StoryEditor
Perfumerie
13.07.2020 00:00

COVID-19 a testery. Jak bezpiecznie umożliwić testowanie kosmetyków?

Testowanie produktu kosmetycznego przed podjęciem decyzji o zakupie to bardzo ważny element procesu zakupowego i relacji pomiędzy producentem, a konsumentem. Czy jednak w dobie COVID-19 bezpiecznie jest udostępniać testery? Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego zapewnia, że z przygotowanymi przez niego procedurami możliwe jest testowanie kosmetyków pielęgnacyjnych, kolorowych i perfum.  

Zanim wybuchła pandemia koronawirusa, oczywiste było, że testery w punktach sprzedaży są niezbędne i każdy konsument powinien mieć prawo z nich skorzystać. Tylko wtedy może bowiem podjąć świadomą decyzję o zakupie, co czyni ten zakup bardziej przemyślanym i satysfakcjonującym.

– Niektóre kategorie produktów kosmetycznych w ogóle by się nie sprzedawały, gdyby nie możliwość ich wcześniejszego sprawdzenia. Decyzja o zakupie produktu, np. perfum bez możliwości wcześniejszego poznania zapachu jest niemożliwa. Podobnie jest z produktami do makijażu, odpowiedni zakup musi być często poprzedzony doborem właściwego koloru np. podkładu czy pudru – czytamy we wstępie do wytycznych, które przygotował dla branży Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego.

Wszystko zmieniło się wraz z pandemią. – Na nowo przyglądamy się rozmaitym aspektom życia społecznego i zastanawiamy się jak należy je dostosować do aktualnej sytuacji. Dla nas jako branży, jednym z tych aspektów, wynikającym z troski o naszych konsumentów, jest bezpieczne korzystanie z testerów w miejscu zakupu – informuje PZPK.

Firmy zrzeszone w PZPK zaangażowały się w przygotowanie informacji o zasadach zapewniających bezpieczeństwo podczas korzystania z testerów.

– Wszędzie tam, gdzie jest to możliwe proponujemy zaangażowanie konsultantów i przeszkolonego w tym zakresie personelu. Jeśli w punktach handlowych nie ma konsultantów, to zgodnie z rekomendacjami Głównego Inspektoratu Sanitarnego i Ministerstwa Zdrowia oraz po uwzględnieniu wniesionych uwag, do samodzielnego posługiwania się konsumentów powinny być przeznaczone tylko testery perfumeryjne. Testery produktów pielęgnacyjnych i kolorowych i ich udostępnianie konsumentom bezpośrednio nie jest przez GIS i MZ zalecane – zastrzega PZPK i rekomenduje wywieszenie plakatów informujących o możliwości testowania z pomocą konsultantki.

Natomiast w odniesieniu do testerów perfumeryjnych potrzebna jest edukacja konsumentów. Dlatego związek również w tym przypadku rekomenduje wywieszenie plakatów informujących, jak korzystać z testerów perfumeryjnych, żeby nie stwarzać ryzyka ani dla siebie, ani dla innych użytkowników.

Zasady dla konsultantów i konsumentów w przystępnej formie infografiki można pobrać poniżej:

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
26.07.2024 14:48
Douglas Beauty Store – nowy koncept sieci w kolejnych perfumeriach
Douglas sukcesywnie modernizuje swoje perfumerie w PolsceDouglas

Sieć Douglas sukcesywnie modernizuje swoje perfumerie dostosowując je do najbardziej aktualnego i nowoczesnego konceptu Douglas Beauty Store.

Douglas Beauty Store to nowy koncept perfumerii Douglas. Jak podkreślają przedstawiciele sieci, jest on daleki od tradycyjnego modelu perfumerii – przede wszystkim łączy dwa światy, online i offline. Do tego modelu sieć dostosowuje swoje najważniejsze sklepy w Polsce.

Po perfumerii w centrum handlowym Avenida w Poznaniu modernizację przeszły salony w galerii Omni Molo w Szczecinie oraz w galerii Madison w Gdańsku, otwierane są 26 i 27 lipca br.

image
Perfumeria Douglas w centrum handlowym Madison w Gdańsku
fot. Douglas

Perfumeria w galerii Madison Gdańsk o powierzchni 260 mkw. oraz w galerii Omni Molo Szczecin o powierzchni 255 mkw. zostały zaaranżowane według najwyższych standardów i aktualnych wymogów. Rewitalizacji poddano zarówno oświetlenie, jak i elementy wyposażenia. Na salach sprzedaży zostały zamontowane nowe meble oraz podwieszane sufity. W salonach wprowadzono elementy identyfikacji wizualnej, a także ekrany digital i multimedialne witryny, które wpływają na funkcjonalność i estetykę wnętrz.

