StoryEditor
Handel
19.07.2023 14:12

Nowy koncept shop-in-shop Victoria’s Secret na lotnisku Kraków-Balice

Victoria‘s Secret oferuje szeroki asortyment kosmetyczny, który obejmuje wiele różnorodnych produktów. / Lagardère Travel Retail
Od 15 lipca na lotnisku w Balicach działa nowy sklep marki Victoria‘s Secret. Jest to trzeci sklep tej renomowanej marki w portfolio spółki Lagardère Travel Retail, która prowadzi także działalność pod szyldem Victoria‘s Secret na lotniskach w Warszawie i Gdańsku. Oprócz wymienionych lokalizacji, w Polsce dostępne są jeszcze tylko dwa inne sklepy tej znanej na całym świecie marki, znajdujące się oba w stolicy.

Na podkrakowskim lotnisku otwarto sklep Victoria‘s Secret, który działa w ramach formatu shop-in-shop i jest częścią sklepu The Gallery in Kraków, również zarządzanego przez Lagardère Travel Retail w Polsce. Wydzielona przestrzeń, o powierzchni 35 metrów kwadratowych, oferuje większość asortymentu tej amerykańskiej sieci. Nowy koncept sklepu został zaprojektowany w nowej odsłonie marki, wyróżniającej się jasnoróżowymi kolorami i elementami złota.

Koncept Victoria‘s Secret, dedykowany sklepom zarządzanym przez Lagardère Travel Retail, składa się z trzech kategorii: beauty, accessories i fashion. Szeroka i rozpoznawalna na całym świecie oferta bielizny odpowiada aż za 60 proc. obrotów w ramach tego konceptu, uzupełniana jest również mocnym wyborem mgiełek i balsamów do ciała, z kultowym zapachem Bombshell na czele.

- Współpracujemy z Victoria’s Secret od 2015 roku, kiedy to wspólnie otworzyliśmy sklep marki na lotnisku Chopina w Warszawie. Z naszego punktu widzenia jest to niezwykle owocne i bardzo satysfakcjonujące partnerstwo. Prestiżowa i wyjątkowo rozpoznawalna, a przy tym nadal mało dostępna w Polsce marka fashion to doskonałe uzupełnienie naszej stałej oferty sklepów convenience i foodvenience, news&gifts, duty free, barów i restauracji. Z prawdziwą przyjemnością ogłaszamy otwarcie 3. sklepu pod szyldem Victoria’s Secret w naszym portfolioDariusz Sinkiewicz, Dyrektor Zarządzający ds. Handlowych i Innowacji w Lagardère Travel Retail w Polsce.

Koncept Victoria‘s Secret dla sektora travel retail, obejmujący sklepy działające w miejskich lokalizacjach, łączy ofertę cenową opartą na promocjach pakietowych typu "Kup 3 za...". Podobnie jak na rynku lokalnym, klienci mają możliwość tworzenia własnych zestawów produktów w ramach jednej kategorii. Dzięki temu mogą skomponować indywidualne miksy produktów, które najlepiej odpowiadają ich preferencjom. To atrakcyjne rozwiązanie dla klientów, pozwalające na korzystne zakupy i dostosowanie oferty do własnych potrzeb.

Victoria‘s Secret w ofercie poza bielizną i odzieżą ma również kosmetyki do makijażu, pielęgnacji i higieny ciała, mgiełki zapachowe, wody toaletowe, perfumy i wody perfumowane.

Lagardère Travel Retail jest wiodącym globalnym graczem w branży travel retail. Przez swoje linie Travel Essentials, Duty Free & Fashion oraz Foodservice, firma zarządza ponad 5 tysiącami sklepów, które działają na lotniskach, dworcach kolejowych i w innych przestrzeniach koncesjonowanych w 42 krajach i regionach. W roku 2022, Grupa osiągnęła sprzedaż w wysokości 5,2 mld euro. Obecność Lagardère Travel Retail w Polsce sięga 1997 roku, a wcześniej funkcjonowała jako HDS Polska. Firma rozwija się również w lokalizacjach handlowych, takich jak centra handlowe, ulice i parki handlowe. W sumie, Lagardère Travel Retail zarządza około 1000 różnych punktów sprzedaży w Polsce, pod 40 różnymi markami, w tym InMedio, So Coffee, Relay, Aelia Duty Free, 1Minute Smacznego! i innymi.

Czytaj także: London City Airport zrezygnuje z przepisów dotyczących przewozu 100 ml płynów w bagażu podręcznym

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.08.2025 12:20
Mr. DIY w warszawskiej galerii Blue City — jak wygląda oferta beauty i chemii gospodarczej? [GALERIA]
Agata Grysiak

Mr. DIY, wbrew swojej nazwie, nie jest sklepem dla majsterkowiczów sensu stricto, bo produkty do rzemiosła czy samodzielnych domowych napraw stanowi zaledwie niewielki procent ogólnej oferty. Sieć może natomiast pochwalić się ofertą produktów do pielęgnacji urody i chemii gospodarczej, toteż redakcja Wiadomości Kosmetycznych odwiedziła sklep w galerii Blue City.

