StoryEditor
Handel
16.07.2020 00:00

Fala zwolnień. Dom towarowy Macy‘s redukuje prawie 4000 miejsc pracy

Macy’s zmniejsza liczbę zespołów zarządzających i korporacyjnych i redukuje zatrudnienie o prawie 4000 osób. Inicjatywa redukcji kosztów została wdrożona po tym, jak gigant detaliczny ogłosił 45-procentowy spadek sprzedaży w pierwszym kwartale: „COVID-19 znacząco wpłynął na naszą działalność” - przyznaje dyrektor generalny amerykańskiej sieci domów  towarowych, Jeff Gennette.

Teraz firma rozpoczyna poważną restrukturyzację, aby zniwelować wpływ zmniejszonej sprzedaży z powodu pandemii koronawirusa. Gigant handlu detalicznego poinformował o 45 proc. spadku sprzedaży w pierwszym kwartale w okresie 13 tygodni kończącym się 2 maja i ma nadzieję, że decyzja o zmniejszeniu zatrudnienia zaoszczędzi firmie około 365 mln dolarów.

Oprócz zmniejszonej liczby pracowników w swoich biurach, Macy’s zmniejsza zatrudnienie w sklepach, łańcuchu dostaw i sieci obsługi klienta, co powinno zostać skorygowane, gdy sprzedaż wzrośnie.

- Covid-19 znacząco wpłynął na naszą działalność. Chociaż ponowne otwarcie naszych sklepów przebiega pomyślnie, spodziewamy się stopniowego ożywienia działalności i podejmujemy działania w celu dostosowania naszej bazy kosztów do spodziewanej niższej sprzedaży - powiedział dyrektor generalny Macy's, Jeff Gennette.

- To była trudna decyzja, ponieważ ma wpływ na wielu naszych kolegów. Chciałbym podziękować wszystkim naszym kolegom, tym, którzy byli aktywni i tym, którzy są na urlopie, za pomoc w przetrwaniu tego trudnego czasu i chcę wyrazić głęboką wdzięczność tym, którzy odchodzą za ich służbę i wkład w działanie firmy - dodał.

Wiadomość ta pojawiła się w bardzo niespokojnym miesiącu dla sektora detalicznego, gdy wielu innych dużych graczy ogłosiło plany zwolnień. Brytyjski detalista drogeryjny Boots zlikwiduje ponad 4000 miejsc pracy, ponieważ sprzedaż spadła mu o prawie 50 proc. Ponad 1000 pracowników domów towarowych Johna Lewisa jest zagrożonych redukcją, ponieważ 8 sklepów tej sieci zostało przeznaczonych do zamknięcia. Z kolei słynny Harrods zredukuje ponad 10 proc. miejsc pracy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
12.12.2025 13:28
„Eau de Croissant”: Lidl sięga po perfumy w limitowanej kampanii świątecznej
Perfumy będą do zdobycia w ramach kampanii promocyjnej.Lidl USA

Amerykańskie oddziały sieci Lidl zrealizowały przedświąteczną kampanię marketingową, w której główną rolę odgrywa limitowany zapach „Eau de Croissant”. Perfumy zamknięto we flakonie stylizowanym na croissanta – jednej z najczęściej wybieranych przekąsek z oferty sieci. Produkt nie trafił do regularnej sprzedaży i nie ma ustalonej ceny detalicznej, ponieważ został przygotowany wyłącznie jako element akcji promocyjnej w mediach społecznościowych.

Kluczowym elementem kampanii jest konkurs prowadzony na instagramowym profilu Lidla w USA. Do zdobycia przewidziano dokładnie 100 flakonów „Eau de Croissant”, co nadaje akcji charakter ściśle limitowany. Perfum nie można kupić w sklepach ani online – jedyną drogą do ich zdobycia jest udział w konkursie, co znacząco podniosło zainteresowanie akcją i intensywność zaangażowania użytkowników.

Kampania wprost nawiązuje do konwencji zapachów luksusowych marek, zarówno poprzez nazwę, jak i estetykę komunikacji. Lidl zestawia swój projekt z rozpoznawalnymi liniami perfum, takimi jak „Eau So Fresh” Marca Jacobsa, „Eau Sauvage” Diora czy „Eau de Cèdre” Giorgio Armaniego. W przeciwieństwie do nich „Eau de Croissant” nie aspiruje do realnej konkurencji produktowej, a pełni funkcję humorystycznego komentarza do rynku perfum premium.

