StoryEditor
Perfumerie
13.07.2020 00:00

COVID-19 a testery. Jak bezpiecznie umożliwić testowanie kosmetyków?

Testowanie produktu kosmetycznego przed podjęciem decyzji o zakupie to bardzo ważny element procesu zakupowego i relacji pomiędzy producentem, a konsumentem. Czy jednak w dobie COVID-19 bezpiecznie jest udostępniać testery? Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego zapewnia, że z przygotowanymi przez niego procedurami możliwe jest testowanie kosmetyków pielęgnacyjnych, kolorowych i perfum.  

Zanim wybuchła pandemia koronawirusa, oczywiste było, że testery w punktach sprzedaży są niezbędne i każdy konsument powinien mieć prawo z nich skorzystać. Tylko wtedy może bowiem podjąć świadomą decyzję o zakupie, co czyni ten zakup bardziej przemyślanym i satysfakcjonującym.

– Niektóre kategorie produktów kosmetycznych w ogóle by się nie sprzedawały, gdyby nie możliwość ich wcześniejszego sprawdzenia. Decyzja o zakupie produktu, np. perfum bez możliwości wcześniejszego poznania zapachu jest niemożliwa. Podobnie jest z produktami do makijażu, odpowiedni zakup musi być często poprzedzony doborem właściwego koloru np. podkładu czy pudru – czytamy we wstępie do wytycznych, które przygotował dla branży Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego.

Wszystko zmieniło się wraz z pandemią. – Na nowo przyglądamy się rozmaitym aspektom życia społecznego i zastanawiamy się jak należy je dostosować do aktualnej sytuacji. Dla nas jako branży, jednym z tych aspektów, wynikającym z troski o naszych konsumentów, jest bezpieczne korzystanie z testerów w miejscu zakupu – informuje PZPK.

Firmy zrzeszone w PZPK zaangażowały się w przygotowanie informacji o zasadach zapewniających bezpieczeństwo podczas korzystania z testerów.

– Wszędzie tam, gdzie jest to możliwe proponujemy zaangażowanie konsultantów i przeszkolonego w tym zakresie personelu. Jeśli w punktach handlowych nie ma konsultantów, to zgodnie z rekomendacjami Głównego Inspektoratu Sanitarnego i Ministerstwa Zdrowia oraz po uwzględnieniu wniesionych uwag, do samodzielnego posługiwania się konsumentów powinny być przeznaczone tylko testery perfumeryjne. Testery produktów pielęgnacyjnych i kolorowych i ich udostępnianie konsumentom bezpośrednio nie jest przez GIS i MZ zalecane – zastrzega PZPK i rekomenduje wywieszenie plakatów informujących o możliwości testowania z pomocą konsultantki.

Natomiast w odniesieniu do testerów perfumeryjnych potrzebna jest edukacja konsumentów. Dlatego związek również w tym przypadku rekomenduje wywieszenie plakatów informujących, jak korzystać z testerów perfumeryjnych, żeby nie stwarzać ryzyka ani dla siebie, ani dla innych użytkowników.

Zasady dla konsultantów i konsumentów w przystępnej formie infografiki można pobrać poniżej:

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
16.04.2025 14:39
Fałszywe promocje w mediach społecznościowych: oszuści podszywają się pod markę Douglas
Shutterstock

W ostatnich tygodniach użytkownicy mediów społecznościowych coraz częściej natrafiają na reklamy obiecujące darmowe luksusowe kosmetyki marki Douglas. Ogłoszenia sugerują możliwość ich przetestowania w ramach rzekomej współpracy z renomowaną siecią perfumerii. Jak ostrzega CyberRescue, za tą „okazją” nie stoi jednak żadna legalna promocja – to przemyślana próba wyłudzenia danych osobowych oraz informacji finansowych.

