Zdaniem ekspertów PwC cena nie jest jednak czynnikiem trwale budującym lojalność, bo wrażliwi na niego klienci każdorazowo decydują się na zakup u sprzedawcy oferującego aktualnie najniższą cenę i nie są silnie związani z konkretną firmą czy marką. Pozostałe czynniki skłaniające Polaków do e-zakupów to zaufanie do marki (34 proc.), dostępność towaru w magazynie i brak konieczności czekania na wysyłkę (31 proc.) oraz korzystne warunki zwrotu niechcianego produktu (27 proc.).
Suma wyników z całego świata jest trochę inna – po cenie najważniejsza dla ogółu e-klientów jest możliwość sprawdzenia dostępności produktu online (31 proc.), szybka i bezproblemowa dostawa (27 proc.), a także łatwa w użyciu strona internetowa, przystosowana do urządzeń mobilnych (27 proc.).
61 proc. uczestników badania (w ujęciu globalnym) uważa, że są lojalnymi klientami. „Można ich jeszcze mocniej związać z marką poprzez przygotowywanie i przesyłanie spersonalizowanych ofert, wprowadzenie ofert przedpremierowych (przedsprzedaż), dostęp do limitowanych ofert” – podpowiadają autorzy badania.

