StoryEditor
Handel
19.07.2023 14:12

Nowy koncept shop-in-shop Victoria’s Secret na lotnisku Kraków-Balice

Victoria‘s Secret oferuje szeroki asortyment kosmetyczny, który obejmuje wiele różnorodnych produktów. / Lagardère Travel Retail
Od 15 lipca na lotnisku w Balicach działa nowy sklep marki Victoria‘s Secret. Jest to trzeci sklep tej renomowanej marki w portfolio spółki Lagardère Travel Retail, która prowadzi także działalność pod szyldem Victoria‘s Secret na lotniskach w Warszawie i Gdańsku. Oprócz wymienionych lokalizacji, w Polsce dostępne są jeszcze tylko dwa inne sklepy tej znanej na całym świecie marki, znajdujące się oba w stolicy.

Na podkrakowskim lotnisku otwarto sklep Victoria‘s Secret, który działa w ramach formatu shop-in-shop i jest częścią sklepu The Gallery in Kraków, również zarządzanego przez Lagardère Travel Retail w Polsce. Wydzielona przestrzeń, o powierzchni 35 metrów kwadratowych, oferuje większość asortymentu tej amerykańskiej sieci. Nowy koncept sklepu został zaprojektowany w nowej odsłonie marki, wyróżniającej się jasnoróżowymi kolorami i elementami złota.

Koncept Victoria‘s Secret, dedykowany sklepom zarządzanym przez Lagardère Travel Retail, składa się z trzech kategorii: beauty, accessories i fashion. Szeroka i rozpoznawalna na całym świecie oferta bielizny odpowiada aż za 60 proc. obrotów w ramach tego konceptu, uzupełniana jest również mocnym wyborem mgiełek i balsamów do ciała, z kultowym zapachem Bombshell na czele.

- Współpracujemy z Victoria’s Secret od 2015 roku, kiedy to wspólnie otworzyliśmy sklep marki na lotnisku Chopina w Warszawie. Z naszego punktu widzenia jest to niezwykle owocne i bardzo satysfakcjonujące partnerstwo. Prestiżowa i wyjątkowo rozpoznawalna, a przy tym nadal mało dostępna w Polsce marka fashion to doskonałe uzupełnienie naszej stałej oferty sklepów convenience i foodvenience, news&gifts, duty free, barów i restauracji. Z prawdziwą przyjemnością ogłaszamy otwarcie 3. sklepu pod szyldem Victoria’s Secret w naszym portfolioDariusz Sinkiewicz, Dyrektor Zarządzający ds. Handlowych i Innowacji w Lagardère Travel Retail w Polsce.

Koncept Victoria‘s Secret dla sektora travel retail, obejmujący sklepy działające w miejskich lokalizacjach, łączy ofertę cenową opartą na promocjach pakietowych typu "Kup 3 za...". Podobnie jak na rynku lokalnym, klienci mają możliwość tworzenia własnych zestawów produktów w ramach jednej kategorii. Dzięki temu mogą skomponować indywidualne miksy produktów, które najlepiej odpowiadają ich preferencjom. To atrakcyjne rozwiązanie dla klientów, pozwalające na korzystne zakupy i dostosowanie oferty do własnych potrzeb.

Victoria‘s Secret w ofercie poza bielizną i odzieżą ma również kosmetyki do makijażu, pielęgnacji i higieny ciała, mgiełki zapachowe, wody toaletowe, perfumy i wody perfumowane.

Lagardère Travel Retail jest wiodącym globalnym graczem w branży travel retail. Przez swoje linie Travel Essentials, Duty Free & Fashion oraz Foodservice, firma zarządza ponad 5 tysiącami sklepów, które działają na lotniskach, dworcach kolejowych i w innych przestrzeniach koncesjonowanych w 42 krajach i regionach. W roku 2022, Grupa osiągnęła sprzedaż w wysokości 5,2 mld euro. Obecność Lagardère Travel Retail w Polsce sięga 1997 roku, a wcześniej funkcjonowała jako HDS Polska. Firma rozwija się również w lokalizacjach handlowych, takich jak centra handlowe, ulice i parki handlowe. W sumie, Lagardère Travel Retail zarządza około 1000 różnych punktów sprzedaży w Polsce, pod 40 różnymi markami, w tym InMedio, So Coffee, Relay, Aelia Duty Free, 1Minute Smacznego! i innymi.

Czytaj także: London City Airport zrezygnuje z przepisów dotyczących przewozu 100 ml płynów w bagażu podręcznym

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
06.11.2025 16:37
Zmiany w zarządzie Victoria’s Secret? Przewodnicząca rady nadzorczej "pozbawiona obiektywizmu".
Gigant bieliźniany gorączkowo poszukuje sposobów na przetrwanie rewolucji kulturowej wewnątrz i na zewnątrz firmy.Lagardère Travel Retail

Australijska grupa inwestycyjna BBRC International, posiadająca blisko 12,9 proc. akcji Victoria’s Secret, wezwała do usunięcia z funkcji przewodniczącej rady nadzorczej Donny James oraz domaga się miejsca w zarządzie dla swojego założyciela, Bretta Blundy’ego. W liście skierowanym do spółki BBRC wyraziła zaniepokojenie ładem korporacyjnym i strategią firmy, określając James jako „zbyt długo zasiadającą” i pozbawioną obiektywizmu.

