StoryEditor
E-commerce
24.11.2021 00:00

Notino weszło do Irlandii i krajów bałtyckich

Notino, czeski gigant handlu kosmetykami, rozszerzył swoją działalność o kolejne europejskie rynki: Irlandię, Estonię, Łotwę oraz Litwę. Oznacza to, że oferuje swoje usługi już w 28 krajach europejskich. W przyszłym roku, w ramach dalszej ekspansji internetowej drogerii planowana jest rozbudowa sieci centrów dystrybucyjnych. W najbliższych planach drogerii jest także rozwijanie kategorii zdrowie – jeszcze w tym roku w ofercie sklepu internetowego w Czechach, pojawi się szeroka gama wyrobów medycznych, leków dostępnych bez recepty, witamin czy odżywek i suplementów dla sportowców.  

– Ekspansja na rynki zagraniczne zawsze wymaga dużego nakładu pracy i wiąże się z wieloma wyzwaniami, jak zapoznanie się z lokalnym systemem prawnym, opracowanie logistyki, zwiększenie zapasów magazynowych i powierzchni centrów dystrybucyjnych. Nasze wieloletnie doświadczenie pozwoliło nam sprawnie wprowadzić usługi Notino na cztery nowe rynki jednocześnie, dzięki czemu jesteśmy już obecni w 28 krajach europejskich. Mogę zapewnić, że nie jest to ostateczna liczba – mówi Zbyněk Kocián, CEO Notino.

W ubiegłym roku Notino otworzyło również drugie centrum dystrybucyjne. Zamówienia wysyłane są teraz nie tylko z Czech, ale również z Rumunii, która zaopatruje też Grecję i Bułgarię. W przyszłym roku Notino planuje otwarcie kolejnego centrum dystrybucyjnego, tym razem we Włoszech.

Centrum dystrybucyjne Notino w Rumunii

– Naszym głównym celem jest zapewnienie jak najlepszej obsługi naszym klientom i wysyłanie ich zamówień tak szybko, jak to tylko możliwe. Nowe centrum dystrybucyjne w Rumunii znacznie przyspieszyło dostawy do południowo-wschodniej Europy. Jeżeli chodzi o nasze kolejne centrum dystrybucyjne, mamy takie same oczekiwania. Włochy są jednym z naszych kluczowych rynków i ta lokalizacja pomoże nam obsługiwać klientów nie tylko tam, ale także w Hiszpanii i Portugalii – dodaje Kocián.

W najbliższych planach drogerii jest także rozwijanie kategorii zdrowie – jeszcze w tym roku w ofercie sklepu internetowego w Czechach, pojawi się szeroka gama wyrobów medycznych, leków dostępnych bez recepty, witamin czy odżywek i suplementów dla sportowców.  

Notino zakończyło 2020 rok z obrotem na poziomie ponad 560 milionów Euro, co stanowi wynik wyższy o 42 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Polski rynek odpowiadał za 19,5 procent wypracowanego rocznego obrotu marki.

W 2021 roku czeski gigant branży kosmetycznej zwiększył swoje portfolio do 80 tys. produktów, wśród których znalazło się wiele polskich marek, jak m.in.: LaJuu, BodyBoom, Yope, Vianek, Sylveco, Inglot czy Dr. Irena Eris. Aby zaspokoić potrzeby jeszcze szerszego grona klientów, w ofercie sklepu internetowego pojawiła się też nowa kategoria produktów przeznaczonych dla matek i dzieci.

Notino to największy w Europie sklep internetowy z bogatą ofertą perfum i kosmetyków. Firma powstała w Czechach w 2004 roku. Obecnie działa na 24 europejskich rynkach, oferując swoje usługi w internecie oraz 26 sklepach stacjonarnych. Jest autoryzowanym partnerem największych światowych marek kosmetycznych, takich jak Dior, Lancôme, Gucci, Yves Saint Laurent, Jean Paul Gaultier, Chloé, Estée Lauder i innych. Portfolio Notino to ponad 80 tys. produktów ponad 1,4 tys. marek.  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
10.11.2025 10:27
Francja kontroluje 200 tys. przesyłek Shein na lotnisku CDG. „Platforma nie będzie mogła powiedzieć, że otworzono złe paczki, bo otworzymy wszystkie”
Procedura wszczęta przez rząd trwała 48 godzin.Profil X Amélie de Montchalin

W czwartek władze francuskie objęły kompleksową kontrolą wszystkie przesyłki pochodzące z chińskiej platformy Shein, które dotarły na paryskie lotnisko Charles de Gaulle. Ministra ds. budżetu Amélie de Montchalin poinformowała na platformie X, że kontrolą objęto 200 tys. paczek. Jak podkreśliła, to „operacja na wielką skalę”, o „wyjątkowym zasięgu”, której celem jest sprawdzenie zgodności produktów z przepisami oraz weryfikacja deklaracji podatkowych i celnych.