Mr. DIY to międzynarodowa sieć sklepów wywodząca się z Malezji, specjalizująca się w sprzedaży artykułów codziennego użytku w niskich cenach. Marka działa na zasadzie „one-stop shop” i oferuje szeroki asortyment obejmujący m.in. narzędzia, akcesoria do domu, produkty dekoracyjne, artykuły papiernicze, zabawki, kosmetyki, sprzęty elektroniczne oraz chemię gospodarczą. Sklepy Mr. DIY funkcjonują w formacie samoobsługowym, zazwyczaj w galeriach handlowych i przy głównych ulicach, a ich celem jest dostępność i wygoda zakupów dla szerokiej grupy klientów. Sieć rozwija się dynamicznie nie tylko w Azji Południowo-Wschodniej, ale także na innych rynkach, w tym w Europie Środkowo-Wschodniej, stawiając deklaratywnie na przystępność cenową, różnorodność oferty i szybkie dostosowanie do lokalnych potrzeb konsumentów.

Ciekawe jest to, że wspomniana już oferta chemii gospodarczej jest tak niewielka — zajmuje zaledwie szczyt jednego z regałów wystawienniczych, co zwraca uwagę w kontekście bardzo szerokiej palety dostępnych dla kupujących produktów gospodarstwa domowego, zwłaszcza przedmiotów przydatnych przy domowych porządkach. Na półkach znajdziemy produkty marki Dragon, be Frendi, Pomoc Domowa i Bros.

Jeśli chodzi o ofertę urodową, to próżno szukać kosmetyków sensu stricto: nie ma tu palet do makijażu, balsamów do ciała czy zapachów. Na wieszakach jest za to bogata selekcja akcesoriów w rodzaju zalotek, pędzli do makijażu, sztucznych paznokci, szczotek, gąbeczek do nakładania podkładu, grzebieni i podobnych przyborów.

Praktycznie każdy przedmiot ma na sobie metkę świadczącą o tym, że jego bezpośrednim importerem jest sam Mr. DIY. Brak jest w tej kategorii towarów importowanych i dystrybuowanych przez inne podmioty. Produkty nie mają własnej, jednolitej marki własnej. Uwagę zwróciło również to, że alejkę zastawiały kartony z towarem.

W osobnej sekcji znajduje się skromny wybór produktów higienicznych: patyczków do uszu, mokrych chusteczek i golarek. Tu znajdziemy m.in. produkty marki Lula, której producentem jest Stella Pack S.A.

Ofertę Mr. DIY można porównać do tej, którą oferuje TEDI lub Woolworth, chociaż jest definitywnie bardziej podobna do tego, co znajdziemy w niemieckiej sieci z żółtoniebieskim logo. Daleko jej natomiast do Action, gdzie kosmetyków i zapachów znajdziemy całe regały. Czas pokaże, jak oferta malezyjskiego dyskontu będzie ewoluować.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.08.2025 10:52
Dyskont Woolworth otwiera trzeci sklep w Warszawie. Co proponuje klientom?
Woolworth

Sieć dyskontów niespożywczych Woolworth otwiera w czwartek 21 sierpnia swój trzeci sklep w stolicy. Jest on zlokalizowany w parku handlowym przy ul. Głębockiej 13. Nowa placówka poszerza ofertę produktów non-food przede wszystkiem dla mieszkańców wschodnich dzielnic stolicy oraz okolicznych miejscowości, takich jak Ząbki czy Marki. Po otwarciu najnowszego sklepu sieć Woolworth będzie liczyć sobie w Polsce już 56 placówek – i to niespełna dwa lata po debiucie marki na polskim rynku.

Otwarcie trzeciego sklepu w Warszawie stanowi kolejny etap realizacji strategii ekspansji sieci. Długoterminowym celem firmy jest osiągnięcie liczby 400 placówek w kraju oraz 5 tys. w całej Europie, przy planowanym tempie wzrostu o co najmniej 40 nowych rodzimych lokalizacji rocznie. 

Nowy sklep w Warszawie zajmuje powierzchnię 670 mkw i docelowo będzie zatrudniał 10–15 osób, co zwiększy łączną liczbę miejsc pracy stworzonych przez Woolworth w Polsce do prawie 600.

Polska jest dla nas strategicznym rynkiem w Europie. Przy wyborze nowych lokalizacji koncentrujemy się na miejscach, które pozwalają dotrzeć do jak największej liczby mieszkańców w promieniu kilku kilometrów, zarówno w dużych, jak i średnich miastach. Naszym celem jest, aby w ciągu kilku lat Woolworth stał się jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek w segmencie non-food w Polsce – zapowiada Szymon Dąbrowski, managing director Woolworth na Polskę.

Firma działa w modelu dyskontu niespożywczego, oferując szeroki asortyment produktów (w tym tekstyliów, elektroniki, artykułów dekoracyjnych i drogeryjnych) w konkurencyjnych cenach. Woolworth opiera swoją działalność na krótkich łańcuchach dostaw, a także włączeniu do oferty marek własnych.

Przy okazji otwarcia nowego sklepu na lokalnych klientów czeka specjalna oferta oraz atrakcje – m.in. koło fortuny z nagrodami – zapowiada Woolworth.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. sierpień 2025 16:21