StoryEditor
E-commerce
12.11.2021 00:00

Zaangażowanie społeczne e-sklepów coraz ważniejsze dla konsumentów

Cena, jakość i marka, to czynniki, które przede wszystkim biorą pod uwagę kupujący online. Coraz więcej osób zwraca jednak uwagę  działania CSR prowadzone przez e-sklep – wynika z najnowszego raportu Odpowiedzialny e-commerce przygotowanego przez Mobile Institute na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej. Wśród najbardziej zaangażowanych społecznie sklepów uczestnicy badania wymieniają Lidla, Zalando i Rossmanna.

Jak wynika z najnowszego raportu Odpowiedzialny e-commerce przygotowanego przez Mobile Institute na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej, niezmiennie, najbardziej istotnymi czynnikami, jakie konsumenci biorą pod uwagę kupując w sieci są cena (55 proc.), jakość (35 proc.) oraz marka (29 proc.).

Już ponad połowa e-konsumentów przy wyborze e-sklepu zwraca uwagę na jego politykę zwrotów. Częściej dotyczy to mężczyzn, jak również konsumentów młodych (zaraz po trzydziestce). Ta kwestia jest szczególnie istotna także dla badanych z dużych miast, 200-500 tys. mieszkańców (64 proc. pozytywnych odpowiedzi).

Dodatkowo, połowa e-konsumentów zwraca uwagę również na to, jak wygląda proces reklamacji w danym sklepie zanim zdecyduje się na zakup produktu za jego pośrednictwem.

55 proc. badanych kupujących online przyznaje, że podczas wyboru sklepu internetowego biorą pod uwagę fakt, czy sprzedawca jest firmą odpowiedzialną, działającą zgodnie ze zrównoważonym rozwojem. Co ciekawe, takie świadome podejście dotyczy w większym stopniu mężczyzn (68 proc. w stosunku do 43 proc. kobiet). Te kwestie są także najbardziej istotne dla przedstawicieli Pokolenia Z, czyli najmłodszych e-klientów. Aż 56 proc. uważa to za istotny czynnik. Rośnie zatem świadomość wśród najmłodszych e-konsumentów. Mniej zwracający uwagę na społeczną odpowiedzialność firmy  są natomiast mieszkańcy wsi.

Aż 54 proc. ogółu badanych i 74 proc. e-kupujących przyznaje, że aktywne działanie e-sklepu w zakresie zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnego biznesu wpływa pozytywnie na wizerunek e-sklepu w ich oczach. Co więcej, wyniki badania wyraźnie pokazują, że widoczne działania CSR e-sklepu wpływają pozytywnie także na podejmowanie decyzji zakupowych (59 proc. wskazań).

48 proc. e-konsumentów zwraca uwagę na to, czy dany e-sklep sprzedaje produkty certyfikowane, natomiast 49 proc. interesuje się tym, czy marka udostępnia raporty społeczne.

56 proc. respondentów sprawdza czy dany e-sklep jest społecznie odpowiedzialny. Najczęściej tego typu informacji konsumenci szukają na stronie internetowej albo pytają o opinię swoich znajomych.

32 proc badanych chciałoby, aby sklep internetowy edukował ich z zakresu bezpieczeństwa. W przypadku osób z pokolenia Silver Power, czyli dojrzałych konsumentów, jest to już 54 proc.

Marki sklepów, które zostały wymienione przez uczestników badania jako szczególnie zaangażowane w CSR to: Lidl, Zalando, Rossmann.

Raport Odpowiedzialny e-commerce 2021 powstał na podstawie badania zrealizowanego przez Mobile Institute na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej. Badanie zostało przeprowadzone w październiku 2021 roku, z wykorzystaniem metody CAWI (Computer-Assisted Web Interview) – responsywnych ankiet elektronicznych emitowanych na stronach www oraz w wysyłce mailowej. W badaniu wykorzystany został system ankietowy
opinie.mobi oraz widgety instapps.io. Zebrano odpowiedzi od 1530 internautów oraz 54 przedstawicieli firm rynku e-commerce. Pod uwagę wzięte zostały tylko kompletnie wypełnione ankiety.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
07.05.2024 11:13
Zalando prezentuje swoje wyniki finansowe za Q1 24; sprzedaż brutto wzrosła o 1,3 proc.
Zalando wzmacnia jakość asortymentu, rozbudowuje ofertę lifestylową, podnosi poziom inspiracji oraz pozyskuje więcej partnerów B2B.Zalando
W pierwszym kwartale tego roku Zalando osiągnęło wzrost i poprawiło rentowność, poprawiając jakość asortymentu, rozbudowując ofertę stylu życia i udoskonalając doświadczenia klientów. Firma również nawiązała współpracę z większą liczbą partnerów logistycznych. Te wyniki potwierdzają zaktualizowaną strategię Zalando, ogłoszoną w marcu, która koncentruje się na budowaniu wiodącego paneuropejskiego ekosystemu e-commerce w dziedzinie mody i stylu życia, skupiając się na wzroście zarówno w obszarze B2C, jak i B2B.

