StoryEditor
E-commerce
11.07.2020 00:00

Kosmetyczne nowości na lato - czytaj nas także w wersji online

Trendy eko, wskazówki dla branży kosmetycznej na postcovidowską przyszłość, kosmetyczne nowości na lato – to wszystko znajdziecie w najnowszym wydaniu „Wiadomości Kosmetycznych", które, oprócz wersji drukowanej, jest także bezpłatnie dostępne do pobrania w wersji online. 

Kosmetyki do makijażu, lakiery do paznokci, lekkie kremy, preparaty do opalania – wszyscy czekaliśmy na to, żeby było jak dawniej, żeby stały się nam potrzebne i żeby chciało się nam ich używać. Branża może odetchnąć z ulgą, tak się stało – letni sezon rządzi się swoimi prawami, kobiety ruszyły na zakupy, choć echo koronawirusa ciągle gdzieś wybrzmiewa.

Niewiele osób jest dziś skłonnych powiedzieć, jak w dłuższej perspektywie pandemia wpłynie na rynek kosmetyczny. Wzbraniają się przed wiążącymi opiniami producenci i detaliści. – Będzie się on zmieniał w sposób nieprzewidywalny – powiedział Henryk Orfinger, wiceprezes Grupy Dr Irena Eris w obszernym wywiadzie, który możecie przeczytać na naszym portalu. Dlaczego sytuacja jest nieprzewidywalna? Bo jest wiele zmiennych, a najważniejszym czynnikiem są zachowania konsumentów – czy i na co będą chcieli wydawać pieniądze.

 
 
 
 
 

Agnieszka Mosurek-Zava, CEO Douglas Poland & CEE Region, uważa, że z pewnością będziemy mieć do czynienia z nowymi zwyczajami zakupowymi. – Klienci już teraz decydują się na mniej impulsywne, bardziej przemyślane zakupy. Zauważamy też, że chcą wspierać mniejsze lokalne marki tworzone przez małe firmy, a w swoich wyborach zwracają uwagę na przestrzeganie przez nie zasad społecznej odpowiedzialności. Zainteresowania klientów przesuwają się też w kierunku pielęgnacji i suplementów diety – mówi szefowa Douglasa w Polsce w wywiadzie pt. „Omnichannel pomógł nam łagodniej przejść przez kryzys”, który znajdziecie w najnowszym wydaniu „Wiadomości Kosmetycznych".

Nie słabnie zainteresowanie kosmetykami naturalnymi, certyfikowanymi. Wegańskie formuły coraz odważniej wkraczają do wszystkich kategorii kosmetycznego rynku. Znajduje to odzwierciedlenie w nowościach zapowiadanych w segmencie makijażu. Tutaj naturalne, roślinne składniki pełnią już nie tylko funkcję pielęgnacyjną, ale także antywirusową i antybakteryjną. O tym trendzie wspominamy w tekście „Modny makijaż? Naturalny i wegański”.

Badacze analizujący światowe trendy wskazują, że konsumenci staną się jeszcze bardziej krytyczni, będą dyktować, jakich produktów i usług oczekują od firm z branży kosmetycznej. Aby sprostać tym oczekiwaniom, standardem staną się kosmetyki z przejrzystymi składami. Na co jeszcze będą zwracać uwagę konsumenci i jakie zjawiska zdominują rynek beauty dowiecie się z opracowania „Wymagający konsumenci przestaną słuchać infuencerów”, w którym agencja badawcza Mintel udziela producentom kosmetyków wskazówek na przyszłość.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
04.07.2025 10:25
Alibaba przeznaczy 50 mld juanów na kupony chcąc utrzymać pozycję lidera e-commerce
Chiński gigant nakłada presję na globalną konkurencję.Shutterstock

Chiński gigant technologiczny Alibaba ogłosił, że w ciągu najbliższego roku rozdysponuje kupony i vouchery o łącznej wartości 50 miliardów juanów, czyli około 6,98 miliarda dolarów amerykańskich. Program zachęt ma na celu pobudzenie aktywności konsumenckiej i handlowej na platformach e-commerce i dostawczych grupy, takich jak Tmall i Taobao.

Decyzja zapadła w odpowiedzi na rosnącą konkurencję na rynku krajowym – szczególnie w sektorach dostaw jedzenia i handlu internetowego. W ostatnim czasie JD.com znacznie poszerzyło swoją obecność, a mniejsze platformy również coraz śmielej sięgają po klientów. Działania Alibaby mają zatrzymać użytkowników i sprzedawców w obrębie własnych ekosystemów sprzedażowych.

