyserią wszystkich reklam zajął się Arek Nowakowski, a agencja Lettly była odpowiedzialna za zarządzanie talentami.

Założone w 2008 roku w Berlinie, Zalando rozwija paneuropejską platformę e-commerce dla produktów z sektora modowego i lifestyle, koncentrując się na dwóch głównych obszarach wzrostu: B2C i B2B. W sektorze B2C Zalando oferuje doświadczenie zakupowe z szerokim wyborem marek modowych i lifestyle‘owych dla około 50 milionów aktywnych klientów na 25 rynkach. W obszarze B2B Zalando wykorzystuje swoją infrastrukturę logistyczną, oprogramowanie i usługi, aby wspierać marki i detalistów w prowadzeniu i rozwijaniu ich biznesu e-commerce zarówno na platformie Zalando, jak i poza nią.

Czytaj także: Zalando łączy siły z organizacją walczącą z neonazizmem, by rugować ze swojej oferty nienawistne „psie gwizdki”

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. maj 2024 21:52