Jak podaje Rzeczpospolita powołując się na badania SW Research przygotowane na zlecenie Trusted Shops, 93% respondentów deklaruje, że kupiło coś online chociaż raz w ciągu ostatnich 6 miesięcy. Jedynie 7% badanych przyznało, że nigdy nie skorzystało z oferty e-sklepów.
To duża różnica w porównaniu z rokiem 2017, kiedy aż 62 proc. osób deklarowało, że nie robi zakupów przez internet. Co ciekawe, tylko 16 proc. ankietowanych robi zakupy regularnie – przynajmniej raz w tygodniu. Ponad połowa robi je sporadycznie (raz lub dwa razy w miesiącu), a co czwarty badany dopiero testuje zakupy online, bo zdarza mu się to zaledwie raz na pół roku.
Jednostkowe kwoty, które przeznaczamy na zakupy w internecie są podobne do tych w latach poprzednich – 34 proc. internautów robi zakupy o wartości od 60 do 100 zł, natomiast 35 proc. kupuje online za 100 – 249 zł, co oznacza niewielki spadek względem lat ubiegłych. Wzrosła natomiast liczba drobnych transakcji o wartości do 59 zł (16 proc.).

