StoryEditor
E-commerce
03.11.2022 00:00

Zalando notuje wzrost w trzecim kwartale z liczbą ponad 50 milionów aktywnych klientów

Zalando, jedna z wiodących europejskich platform internetowych zajmujących się modą i beauty, odnotowała znaczny wzrost najważniejszych wskaźników w trzecim kwartale. Firma podjęła udane kroki w celu zwiększenia rentowności, przyczyniając się do poprawy wyników i łagodząc wpływ pogorszenia nastrojów konsumentów.

Zalando zaraportowało rekordowo niski wskaźnik zaufania konsumentów wobec platformy, ale jednocześnie z zmniejszona została presja na łańcuch dostaw. Liczba aktywnych klientów przekroczyła po raz pierwszy w historii firmy 50 milionów (wzrost o 8 proc. w stosunku do ostatnich pomiarów), a sprzedaż brutto w przeliczeniu na jednego klienta wzrosła o 0.3 proc.

Mimo rynkowej tendencji spadkowej, sprzedaż na Zalando rośnie. Wyniki finansowe w trzecim kwartale 2022 wskazują, że wolumen sprzedaży brutto wzrósł o 7,1 proc., przychody o 2,9 proc., a skorygowany zysk operacyjny urósł w trzecim kwartale do 13,5 mln euro. W trzecim kwartale 2022 r. nie notuje się już wzrostów sprzedaży związanych z pandemią COVID-19.


Dane odnośnie do sprzedaży

W stosunku do roku poprzedniego pierwsza połowa 2022 nie przyniosła wzrostu wolumenu sprzedaży brutto, jednakże skorygowany zysk operacyjny wzrósł o 26 mln euro. Druga połowa 2022 wykazuje tendencję wzrostu do roku poprzedniego między 6 a 13 proc., prognozowany skorygowany zysk operacyjny zamyka się a 154 a 238 mln euro, a nakład inwestycyjny i neutralny kapitał obrotowy netto wyniesie między 350 a 400 mln euro.

W pierwszym półroczu 2022 r. wzrost sprzedaży w stosunku do pierwszego półrocza poprzedniego roku wyniósł zero.  Zalando spodziewa się uzyskać dolne wartości zakresu wskazanego; 3-7 proc. wolumenu sprzedaży brutto, do 3 proc. wzrostu przychodów, między 180 a 260 mln euro skorygowanego zysku operacyjnego.

Strategie bazujące na wartościach i ludziach

Kluczowe trzy punkty strategii Zalando na nadchodzący kwartał i kolejne to Klienci, Partnerzy, oraz Ludzie i Planeta. Wszystkie trzy mają być przyczynkiem do zwiększenia zaufania wobec platformy zakupowej, poprawienia stosunków z podmiotami zewnętrznymi i poprawy wizerunku brandu jako przyjaznego rosnącej świadomości ekologicznej.

Klienci:

  • program lojalnościowy Zalando Plus potroił liczbę członków rok do roku.

  • wprowadzenie minimalnej wartości zamówienia zachęciło klientów do zwiększenia rozmiaru koszyka lub uiszczenia opłaty za dostawę; w rezultacie zamówienia poniżej minimalnej wartości zamówienia stały się opłacalne.

  • docelowo Zalando ma się stać punktem startowym dla mody w życiu swoich klientów.

  • firma będzie wdrażać obliczoną na lata wizję stworzenia nowego doświadczenia w zakresie odkrywania mody, które będzie coraz bardziej łączyć treści cyfrowe i proces zakupowy, aby zapewnić konsumentom prawdziwie inspirujące wrażenia, takie jak już powstałe z marką A-T° i nadchodzące z firmą Salomon.

 

 

Partnerzy:

  • silny wzrost udziału partnerów biznesowych o 7 punktów procentowych w porównaniu do ubiegłego roku wskazuje na rosnące zaufanie wobec Zalando wśród firm z branży fashion i beauty. 

  • unikatowe współprace z rozpoznawalnymi markami pozwalają nie tylko na pogłębienie porozumienia między przedsiębiorstwami, ale także przyciągają kolejnych klientów. Strategiczna współpraca partnerska z Nike, której launch zostanie przeprowadzony w przeciągu najbliższych kilku tygodni we wszystkich krajach funkcjonowania Zalando Partner Program, obejmuje specjalne benefity dla zarejestrowanych klientów. Jednym z nich będzie dostęp do produktów przeznaczonych wyłącznie dla konsumentów z Zalando.

