
Jak podkreśliła Patrycja Sass-Staniszewska biorąca udział w debacie „Zero waste retail. Zrównoważony handel przyszłości” podczas Retail & FMCG Congress 2021, 88 proc. konsumentów dostrzega nieekologiczne praktyki e-commerce. Wielu z nich jest gotowych dopłacić za bardziej zielone opakowania, a 40 proc. zapewnia, że mogłoby poczekać dłużej na dowóz zakupów, aby ich przesyłka została dostarczona wraz z innymi, po to by zmniejszyć emisję CO2 – podały wiadomoscihandlowe.pl
Podczas pandemii nastąpił ogromny wzrost zakupów online, także w obszarze e-grocery.
– Obecnie 80 proc. konsumentów robi zakupy w kanale e-commerce. W czasie pandemii nastąpił 30 proc. skok. To efekt m.in. tego, że e-grocery stał się dostępny niemal wszędzie, a wcześniej był skierowany w zasadzie do mieszkańców Warszawy. I choć mówi się, że handel internetowy jest najbardziej zielony, to e-sklepy wciąż mają dużo do zrobienia w kontekście ekologicznych opakowań i dostaw – zwróciła uwagę Patrycja Sass-Staniszewska.