Dla branży kosmetycznej i produktów do pielęgnacji ciała program ten oznacza większą presję cenową. Liczne marki działające na Tmallu i Taobao będą musiały konkurować nie tylko jakością, lecz także agresywnymi promocjami, by przyciągnąć klientów w okresach zwiększonego ruchu wynikającego z kampanii zniżkowych. Zwiększy się też znaczenie strategii marketingowych dopasowanych do kampanii kuponowych.

Równolegle Alibaba rozwija swoją infrastrukturę chmurową w Azji Południowo-Wschodniej. W tym tygodniu otwarto trzeci ośrodek danych w Malezji, a w październiku ruszy kolejny na Filipinach. W Singapurze firma uruchomiła centrum rozwoju sztucznej inteligencji, które ma wspierać biznesy w wykorzystywaniu aplikacji chmurowych i narzędzi uczenia maszynowego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
30.06.2025 14:30
Logistyczna precyzja na miarę XXI wieku – jak Notino dostarcza kosmetyki w rekordowym tempie
Nowy magazyn został zaprojektowany tak, by zoptymalizować proces pakowania przesyłek.Agata Grysiak

Rynek e-commerce przyspiesza z każdym rokiem, a klienci coraz częściej uznają dostawę w 48–72 h za standard. Notino – największy internetowy sprzedawca kosmetyków i produktów zdrowotnych w Europie – odpowiedziało na ten trend, projektując system, który potrafi zamknąć cały łańcuch od kliknięcia „Kup teraz” do doręczenia paczki nawet w mniej niż trzy dni.

image
Robot pomagający pracownikom i pracownicom pakować zamówienia.
Agata Grysiak
Zaraz po zatwierdzeniu transakcji zamówienie trafia do inteligentnego systemu sterującego ruchem w sieci magazynów. Algorytmy w czasie rzeczywistym analizują kolejność kompletacji, obłożenie linii pakujących oraz dostępność kurierów, co skraca „czas przestoju” do minut zamiast godzin. Dzięki temu już na początku drogi każda paczka uzyskuje priorytetowe okno transportowe, kluczowe dla dostawy w mniej niż 72 godziny.

Fundamentem sukcesu jest ultranowoczesne centrum dystrybucji uruchomione w Polsce w 2024 r. Hala o powierzchni 25 000 mkw mieści aż 9 km regałów, na których w szczycie może równocześnie znajdować się ponad 300 000 produktów. Już w pierwszych 12 miesiącach obiekt obsłużył 6,5 milionów zamówień, czyli średnio ponad 17 800 paczek dziennie.

Jak powiedział Wiadomościom Kosmetycznym Marcin Niestatek, Head of Warehouse w magazynie w Głuchowie pod Łodzią, 

największym wyzwaniem przy projektowaniu procesu, od inboundu do outboundu, było to, że wszystko szło zgodnie z flow. Wykorzystanie do maksimum przestrzeni również było sporą próbą kompetencji, bo jak wiadomo - miejsce kosztuje. Nasi koledzy z business development mają swój know-how, dzielą się tym z nami, obserwują, co się dzieje w innych magazynach i implementują najlepsze praktyki u nas.

Centrum w Polsce przetwarza 60 proc. całego wolumenu magazynowego firmy i obsługuje rynki o łącznym udziale 15 proc. w przychodach Notino w roku finansowym 2023/2024. Z jednego miejsca wychodzą przesyłki nie tylko na terenie kraju, lecz także do Niemiec, Skandynawii, państw bałtyckich oraz Ukrainy – razem kilkanaście tysięcy kilometrów tras dziennie.

image
Dwunastometrowe regały w magazynie w Głuchowie.
Agata Grysiak

Na linii pakującej działają moduły automatycznego kompletowania, pakowania i etykietowania, zdolne obsłużyć do 1 200 paczek na godzinę. Jeżeli klient wybrał personalizację, produkt przechodzi przez stanowisko grawerowania laserowego bez wydłużania cyklu. System Cubiscan mierzy każdą paczkę co do milimetra, ograniczając ilość „powietrza” w opakowaniach nawet o 30 proc. Dodatkowa kontrola rentgenowska podnosi bezpieczeństwo, a algorytmy wyboru przewoźnika analizują punkt docelowy, masę i wymiary, aby dobrać najszybszą z ponad 50 możliwych tras kurierskich. Dzięki temu Notino zamyka logistyczną pętlę z precyzją godną szwajcarskiego zegarka, a liczby potwierdzają, że szybkość i skala mogą iść w parze.

Zobacz też: Notino w europejskiej czołówce platform e-commerce

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
06. lipiec 2025 01:44