Schemat działania oszustów opiera się na wzbudzeniu zaufania poprzez stworzenie profesjonalnie wyglądających stron internetowych. Po kliknięciu w reklamę użytkownik zostaje przeniesiony na fałszywy portal, który imituje wygląd oficjalnej witryny. Tam pojawia się informacja o rzekomym zwycięstwie w losowaniu i prośba o uzupełnienie danych: imienia, nazwiska, adresu, numeru telefonu oraz danych karty płatniczej. W zamian oferowana jest przesyłka z ekskluzywnymi kosmetykami – za symboliczną opłatą za wysyłkę.

image
CyberRescue

Choć koszt ten może wynosić zaledwie kilka złotych, jego konsekwencje mogą być poważne. CyberRescue ostrzega, że wprowadzenie danych na takiej stronie często skutkuje uruchomieniem kosztownej subskrypcji, o której użytkownik nie został poinformowany. W niektórych przypadkach comiesięczne obciążenia mogą sięgać nawet kilkuset złotych. Co więcej, raz przekazane dane mogą zostać odsprzedane innym cyberprzestępcom i wykorzystane w kolejnych atakach phishingowych.

image
CyberRescue

Z raportów firm zajmujących się cyberbezpieczeństwem wynika, że tylko w pierwszym kwartale 2025 roku liczba tego typu incydentów wzrosła o ponad 40 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Fałszywe konkursy i promocje należą obecnie do najczęstszych metod wyłudzania danych w Polsce. Osoby, które padły ofiarą takich oszustw, często otrzymują później kolejne podejrzane wiadomości – zarówno SMS-owe, jak i mailowe – z nowymi „ofertami”.

Eksperci przypominają, by w internecie kierować się zasadą ograniczonego zaufania. Jeżeli oferta wydaje się zbyt dobra, by była prawdziwa – najczęściej właśnie taka jest. Przed podaniem jakichkolwiek danych, zwłaszcza finansowych, warto dokładnie sprawdzić adres strony internetowej i upewnić się, czy rzeczywiście mamy do czynienia z oficjalną kampanią danej marki.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
07.04.2025 11:15
Sieć The Perfume Shop podała dane o skoku sprzedaży perfum na Dzień Matki
Dzień Matki to jedna z najbardziej wyjątkowych okazji w roku, jeśli chodzi o prezent - podkreślają managerowie The Perfume ShopThePerfumeShop

Brytyjski The Perfume Shop z okazji Dnia Matki (w Wielkiej Brytanii to święto obchodzone było 30 marca) sprzedał o 14 proc. więcej perfum, niż rok temu.

Jak podała sieć, 14-procentowy wzrost oznacza sprzedaż 280,9 tys. butelek w okresie od 9 do 30 marca 2025. Przy tym największy (56 proc.) wzrost sprzedaży przyniósł dzień, poprzedzający bezpośrednio Dzień Matki.

The Perfume Shop poinformował również, że przychody firmy były napędzane przez 30-procentowy (w stosunku do roku ubiegłego) wzrost sprzedaży klasycznych perfum, o 3 proc. wzrosła sprzedaż perfumeryjnych nowości. Jeśli chodzi o zestawy prezentowe, sprzedano ich o 2 proc. więcej, niż przed ubiegłorocznym Dniem Matki.

Klienci chętnie korzystali z promocji w tym okresie, a największy ruch w swoim sklepie internetowym The Perfume Shop odnotował 25 marca, kiedy to odnotowano 69-procentowy wzrost zakupów perfum w porównaniu z rokiem 2024.

Co ciekawe, 35 proc. wszystkich zamówień w ostatnim tygodniu marca pochodziło od klientów korzystających z usługi dostawy następnego dnia (next day delivery). Zamawiający często decydowali się na usługi personalizacji prezentów (ozdobne opakowania, grawerunki).

Dzień Matki to jedna z najbardziej wyjątkowych okazji w roku, jeśli chodzi o prezenty. Cieszymy się, że tak wiele klientów wybrało perfumy, aby uczcić swoje matki.Perfumy to osobisty i trwały prezent, a tegoroczna sprzedaż naprawdę to odzwierciedla, pokazując znaczne wzrosty zarówno klasycznych, jak i najnowszych zapachów. Także nasze usługi personalizacji cieszyły się większą popularnością, niż kiedykolwiek wcześniej, pokazując, ile uwagi poświęca się wyborowi idealnych perfum – skomentowała dyrektor ds. obsługi klienta w The Perfume Shop, Karen Harris. – Niezależnie od tego, czy jest to grawerowany flakon, czy ozdobnie zapakowany zestaw upominkowy, jesteśmy zachwyceni, że pomogliśmy tak wielu klientom uczynić Dzień Matki wyjątkowym dniem w tym roku.

Wolumen sprzedaży The Perfume Shop wzrósł o 16 proc. w porównaniu z wynikami z poprzedniego roku, przy czym od 3 do 10 marca sprzedano 140 tys. flakoników perfum. W lutym, z okazji Walentynek, sieć sprzedała 240 tys. sztuk perfum.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 15:33