Victoria’s Secret poinformowała, że analizuje kandydaturę Blundy’ego, podkreślając jednocześnie, iż jego udział w radzie może wiązać się z potencjalnym konfliktem interesów. W reakcji na ujawnienie listu akcje spółki spadły o ok. 3 proc. w notowaniach przed sesją giełdową, a w godzinach popołudniowych zniżkowały o kolejne 1,5 proc.. Według danych LSEG BBRC jest drugim największym udziałowcem amerykańskiego producenta bielizny, który od 2021 r. funkcjonuje jako niezależna spółka po wydzieleniu z L Brands.

Blundy, australijski miliarder i założyciel BBRC, argumentuje, że jego obecność w radzie „wypełniłaby kluczowe luki i zwiększyła zaufanie rynku”. Ostrzegł jednocześnie, że jeśli zarząd nie zmieni swojego stanowiska, BBRC zamierza podjąć działania w celu wymiany części dyrektorów podczas przyszłorocznego walnego zgromadzenia akcjonariuszy – „jeśli nie wcześniej”.

Victoria’s Secret przyznała, że jest „rozczarowana” brakiem odpowiedzi Blundy’ego na pytania dotyczące jego kandydatury, ale zapewniła o kontynuowaniu rozmów z BBRC w sprawie jego postulatów. W maju 2025 r., po zwiększeniu udziałów przez BBRC, spółka wprowadziła tzw. „shareholder rights plan”, mający chronić przed wrogim przejęciem. W czerwcu z kolei fundusz Barington Capital Group z Nowego Jorku również wezwał firmę do zmian w składzie rady i zniesienia planu ochrony akcjonariuszy.

Spór z BBRC to kolejny sygnał presji, jakiej Victoria’s Secret poddawana jest ze strony inwestorów po spadku wartości akcji od momentu debiutu giełdowego w 2021 r. Firma, której kapitalizacja wynosi obecnie ok. 1,8 mld USD, od dwóch lat zmaga się z osłabioną sprzedażą i próbami redefinicji wizerunku marki. Konflikt z największymi udziałowcami może zadecydować o dalszym kierunku zmian w strategii i strukturze zarządu spółki.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
06.11.2025 15:15
Allegro i L‘Oréal Polska otwierają sklepy marek w modelu DTC
Wybrane marki z portfolio L‘Oréal Polska rozbudują swoje oficjalne sklepy na AllegroAllegro mat.pras.

Allegro i L‘Oréal Polska rozszerzają współpracę, wprowadzając oficjalne sklepy marek w modelu Direct-to-Consumer (DTC). Decyzja ta stanowi kolejny krok w realizacji strategii, mającej na celu budowanie bezpośrednich relacji z konsumentami i oferowanie spersonalizowanych doświadczeń zakupowych.

W ramach tej nowej inicjatywy, wybrane marki z portfolio L‘Oréal Polska rozbudują swoje oficjalne sklepy na platformie Allegro. Umożliwi to pełniejszą kontrolę nad doświadczeniem klienta – od prezentacji produktu po obsługę posprzedażową, a także pozwoli na bezpośrednie pozyskiwanie cennych danych rynkowych.

Platforma Allegro jest kluczowym filarem polskiego e-commerce i naturalnym miejscem, w którym chcemy prowadzić naszą strategię DTC. Otwarcie dedykowanych e-sklepów na Allegro to inwestycja w bezpośrednią relację z naszymi polskimi konsumentami. Dzięki modelowi DTC możemy zapewnić autentyczność, najszerszą oraz ekskluzywną ofertę dla naszych shopperów. To kolejny dowód na to, jak L’Oréal chcemy wraz z partnerami dokonywać transformacji doświadczeń zakupowych – komentuje Adam Nitecki, General Manager E-commerce L‘Oréal Polska i Kraje Bałtyckie.

image

Dagmara Gołek, Allegro: Co trzeci zakup kosmetyków na Allegro jest spontaniczny [FBK 2025]

Jak potwierdza nasze najnowsze badanie – Customer Journey 2025, kupujący najczęściej rozpoczynają ścieżkę zakupową na platformach handlowych – wskazuje je blisko co drugi badany, w tym 36 proc. wybiera Allegro. Obecność w tym kanale zakupowym jest więc kluczowa w strategiach rozwoju sprzedaży online. Obecność oficjalnych sklepów marek L‘Oréal na Allegro w modelu DTC skutecznie łączy dwa światy: bezpośredniej, jakościowej komunikacji marki z kupującym z zasięgiem i narzędziami marketplace’ów. To znakomity przykład współpracy kluczowych graczy rynkowych, dzięki którym polski konsument zyskuje najwyższą jakość oferty i najlepsze doświadczenia zakupowe – wyjaśnia Adam Adamiak, Director, Group Category Management Health & Beauty, Supermarket.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. listopad 2025 04:07