Wolumen towarów brutto (GMV) wzrósł w pierwszym kwartale o 1,3 proc., osiągając 3,3 miliarda euro w porównaniu do poprzedniego roku. Przychody wyniosły 2,2 miliarda euro, nieznacznie spadając z 2,3 miliarda euro rok wcześniej. Skorygowany EBIT wzrósł do 28,3 mln euro, zgodnie z oczekiwaniami rynku, dając marżę 1,3 proc., podczas gdy w poprzednim roku wynosiła ona -0,7 mln euro. Poprawa rentowności wynikała z niższych kosztów realizacji zamówień oraz skutecznego zarządzania zapasami, co przełożyło się na lepszą marżę brutto. Zalando potwierdza swoje prognozy na 2024 rok, przewidując, że zarówno GMV, jak i przychody wzrosną w zakresie od 0 proc. do 5 proc. w porównaniu do 2023 roku. Firma zamierza nadal koncentrować się na rentownym wzroście z wyższą marżą, zakładając skorygowany EBIT w przedziale 380-450 milionów euro.

W pierwszym kwartale wartość GMV w segmencie B2C wzrosła o 1,3 proc., osiągając 3,3 miliarda euro, dzięki terminowemu rozpoczęciu sezonu wiosenno-letniego. Skorygowany EBIT wzrósł do 23 mln euro, co oznacza marżę na poziomie 1,1 proc. w kwartale. Rentowność poprawiła się o 1,4 punktu procentowego w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego, głównie dzięki wyższej marży brutto i niższym kosztom realizacji. Przychody w sektorze B2B wzrosły o 13 proc., osiągając 215 milionów euro, a skorygowany EBIT wzrósł z 4 milionów do 5 milionów euro, zwiększając skorygowaną marżę EBIT z 2,2 proc. do 2,5 proc.

W tym kwartale Zalando zanotowało największy wzrost w kategoriach Beauty, Sports, Kids & Family oraz „Lounge by Zalando”. Firma wprowadziła nową funkcję w Asystencie Zalando, umożliwiając klientom zadawanie pytań głosowo, co czyni obsługę bardziej intuicyjną i naturalną. Nowa funkcja, Trend Spotter, inspiruje klientów, pokazując pojawiające się trendy w sześciu głównych europejskich stolicach mody. Bazując na danych Zalando, co tydzień prezentuje najpopularniejsze produkty, które cieszą się zainteresowaniem klientów w Berlinie, Paryżu, Mediolanie, Antwerpii, Sztokholmie i Kopenhadze.

Czytaj także: Zalando zmienia komunikację o produktach w ramach porozumienia z Komisją Europejską

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
07.05.2024 09:12
OLX. Tu znajdziesz wszystko dla zdrowia i urody
OLX. Tu znajdziesz wszystko dla zdrowia i urodyGetty Images
Dbanie o zdrowie i urodę stało się nie tylko trendem, ale wręcz nieodłącznym elementem codziennej rutyny wielu osób. W poszukiwaniu najlepszych produktów i rozwiązań coraz częściej zwracamy się ku platformom internetowym, które oferują szeroki wybór i wygodę zakupów bez wychodzenia z domu. Jednym z takich miejsc, gdzie można znaleźć praktycznie wszystko dla zdrowia i urody, jest OLX.

Platforma OLX, z której każdego miesiąca korzysta połowa polskich internautek stała się miejscem, gdzie użytkownicy mogą odkrywać i nabywać produkty pomagające im dbać o siebie. Szczególnie popularne są oferty z kategorii suplementów diety, nieodłączny element wspierający zdrowy tryb życia i dobrą kondycję. Polki coraz częściej przez internet kupują też produkty do higieny jamy ustnej (kategoria odnotowała wzrost popularności o 62 proc.!).

Przeglądając internet w poszukiwaniu okazji myślimy nie tylko o higienie i zdrowiu. W aplikacji internetowej coraz częściej kupujemy też produkty z branży beauty. Perfumy nadal są niezastąpionym elementem codziennej toalety, dodającym pewności siebie i podkreślającym indywidualność. Online zamawiamy też urządzenia do masażu, które stają się coraz bardziej popularne w domowym zaciszu, oferując relaks i ulgę w bólu po długim dniu pracy.

Dodatkowym atutem zakupów w aplikacji OLX jest możliwość skorzystania z Przesyłki OLX, która gwarantuje wygodę odbioru zakupionych produktów. Dzięki tej opcji, użytkownicy mogą zamawiać produkty w dowolne miejsce do punktu odbioru. Coraz chętniej z przesyłką zamawiamy produkty do włosów i makijażu. Zainteresowanie kupnem online tych ostatnich w ciągu roku wzrosło na OLX niemal o sto procent!

Bez względu na to, czy szukasz suplementów diety, produktów do pielęgnacji ciała, czy urządzeń wspomagających relaks, OLX jest miejscem, gdzie znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz, aby dbać o siebie każdego dnia.

 

Jeśli prowadzisz biznes kosmetyczny i chcesz przyciągnąć do siebie klientów, sprawdź jak skorzystać z oferty biznesowej na OLX.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
12. maj 2024 09:27