StoryEditor
E-commerce
16.10.2020 00:00

Ranking Zaufanych Sklepów 2020: w kategorii Uroda i zdrowie zwycięzcą notino.pl

Ranking Zaufanych Sklepów Ceneo.pl to jeden z najstarszych rankingów sklepów internetowych w Polsce. Tworzony jest na podstawie kilku milionów ankiet, które w ciągu ostatniego roku wypełnili klienci sklepów internetowych. Nagrody, wręczane w 15 kategoriach, trafiają do najbardziej rzetelnych i profesjonalnych firm z branży e-commerce. W kategorii Zdrowie i Uroda wyróżniony został sklep internetowy notino.pl. 

Opinie są wystawiane w ramach Programu Zaufanych Opinii Ceneo, który działa już 11 lat i jest najwiarygodniejszym źródłem wiedzy na temat sklepów internetowych, sprzedawców i firm kurierskich. Przez ponad 11 lat klienci wystawili już ponad 20 milionów opinii poprzedzonych zakupami.

15 października odbyła się 11. Gala Zaufanych Sklepów Ceneo.pl. Dbając o bezpieczeństwo w czasie pandemii, serwis zdecydował, że wydarzenie w całości będzie transmitowane on-line. W tegorocznej edycji rankingu internauci oceniali sklepy z 15 kategorii. 

Oto zwycięzcy: 
Budowa i ogród: e-metalowiec.com
Dla dziecka: bajkolandia.sklep2.pl
Dom i wnętrze: nakrywamy.pl
Hobby i zwierzęta: fera.pl
Kultura i rozrywka: TaniaKsiazka.pl
Moda i dodatki: zegarownia.pl
Motoryzacja: strefakierowcy.pl
Sprzęt Rtv i Agd: neonet.pl
Styl życia: sport2002.pl
Technologia: eukasa.pl
Uroda i zdrowie: notino.pl
Debiut na Ceneo: cocopanda.pl
Kup Teraz: manada.pl
Dostawcy: InPost
Wybór użytkownika: zooart.com.pl

- Jako Ceneo jesteśmy niezwykle dumni z Programu Zaufanych Opinii. To niezależny i największy w Polsce program badania satysfakcji klientów. Tylko w ciągu ostatniego roku wysłaliśmy ponad 44 miliony ankiet do ponad 20 milionów użytkowników serwisu Ceneo. To jasny sygnał, że zakupy internetowe nie tylko cieszą się co raz większą popularnością, ale też rośnie liczba klientów dla których zaufane opinie mają ogromne znaczenie. Już 70 proc. klientów przed podjęciem decyzji zakupowej zawsze sprawdza opinie na temat sklepów, produktów i dostawców w naszym serwisie – powiedział Marcin Łachajczyk, CEO Ceneo.pl.

Rankingowi towarzyszyło przeprowadzone we wrześniu 2020 badanie z którego wynika, że aż 95 proc. ankietowanych chociaż raz dokonało zakupów w sklepach internetowych w czasie pandemii. Najczęściej wybieranymi kategoriami produktów był sprzęt RTV (26 proc.), uroda (25 proc.) oraz zdrowie (21 proc.)

Niemal co drugi (44 proc.) ankietowany nie był w stanie jednoznacznie stwierdzić czy ceny produktów w czasie pandemii zwiększyły się. Na 4.34, w pięciostopniowej skali, ankietowani ocenili dostępność produktów w sklepach internetowych. Ponad połowa ankietowanych przyznała, że sklepy wydłużyły czas realizacji zamówień, ale według jednej trzeciej respondentów tylko podczas pierwszych tygodni narodowej kwarantanny.

Ponad połowa klientów biorących udział w badaniu za zakupy zapłaciła kodem BLIK, na kolejnym miejscu znalazł się przelew bankowy i płatność kartą. Przed pandemią ponad połowa kupujących jako metodę dostawy wybierała paczkomat, kolejnym wyborem była dostawa przez kuriera. Pandemia praktycznie nie zmieniła tych preferencji. 
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
05.11.2025 13:00
Marks&Spencer wkracza z kosmetykami do TikTok Shop
Platforma zakupowa pomoże zwiększyć rozpoznawalność naszej rosnącej oferty kosmetycznej - przekonuje Marks&SpencerM&S mat.pras.

Marks&Spencer, brytyjski gigant handlu detalicznego, mocno przeobraża się w ostatnim czasie, dążąc do optymalnego wykorzystania możliwości, płynących ze zmieniającego się krajobrazu handlu detalicznego. Z tego też powodu firma poinformowała o rozpoczęciu współpracy z TikTok Shop, zaczynając od gamy produktów kosmetycznych.

