StoryEditor
Handel
18.03.2021 00:00

Maciej Witucki, Lewiatan: Liczymy, że to już ostatni taki lockdown

Od najbliższej soboty rząd wprowadza lockdown na terenie całego kraju. Do 9 kwietnia będzie mocno ograniczona działalność galerii handlowych. - Trzeci już lockdown w ciągu ostatniego roku nie pozostanie bez wpływu na gospodarkę - nie kryje Maciej Witucki, prezydent Konfederacji Lewiatan. 

W opinii eksperta na szczęście przemysł pozostaje odporny na skutki pandemii, a Polska czerpie korzyści z bycia w odpowiednich łańcuchach dostaw. O wiele gorzej radzą sobie usługi, zwłaszcza turystyka, hotelarstwo czy gastronomia.

- Nowe obostrzenia jeszcze bardziej pogłębią ich trudną sytuację. Nie jesteśmy w stanie przewidzieć, jak po wprowadzeniu kolejnych restrykcji będzie kształtował się popyt czy jakie bariery administracyjne napotka jeszcze biznes. To bardzo ogranicza możliwości inwestowania, składania zamówień u podwykonawców. To wspólny problem małych i dużych firm. Mamy nadzieję, że to już ostatni taki lockdown - mówi Maciej Witucki, prezydent Konfederacji Lewiatan.

Jak wskazuje, Polacy tęsknią za przedpandemiczną normą w branżach usługowych.

- Zatrudnienie w nich to szansa dla osób młodych, o małym doświadczeniu. Firmy z tych branż potrzebują jedynie rozsądnego reżimu sanitarnego. W uzgodnieniu takiego reżimu leży ogromna szansa dla usług, co w praktyce będzie krokiem w stronę ostatecznego wyjścia z pandemii - dodaje.

Skutki kolejnego lockdownu będą dotkliwe, dlatego przedsiębiorcy oczekują wsparcia i działań osłonowych, które zostały zapisane w drugiej Tarczy Finansowej PFR oraz w sześciu tarczach branżowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
23.05.2025 15:00
W Warszawie działa już piąta drogeria DM. Byliśmy na jej otwarciu! [FOTORELACJA]
586038
/ Marzena Szulc
586037
/ Marzena Szulc
586007
/ Marzena Szulc
585998
/ Marzena Szulc
586038
586037
586007
585998
Gallery

Drogerie DM uruchomiły swój piąty punkt w Warszawie w czwartek 22 maja, z każdą kolejną lokalizacją przybliżając się do centrum stolicy. Najnowsza drogeria mieści się w Galerii Młociny, tuż przy stacji metra. Jest to zarazem 58. placówka DM w naszym kraju. Jakie marki znajdziemy w nowej drogerii DM?

Warto przypomnieć, że debiut pierwszej w Polsce drogerii DM miał miejsce zaledwie trzy lata temu we Wrocławiu. Sieć równolegle uruchomiła w naszym kraju sprzedaż online.

Po udanym otwarciu drogerii DM na Białołęce nie zwalniamy tempa i oddajemy w ręce naszych klientów kolejną drogerię, tym razem w Galerii Młociny na warszawskich Bielanach. To doskonała lokalizacja, wiemy, że mieszkańcy stolicy chętnie ją odwiedzają, a w naszym bezpośrednim sąsiedztwie znajduje się popularny dyskont spożywczy, co z pewnością sprzyja rodzinnym zakupom – komentuje Ewa Makowska, Kierownik Regionalny drogerii DM w Polsce. 

image
Marzena Szulc

Drogerię DM łatwo odnaleźć na terenie Galerii Młociny – mieści się ona na poziomie -1, tuż obok chętnie odwiedzanej Biedronki, a zarazem z daleka od swojej największej konkurencji, czyli Rossmanna i Hebe (które zajęły miejsca po sąsiedzku, tuż za głównym wejściem do Galerii). Drogeria DM w Galerii Młociny ma powierzchnię sprzedaży 479 mkw.

image
Marzena Szulc

Jak zawsze z okazji otwarcia postanowiliśmy ugościć klientów w naszych progach, przygotowując dla nich szereg atrakcji, w tym degustacje, rabaty zakupowe i darmowe prezenty. Zapraszamy do zakupów, to świetny pretekst, by przekonać się, co sprawia, że Polacy tak chętnie odwiedzają nasze sklepy – zachęca Ewa Makowska.

Atrakcje (nie tylko) dla rodziców i dla dzieci

Drogeria na terenie Galerii Młociny została otwarta uroczyście o godz. 10 – było obowiązkowe przecięcie wstęgi, muzyka oraz maskotki sieci (w tym miś Saubar, czyli Czyścioszek). Wśród pierwszych klientów znalazły się osoby w różnym wieku, nie zabrakło także mam z dziećmi.

Drogerie DM mocno podkreślają swoje niezwykle przyjazne nastawienie do tej ostatniej grupy klientów – to dla nich zaaranżowany jest cały sektor sklepu, gdzie znajdziemy kosmetyki i akcesoria dla dzieci, młodych mam oraz kobiet w ciąży, a także miejsce zabaw dla najmłodszych (z obowiązkowym drewnianym konikiem). Ukłonem w stronę rodziców jest też przewijak z nieodpłatnym zapasem pieluch (oczywiście marki własne DM, czyli Babylove).

image
Marzena Szulc

Dodatkowym miłym akcentem z okazji otwarcia był poczęstunek dla klientów – wypiekane na miejscu gofry na patyku (niestety, tylko przez pierwsze trzy dni po otwarciu). A może warto byłoby uruchomić na stałe taki punkt w drogerii, gdzie rodzice mogliby spotkać się i porozmawiać chwilę przy kawie, herbacie lub soku, spokojnie przejrzeć gazetki promocyjne i informacje o nowych produktach w ofercie?

