StoryEditor
E-commerce
12.10.2023 11:59

Ochama, chiński sklep internetowy oferujący kosmetyki, żywność i artykuły przemysłowe, rozpoczyna swoją działalność w Polsce

Ochama należąca do JD.com wchodzi do Polski / Ochama
Jak informuje portal Wiadomości Handlowe, chiński supermarket internetowy Ochama rozpoczyna swoją działalność w Polsce. Marka, będąca częścią giganta e-commerce JD.com, ogłosiła zwiększenie tempa swojej ekspansji i rozbudowę swojej pozycji na rynku europejskim.

Supermarket online Ochama, ogłaszając swoje plany 11 października, zapowiedział ekspansję na kolejne 19 krajów. Tym samym firma intensywnie rozszerza swoją obecność na europejskim rynku, po wcześniejszych testach przeprowadzonych w jednym z państw. W styczniu 2022 roku Ochama zadebiutowała w Holandii. Firma działa w modelu hybrydowym, łączącym sprzedaż online i stacjonarną, oferując klientom możliwość zamówień przez internet z opcją odbioru osobistego w punktach Ochama lub dostawą do domu.

Obecnie operator wprowadza swoje usługi do Polski oraz do następujących krajów: Austrii, Bułgarii, Chorwacji, Czech, Danii, Estonii, Finlandii, Grecji, Węgier, Irlandii, Włoch, Łotwy, Litwy, Portugalii, Rumunii, Słowenii, Hiszpanii i Szwecji. Dzięki tej ekspansji marka obejmie swoim zasięgiem 24 kraje, przy czym poza wymienionymi wcześniej, działalność sieci jest już obecna w Luksemburgu, Belgii, Francji i Niemczech.

image
Oferta kosmetyczna Ochama jest dość bogata, jeśli chodzi o wybór marek i kategorii produktowych.
Wiadomości Kosmetyczne

Na początku dostawy nie będą realizowane bezpośrednio z Polski. Wszystkie zamówienia będą pakowane w automatycznym magazynie Ochama w Holandii, a następnie dostarczane. Nowa firma e-commerce zadeklarowała, że klienci w Holandii, Niemczech i Belgii mogą skorzystać z opcji dostawy już następnego dnia, a w przyszłości zamówienia będą dostępne w ponad 500 punktach odbioru.

Ochama to firma e-commerce, która jest częścią JD.com, chińskiego giganta e-commerce. JD.com na swoim rodzimym rynku oferuje szeroki asortyment, obejmujący od świeżej żywności i odzieży po elektronikę i kosmetyki. W Polsce JD.com posiada magazyny i nawiązało współpracę z różnymi firmami, w tym z Biedronką, dla której świadczy usługi fulfillment dla sklepu internetowego Biedronka Home.

Na platformie dostępne są obecnie produkty kosmetyczne takich marek jak np. Kiehl‘s, Shiseido, Estée Lauder, Nivea czy Collistar.

Czytaj także: Alibaba Group pod okiem belgijskich służb z powodu podejrzeń o działalność szpiegowską

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
15.05.2025 13:39
IdoSell: Polski e-commerce przyspiesza i wychodzi poza granice
Kluczowym elementem sukcesu jest dostosowanie całego doświadczenia zakupowego do oczekiwań klienta z danego kraju.Claudio Schwarz

Polskie sklepy internetowe coraz częściej wdrażają rozwiązania, które pozwalają sprostać wymaganiom klienckim. Należą do nich m.in. integracje z lokalnymi systemami płatności, wielowalutowość, wsparcie w różnych językach oraz automatyczne dostosowanie oferty do geolokalizacji klienta. W połączeniu z konkurencyjnymi cenami i jakością obsługi, stanowi to o sile polskiego e-commerce na rynkach zagranicznych.

E-commerce w Polsce rośnie w tempie około 20 proc. rocznie, co znacząco przewyższa prognozowany wzrost 5–10 proc. dla całego regionu Europy Środkowo-Wschodniej (CEE). Tak dynamiczny rozwój otwiera przed rodzimymi sklepami internetowymi nowe możliwości ekspansji zagranicznej. Z danych zawartych w raporcie IdoSell z 2025 roku wynika, że polskie e-sklepy coraz lepiej radzą sobie na rynkach międzynarodowych, przyciągając klientów m.in. z Niemiec, Francji i Czech. W 2025 roku zagraniczni konsumenci najczęściej kupowali w polskich e-sklepach odzież i akcesoria (13 proc.), części motoryzacyjne (12 proc.), kosmetyki (9 proc.), produkty dla zwierząt (9 proc.) oraz elektronikę (8 proc.).

Choć rozwój sprzedaży transgranicznej wiąże się z nowymi szansami, wymaga także dostosowania do potrzeb odbiorców z różnych krajów. Sama lokalizacja językowa strony to za mało – klienci oczekują znajomych rozwiązań w całym procesie zakupowym. Obejmuje to m.in. preferowane metody płatności, dostępność lokalnych walut oraz znane im formy dostawy. 68 proc. konsumentów deklaruje, że chętniej wybiera markę, która oferuje obsługę w ich języku ojczystym, a 64 proc. gotowych jest zapłacić więcej, byleby taka obsługa była dostępna.

Dane pokazują również, że aż 47 proc. klientów wykazuje większą skłonność do sfinalizowania zakupu, jeśli e-sklep umożliwia płatność w preferowanej przez nich formie. Brak uwzględnienia lokalnych oczekiwań może zniechęcać – 57 proc. ankietowanych uznaje brak języka ojczystego w komunikacji za przejaw lekceważenia ze strony marki. Oznacza to, że personalizacja i lokalizacja doświadczenia użytkownika stają się warunkiem koniecznym w strategii ekspansji międzynarodowej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
15.05.2025 10:01
Jeansy i buty sportowe w drogerii? Superdrug rozszerza ofertę marketplace o 60 marek fashion
Superdrug rozszerzył ofertę na marketplace o ofertę 60 marek modowychShutterstock

Brytyjska sieć drogeryjno-apteczna Superdrug rozszerzyła ofertę na swoim marketplace o wyselekcjonowaną ofertę 60 marek modowych. Tym samym sieć wychodzi poza sprzedaż produktów z zakresu zdrowia i urody. W Superdrug online będzie można kupić m.in. produkty takich marek, jak Wrangler, Blue Vanilla, Sketchers, Nike czy Crocs.

To rozszerzenie oferty ma na celu ulepszenie doświadczenia zakupowego online poprzez zaoferowanie klientom szerszego wyboru produktów – obok kosmetyków i artykułów zdrowotnych pojawi się moda.

Wybrano 60 popularnych marek, które mają zaspokoić różnorodne potrzeby klientów - także jeśli chodzi o wybór rozmiarów i inne inkluzywne opcje. 

Ten krok sieci jest potwierdzeniem jej zaangażowania w przyjętą strategię Online + Offline, która ma na celu zaspokojenie zmieniających się potrzeb klientów poprzez zapewnienie “płynnego doświadczenia zakupowego” we wszystkich kanałach. Jest to również odpowiedź na potrzeby klientów – jak zapewniają managerowie sieci.

Superdrug uruchomił swój marketplace w 2022 roku, oferując konsumentom w Wielkiej Brytanii szereg „nieodkrytych, innowacyjnych i niedrogich” produktów. Platforma jest zintegrowana z witryną internetową sklepu i oferuje szeroki wybór marek – od premium po startupy.

Więcej o planach rozwoju sieci: Superdrug otworzy do końca roku 25 nowych drogerii w Wielkiej Brytanii

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. maj 2025 02:46