Podczas debaty na Forum Branzy Kosmetycznej 2020 zatytułowanej „Zmiana modeli biznesowych w obliczu COVID. Jak pandemia wpłynęła na handel, logistykę, zarządzanie kategoriami i zmieniła konsumencki traffic?”, Dariusz Tomczak, prezes zarządu Davi (sieć drogerii Vica, ale także hurtownia kosmetyczna) przyznał, że klienci zamawiają mniej towaru i nie chcę robić zapasów. Ich zamówienia są bardzo asekuracyjne, mimo, że nadchodzi okres, który zawsze był dla handlu bardzo dobry
– Święta Bożego Narodzenia to zawsze był dobry czas dla naszej branży. Wszystko wskazuje jednak na to, że nie będziemy się odwiedzać i spotykać, a co za tym idzie wręczać sobie prezentów. Tymczasem to właśnie kosmetyki były zawsze popularnym prezentem pod choinkę. Wydaje mi się, że raczej nie nadrobimy sprzedaży w tym okresie – stwierdził.
Zwrócił też uwagę, że nowości na drogeryjnych półkach byłoby więcej, gdyby w większej liczbie przypadków współpraca z producentami układała się w sposób partnerski. – Musimy się wzajemnie wspierać – posumował.
W debacie „Zmiana modeli biznesowych w obliczu COVID. Jak pandemia wpłynęła na handel, logistykę, zarządzanie kategoriami i zmieniła konsumencki traffic?” udział wzięli Joanna Mazur, kierownik sieci partnerskiej Drogerii Koliber, Ambra - Grupa Eurocash, Ewa Sech, dyrektor Działu Analiz Specjalnych, GfK Polonia, Teresa Stachnio, wiceprezes zarządu, Drogerie Jasmin, Leszek Szwajcowski, wiceprezes zarządu, DP Drogerie Polskie, Dariusz Tomczak, prezes zarządu, Davi