StoryEditor
Perfumerie
20.12.2023 12:53

Douglas odnotowuje rekordową sprzedaż i zyski przekraczające 4 miliardy euro

Sieć perfumerii Douglas na stałe zagościła już w polskim krajobrazie. / Katarzyna Bochner
Sieć perfumerii Douglas odnotowuje rekordowe wyniki finansowe: przekroczyły one granicę 4 miliardów euro skorygowanej sprzedaży netto, a wysiłki grupy zaskutkowały dodatnim dochodem netto w wysokości 16,7 mln euro. Sieć rozszerza także swoje portfolio sklepów, wkraczając na rynek słoweński i belgijski.

Od września 2022 r. do października 2023 r. Douglas odnotował rekordową sprzedaż i zyski i po raz pierwszy w historii przekroczył granicę 4 miliardów euro skorygowanej sprzedaży netto grupy (4,1 miliarda euro, wzrost o 12,1 proc.). Do wzrostu sprzedaży przyczynił się model omnichannel, gdyż zarówno sklepy (wzrost o 13,0 proc.), jak i e-commerce (wzrost o 10,3 proc.) odnotowały dwucyfrowy wzrost. Jednocześnie grupa poprawiła rentowność: EBITDA wzrosła znacząco o 22,3 proc. do 725,9 milionów euro. Wszystko to skutkuje dodatnim dochodem netto w wysokości 16,7 milionów euro.

Udany czwarty kwartał (od lipca do września) przyczynił się do tego rekordowego wyniku, przy łącznym wzroście grupy. Sprzedaż (netto) wyniosła 883,0 milionów euro, co oznacza wzrost o 9,1 proc. rok do roku i pochodzi z obu kanałów: sprzedaż w placówkach stacjonarnych wzrosła o 9,2 proc., a e-commerce o 7,9 proc. W IV kwartale Douglas również osiągnął wyższą rentowność dzięki zmniejszeniu kosztów operacyjnych bez amortyzacji na poziomie 136,7 milionów euro (wzrost o 25,0 proc.).

Dzięki 39 otwarciom sklepów i 76 modernizacjom w zamkniętym roku finansowym grupa jest na dobrej drodze do modernizacji sieci sklepów, szczególnie w Europie Środkowo-Wschodniej, jednym z kluczowych regionów wzrostu. Douglas otworzył już także pierwsze sklepy w swoim nowym kraju, Słowenii, a także w Belgii.

Czytaj także: Douglas otworzył nowe centrum logistyczne w Niemczech, by obsłużyć szybko rosnący e-commerce

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
26.04.2024 10:54
Douglas otwiera 150. perfumerię w Polsce
Nowa perfumeria Douglas w Lesznie oferuje klientom szereg udogodnień.Douglas
Douglas poszerza swoją obecność na terenie Europy, otwierając dziś swój 150. sklep perfumeryjny w Polsce. Znajdująca się w Galerii Starówka w Lesznie nowa perfumeria zaprezentuje najnowszy design oraz ofertę produktów marki, oferując przy tym szereg usług integrujących świat offline i online. Otwarcie tego sklepu stanowi element strategii ekspansji firmy w Europie Środkowo-Wschodniej i obejmuje rozwój w dużych aglomeracjach, jak i mniejszych miastach.

Nowo otwarta perfumeria Douglas w Galerii Starówka w Lesznie, zajmująca powierzchnię 196 m2, stanowi drugi taki sklep w tym mieście. Klienci mogą wybierać spośród szerokiej gamy produktów i usług kosmetycznych. W ofercie znajduje się ponad 80 marek, w tym takie luksusowe marki światowej sławy jak Estée Lauder, Yves Saint Laurent, czy Sensai, a także Dr. Susanne von Schmiedeberg i Sol de Janeiro. W perfumerii Douglas w Lesznie dostępne są również bezpłatne, spersonalizowane konsultacje, które pomagają w doborze odpowiednich kosmetyków do pielęgnacji skóry, makijażu i perfum. Dodatkowo, klienci mogą skorzystać z bezpłatnej analizy stanu skóry twarzy oraz z 15-minutowego makijażu bez opłat.      