–  Przy rewitalizacjach perfumerii stawiamy na duże i zauważalne zmiany, by móc przedstawić klientowi szereg możliwości, jakie oferujemy i maksymalnie ułatwić mu zakupy. Niezmiennie istotnym punktem strategii jest zapewnienie mu prawdziwie wyjątkowych doświadczeń zakupowych, zarówno poprzez rozwój naszej oferty usług, jak i szerokiego wachlarza marek oraz produktów. Unowocześnienia perfumerii w Gdańsku i Szczecinie wpisują się w tę strategię i przenoszą nawet najbardziej wymagających konsumentów do świata premium beauty – mówi Magdalena Przybysz, dyrektor ds. ekspansji CEE w Douglas Polska.

Generalna strategia rozwoju Douglasa opiera się na modelu omnichannel i w kierunku rozwiązań łączących kanały offline i online prowadzone są wszystkie działania sieci.

Do nich należą także różne formy dostaw produktów i możliwość składania zamówień z poziomu perfumerii  w sklepie online Douglasa. Zamówienia można odbierać w pefumerii i w domu. Najnowsza opcja to Click & Collect Express, czyli dostawa w ciągu 2 godzin.

W aplikacji Douglas klienci mogą robić zakupy, a także wirtualnie „przymierzać makijaż”, dzięki funkcji Beuaty Mirror.

image
Stanowisko makijażowe w perfumerii Douglas w galerii Omni Molo w Szczecinie
fot. Douglas

Douglas rozwija także przestrzeń usługową. Klienci sieci mogą skorzystać z zabiegów pielęgnacyjnych w 30 stałych gabinetach SPA w wybranych perfumeriach oraz w 13 mobilnych kabinach SPA w całej Polsce. Usługi można zamawiać poprzez aplikację booksy. Dodatkowo, w każdej perfumerii klienci mogą skorzystać z indywidualnych porad w doborze odpowiednich produktów w zakresie pielęgnacji, makijażu oraz zapachów, a także bezpłatnych, zaawansowanych konsultacji stanu skóry przy użyciu profesjonalnych urządzeń diagnostycznych lub bezpłatnego 5 min. makijażu.

W Polsce Douglas jest obecny od 23 lat. Rozwija cały czas sprzedaż online i prowadzi 150 perfumerii. W 2023 r. marka uruchomiła 17 nowych sklepów w Polsce i przeprowadziła remonty w 21 lokalizacjach. W swoich perfumeriach sieć prowadzi także blisko 40 salonów SPA. Rocznie Douglas dodaje do swojej oferty ponad 90 nowych marek.

Grupa Douglas rozwija swój model sprzedaży w oparciu o około 1850 perfumerii oraz sklepy online. W roku finansowym 2022/23 detalista osiągnął sprzedaż (netto) na poziomie 4,1 miliarda euro i zatrudniał około 18 tys. osób w całej Europie. Największymi rynkami firmy są Niemcy, Francja, Włochy, Holandia oraz Polska (na podstawie danych sprzedażowych z 2022 roku).

Czytaj także: Douglas podnosi prognozy sprzedaży, która rośnie we wszystkich kanałach

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
22.07.2024 17:10
Douglas wprowadził ekspresowe dostawy w modelu click & collect
fot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Sieć perfumerii Douglas powiększa paletę dostaw produktów kupionych przez klientów w jej internetowym sklepie. Nowością są dostawy ekspresowe z odbiorem w perfumerii.

Douglas działa w modelu omnichannel i wprowadza rozwiązania, które ten model umacniają. Nowością w Polsce są dostawy click & collect express. Produkt kupiony online jest do odbioru w perfumerii w ciągu dwóch godzin. Usługa ta została wprowadzona w całej sieci perfumerii, na którą składa się już 150 placówek. Klienci w Polsce mogą kupować produkty z oferty Douglasa stacjonarnie i online. Mogą złożyć także zamówienie zakupów w e-sklepie u konsultantki w drogerii z dostawą do domu lub do perfumerii.

image
Douglas
Grupa Douglas rozwija swój model sprzedaży w oparciu o około 1850 perfumerii oraz sklepy online. W roku finansowym 2022/23 detalista osiągnął sprzedaż (netto) na poziomie 4,1 miliarda euro i zatrudniał około 18 tys. osób w całej Europie. Największymi rynkami firmy są Niemcy, Francja, Włochy, Holandia oraz Polska (na podstawie danych sprzedażowych z 2022 roku).

Niedawno zarząd firmy podniósł prognozy wzrostu sprzedaży na bieżący rok z 7 proc. do ok. 8,5 proc. Stało się tak po tym jak w kolejnym kwartale firma osiągnęła bardzo dobre wyniki sprzedaży, zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i w e-commerce.

Czytaj więcej: Douglas podnosi prognozy sprzedaży, która rośnie we wszystkich kanałach

W Polsce Douglas jest obecny od 23 lat. Rozwija cały czas sprzedaż online i prowadzi 150 perfumerii. W 2023 r. marka uruchomiła 17 nowych sklepów w Polsce i przeprowadziła remonty w 21 lokalizacjach. W swoich perfumeriach sieć prowadzi także blisko 40 salonów SPA. Rocznie Douglas dodaje do swojej oferty ponad 90 nowych marek.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. lipiec 2024 06:43