StoryEditor
E-commerce
29.08.2022 00:00

Sephora zapłaci 1,2 mln dolarów w ramach ugody za naruszenie prywatności swoich klientów

Sephora USA zapłaci ponad milion dolarów kary, aby rozwiązać roszczenia kalifornijskiego prokuratora generalnego za naruszenie stanowego prawa do ochrony prywatności konsumentów. Jest to pierwsze działanie egzekucyjne od czasu wejścia w życie ustawy CCPA w 2020 roku – podaje Reuters.

Sephora należąca do koncernu LVMH, osiągnęła porozumienie w sprawie naruszenia stanowej ustawy o ochronie prywatności konsumentów. Jak podało w oświadczeniu biuro kalifornijskiego prokuratora generalnego, Sephora nie poinformowała konsumentów, że sprzedawała dane osobowe zebrane na swojej stronie internetowej i nie przetwarzała żądań rezygnacji ze sprzedaży danych poprzez kontrolę prywatności ustanowioną przez użytkowników.

Dochodzenie w sprawie Sephora wszczęto w wyniku „przeszukania egzekucyjnego” w czerwcu 2021 r., którego celem było sprawdzenie, czy sprzedawcy internetowi honorują sygnały rezygnacji konsumentów za pośrednictwem Globalnej Kontroli Prywatności, narzędzia umożliwiającego użytkownikom szerokie informowanie witryn internetowych o swoich preferencjach dotyczących prywatności.

Sephora nie naprawiła naruszeń w ciągu 30 dni od powiadomienia biura prokuratora generalnego, co skłoniło organ do wszczęcia dochodzenia.

Przeczytaj również: Pozew zbiorowy w USA przeciwko L’Oreal za zbieranie danych biometrycznych

Prokurator zarzucił Sephora, że ta pozwoliła stronom trzecim śledzić informacje, takie jak lokalizacje użytkowników i przedmioty w koszyku podczas zakupów online, w zamian za ukierunkowane reklamy i usługi analityczne.

Rzecznik firmy Sephora z siedzibą w San Francisco powiedział w oświadczeniu przesłanym pocztą elektroniczną, że firma współpracowała z biurem prokuratora generalnego, a jej praktyki są zgodne z CCPA.

Ugoda, która wymaga, aby firma Sephora, będąca własnością LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SE, przestrzegała kalifornijskiej ustawy o prywatności konsumentów, jest pierwszym działaniem organów ścigania w ramach przestrzegania ustawy o prywatności konsumentów. Ugoda wymaga zgody sądu. 

Kalifornia jest jednym z niewielu stanów USA, które wprowadziły własne prawo dotyczące prywatności konsumentów, które weszło w życie w 2020 roku. 
 

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
08.07.2025 14:34
Boots i Deliveroo ruszają z ekspresową dostawą letnich kosmetycznych niezbędników
Kurierzy Deliveroo dowiozą między innymi krem z filtrem.Boots

Wspólna inicjatywa to odpowiedź na badania, według których co drugi Brytyjczyk zapomina zabrać letnie akcesoria na jednodniowe wypady. Aby ułatwić przygotowania, Boots we współpracy z ekspertką Chelseą Dickenson stworzył trzy gotowe zestawy: „Festival”, „Beach” i „Adventure”. Każdy kosztuje 20 funtów, zawiera 5–7 produktów i umożliwia oszczędność ponad 10 funtów w porównaniu z ceną pojedynczych artykułów.

Pierwszy tego lata projekt Boots i Deliveroo obejmie ponad 75 brytyjskich plaż, szlaków turystycznych i festiwali, gdzie zakupy dotrą nawet w 20 minut. Klienci mogą wybierać spośród ponad 750 artykułów – od kremów z filtrem, przez środki przeciw ukąszeniom, po leki przeciwbólowe. Firma zastrzega jednak, że rowerzyści Deliveroo dostarczą paczki tylko do najbliższej przejezdnej drogi; nie wjadą bezpośrednio na piasek, górskie ścieżki ani na teren festiwalu.

Dodatkowo na stronie Boots pojawiły się trzy listy kontrolne (packing listers), które przypominają o najczęściej pomijanych pozycjach podczas pakowania. Ma to ograniczyć liczbę awaryjnych zakupów i ułatwić planowanie zarówno krótkich wypadów, jak i dłuższych podróży wakacyjnych.

Partnerstwo wpisuje się w szerszą strategię Deliveroo poprawiania doświadczeń klientów. W czerwcu platforma rozpoczęła w Dublinie testy dronowych dostaw we współpracy z operatorem Manna – pierwszy lot odbył się w dzielnicy Blanchardstown. choć test prowadzony jest w Irlandii, wnioski z niego mogą przyspieszyć wprowadzanie innowacyjnych form logistyki również na brytyjskim rynku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
04.07.2025 10:25
Alibaba przeznaczy 50 mld juanów na kupony chcąc utrzymać pozycję lidera e-commerce
Chiński gigant nakłada presję na globalną konkurencję.Shutterstock

Chiński gigant technologiczny Alibaba ogłosił, że w ciągu najbliższego roku rozdysponuje kupony i vouchery o łącznej wartości 50 miliardów juanów, czyli około 6,98 miliarda dolarów amerykańskich. Program zachęt ma na celu pobudzenie aktywności konsumenckiej i handlowej na platformach e-commerce i dostawczych grupy, takich jak Tmall i Taobao.

Decyzja zapadła w odpowiedzi na rosnącą konkurencję na rynku krajowym – szczególnie w sektorach dostaw jedzenia i handlu internetowego. W ostatnim czasie JD.com znacznie poszerzyło swoją obecność, a mniejsze platformy również coraz śmielej sięgają po klientów. Działania Alibaby mają zatrzymać użytkowników i sprzedawców w obrębie własnych ekosystemów sprzedażowych.

Dla branży kosmetycznej i produktów do pielęgnacji ciała program ten oznacza większą presję cenową. Liczne marki działające na Tmallu i Taobao będą musiały konkurować nie tylko jakością, lecz także agresywnymi promocjami, by przyciągnąć klientów w okresach zwiększonego ruchu wynikającego z kampanii zniżkowych. Zwiększy się też znaczenie strategii marketingowych dopasowanych do kampanii kuponowych.

Równolegle Alibaba rozwija swoją infrastrukturę chmurową w Azji Południowo-Wschodniej. W tym tygodniu otwarto trzeci ośrodek danych w Malezji, a w październiku ruszy kolejny na Filipinach. W Singapurze firma uruchomiła centrum rozwoju sztucznej inteligencji, które ma wspierać biznesy w wykorzystywaniu aplikacji chmurowych i narzędzi uczenia maszynowego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. lipiec 2025 00:01