Jak przyznaje M&S, celem sieci jest dostarczenie klientom ich ulubionych produktów poprzez najszybciej rozwijającą się platformę zakupową w Wielkiej Brytanii, gdzie “co sekundę sprzedaje się jeden produkt kosmetyczny”.

Oficjalny TikTok Shop, uruchomiony początkowo jako program pilotażowy, będzie oferował wyselekcjonowany wybór produktów kosmetycznych – w tym kosmetyki do pielęgnacji skóry oraz zapachy do domu. 

Łącząc jakość i wartość M&S z energią i wpływem TikToka, platforma zakupowa pomoże zwiększyć rozpoznawalność naszej rosnącej oferty kosmetycznej, ponieważ jako detalista dążymy do stania się miejscem, w którym można znaleźć starannie wyselekcjonowane kosmetyki i zwiększyć udział w rynku w tej kategorii  – wyjaśniają przedstawiciele brytyjskiej firmy.

M&S potwierdził też, że wiele z produktów zyskało popularność na TikToku, w tym tegoroczna kolekcja ozdób świątecznych. Niektóre z produktów sieci stało się viralami.  

image

Jakub Soska, TikTok: #beautytok to siła napędowa naszej platformy [FBK 2025]

Firma poinformowała, że ​​wykorzysta program pilotażowy, aby zbadać różne sposoby na poszerzenie zainteresowania siecią oraz dotarcie do młodszych odbiorców, którzy coraz częściej odkrywają marki za pośrednictwem twórców internetowych i ich krótkich filmów.

Sieć planuje też współpracę z twórcami TikToka i dzielenie się np. treściami zza kulis, ożywiając historie produktów poprzez dodatkowe informacje, recenzje i inspiracje. W tiktokowym sklepie M&S dostępne będą również ekskluzywne zestawy i dodatkowe promocje, planowane są także sesje zakupowe na żywo, pokazy urody i sesje stylizacyjne.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
04.11.2025 11:14
Japonia likwiduje ulgę podatkową dla małych importów – kolejny cios dla Shein i Temu
(fot. PJ McDonnell/Shutterstock)PJ McDonnell/Shutterstock

Japonia zapowiedziała zniesienie obowiązującej od ponad czterech dekad ulgi podatkowej na drobne przesyłki importowane na użytek własny. Zmiana, która ma wejść w życie w ramach reform podatkowych w roku fiskalnym 2026, uderzy przede wszystkim w zagraniczne platformy e-commerce, takie jak Shein i Temu, korzystające dotąd z preferencyjnych zasad importu.

Obecnie indywidualne przesyłki z zagranicy są w Japonii opodatkowane jedynie od 60 proc. swojej wartości, co pozwalało na oferowanie produktów po znacznie niższych cenach niż te dostępne w krajowych sklepach. System ten, wprowadzony w 1980 roku, miał pierwotnie wspierać drobny handel i turystów, jednak w ostatnich latach stał się masowo wykorzystywany przez globalne platformy sprzedażowe.

Według danych japońskich służb celnych, wolumen małych importów wzrósł w ciągu ostatnich pięciu lat czterokrotnie – z około 50 mln do 200 mln przesyłek rocznie. Wraz z tym wzrostem zwiększyły się także obawy władz o utratę wpływów budżetowych i rosnącą nierówność konkurencyjną wobec lokalnych detalistów. Rząd planuje również przeanalizować osobne zwolnienie podatkowe dla towarów o wartości poniżej 10 tys. jenów (ok. 65 dolarów).

Reforma ma na celu przede wszystkim ograniczenie nadużyć związanych z deklarowaniem zaniżonej wartości przesyłek i przywrócenie równych warunków konkurencji między sprzedawcami internetowymi spoza Japonii a krajowymi firmami detalicznymi. Ministerstwo Finansów podkreśla, że nowy system ma objąć pełną wartość zamówień podatkiem, a kontrola celna zostanie zautomatyzowana.

Decyzja Japonii wpisuje się w globalny trend zaostrzania zasad dotyczących międzynarodowego handlu elektronicznego. Podobne regulacje wprowadzono już w Unii Europejskiej i Australii, gdzie likwidacja progów zwolnień podatkowych miała na celu ograniczenie przewagi cenowej platform z Chin. Reformy te stanowią wyzwanie dla modeli biznesowych Shein i Temu, których konkurencyjność opiera się w dużej mierze na niskich kosztach dostaw i podatkowych lukach w krajach docelowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
06. listopad 2025 03:28