StoryEditor
E-commerce
26.10.2023 16:41

Tomasz Woźniak, Future Mind: eZebra może skorzystać z siły zakupowej Dino [KOMENTARZ]

Tomasz Woźniak, CEO & Partner w Future Mind
Nie spodziewam się drastycznego zwiększenia wyceny Dino dzięki tej akwizycji, ale trzeba przyznać, że firma relatywnie niewielkim kosztem zyskuje silny fundament digitalowy. Oprócz działającego biznesu przejmuje nie tylko specjalistów, ale i wiedzę organizacyjną w zakresie procesów sprzedaży i logistyki e-commerce – tak Tomasz Woźniak, CEO & partner w Futre Mind, komentuje przejęcie przez Dino Polska udziałów w internetowej drogerii eZebra.

Nie spodziewam się drastycznego zwiększenia wyceny Dino dzięki tej akwizycji, ale trzeba przyznać, że firma relatywnie niewielkim kosztem zyskuje silny fundament digitalowy. Oprócz działającego biznesu przejmuje nie tylko specjalistów, ale i wiedzę organizacyjną w zakresie procesów sprzedaży i logistyki e-commerce. 

Czytaj więcej: Dino przejmuje udziały w drogerii internetowej eZebra!

O dalszym rozwoju sytuacji zdecyduje między innymi to, na czym skupi się teraz przejęty zespół. Czy zajmie się rozwojem eZebry przy użyciu kapitału Dino, czy może skupi się na budowie kompetencji i produktów cyfrowych w środku tej olbrzymiej sieci? Ryzyko stanowi tutaj możliwość odejścia konkretnych specjalistów po transakcji, ale zakładam, że kupujący odpowiednio zabezpieczył się na taką okoliczność. 

Osobiście uważam, że priorytetem dla sieci będącej na tym etapie digitalizacji będzie stworzenie aplikacji mobilnej pozwalającej na komunikację z klientem robiącym zakupy w sklepie i wzbogaconej o prosty program lojalnościowy.  

E-commerce, a szczegolnie e-grocery, to gigantyczna inwestycja, szczególnie jeśli Dino chciałoby dopasować ją do swojej skali i profilu klientów. Firma z pewnością powinna przetestować teraz różne hipotezy i modele rozwoju. Przy takiej ilości klientów grzechem byłoby całkowite pomijanie kanału e-commerce. 

Oprócz e-commerce Dino, kolejnym potencjalnym eksperymentem po akwizycji drogerii online byłoby wprowadzenie marki eZebra do istniejących sklepów fizycznych Dino, w pewnym stopniu analogicznie do store-in-store Żabek Nano. Najbardziej realne w tym koncepcie jest umieszczenie specjalnej strefy eZebra lub po prostu umożliwienie odbioru zamówień e-commerce w punktach sieci Dino. 

Ruchy Dino, w tym potencjalna ekspansja na Wielką Brytanię, robią się coraz odważniejsze. Decyzji o nabyciu eZebry nie nazwałbym ryzykowną, to raczej mały, ale zdrowy biznes. W tej kategorii mamy jednak olbrzymią konkurencję. Zaliczają się do niej przecież nie tylko drogerie internetowe jak Notino. To także Rossmann, Hebe, Super-Pharm czy zagraniczne giganty jak Douglas czy Sephora. Wszystkie te firmy realizują zakupy internetowe, a nawet mają swoje marketplace. Produkty tej samej kategorii co eZebra sprzedają też choćby Zalando czy Modivo, a nawet samo Dino w swoich sklepach stacjonarnych. Tutaj sądzę więc, że eZebra może skorzystać z siły zakupowej Dino i zyskać na możliwościach negocjacji z dostawcami.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
29.11.2023 11:22
Allegro zmienia agencję strategiczno-kreatywną
Agencja DDB Warsaw będzie wspierać Allegro w działaniach strategicznych oraz współtworzyć komunikację marki na wszystkich rynkach Europy Środkowo-Wschodniej fot. Allegro, materiały prasowe
Allegro wybrało nową agencję strategiczno-kreatywną, która będzie obsługiwać Allegro na rynku polskim i czeskim, a docelowo także na pozostałych rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Przetarg wygrała agencja DDB Warsaw.