W ramach strategii "Let it Bloom", DOUGLAS ciągle rozszerza swoją ofertę, oferując teraz ponad 1600 marek. Zgodnie z podejściem omnichannel, marka wprowadziła nowoczesne rozwiązania usprawniające zakupy zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online. Na przykład, nowo otwarty sklep w Lesznie umożliwia integrację zakupów offline i online poprzez usługę click & collect, pomoc doradców kosmetycznych w zakupach online oraz możliwość rezerwacji usług i uczestnictwa w live eventach sprzedażowych przez stronę internetową.

Od kiedy Douglas wkroczył na polski rynek ponad 23 lata temu, firma systematycznie umacnia swoje miejsce na rynku, nie tylko poprzez otwieranie kolejnych perfumerii i modernizację już istniejących punktów, ale również przez rozwijanie swojej platformy e-commerce z szerokim spektrum usług omnichannel. W zeszłym roku marka uruchomiła aż 17 nowych lokalizacji w Polsce i przeprowadziła remonty w 21 sklepach. Douglas nieustannie poszerza swoją gamę produktów, dodając rocznie ponad 90 nowych marek, w tym takie jak Dolce & Gabbana, Molton Brown, Babor czy Miller Harris.

Czytaj także: Douglas wszedł na Booksy

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
16.04.2024 11:51
Grupa Douglas przyspiesza trend wzrostowy w II kwartale i zmniejsza dług o 1 mln euro
Sieć perfumerii odnotowała zadowalające dla siebie wyniki.wiadmoscikosmetyczne.pl
Grupa Douglas zanotowała 11,5 proc. wzrost sprzedaży netto w drugim kwartale roku finansowego 2023/24, od stycznia do marca, według wstępnych danych. Wzrost ten był napędzany przez oba kanały sprzedaży: w sklepach stacjonarnych o 12 proc., a w handlu elektronicznym o 10,7 proc. Wzrost odnotowano we wszystkich segmentach, również w pierwszej połowie roku obrotowego.

Douglas Group przyspieszyła swoją ścieżkę wzrostu w niedawno zakończonym drugim kwartale roku finansowego 2023/24: od stycznia do marca sprzedaż grupy (netto) wzrosła o 11,5 proc. na podstawie wstępnych i niezbadanych danych. Wzrost napędzany był przez oba kanały; Podczas gdy sprzedaż w sklepach wzrosła o 12 proc., sprzedaż w handlu elektronicznym wzrosła o 10,7 proc. Wszystkie segmenty przyczyniły się do ogólnego wzrostu i nadal rosły w stosunku do roku poprzedniego także w pierwszej połowie roku obrotowego.

Jednocześnie grupa jeszcze bardziej utorowała drogę na przyszłość dzięki kompleksowemu refinansowaniu i kolejnemu krokowi w kierunku delewarowania. Po wejściu na giełdę we Frankfurcie grupa pozyskała nowe finansowanie w łącznej wysokości 1,6 miliarda euro na znacznie lepszych warunkach i znacznie obniżyła wskaźnik dźwigni z poprzedniego poziomu 4,0x do ok. 2,7x (obliczony na podstawie skorygowanej EBITDA (LTM) i płynności na dzień 31.12.2023). Oznacza to, że oczekuje się, że roczne płatności odsetkowe grupy zostaną obniżone nawet o 100 mln euro.

Po bardzo dobrym rozpoczęciu roku finansowego w okresie świątecznym, zaliczyliśmy kolejny doskonały kwartał. Wyniki stanowią imponującą demonstrację atrakcyjności naszej oferty, naszej wyjątkowej lojalności klientów i odporności naszego modelu omnichannel. Oznacza to również jedenaście kolejnych kwartałów całkowitego wzrostu sprzedaży – wyraźny znak, że jesteśmy na dobrej drodze.

powiedział Sander van der Laan, dyrektor generalny Grupy Douglas.

Czytaj także: Douglas wszedł na Booksy

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. kwiecień 2024 14:35