Reakcja odbiorców w mediach społecznościowych była szybka i mierzalna. W ciągu kilku dni od publikacji post promujący „Eau de Croissant” zebrał ponad 10 tys. reakcji na Instagramie. Użytkownicy zwracali uwagę przede wszystkim na formę flakonu oraz sam koncept kampanii, nawet jeśli sam zapach nie został szczegółowo opisany ani udostępniony do testów konsumenckich.

Nie jest to pierwszy przypadek, gdy Lidl sięga po niestandardowe połączenia kategorii produktowych. W 2024 roku sieć zaprezentowała projekt „Croissant Bag”, stworzony we współpracy z projektantem Nikolasem Bentelem. Akcesorium w kształcie croissanta było dostępne czasowo w Patisserie Lidl Pop-up podczas London Fashion Week. Obecna kampania wpisuje się w tę samą strategię – wykorzystania limitowanych, nietypowych projektów do budowania zasięgu i zaangażowania globalnej społeczności online.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
11.12.2025 15:38
Shein otwiera hub pod Wrocławiem; do końca 2025 r. w regionie powstanie 5 tys. miejsc pracy
Shein oferuje znaczną liczbę produktów kosmetycznych.Shein

Shein ogłosił otwarcie jednego z najnowocześniejszych centrów logistycznych e-commerce w Europie, zlokalizowanego w Powiecie Wrocławskim. Nowy obiekt ma pełnić rolę głównego hubu operacyjnego firmy na kontynencie, umożliwiając szybszą obsługę ponad 100 mln klientów w Europie. Centrum, po osiągnięciu pełnej wydajności, zajmie 740 tys. mkw, co plasuje je wśród największych i najbardziej zaawansowanych technologicznie magazynów w sektorze e-commerce.

Dzięki inwestycji Shein zwiększy liczbę miejsc pracy na Dolnym Śląsku do 5 000, stając się jednym z kluczowych pracodawców w regionie. Firma działa tu od 2022 r., kiedy to rozpoczęła budowę swojego zaplecza logistycznego i od tego czasu stworzyła już ponad 3 000 etatów. Jak podkreśla Leonard Lin, President of EMEA w Shein, Wrocław pozostaje strategiczną lokalizacją dzięki rozwiniętej infrastrukturze, dogodnym połączeniom transportowym oraz dużej puli wykwalifikowanych pracowników.

Hub wyposażono w szeroki zestaw technologii automatyzacji – robotyczne systemy transportu, zautomatyzowane linie sortujące i rozwiązania wspierające kontrolę jakości. Zastosowane systemy mają zwiększyć efektywność operacyjną i skrócić czas realizacji zamówień, ustanawiając – jak deklaruje firma – nowy standard logistyki e-commerce w Europie. Obiekt już funkcjonuje, a pełną zdolność operacyjną ma osiągnąć do końca 2025 r.

image

Chińskie platformy nie osłabiają polskiego e-commerce. Nowe dane z 22,5 tys. zamówień pokazują odwrotny trend

Shein podkreśla również wpływ inwestycji na lokalny ekosystem gospodarczy. Firma współpracuje z ponad 170 małymi i średnimi przedsiębiorstwami z Dolnego Śląska, m.in. w obszarze transportu, pakowania i usług profesjonalnych. Nowe centrum ma także wspierać polskich i europejskich sprzedawców obecnych na platformie Shein, oferując im dostęp do infrastruktury logistycznej oraz konkurencyjnych stawek realizacji zamówień.

Według Michała Rado, Wicemarszałka Województwa Dolnośląskiego, rozwój centrum Shein to znaczący impuls gospodarczy dla regionu. Jak podkreśla samorządowiec, tysiące nowych miejsc pracy i skala inwestycji dowodzą rosnącego zaufania inwestorów do Dolnego Śląska, który umacnia swoją pozycję jako lider nowoczesnej logistyki w Europie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
13. grudzień 2025 14:05