Przyjazna przestrzeń i bezstresowe zakupy

Wygodzie robienia zakupów (nie tylko w sektorze dla mam z dziećmi, ale w całej drogerii) sprzyjają szerokie i wygodne przejścia, ułatwiające komunikację i poruszanie się po sklepie. Drogeria DM w Galerii Młociny jest miejscem zaprojektowanym z myślą o komforcie klienta: dominuje łagodne oświetlenie, spokojna atmosfera, pomocny zespół pracowników, ławka do odpoczynku. Przestronne alejki, nowoczesny wystrój i intuicyjne rozmieszczenie produktów sprawiają, że zakupy stają się przyjemniejsze, mniej stresujące. 

Obok bezpłatnego dystrybutora z wodą w sklepie znajdują się stanowiska foto-kiosków z usługą natychmiastowego wydruku zdjęć, możliwością przygotowania personalizowanych naklejek na produkty, a także punkt ekspresowego odbioru zamówień internetowych. 

image
Marzena Szulc

Na miłośników makijażu czekają wyjątkowo rozbudowane szafy makijażowe – zarówno z popularnymi kosmetykami, jak i markami własnymi DM. Tuż za wejściem do drogerii znalazła się Wyspa Inspiracji Uroda – czyli miejsce, gdzie wyeksponowano najpopularniejsze nowości i hity sprzedażowe drogerii. 

image
Marzena Szulc

Ceny, promocje i marki własne

Drogerie DM często zwracają uwagę na swoją  politykę cenową.

Klienci kupują tu sprytniej niż w promocji i zawsze korzystnie, ponieważ DM gwarantuje atrakcyjną i trwałą cenę półkową, która nie jest podwyższana przez okres minimum czterech miesięcy od daty ostatniej zmiany. Co więcej, w ofercie znajdują się setki produktów, których ceny nie urosły od ponad roku – podkreśla sieć. Jak inne duże sieci, także DM oferuje unikalne produkty marek własnych (najbardziej znane to Balea, Alverde, Denkmit), a także szeroki asortyment marek komercyjnych, produktów naturalnych i wegańskich.

image
Marzena Szulc

Z okazji otwarcia klienci tradycyjnie otrzymywali 15 proc. powitalnego rabatu na całe zakupy przy kasie, a także torby DM wielorazowego użytku i upominki (żel pod prysznic Balea i zestaw miniatur produktów marek własnych DM).

Osoby, które nie miały jeszcze aplikacji DM, mogły skorzystać z punktu pomocy, aby sprawnie zainstalować ją na smartfonie i skorzystać od razu z dodatkowych ofert promocyjnych. 

Zobacz też: 

Drogerie DM i Rossmann zwiększają przychody szybciej, niż sieci spożywcze

DM, Rossmann i Müller: jak wielka trójca niemieckich drogerii zdobyła rynek i walczy o klientów?

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
23.05.2025 12:27
Douglas modernizuje perfumerię w Białymstoku i przyspiesza ekspansję w Polsce
Douglas walczy o palmę pierwszeństwa, jeśli chodzi o perfumerie premium w Polsce.Perfumerie Douglas

Sieć perfumerii Douglas kontynuuje dynamiczną ekspansję na polskim rynku, czego najnowszym przykładem jest modernizacja lokalu w galerii Atrium Biała w Białymstoku. Nowa przestrzeń premium beauty o powierzchni 125 mkw została zaprojektowana z myślą o podniesieniu komfortu zakupów i zaoferowaniu klientom inspirujących doświadczeń. Inwestycja wpisuje się w strategię firmy, która zakłada unowocześnianie istniejących lokalizacji oraz zwiększanie obecności nie tylko w dużych aglomeracjach, ale też w mniejszych miastach.

Douglas intensyfikuje modernizację perfumerii, wprowadzając rozwiązania odpowiadające na zmiany rynkowe i rosnące oczekiwania konsumentów w regionie CEE. Nowy koncept obejmuje nie tylko rozszerzoną ofertę produktów – od zapachów po kosmetyki i technologie beauty – ale także przestrzenie usługowe i edukacyjne. Konsumenci oczekują dziś nie tylko dostępu do marek premium, lecz także personalizacji, doradztwa oraz komfortowej przestrzeni, która łączy różne aspekty świata beauty.

Modernizacja białostockiej perfumerii to również krok w stronę zrównoważonego rozwoju. Wnętrze zostało wyposażone w energooszczędne oświetlenie LED, systemy monitorowania zużycia energii oraz zoptymalizowaną klimatyzację. Estetykę wspierają multimedialne ekrany i nowoczesna identyfikacja wizualna. Jak zaznacza Magdalena Przybysz, dyrektorka ds. ekspansji CEE w Douglas Polska, inwestycje w rozwój stacjonarnych punktów sprzedaży to odpowiedź na potrzeby klientów poszukujących kompleksowego, luksusowego podejścia do pielęgnacji i urody.

Douglas równolegle rozwija model omnichannel, łącząc świat offline i online w spójny ekosystem. Klienci mogą korzystać z usług takich jak Click & Collect Express, wirtualne przymierzanie makijażu przez aplikację Beauty Mirror czy zamawianie online z pomocą konsultanta. Już w 37 lokalizacjach funkcjonują salony SPA z zabiegami topowych marek, a usługi można rezerwować przez aplikację Booksy. Sieć organizuje także eventy i akcje specjalne, wzmacniając zaangażowanie klientów i lojalność wobec marki.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. maj 2025 23:25