StoryEditor
E-commerce
06.11.2019 00:00

Przewodnik po handlu w Polsce 2019

Przewodnik to zestawienie informacji o wszystkich liczących się sieciach handlowych, hurtowych, drogeryjnych, aptecznych i stacjach paliw na polskim rynku, a także analizy, komentarze, prognozy, zestawienia, czy tak cenne w biznesie dane kontaktowe ... Sprawdź, jakie korzyści lektura "Przewodnika" może przynieść Tobie i Twojej Firmie.

"Przewodnik po handlu w Polsce 2019" to już ósma edycja publikacji przygotowywanej przez redakcje „Wiadomości Handlowych” i „Wiadomości Kosmetycznych” oraz portali wiadomoscihandlowe.pl i wiadomoscikosmetyczne.pl. Znajdziecie w nim solidną porcję informacji o blisko 350 sieciach handlowych prowadzących placówki w 16 formatach detalicznych, niemal 130 e‑sklepach spożywczych i kosmetycznych, blisko 300 spółdzielniach prowadzących placówki handlowe, 40 sieciach stacji paliw, na których funkcjonują sklepy, a także spis 30 największych sieci aptek, 25 sieci drogeryjnych, blisko 800 hurtowni ogólnospożywczych oraz ponad 50 dystrybutorów i hurtowni kosmetycznych.

Wszystko to okraszone wnikliwymi analizami, komentarzami ekspertów i prognozami przygotowanymi przez naszych dziennikarzy, co jeszcze bardziej podnosi wartość Przewodnika. By dać możliwie pełny obraz rynku FMCG, powołujemy się na dane kilkunastu firm analitycznych. Choć pojawiają się pewne różnice w szacunkach dotyczących sytuacji branży (wynikają z odmiennych metodologii badań), to zdecydowaliśmy się zaprezentować wszystkie dane, do których dotarliśmy. W ten sposób powstało unikalne opracowanie – wieloaspektowa wizja rozwoju handlu w Polsce do 2030 roku.

Przewodnik to lektura obowiązkową dla wszystkich menadżerów związanych z handlem spożywczym i kosmetyczno‑chemicznym oraz dla dyrektorów handlowych czy pracowników działów marketingu firm producenckich i dystrybucyjnych. Życzymy owocnej lektury!

>> Kliknij i pobierz wersję demo "Przewodnika" (52 strony) <<

>> Przejdź do formularza zamówienia <<

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
08.07.2025 14:34
Boots i Deliveroo ruszają z ekspresową dostawą letnich kosmetycznych niezbędników
Kurierzy Deliveroo dowiozą między innymi krem z filtrem.Boots

Wspólna inicjatywa to odpowiedź na badania, według których co drugi Brytyjczyk zapomina zabrać letnie akcesoria na jednodniowe wypady. Aby ułatwić przygotowania, Boots we współpracy z ekspertką Chelseą Dickenson stworzył trzy gotowe zestawy: „Festival”, „Beach” i „Adventure”. Każdy kosztuje 20 funtów, zawiera 5–7 produktów i umożliwia oszczędność ponad 10 funtów w porównaniu z ceną pojedynczych artykułów.

Pierwszy tego lata projekt Boots i Deliveroo obejmie ponad 75 brytyjskich plaż, szlaków turystycznych i festiwali, gdzie zakupy dotrą nawet w 20 minut. Klienci mogą wybierać spośród ponad 750 artykułów – od kremów z filtrem, przez środki przeciw ukąszeniom, po leki przeciwbólowe. Firma zastrzega jednak, że rowerzyści Deliveroo dostarczą paczki tylko do najbliższej przejezdnej drogi; nie wjadą bezpośrednio na piasek, górskie ścieżki ani na teren festiwalu.

Dodatkowo na stronie Boots pojawiły się trzy listy kontrolne (packing listers), które przypominają o najczęściej pomijanych pozycjach podczas pakowania. Ma to ograniczyć liczbę awaryjnych zakupów i ułatwić planowanie zarówno krótkich wypadów, jak i dłuższych podróży wakacyjnych.

Partnerstwo wpisuje się w szerszą strategię Deliveroo poprawiania doświadczeń klientów. W czerwcu platforma rozpoczęła w Dublinie testy dronowych dostaw we współpracy z operatorem Manna – pierwszy lot odbył się w dzielnicy Blanchardstown. choć test prowadzony jest w Irlandii, wnioski z niego mogą przyspieszyć wprowadzanie innowacyjnych form logistyki również na brytyjskim rynku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
04.07.2025 10:25
Alibaba przeznaczy 50 mld juanów na kupony chcąc utrzymać pozycję lidera e-commerce
Chiński gigant nakłada presję na globalną konkurencję.Shutterstock

Chiński gigant technologiczny Alibaba ogłosił, że w ciągu najbliższego roku rozdysponuje kupony i vouchery o łącznej wartości 50 miliardów juanów, czyli około 6,98 miliarda dolarów amerykańskich. Program zachęt ma na celu pobudzenie aktywności konsumenckiej i handlowej na platformach e-commerce i dostawczych grupy, takich jak Tmall i Taobao.

Decyzja zapadła w odpowiedzi na rosnącą konkurencję na rynku krajowym – szczególnie w sektorach dostaw jedzenia i handlu internetowego. W ostatnim czasie JD.com znacznie poszerzyło swoją obecność, a mniejsze platformy również coraz śmielej sięgają po klientów. Działania Alibaby mają zatrzymać użytkowników i sprzedawców w obrębie własnych ekosystemów sprzedażowych.

Dla branży kosmetycznej i produktów do pielęgnacji ciała program ten oznacza większą presję cenową. Liczne marki działające na Tmallu i Taobao będą musiały konkurować nie tylko jakością, lecz także agresywnymi promocjami, by przyciągnąć klientów w okresach zwiększonego ruchu wynikającego z kampanii zniżkowych. Zwiększy się też znaczenie strategii marketingowych dopasowanych do kampanii kuponowych.

Równolegle Alibaba rozwija swoją infrastrukturę chmurową w Azji Południowo-Wschodniej. W tym tygodniu otwarto trzeci ośrodek danych w Malezji, a w październiku ruszy kolejny na Filipinach. W Singapurze firma uruchomiła centrum rozwoju sztucznej inteligencji, które ma wspierać biznesy w wykorzystywaniu aplikacji chmurowych i narzędzi uczenia maszynowego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
12. lipiec 2025 08:58