Allegro ma nową agencję strategiczo-kreatywną. To DDB Warsaw. Współpraca pomiędzy firmami rozpocznie się od stycznia 2024 roku i docelowo obejmie wszystkie rynki Europy Środkowo-Wschodniej, na których obecne jest Allegro. Agencja będzie wspierać Allegro w działaniach strategicznych oraz współtworzyć komunikację marki.

Czytaj także: Sprzedaż Allegro rośnie szybciej niż rynek. Za wzrost odpowiedzialna jest m.in. kategoria Zdrowie i Uroda

Tym samym kończy się współpraca Allegro z agencją Ogilvy, która trwała od lipca 2019. W tym czasie agencja stworzyła między innymi koncepty komunikacyjne “Znajdź to, co teraz najważniejsze”, “Nasz największy sklep”, a także cieszące się dużą popularnością reklamy świąteczne.

DDB Warsaw to agencja reklamowa innowacyjnego marketingu, łącząca marketing online i offline. Najskuteczniejsza Agencja 20-lecia Effie Polska, zdobywczyni nagród Najskuteczniejsza Agencja Reklamowa Effie: 2023, 2022, 2020, 2015, 2014, 2013, 2012 oraz Agencja Roku – festiwalu KTR 2023 i 2016, 2015 i 2014. Jej główni klienci to: Durex, McDonald‘s, Pepco, Grupa Volkswagen (Porsche, SEAT, Volkswagen), HBO Max.

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
27.11.2023 12:18
Rosną wydatki na kosmetyki w internecie
W badaniu Mobile Institute tylko 2 proc. internautów zadeklarowało, że nie kupiło kosmetyków online.Shutterstock
Konsumenci wydają coraz więcej na kosmetyki. I nie jest to tylko wynik wzrostu cen – wynika z badania Mobile Institute. O ile wzrosła wartość koszyka zakupowego?

Konsumenci pozostawiają w kasach sklepów i e-sklepów niemałe kwoty za zakupy kosmetyków. Z badania Mobile Institute „Kanały dystrybucji kosmetyków 2023” przeprowadzonego dla wiadomoscikosmetyczne.pl wynika, że 32 proc. kupujących wydaje średnio jednorazowo (niezależnie od kanały sprzedaży) 201-300 zł. Tyle samo deklaruje, że przeciętnie zostawiają w sklepie od 151 do 200 zł. 15 proc. wydaje od 51 do 100 zł.

Coraz więcej osób kupuje kosmetyki przez internet. W badaniu Mobile Institute tylko 2 proc. internautów zadeklarowało, że nie kupiło produktów beauty online. Rośnie też wartość e-koszyka – średnio  o 27 zł rok do roku.

Czytaj także: Kupujący kosmetyki skaczą między sklepami a internetem. Nie są wierni jednej sieci drogeryjnej

Częściowo to efekt inflacji, ale w dużej mierze generalnie przeniesienia zakupów beauty do Internetu.  Największe koszyki zakupowe należą do mężczyzn, konsumentów dojrzałych 45+ lat, ale i zenialsów, osób zamożnych, kupujących świadomie, hurtowo i dla przyjemności – komentuje Katarzyna Czuchaj- Łagód, dyrektor zarządzająca Mobile Institute. Perfumy, produkty specjalistyczne, których nie można kupić w innym miejscu oraz produkty w promocji – to najczęściej wkładane do e-koszyków zakupy internautów z kategorii beauty.

Internauci zapytani za co przede wszystkim cenią, lubią e-zakupy wymieniają wiele atutów, które wydają się być dla nich tak samo ważne. Przede wszystkim są to jednak: możliwość robienia zakupów przez całą dobę i 7 dni w tygodniu (41 proc.)., niskie ceny (39 proc.), szeroki wybór produktów i marek (39 proc.), promocje (38 proc.), wygodna dostawa, np. do automatu paczkowego 38 proc.

image

Badanie "Kanały dystrybucji kosmetyków w Polsce 2023", Mobile Institute dla wiadomoscikosmetyczne.pl, sierpień 2023

FOTO: Mobile Institute

Badanie Mobile Institute zostało przeprowadzone na panelu 1000 internautów w sierpniu 2023 r. Raport, wraz z wynikami rankingu Drogeria Roku 2023, został zaprezentowany podczas organizowanego przez redakcję Wiadomości Kosmetycznych Forum Branży Kosmetycznej, ktore odbyło się 19 października br.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
10. grudzień 2023 01:09