Ludzie i Planeta:

  • Zalando wprowadza na rynek pierwsze kolekcje Adaptive Fashion dla osób z niepełnosprawnościami, których specyficzne potrzeby rozmijają się często z tym, co oferują sklepy sieciowe.

  • platforma kieruje się w kierunku bardziej zrównoważonej mody, produkowanej i dystrybuowanej z poszanowaniem środowiska i zasobów naturalnych.

Czytaj także: Zalando spodziewa się wzrostów i poprawy rentowności w drugiej połowie roku 2022

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
08.07.2025 14:34
Boots i Deliveroo ruszają z ekspresową dostawą letnich kosmetycznych niezbędników
Kurierzy Deliveroo dowiozą między innymi krem z filtrem.Boots

Wspólna inicjatywa to odpowiedź na badania, według których co drugi Brytyjczyk zapomina zabrać letnie akcesoria na jednodniowe wypady. Aby ułatwić przygotowania, Boots we współpracy z ekspertką Chelseą Dickenson stworzył trzy gotowe zestawy: „Festival”, „Beach” i „Adventure”. Każdy kosztuje 20 funtów, zawiera 5–7 produktów i umożliwia oszczędność ponad 10 funtów w porównaniu z ceną pojedynczych artykułów.

Pierwszy tego lata projekt Boots i Deliveroo obejmie ponad 75 brytyjskich plaż, szlaków turystycznych i festiwali, gdzie zakupy dotrą nawet w 20 minut. Klienci mogą wybierać spośród ponad 750 artykułów – od kremów z filtrem, przez środki przeciw ukąszeniom, po leki przeciwbólowe. Firma zastrzega jednak, że rowerzyści Deliveroo dostarczą paczki tylko do najbliższej przejezdnej drogi; nie wjadą bezpośrednio na piasek, górskie ścieżki ani na teren festiwalu.

Dodatkowo na stronie Boots pojawiły się trzy listy kontrolne (packing listers), które przypominają o najczęściej pomijanych pozycjach podczas pakowania. Ma to ograniczyć liczbę awaryjnych zakupów i ułatwić planowanie zarówno krótkich wypadów, jak i dłuższych podróży wakacyjnych.

Partnerstwo wpisuje się w szerszą strategię Deliveroo poprawiania doświadczeń klientów. W czerwcu platforma rozpoczęła w Dublinie testy dronowych dostaw we współpracy z operatorem Manna – pierwszy lot odbył się w dzielnicy Blanchardstown. choć test prowadzony jest w Irlandii, wnioski z niego mogą przyspieszyć wprowadzanie innowacyjnych form logistyki również na brytyjskim rynku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
04.07.2025 10:25
Alibaba przeznaczy 50 mld juanów na kupony chcąc utrzymać pozycję lidera e-commerce
Chiński gigant nakłada presję na globalną konkurencję.Shutterstock

Chiński gigant technologiczny Alibaba ogłosił, że w ciągu najbliższego roku rozdysponuje kupony i vouchery o łącznej wartości 50 miliardów juanów, czyli około 6,98 miliarda dolarów amerykańskich. Program zachęt ma na celu pobudzenie aktywności konsumenckiej i handlowej na platformach e-commerce i dostawczych grupy, takich jak Tmall i Taobao.

Decyzja zapadła w odpowiedzi na rosnącą konkurencję na rynku krajowym – szczególnie w sektorach dostaw jedzenia i handlu internetowego. W ostatnim czasie JD.com znacznie poszerzyło swoją obecność, a mniejsze platformy również coraz śmielej sięgają po klientów. Działania Alibaby mają zatrzymać użytkowników i sprzedawców w obrębie własnych ekosystemów sprzedażowych.

Dla branży kosmetycznej i produktów do pielęgnacji ciała program ten oznacza większą presję cenową. Liczne marki działające na Tmallu i Taobao będą musiały konkurować nie tylko jakością, lecz także agresywnymi promocjami, by przyciągnąć klientów w okresach zwiększonego ruchu wynikającego z kampanii zniżkowych. Zwiększy się też znaczenie strategii marketingowych dopasowanych do kampanii kuponowych.

Równolegle Alibaba rozwija swoją infrastrukturę chmurową w Azji Południowo-Wschodniej. W tym tygodniu otwarto trzeci ośrodek danych w Malezji, a w październiku ruszy kolejny na Filipinach. W Singapurze firma uruchomiła centrum rozwoju sztucznej inteligencji, które ma wspierać biznesy w wykorzystywaniu aplikacji chmurowych i narzędzi uczenia maszynowego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. lipiec 2025 11:03