Według Montchalin, pierwsze wyniki kontroli wykazały szereg nieprawidłowości. W przesyłkach natrafiono na nielegalne i niespełniające norm produkty, w tym niebezpieczne zabawki dla dzieci, kosmetyki niespełniające standardów, wadliwe urządzenia elektryczne oraz podróbki. Minister podkreśliła, że działania są prowadzone w ramach 48-godzinnej procedury zawieszenia działalności Shein, uruchomionej przez rząd dzień wcześniej. Jej celem jest sprawdzenie, czy chińska platforma działa zgodnie z francuskim prawem.

Charles de Gaulle, jako największe lotnisko cargo we Francji i drugie co do wielkości w Europie, pełni kluczową rolę w kontroli importu e-commerce. Przez jego infrastrukturę przepływa rocznie średnio 2 mln ton przesyłek. Montchalin wskazała, że lotnisko stanowi „pierwszą granicę francuską”, a przez jego terminale przechodzi aż 95 proc. paczek wysyłanych z Chin, które następnie dystrybuowane są na całe terytorium Francji.

W ramach operacji wszystkie paczki Shein są otwierane i kontrolowane fizycznie. „Platforma nie będzie mogła powiedzieć, że otworzono złe paczki, bo otworzymy wszystkie” – powiedziała Montchalin, cytowana przez „Le Parisien”. Rząd podkreśla, że działania te mają przywrócić równowagę konkurencyjną na rynku oraz chronić francuskich konsumentów przed niebezpiecznymi produktami i nieuczciwymi praktykami.

Kontrola na lotnisku CDG jest częścią szerszych działań wymierzonych w Shein. W środę rząd Francji ogłosił rozpoczęcie procedury zawieszenia działalności platformy do czasu przedstawienia dowodów zgodności z przepisami. Decyzja ta jest powiązana z niedawnym skandalem dotyczącym sprzedaży lalek erotycznych o wyglądzie dzieci. Tego samego dnia parlamentarzysta złożył wniosek do prokuratury w sprawie sprzedaży przez Shein bez ograniczeń produktów kwalifikowanych we Francji jako niebezpieczna broń, takich jak maczety czy toporki. Równolegle rząd zwrócił się do wymiaru sprawiedliwości o zablokowanie portalu, uzasadniając to systemowym charakterem naruszeń. Wszystko to zbiegło się w czasie z otwarciem pierwszego stacjonarnego sklepu Shein w Paryżu, w domu handlowym BHV.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
06.11.2025 15:15
Allegro i L‘Oréal Polska otwierają sklepy marek w modelu DTC
Wybrane marki z portfolio L‘Oréal Polska rozbudują swoje oficjalne sklepy na AllegroAllegro mat.pras.

Allegro i L‘Oréal Polska rozszerzają współpracę, wprowadzając oficjalne sklepy marek w modelu Direct-to-Consumer (DTC). Decyzja ta stanowi kolejny krok w realizacji strategii, mającej na celu budowanie bezpośrednich relacji z konsumentami i oferowanie spersonalizowanych doświadczeń zakupowych.

W ramach tej nowej inicjatywy, wybrane marki z portfolio L‘Oréal Polska rozbudują swoje oficjalne sklepy na platformie Allegro. Umożliwi to pełniejszą kontrolę nad doświadczeniem klienta – od prezentacji produktu po obsługę posprzedażową, a także pozwoli na bezpośrednie pozyskiwanie cennych danych rynkowych.

Platforma Allegro jest kluczowym filarem polskiego e-commerce i naturalnym miejscem, w którym chcemy prowadzić naszą strategię DTC. Otwarcie dedykowanych e-sklepów na Allegro to inwestycja w bezpośrednią relację z naszymi polskimi konsumentami. Dzięki modelowi DTC możemy zapewnić autentyczność, najszerszą oraz ekskluzywną ofertę dla naszych shopperów. To kolejny dowód na to, jak L’Oréal chcemy wraz z partnerami dokonywać transformacji doświadczeń zakupowych – komentuje Adam Nitecki, General Manager E-commerce L‘Oréal Polska i Kraje Bałtyckie.

image

Dagmara Gołek, Allegro: Co trzeci zakup kosmetyków na Allegro jest spontaniczny [FBK 2025]

Jak potwierdza nasze najnowsze badanie – Customer Journey 2025, kupujący najczęściej rozpoczynają ścieżkę zakupową na platformach handlowych – wskazuje je blisko co drugi badany, w tym 36 proc. wybiera Allegro. Obecność w tym kanale zakupowym jest więc kluczowa w strategiach rozwoju sprzedaży online. Obecność oficjalnych sklepów marek L‘Oréal na Allegro w modelu DTC skutecznie łączy dwa światy: bezpośredniej, jakościowej komunikacji marki z kupującym z zasięgiem i narzędziami marketplace’ów. To znakomity przykład współpracy kluczowych graczy rynkowych, dzięki którym polski konsument zyskuje najwyższą jakość oferty i najlepsze doświadczenia zakupowe – wyjaśnia Adam Adamiak, Director, Group Category Management Health & Beauty, Supermarket.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. listopad 2025 00:47