StoryEditor
E-commerce
24.08.2021 00:00

Rossmann poszukuje specjalisty ds. badań marketingowych

Rossmann SDP rekrutuje do swojego działu marketingu. Obecnie zbieranie i przetwarzanie informacji o rynku i kliencie jest niezwykle ważnym aspektem w handlu. Wiele firm, nie tylko z branży kosmetycznej postanowiło położyć nacisk na ten obszar.

Do zakresu obowiązków poszukiwanej osoby będzie należało: projektowanie badań konsumenckich, praca na narzędziach badawczych, przeprowadzanie badań marketingowych (FGI, CAWI, Etno), koordynacja projektów badawczych we współpracy z agencjami (briefing, metodologie, rekrutacje, prowadzenie projektu). Oprócz tego specjalista ds. badań marketingowych będzie wspierał we wdrożeniu nowych metod pomiaru i analiz oraz tworzył kwestionariusze badawcze z wykorzystaniem narzędzi online. Istotne będzie również opracowywanie raportów, a także prowadzenie wywiadów z klientami.

Rossmann oczekuje od kandydata na to stanowisko: doświadczenie w obszarze badań konsumenckich i marketingowych (strona agencji lub klienta), wykształcenia socjologicznego, lub marketingowe/ekonomicznego. Potrzebna jest również znajomość metodologii badań marketingowych/konsumenckich (NPS, CAWI, FGI, IDI, etnografia, badania trackingowe marki) oraz źródeł danych rynkowych (Panel GfK, Nielsen SLR i inne). Przyda się także praktyczna znajomość metod social listening, CX, design thinking, czy service design, doświadczenie w prowadzeniu projektów, umiejętność pracy w zespole, komunikatywność i otwartość, zdolność prezentowania własnych pomysłów oraz syntezy wniosków, łączenie zdolności analitycznych z kreatywnością, fokus na detale i poszukiwanie "insajtów".

Rossmann SDP tworzy autorskie rozwiązania e-commerce’owe i marketingowe z ramienia największej drogerii internetowej w Polsce. Przy pomocy różnych technologii rozwija dziesiątki autonomicznych mikrousług. Aplikacje sieci cieszą się popularnością (ponad 7 MLN aktywnych użytkowników). 

Przeczytaj również: Dm drogerie markt rekrutują do polskiego zespołu

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
08.07.2025 14:34
Boots i Deliveroo ruszają z ekspresową dostawą letnich kosmetycznych niezbędników
Kurierzy Deliveroo dowiozą między innymi krem z filtrem.Boots

Wspólna inicjatywa to odpowiedź na badania, według których co drugi Brytyjczyk zapomina zabrać letnie akcesoria na jednodniowe wypady. Aby ułatwić przygotowania, Boots we współpracy z ekspertką Chelseą Dickenson stworzył trzy gotowe zestawy: „Festival”, „Beach” i „Adventure”. Każdy kosztuje 20 funtów, zawiera 5–7 produktów i umożliwia oszczędność ponad 10 funtów w porównaniu z ceną pojedynczych artykułów.

Pierwszy tego lata projekt Boots i Deliveroo obejmie ponad 75 brytyjskich plaż, szlaków turystycznych i festiwali, gdzie zakupy dotrą nawet w 20 minut. Klienci mogą wybierać spośród ponad 750 artykułów – od kremów z filtrem, przez środki przeciw ukąszeniom, po leki przeciwbólowe. Firma zastrzega jednak, że rowerzyści Deliveroo dostarczą paczki tylko do najbliższej przejezdnej drogi; nie wjadą bezpośrednio na piasek, górskie ścieżki ani na teren festiwalu.

Dodatkowo na stronie Boots pojawiły się trzy listy kontrolne (packing listers), które przypominają o najczęściej pomijanych pozycjach podczas pakowania. Ma to ograniczyć liczbę awaryjnych zakupów i ułatwić planowanie zarówno krótkich wypadów, jak i dłuższych podróży wakacyjnych.

Partnerstwo wpisuje się w szerszą strategię Deliveroo poprawiania doświadczeń klientów. W czerwcu platforma rozpoczęła w Dublinie testy dronowych dostaw we współpracy z operatorem Manna – pierwszy lot odbył się w dzielnicy Blanchardstown. choć test prowadzony jest w Irlandii, wnioski z niego mogą przyspieszyć wprowadzanie innowacyjnych form logistyki również na brytyjskim rynku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
04.07.2025 10:25
Alibaba przeznaczy 50 mld juanów na kupony chcąc utrzymać pozycję lidera e-commerce
Chiński gigant nakłada presję na globalną konkurencję.Shutterstock

Chiński gigant technologiczny Alibaba ogłosił, że w ciągu najbliższego roku rozdysponuje kupony i vouchery o łącznej wartości 50 miliardów juanów, czyli około 6,98 miliarda dolarów amerykańskich. Program zachęt ma na celu pobudzenie aktywności konsumenckiej i handlowej na platformach e-commerce i dostawczych grupy, takich jak Tmall i Taobao.

Decyzja zapadła w odpowiedzi na rosnącą konkurencję na rynku krajowym – szczególnie w sektorach dostaw jedzenia i handlu internetowego. W ostatnim czasie JD.com znacznie poszerzyło swoją obecność, a mniejsze platformy również coraz śmielej sięgają po klientów. Działania Alibaby mają zatrzymać użytkowników i sprzedawców w obrębie własnych ekosystemów sprzedażowych.

Dla branży kosmetycznej i produktów do pielęgnacji ciała program ten oznacza większą presję cenową. Liczne marki działające na Tmallu i Taobao będą musiały konkurować nie tylko jakością, lecz także agresywnymi promocjami, by przyciągnąć klientów w okresach zwiększonego ruchu wynikającego z kampanii zniżkowych. Zwiększy się też znaczenie strategii marketingowych dopasowanych do kampanii kuponowych.

Równolegle Alibaba rozwija swoją infrastrukturę chmurową w Azji Południowo-Wschodniej. W tym tygodniu otwarto trzeci ośrodek danych w Malezji, a w październiku ruszy kolejny na Filipinach. W Singapurze firma uruchomiła centrum rozwoju sztucznej inteligencji, które ma wspierać biznesy w wykorzystywaniu aplikacji chmurowych i narzędzi uczenia maszynowego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
13. lipiec 2025 10:10